REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jest zgoda na drugą jezdnię drogi S3 na odcinku Zielona Góra - Niedoradza

Jest zgoda na drugą jezdnię drogi S3 na odcinku Zielona Góra - Niedoradza
Jest zgoda na drugą jezdnię drogi S3 na odcinku Zielona Góra - Niedoradza
GDDKiA

REKLAMA

REKLAMA

Droga ekspresowa S3 na odcinku Zielona Góra - Niedoradza zostanie poszerzona o drugą jezdnię. Zgodę na realizacje inwestycji wydał Wojewoda Lubuski.

Drugą jezdnia drogi S3 na odcinku Zielona Góra - Niedoradza

Wojewoda Lubuski Katarzyna Osos podpisała w czwartek zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla drugiej jezdni S3 na odcinku od Zielonej Góry do Niedoradza. To ostateczny dokument pozwalający na rozpoczęcie prac budowlanych na tym odcinku.

REKLAMA

REKLAMA

„Jest to 13,3 kilometra. Odcinek będzie połączony z innymi drogami trzema węzłami: Zielona Góra – Północ, Zielona Góra - Południe oraz Niedoradz. Wiemy, że dobra infrastruktura, dobre drogi, to bezpieczeństwo, to komfort, to rozwój. Dlatego cieszymy się, że kolejny odcinek (S3 – PAP) będzie w naszym województwie gotowy” - powiedziała Osos.

Jak przekazała PAP rzeczniczka zielonogórskiego Oddziału GDDKiA Anna Jakubowska, zakończył się już proces wyłaniania wykonawcy tego zadania. Spośród ośmiu firm, które stanęły do przetargu najkorzystniejszą ofertę złożył Budimex.

Zobacz też: Przetargi na A6, S3, S10 i DK13 w woj. Zachodniopomorskiem

REKLAMA

Dalszy ciąg materiału pod wideo

"We wtorek nastąpi podpisanie umowy z wykonawcą, z firmą Budimex, która zrealizuje ten odcinek za kwotę opiewającą na 194 mln zł. Czas realizacji tego zadania to 33 miesiące razem z okresami zimowymi, czyli to jest połowa roku 2018" - powiedział dyr. Oddziału GDDKiA w Zielonej Górze Przemysław Hamera.

Ten odcinek S3 jest istotny także dla samej Zielonej Góry. Inwestycja obejmuje bowiem nie tylko budowę drugiej nitki S3, ale rozbudowę węzła Zielona Góra - Północ i budowę łącznika do ronda, które wykonało na własny koszt miasto.

"Będzie to połączenie S3 z mocno rozbudowującą się częścią miasta na wysokości Osiedla Pomorskiego. Koszty budowy drogi między węzłem a istniejącym już rondem w ciągu ul. Kętrzyńskiej GDDKiA i samorząd miasta podzielą po połowie" - wyjaśniła Jakubowska.

Inwestycja na odcinku Zielona Góra – Niedoradz jest jednym z trzech kontraktów polegających na dobudowie drugiej jezdni S3 między Sulechowem a Nową Solą. Obecnie firma Strabag Infrastruktura Południe buduje drugą nitkę między Sulechowem a Zieloną Góra, a już niebawem powinny zakończyć się procedury związane z wydaniem decyzji ZRID oraz procedury wyłaniania wykonawcy dla III odcinka - między Niedoradzem a Nową Solą.

W Lubuskiem prace związane z rozbudową trasy S3 trwają także w Gorzowie Wlkp. i Międzyrzeczu, gdzie powstają drugie jezdnie obwodnic tych miast. Zakończenie tych inwestycji jest planowane w połowie 2017 r. Jakubowska powiedziała PAP, że na placach budów nie ma opóźnień, a wykonawcom sprzyja aura.

GDDKiA podkreśla, że zakończenie rozbudowy S3 pozwoli zlikwidować w woj. lubuskim tzw. wąskie gardła, którymi są obecnie jednojezdniowe fragmenty tej trasy.

S3 przecina woj. lubuskie z południa na północ będąc, oprócz autostrady A2, kluczowym szlakiem komunikacyjnym dla regionu. W Lubuskiem S3 liczy 184 km, z których obecnie pełne parametry drogi ekspresowej, czyli dwie jezdnie, ma na odcinku ok. 100 km. Łącznie dokończenie S3 na całej długości będzie kosztowało ponad 1 mld zł.

Zielonogórski oddział GDDKiA jest także inwestorem w przypadku odcinka S3 z Nowej Soli do Kazimierzowa (woj. dolnośląskie). Odcinek został podzielony na dwa zadania o łącznej długości ponad 33 km, które realizują w systemie Projektuj i Buduj firmy Dragados i Mirbud. Koszt budowy to ponad 800 mln zł. Obecnie kończy się etap związany z dokumentacją projektową, rozpoczęły się także pierwsze prace w terenie.

Źródło: materiały prasowe PAP

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA