REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jest zgoda na drugą jezdnię drogi S3 na odcinku Zielona Góra - Niedoradza

Jest zgoda na drugą jezdnię drogi S3 na odcinku Zielona Góra - Niedoradza
Jest zgoda na drugą jezdnię drogi S3 na odcinku Zielona Góra - Niedoradza
GDDKiA

REKLAMA

REKLAMA

Droga ekspresowa S3 na odcinku Zielona Góra - Niedoradza zostanie poszerzona o drugą jezdnię. Zgodę na realizacje inwestycji wydał Wojewoda Lubuski.

Drugą jezdnia drogi S3 na odcinku Zielona Góra - Niedoradza

Wojewoda Lubuski Katarzyna Osos podpisała w czwartek zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla drugiej jezdni S3 na odcinku od Zielonej Góry do Niedoradza. To ostateczny dokument pozwalający na rozpoczęcie prac budowlanych na tym odcinku.

REKLAMA

„Jest to 13,3 kilometra. Odcinek będzie połączony z innymi drogami trzema węzłami: Zielona Góra – Północ, Zielona Góra - Południe oraz Niedoradz. Wiemy, że dobra infrastruktura, dobre drogi, to bezpieczeństwo, to komfort, to rozwój. Dlatego cieszymy się, że kolejny odcinek (S3 – PAP) będzie w naszym województwie gotowy” - powiedziała Osos.

Jak przekazała PAP rzeczniczka zielonogórskiego Oddziału GDDKiA Anna Jakubowska, zakończył się już proces wyłaniania wykonawcy tego zadania. Spośród ośmiu firm, które stanęły do przetargu najkorzystniejszą ofertę złożył Budimex.

Zobacz też: Przetargi na A6, S3, S10 i DK13 w woj. Zachodniopomorskiem

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

"We wtorek nastąpi podpisanie umowy z wykonawcą, z firmą Budimex, która zrealizuje ten odcinek za kwotę opiewającą na 194 mln zł. Czas realizacji tego zadania to 33 miesiące razem z okresami zimowymi, czyli to jest połowa roku 2018" - powiedział dyr. Oddziału GDDKiA w Zielonej Górze Przemysław Hamera.

Ten odcinek S3 jest istotny także dla samej Zielonej Góry. Inwestycja obejmuje bowiem nie tylko budowę drugiej nitki S3, ale rozbudowę węzła Zielona Góra - Północ i budowę łącznika do ronda, które wykonało na własny koszt miasto.

"Będzie to połączenie S3 z mocno rozbudowującą się częścią miasta na wysokości Osiedla Pomorskiego. Koszty budowy drogi między węzłem a istniejącym już rondem w ciągu ul. Kętrzyńskiej GDDKiA i samorząd miasta podzielą po połowie" - wyjaśniła Jakubowska.

Inwestycja na odcinku Zielona Góra – Niedoradz jest jednym z trzech kontraktów polegających na dobudowie drugiej jezdni S3 między Sulechowem a Nową Solą. Obecnie firma Strabag Infrastruktura Południe buduje drugą nitkę między Sulechowem a Zieloną Góra, a już niebawem powinny zakończyć się procedury związane z wydaniem decyzji ZRID oraz procedury wyłaniania wykonawcy dla III odcinka - między Niedoradzem a Nową Solą.

W Lubuskiem prace związane z rozbudową trasy S3 trwają także w Gorzowie Wlkp. i Międzyrzeczu, gdzie powstają drugie jezdnie obwodnic tych miast. Zakończenie tych inwestycji jest planowane w połowie 2017 r. Jakubowska powiedziała PAP, że na placach budów nie ma opóźnień, a wykonawcom sprzyja aura.

GDDKiA podkreśla, że zakończenie rozbudowy S3 pozwoli zlikwidować w woj. lubuskim tzw. wąskie gardła, którymi są obecnie jednojezdniowe fragmenty tej trasy.

REKLAMA

S3 przecina woj. lubuskie z południa na północ będąc, oprócz autostrady A2, kluczowym szlakiem komunikacyjnym dla regionu. W Lubuskiem S3 liczy 184 km, z których obecnie pełne parametry drogi ekspresowej, czyli dwie jezdnie, ma na odcinku ok. 100 km. Łącznie dokończenie S3 na całej długości będzie kosztowało ponad 1 mld zł.

Zielonogórski oddział GDDKiA jest także inwestorem w przypadku odcinka S3 z Nowej Soli do Kazimierzowa (woj. dolnośląskie). Odcinek został podzielony na dwa zadania o łącznej długości ponad 33 km, które realizują w systemie Projektuj i Buduj firmy Dragados i Mirbud. Koszt budowy to ponad 800 mln zł. Obecnie kończy się etap związany z dokumentacją projektową, rozpoczęły się także pierwsze prace w terenie.

Źródło: materiały prasowe PAP

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA