REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

BMW M235i Racing pojedzie na oponach Dunlop

BMW serii 2
BMW serii 2
BMW

REKLAMA

REKLAMA

Firma Dunlop będzie oficjalnym partnerem programu BMW Sports Trophy. To właśnie na oponach tej marki będą rywalizować zawodnicy startujący BMW M235i Racing.

BMW M235i Racing

BMW M235i Racing to jeden z najbardziej ekscytujących nowych samochodów wyścigowych ostatnich lat. W sezonie 2014 auto będzie rywalizować na torach wyłącznie na oponach Dunlop. Ten model wyścigowy oparty jest na M235i Coupe. Napędza go sześciocylindrowy, trzylitrowy silnik o mocy 333 KM. Wprowadzając do swojej oferty BMW M235i Racing, BMW Motorsport rozszerza asortyment pojazdów dostępnych w ramach programu BMW Sports Trophy.

REKLAMA

Zobacz też: Mercedes-Benz CLA 45 AMG na oponach Dunlop Sport Maxx RT

Wybierając Dunlopa na wyłącznego dostawcę opon, BMW Motorsport polega na doświadczeniu tej marki. Obie firmy odnosiły razem wiele sukcesów na torach. Ostatnie wspólne zwycięstwa to 24-godzinny wyścig Nürburgring w 2010 roku oraz wspólne mistrzostwo w kategorii producentów i zespołów w Amerykańskiej Serii Le Mans 2010 i 2011. Obie firmy – BMW i Dunlop – ściśle współpracują również nad oponami na pierwsze wyposażenie dla samochodów drogowych BMW. Opony Dunlop RunOnFlat są standardowym wyposażeniem fabrycznym wielu modeli BMW.

Dunlop na „Zielonym Piekle”

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Nowy samochód wyścigowy będzie miał własne mistrzostwa. Chodzi o Puchar BMW M235i Racing, który odbędzie się w ramach VLN Endurance Championship 2014. Wszystkie wyścigi będą rozgrywane na słynnym Nürburgring Nordschleife – najdłuższym i najbardziej wymagającym europejskim torze wyścigowym. Zyskał on przydomek „Zielonego Piekła” z powodu niezwykle wysokich wymagań, jakie stawia kierowcom, samochodom i oponom.

Dunlop jako Oficjalny Partner Techniczny BMW Motorsport dostarczy opony do wszystkich pojazdów startujących w Pucharze. Opona Dunlop Motorsport 265/660 R18 powstała w ramach współpracy z BMW Motorsport i zostanie wykorzystana w modelu BMW M235i Racing.

„Dunlop jest silnym i niezawodnym partnerem BMW M235i Racing. Nürburgring Nordschleife, na którym BMW M235i Racing będzie startować najczęściej podczas swojego premierowego sezonu, stawia szczególne wymagania oponom z powodu często zmieniających się warunków pogodowych. Cieszymy się, że możemy polegać na wiedzy Dunlopa i wieloletnim doświadczeniu tej marki w wyścigach
na Nordschleife” – powiedział Jens Marquardt, dyrektor BMW Motorsport.

REKLAMA

„Oponę Dunlop Motorsport 265/660 R18 wybrano ze względu na jej wysoką przyczepność, niezmienność parametrów i doskonałe właściwości prowadzenia w szerokim zakresie temperatur spodziewanych w sezonie wyścigowym. BMW Motorsport chciało mieć pewność, że nawet początkujący kierowcy wyścigowi będą mogli poczuć się pewnie w tym samochodzie, szczególnie na Zielonym Piekle, przy zmiennej pogodzie” – dodał Alexander Kühn, menedżer Dunlop Motorsport
w Niemczech.

Oprócz opon typu slick, przeznaczonych do jazdy na suchej nawierzchni w niemieckim regionie Eifel, Dunlop oferować będzie również opony do jazdy podczas deszczu. Zapewniają one wysoką przyczepność i dobrą stabilność nawet w zmiennych warunkach pogodowych, często spotykanych podczas tego samego okrążenia na tak długim torze.

Puchar BMW M235i Racing w ramach VLN

BMW M235i Racing zyskało uznanie mediów zajmujących się sportami motorowymi za imponujące osiągi, przy rozsądnej cenie auta tej klasy. Z tego powodu samochód zdobył popularność już w pierwszym roku obecności na rynku. W VLN Endurance Championship na Nürburgringu w 2014 roku weźmie udział 15 samochodów
z Pucharu BMW M235i Racing Cup. Puchar BMW M235i Racing rozgrywany jest wyłącznie na oponach wyścigowych Dunlop. Oprócz opon, Dunlop zapewni jak zawsze profesjonalną pomoc techniczną i serwis ogumienia wszystkim startującym zespołom.

Źródło: materiały prasowe Goodyear

BMW serii 2
BMW
BMW serii 2
BMW
BMW serii 2 przód
BMW
BMW M235i Racing Dunlop
Goodyear
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA