REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Klasa narodowa ma sens

Subskrybuj nas na Youtube
Moto Integrator, rajdy
Moto Integrator, rajdy
Dominik Kalamus

REKLAMA

REKLAMA

Chcemy ścigać się samochodami , które dają frajdę zawodnikom i kibicom, a w których każda „śrubka” nie musi być zgodna z obowiązującymi homologacjami modelu. Zatem skorzystajmy z istniejących regulaminów w krajach, w których takie klasy funkcjonują z powodzeniem od wielu lat.

Według opinii wielu kierowców rajdowych oraz kibiców, dopuszczenie do udziału w rajdach samochodów prototypowych czy z odstępstwami od homologacji szczególnie przy dzisiejszej frekwencji w rajdach ma sens!

REKLAMA

REKLAMA

Auta starsze, które już utraciły homologację bądź nowsze w specyfikacji odbiegającej od założeń homologacji FIA będą niewątpliwą atrakcją dla publiczności.

Auta prototypowe ścigają się z powodzeniem u naszych sąsiadów na Litwie np.: Mitsubishi Colt z zespołem napędowym Lancera, Toyota Starlet z lat 80tych z tylnym napędem, silnikiem 2.0 i sekwencyjną skrzynią biegów czy różne inne prototypy innych marek.

W Irlandii czy Wielkiej Brytanii np.: Ford Escort MK II z zespołem napędowym Subaru i cała gama innych rajdówek, ale również we Francji najróżniejsze ciekawe modele na bazie samochodów przednio, tylno jak i cztero napędowych.

REKLAMA

Zobacz też: Przegląd cen w stacjach szybkiej obsługi

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W oparciu o regulaminy klas w w/w krajach dlaczego nie spróbować i stworzyć taką klasę w Polsce..

Biorąc pod uwagę koszty budowy i utrzymania takich pojazdów z całą pewnością pomysł zostanie ciepło przyjęty ze strony samych kierowców i zespołów.

Zawodnicy bardzo cenią sobie możliwość korzystania z części wyczynowych nie homologowanych w danym modelu samochodu np. takie jak: zbiorniki paliwa, półosie, zaciski hamulcowe, tarcze hamulcowe czy choćby dźwignia hamulca ręcznego ( np. do Subaru hamulec ręczny z pompą , który musi mieć logo STi kosztuje 6000zł ), jak również możliwość użycia nadwozia o kodzie numeru VIN nie będącego zgodnym z homologacją ( przykład Subaru z kodem VIN 9 znaków )

Zobacz też: Pęknięty zderzak - naprawić, czy wymienić element?

Firma Fast Forward w kooperacji z MotoIntegrator jest na etapie budowy takiego właśnie auta do którego jako bazę wykorzystano nadwozie Subaru Imprezy STi Type R z roku 1998. Auto będzie wizualnie przypominać sławną Imprezę WRC S5, którą ścigali się m.in. Juha Kankunnen czy Colin McRae, natomiast zawieszenie i zespół napędowy pochodzi z innych wersji Subaru oraz inne dostępne części przeznaczone do sportu.

Widowiskowość takiego auta będzie na pewno na wysokim poziomie, a koszty budowy będą znacznie korzystniejsze w porównaniu do współczesnej grupy N czy R4. Koszt nadwozia Imprezy MotoIntegrator wyniósł 1500GBP co jest zdecydowanie korzystniejsze finansowo od konieczności użycia nadwozia homologowanego do budowy tego typu auta.

Zobacz też: Kupić zamienniki czy części oryginalne?

Niezależnie jednak od zakresu zmian w danym prototypie, bezpieczeństwo zawsze jest na pierwszym miejscu zatem wyposażenie osobiste jak i samochodu musi spełniać aktualne wymagania i standardy.

Tekst: Materiały prasowe Intercars

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

Rzecznik MŚP apeluje o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Chodzi o limity kosztów i leasingi

Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców apeluje do ministra finansów o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Obecne regulacje, zdaniem Rzecznika, ograniczają modernizację flot i zwiększają koszty działalności. Przedsiębiorcy ostrzegają, że nowe limity rozliczeń uderzą w sektor MŚP i zahamują rozwój elektromobilności.

KGP: 109 280 interwencji, 389 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 280 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

REKLAMA

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

REKLAMA

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA