REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Budowa mostu na Odrze w Opolu - konsultacje z mieszkańcami - 25 października

Budowa mostu na Odrze w Opolu - konsultacje społeczne 25 października. Fot. Fotolia
Budowa mostu na Odrze w Opolu - konsultacje społeczne 25 października. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

25 października, w Opolu, odbędą się konsultacje społeczne w sprawie planowanej budowy mostu na Odrze, Mieszkańcy wskażą, czy most będzie częścią trasy średnicowej, czy może częścią obwodnicy południowej.

Władze Opola przeprowadzą 25 października br. konsultacje ws. planowanej budowy nowej przeprawy przez Odrę w mieście. Liczą, że zorganizowanie konsultacji w dniu wyborów parlamentarnych podwyższy frekwencję. Wynik konsultacji ma być znany klika dni po ich przeprowadzeniu.

REKLAMA

Mieszkańcy Opola w konsultacjach mają wskazać, czy miasto powinno wybudować nowy most przez Odrę, który będzie częścią trasy średnicowej, łączącej dzielnicę Zaodrze z Centrum czy też most, który będzie częścią obwodnicy południowej, łączącej południową część miasta z obwodnicą północną przy rondzie na ul. Strzeleckiej oraz która z tych inwestycji powinna być realizowana jako pierwsza.

Zobacz też: Most na Wiśle w Kamieniu już jest przejezdny

REKLAMA

Wiceprezydent Opola Mirosław Pietrucha wyjaśniał, że konsultacje dotyczące budowy nowego mostu przez Odrę w Opolu w formie spotkań z mieszkańcami miasta i zainteresowanymi grupami trwają od miesiąca. Głosowanie 25 października zwieńczy ten proces. „Dajemy w ten sposób naszym mieszkańcom możliwość prostego wyboru pomiędzy obiema podstawowymi z punktu widzenia interesów miasta przeprawami, a w pytaniu trzecim - szansę wyboru, która z tych przepraw ma być realizowana jako pierwsza” – tłumaczył Pietrucha. I dodał: „Jesteśmy oczywiście zdolni podjąć decyzję o budowie nowego mostu samodzielnie, ale chcemy poznać opinię Opolan na ten temat”.

Pietrucha dodał, że konsultacje zdecydowano się przeprowadzić równolegle z wyborami parlamentarnymi, bo w opinii władz miasta frekwencja dzięki temu może być wyższa i opinia głosujących bardziej reprezentatywna.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Sekretarz opolskiego urzędu Grzegorz Marcjasz wyjaśnił, że głosowanie w konsultacjach odbędzie się w 63 stałych obwodach głosowania w mieście. „W większości mieszczą się one w miejskich jednostkach oświatowych, do których zwróciliśmy się pisemnie o to, by oprócz lokalu wyborczego wydzieliły też osobne miejsce do przeprowadzenia naszego głosowania” – poinformował.

W każdy z wydzielonych miejsc będą urny i karty. Głosowanie obsługiwać będą pracownicy ratusza, ubrani w specjalne koszulki. Lokale będą czynne od 7 do 21. „By zagłosować trzeba będzie podać imię, nazwisko i PESEL, a potem wypełnić kartę zaznaczając wybrane odpowiedzi” – tłumaczył Marcjasz.

Zobacz też: Budowa drogi S19 do granicy ze Słowacją do 2023 r.?

REKLAMA

Ważne będą tylko głosy mieszkańców, zweryfikowanych na podstawie numeru PESEL. 25 października po godz. 21 głosy zostaną zwiezione z lokali do opolskiego Ratusza. Liczenie potrwa co najmniej tydzień. „Trudno nam jeszcze dokładnie określić jak długo, bo nie wiemy jaka będzie frekwencja” – zaznaczył Marcjasz.

Wiceprezydent Pietrucha dodał, że miasto rozważa też możliwość wykorzystania do głosowania systemu elektronicznego. Takie głosowanie mogłoby potrwać kilka dni. Decyzja w tej sprawie ma zapaść w najbliższym czasie.

Obwodnica południowa w całości ma domknąć ring wokół Opola, łącząc istniejącą już obwodnicę północną od strony wyjazdu w kierunku autostrady A4 i Wrocławia czy Brzegu, z jej fragmentem kończącym się od strony wyjazdu z Opola w kierunku Strzelec Opolskich i Katowic. Październikowe konsultacje mają dotyczyć fragmentu tej obwodnicy z mostem przez Odrę wiodącym od ul. Krapkowickiej do ronda na ul. Strzeleckiej. Z kolei trasa średnicowa ma połączyć dodatkowym mostem przez Odrę zachodnią i wschodnią część miasta. (PAP)

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA