REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rajd Mille Miglia Storica 2016

Tomasz Korniejew
Samochody zawodników Mille Miglia 2016 - Aston Martin
Samochody zawodników Mille Miglia 2016 - Aston Martin

REKLAMA

REKLAMA

Tegoroczny rajd Mille Miglia Storica 2016 obfituje w polskie akcenty. Wśród startujących śmiałków znalazły się dwie polskie załogi, oficjalnym partnerem jest polska woda Perlage, a sędzią obserwatorem z ramienia FIVA (międzynarodowej federacji pojazdów zabytkowych) – Polak, przedstawiciel Głównej Komisji Pojazdów Zabytkowych i PZM - Marek Gacek!

Rajd Mille Miglia – jak to się zaczęło?

REKLAMA

Legendarny Mille Miglia tak naprawdę liczy nie tysiąc, lecz 1600 mil i przebiega na odcinku Brescia-Rzym-Brescia. Pierwsza edycja rajdu odbyła się w 1927 r. i od początku wywoływała ogromne emocje. Śmiałkowie w najszybszych pojazdach rywalizowali przecież na otwartych drogach publicznych, a nie na zamkniętym torze. Jak daleko posuwali się biorący w nim udział kierowcy niech zobrazuje rekord prędkości rajdu Mille Miglia ustanowiony przez Sterlinga Mossa, który wraz z pilotem Denisem Jenkinsonem przejechał całą trasę rajdu w 10 godzin 7 minut i 48 sekund! Łatwo obliczyć, że średnia prędkość załogi wyniosła niespełna 160 km/h! Tym samym Moss rozpędzał swojego ośmiocylindrowego Mercedesa 300 SLR do prędkości przekraczających 260 km/h! Stało się to w 1955 r., czyli w okresie, w którym kierowcy nie korzystali nawet z pasów bezpieczeństwa.

REKLAMA

Rosnąca z roku na rok presja prędkości doprowadziła do tragedii i ostatecznego wycofania rajdu z imprez sportowych. W 1957 r., Hiszpan, Alfonso de Portato wjechał w tłum kibiców zabijając siebie, nawigatora i dodatkowych dziewięć osób.

Samochody zawodników Mille Miglia 2016 - Aston Martin

Samochody zawodników Mille Miglia 2016 - Aston Martin

Zobacz też: Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2016

Mille Miglia Storica

Dwadzieścia lat później – w 1977 r. powrócono do idei organizowania Mille Miglia. Rajd, nazwany Mille Miglia Storica przebiega tą samą trasą i jest corocznym hołdem składanym wszystkim biorącym udział w pierwszej edycji Mille Miglia. To jednocześnie najważniejszy, najbardziej prestiżowy rajd pojazdów zabytkowych na świecie.

Do rajdu dopuszczane są pojazdy wyprodukowane w latach 1927-1957 z potwierdzonym przez FIVA certyfikatem autentyczności. Jednak to nie wszystko.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Każdy uczestnik rajdu musi zostać zaakceptowany przez komisję. W aplikacji oceniane są m.in. życiorys, pozycja zawodowa oraz doświadczenie w rajdach pojazdów zabytkowych. Nie wystarczy być szlachetnie urodzonym, czy mieć zasobny portfel, by wziąć udział w Mille Miglia Storica, tym bardziej cieszą polskie akcenty w tegorocznej edycji.

Marek Gacek, polski sędzia na Mille Miglia 2016 sprawdza, czy Ferrari może wziąć udział w rajdzie.

Marek Gacek, polski sędzia na Mille Miglia 2016 sprawdza, czy Ferrari może wziąć udział w rajdzie.

Zobacz też: 10 kultowych samochodów w historii kina

Mille Miglia Storica 2016

Wezmą w niej udział dwie polskie załogi jadące w Aston Martinie DB2 oraz Mercedesie 300SL Gullwing. Sponsorem dostarczającym wodę mineralną została polska Cisowianka z marką Perlage. Z kolei w składzie jury zasiądzie Marek Gacek - członek FIVA i właściciel Platinum Motor Renovations, specjalistycznej pracowni pojazdów zabytkowych. Marek Gacek w 1984r. ukończył studia podyplomowe w Cranfield Institute of Technology (obecnie Uniwersytet w Cranfield, Wielka Brytania) otrzymując tytuł Master of Science na kierunku konstrukcyjnym pojazdów samochodowych.  W tym samym roku rozpoczął pracę w brytyjskiej firmie samochodowej Austin – Rover Group w Oxford-Cowley, gdzie został specjalistą od samochodów marki Mini i w 1985 r. wraz z zespołem Lucas-Girling dokonał historycznego wprowadzenia hamulców tarczowych do Mini. Wraz z awansem został powołany do prac rozwojowych przy konsultacji z firmą Lotus, jako koordynator do dostosowania modelu Rover 3500 SD1 Homologation Special do wyścigów odbywających się na torach. Przez następne lata pełnił funkcję Export Service Manager mając w zakresie swoich obowiązków nadzór techniczny firmy Austin – Rover na Dalekim Wschodzie.

Samochody zawodników Mille Miglia 2016 - BMW

Samochody zawodników Mille Miglia 2016 - BMW

Zobacz też: Kiedy wynaleziono samochód?

Plan Mille Miglia Storica 2016

17 maja

10:00 – Konferencja prasowa w Brescia

14:00 – Oficjalne otwarcie Press Room w Brescia

14:00-22:00 - Sport & technical checks w Fiera di Brescia; Dystrybucja numerów startowych i Road Books

19:30-21:00 – Wyścig na torze Brescia “1st Trophy Roberto Gaburri”

Zobacz też: W jakie samochody zabytkowe warto zainwestować?

18 maja

9:00-10:00 - Sport & technical checks w Fiera di Brescia; Dystrybucja numerów startowych i Road Books

10:00 – Otwarcie Press Room w Brescia

16:30-22:00 – Sealing Cremony w Piazza della Vittoria

18:30 – Msza święta w Duomo Vecchio. Święcenie samochodów i wystawa sztuki.

Zobacz też: Ile wynosi rekord prędkości na lądzie?

19 maja – Pierwszy dzień rajdu, etap: Brescia - Rimini

7:30-8:30 – Ostatni moment na sport & technical checks w Fiera di Brescia; Dystrybucja numerów startowych i Road Books.

8:30-10:30 - Sport & technical checks w Fiera di Brescia dla samochodów z listy oczekujących; Dystrybucja numerów startowych i Road Books.

8:00-12:00 – Otwarcie wioski rajdu w Piazza della Vittoria, Brescia

8:30-11:30 - Sealing Ceremony w Piazza della Vittoria

14:30 – Oficjalny start pierwszego samochodu z Viale Venezia, odcinek Brescia - Rimini.

17:15 – Start ostatniego samochodu z Viale Venezia.

19:30 – Pierwszy samochód powinien dotrzeć na metę odcinka w Rimini.

20 maja – Drugi dzień rajdu, etap: Rimini – Rzym

8:15 – start pierwszego samochodu z Rimini

21:15 – przewidywany czas dotarcia pierwszej załogi do Rzymu

21:30 – Spodziewany przyjazd pierwszych samochodów do centrum Rzymu. Parada pojazdów wzdłuż Via Veneto.

21 maja – Trzeci dzień rajdu, etap: Rzym - Parma

6:30 – start pierwszego samochodu

20:45 – spodziewany przyjazd pierwszego samochodu do Parmy

Zobacz też: Historia rozwoju silników Wankla

22 maja – Czwarty dzień rajdu, etap końcowy: Parma – Brescia

7:00 – start pierwszego samochodu

14:00 – spodziewany przyjazd pierwszego samochodu w punkcie kontroli czasu w Gussago-Brescia

14:20 – parada samochodów w Viale Venezia w Brescia

14:30 – zaparkowanie samochodów w centrum Brescia

18:00 – finał rajdu Mille Miglia Storica 2016 w Teatrze Wielkim w Brescia

Samochody zawodników Mille Miglia 2016 - Aston Martin
Samochody zawodników Mille Miglia 2016 - BMW
Samochody zawodników Mille Miglia 2016 - Bugatti
Samochody zawodników Mille Miglia 2016 - Alfa Romeo Giulietta SV
Samochody zawodników Mille Miglia 2016 - Alfa Romeo Giulietta SV
Marek Gacek, polski sędzia na Mille Miglia 2016 sprawdza, czy Ferrari może wziąć udział w rajdzie.
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

Dobra passa motoryzacji dobiega końca

Chociaż produkcja sprzedana pojazdów w I kwartale br. przekroczyła 60 mld zł, ogólne wyniki branży wskazują, że dobra passa przemysłu motoryzacyjnego w Polsce dobiega końca. Tak wynika z informacji firmy AutomotiveSuppliers.pl.

REKLAMA

Po polskich drogach jeżdżą coraz starsze samochody, najbardziej leciwe są Volkswageny, a auta jakich marek mają najmniej lat

14,7 lat – tyle wynosi obecnie średni wiek samochodu zgłaszanego do ubezpieczenia. Jest to o 12 miesięcy więcej niż cztery lata wcześniej. Jednak w przypadku najczęściej spotykanych w Polsce modeli samochodów, średnia jest jeszcze wyższa i sięga prawie 18 lat.

Konfiskata auta nietrzeźwym kierowcom. Będą zmiany przepisów, ale czy na pewno łagodniejsze dla kierujących pojazdami

Kolejna zmiana przepisów dotyczących przepadku pojazdów jako kary dla nietrzeźwych kierowców. . Do Sejmu trafił projekt zmiany ustawy, w ramach którego to nie policja, ale sąd będzie dokonywał konfiskaty, ale jednocześnie zaostrzone zostaną przepisy dotyczące przepadku pojazdu.

Pijany kierowca staranował ogrodzenie. Stracił prawo jazdy w siedmiu kategoriach

35-letni pijany kierowca ciężarowej scanii staranował ogrodzenie prywatnej posesji w Szydłówku koło Mławy. Kary nie będą niskie. 

Polacy jeżdżą starymi autami. Czy można je ubezpieczyć?

Średnia wieku samochodu w Polsce wynosi 15,9 lat. Na takie samochody trudno wykupić polisę Auto Casco. Na szczęście niektóre towarzystwa ubezpieczają nawet 20-letnie pojazdy.

REKLAMA

Tylko 0,5 promila wystarczy, żeby stracić samochód. Zmienią się przepisy dotyczące pijanych kierowców

Do Sejmu trafi projekt nowelizacji Kodeksu karnego oraz niektórych innych ustaw. Projekt zakłada zmianę przepisów dotyczących konfiskaty pojazdów pijanym kierowcom. Czy to w końcu pomoże zatrzymać falę nieodpowiedzialnych kierowców na polskich drogach?

Od 1 lipca 2024 r. zmiany w opłatach drogowych! Polacy także to odczują, mimo że wzrost cen dotyczy naszych sąsiadów

Od 1 lipca 2024 r. zmieniły się opłaty drogowe w Niemczech. Opłaty dotyczą głównie branży transportu drogowego, czyli kierowców ciężarowych. Nowe stawki opłat najbardziej odczują przewoźnicy z Polski i Litwy.

REKLAMA