REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jest zgoda na drugą jezdnię drogi S3 na odcinku Zielona Góra - Niedoradza

Subskrybuj nas na Youtube
Jest zgoda na drugą jezdnię drogi S3 na odcinku Zielona Góra - Niedoradza
Jest zgoda na drugą jezdnię drogi S3 na odcinku Zielona Góra - Niedoradza
GDDKiA

REKLAMA

REKLAMA

Droga ekspresowa S3 na odcinku Zielona Góra - Niedoradza zostanie poszerzona o drugą jezdnię. Zgodę na realizacje inwestycji wydał Wojewoda Lubuski.

Drugą jezdnia drogi S3 na odcinku Zielona Góra - Niedoradza

Wojewoda Lubuski Katarzyna Osos podpisała w czwartek zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla drugiej jezdni S3 na odcinku od Zielonej Góry do Niedoradza. To ostateczny dokument pozwalający na rozpoczęcie prac budowlanych na tym odcinku.

REKLAMA

„Jest to 13,3 kilometra. Odcinek będzie połączony z innymi drogami trzema węzłami: Zielona Góra – Północ, Zielona Góra - Południe oraz Niedoradz. Wiemy, że dobra infrastruktura, dobre drogi, to bezpieczeństwo, to komfort, to rozwój. Dlatego cieszymy się, że kolejny odcinek (S3 – PAP) będzie w naszym województwie gotowy” - powiedziała Osos.

Jak przekazała PAP rzeczniczka zielonogórskiego Oddziału GDDKiA Anna Jakubowska, zakończył się już proces wyłaniania wykonawcy tego zadania. Spośród ośmiu firm, które stanęły do przetargu najkorzystniejszą ofertę złożył Budimex.

Zobacz też: Przetargi na A6, S3, S10 i DK13 w woj. Zachodniopomorskiem

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

"We wtorek nastąpi podpisanie umowy z wykonawcą, z firmą Budimex, która zrealizuje ten odcinek za kwotę opiewającą na 194 mln zł. Czas realizacji tego zadania to 33 miesiące razem z okresami zimowymi, czyli to jest połowa roku 2018" - powiedział dyr. Oddziału GDDKiA w Zielonej Górze Przemysław Hamera.

Ten odcinek S3 jest istotny także dla samej Zielonej Góry. Inwestycja obejmuje bowiem nie tylko budowę drugiej nitki S3, ale rozbudowę węzła Zielona Góra - Północ i budowę łącznika do ronda, które wykonało na własny koszt miasto.

"Będzie to połączenie S3 z mocno rozbudowującą się częścią miasta na wysokości Osiedla Pomorskiego. Koszty budowy drogi między węzłem a istniejącym już rondem w ciągu ul. Kętrzyńskiej GDDKiA i samorząd miasta podzielą po połowie" - wyjaśniła Jakubowska.

Inwestycja na odcinku Zielona Góra – Niedoradz jest jednym z trzech kontraktów polegających na dobudowie drugiej jezdni S3 między Sulechowem a Nową Solą. Obecnie firma Strabag Infrastruktura Południe buduje drugą nitkę między Sulechowem a Zieloną Góra, a już niebawem powinny zakończyć się procedury związane z wydaniem decyzji ZRID oraz procedury wyłaniania wykonawcy dla III odcinka - między Niedoradzem a Nową Solą.

W Lubuskiem prace związane z rozbudową trasy S3 trwają także w Gorzowie Wlkp. i Międzyrzeczu, gdzie powstają drugie jezdnie obwodnic tych miast. Zakończenie tych inwestycji jest planowane w połowie 2017 r. Jakubowska powiedziała PAP, że na placach budów nie ma opóźnień, a wykonawcom sprzyja aura.

GDDKiA podkreśla, że zakończenie rozbudowy S3 pozwoli zlikwidować w woj. lubuskim tzw. wąskie gardła, którymi są obecnie jednojezdniowe fragmenty tej trasy.

REKLAMA

S3 przecina woj. lubuskie z południa na północ będąc, oprócz autostrady A2, kluczowym szlakiem komunikacyjnym dla regionu. W Lubuskiem S3 liczy 184 km, z których obecnie pełne parametry drogi ekspresowej, czyli dwie jezdnie, ma na odcinku ok. 100 km. Łącznie dokończenie S3 na całej długości będzie kosztowało ponad 1 mld zł.

Zielonogórski oddział GDDKiA jest także inwestorem w przypadku odcinka S3 z Nowej Soli do Kazimierzowa (woj. dolnośląskie). Odcinek został podzielony na dwa zadania o łącznej długości ponad 33 km, które realizują w systemie Projektuj i Buduj firmy Dragados i Mirbud. Koszt budowy to ponad 800 mln zł. Obecnie kończy się etap związany z dokumentacją projektową, rozpoczęły się także pierwsze prace w terenie.

Źródło: materiały prasowe PAP

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
R.Kubica: Le Mans to wyścig, który powinien zostać zakazany. Ludzie nie śpią przez dwa dni próbując się zdrzemnąć na krzesełku. Jak spalić 12 tys. kalorii w jedną noc

Robert Kubica uważa, że zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans było jego celem odkąd wystąpił w nim pierwszy raz w 2021 r. "Dało mi to mnóstwo pozytywnych emocji, mimo że był to jeden z trudniejszych momentów w mojej karierze" - powiedział podczas briefingu w Warszawie. Podkreślił wyczerpujący charakter tego wyścigu, a brak snu był jednym z poważniejszych wyzwań.

Do którego momentu dziecko musi jeździć w foteliku? Czy wiek dziecka ma znaczenie? Kto nie musi zapinać pasów bezpieczeństwa? {przepisy}

Nie każdy musi zapinać pasy bezpieczeństwa, ale warto pamiętać, że za nieprzestrzeganie przepisów grożą mandaty. Czy wiesz do którego momentu dziecko musi podróżować w foteliku? Kto jest zwolniony z obowiązku zapinania pasów bezpieczeństwa?

Rząd otwiera drogi dla pojazdów autonomicznych [projekt przyjęty przez Radę Ministrów]

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy umożliwiający testowanie pojazdów autonomicznych na polskich drogach. Nowe regulacje mają wesprzeć innowacje i rozwój branży motoryzacyjnej, dostosowując przepisy do wyzwań współczesnego transportu.

Zmiana zasad rejestracji pojazdów w 2026 r. Nowelizacja Prawa o ruchu drogowym - projekt deregulacyjny

W dniu 17 czerwca 2025 r. opublikowany został projekt ustawy, która ma znowelizować Prawo o ruchu drogowym. Nowelizacja ta ma zrealizować m.in. postulaty deregulacyjne zespołu SprawdzaMy kierowanego przez Rafała Brzoskę - w szczególności w zakresie rejestracji pojazdów. Zmiany mają wejść w życie w większości po upływie 6 miesięcy od dnia ogłoszenia w Dzienniku Ustaw, a więc z pewnością już w 2026 roku.

REKLAMA

Sektor logistyczny pokazuje w I połowie 2025 r., że radzi sobie z globalnymi zakłóceniami (wojna handlowa USA-Chiny). Koszty wymiany handlowej będą jednak rosły

Widmo historycznego spadku wolumenu przeładunków i wzrost kosztów transportu to dwa dominujące efekty w logistyce, które wywołała wojna handlowa na linii Chiny-USA. Pomimo obniżenia globalnych prognoz dla PKB i handlu, operatorzy logistyczni wciąż radzą sobie zaskakująco dobrze, choć wśród europejskich ekspertów zarządzających łańcuchami dostaw panuje zgodność co do tego, że koszty wymiany handlowej będą rosły. Jednocześnie 70% z nich twierdzi, że na kolejne zakłócenia i nieoczekiwane zwroty akcji będzie w stanie odpowiedzieć w ciągu maksymalnie 3 dni.

Większa elastyczność w wypowiadaniu umów OC [Projekt nowelizacji trafił do konsultacji]

Do uzgodnień, konsultacji publicznych i opiniowania trafił projekt nowelizacji ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Chodzi o zmiany w OC.

KGP: 112 716 interwencji, 470 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 112 716 interwencji. Byli wzywani do 470 wypadków drogowych.

OC dla rowerzystów – konieczność czy ograniczanie wolności? Polacy podzieleni

Czy rowerzyści powinni mieć obowiązkowe OC? Wraz ze wzrostem liczby jednośladów na drogach, temat ten wraca jak bumerang i dzieli opinię publiczną. Najnowsze badanie Rankomat.pl pokazuje, że Polacy są niemal równo podzieleni – nie brakuje zarówno zwolenników bezpieczeństwa, jak i obrońców niezależności.

REKLAMA

Masz radio w samochodzie? Możesz spodziewać się kontroli

Właściciele samochodów – zarówno osoby prywatne, jak i przedsiębiorcy – powinni pamiętać o opłatach za używanie odbiorników radiofonicznych. Chodzi o konieczność opłacania abonamentu RTV za radioodbiornik zamontowany w pojeździe. Jaka jest opłata abonamentowa w 2025 r.? Kto jest zwolniony?

KGP: 116 725 interwencji, 519 wypadków drogowych, 32 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 116 725 interwencji. Byli wzywani do 519 wypadków drogowych.

REKLAMA