REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Postępy w budowie drogi S5

Postępy w budowie drogi S5
Postępy w budowie drogi S5
GDDKiA

REKLAMA

REKLAMA

Tempo prac nad drogą S5 na odcinku od węzła Trzebnica do węzła Wrocław Północ wyraźnie przyspiesza. Oto co na temat swojego zadania mówi jego wykonawca, firma Astaldi.

Droga ekspresowa S5 na odcinku Trzebnica - Wrocław Północ

REKLAMA

Prace przy budowie dolnośląskiego fragmentu drogi ekspresowej S5 nabierają tempa. Na jej trzecim odcinku, realizowanym przez firmę Astaldi, roboty prowadzone są na 14 spośród 18 zaprojektowanych mostów i wiaduktów. Trwają również intensywne przygotowania do rozpoczęcia nasuwania mostu, który stanie nad rzeką Widawą.

REKLAMA

Prace na trzecim odcinku S5 od km 137+500 przed węzłem Trzebnica do węzła Wrocław Północ są coraz bardziej zaawansowane, zarówno jeśli chodzi o roboty drogowe, jak i mostowe.
- Usunęliśmy już wszystkie kolizje elektroenergetyczne i prawie wszystkie kolizje gazowe, teletechniczne i wodociągowe. Trwają prace przy wykopach, wzmacnianiu podłoża materacami geosyntetycznymi, osuszaniu nasypów oraz przy warstwach odsączających. Poszczególne obiekty inżynieryjne wyłaniają się powoli z ziemi. Kierowcy jadący drogą krajową numer 5 na pewno zwracają uwagę na rosnące podpory wiaduktów oraz na wyraźny zarys wytyczonej i stopniowo wyrównywanej trasy - mówi Artur Raczak, dyrektor kontraktu z firmy Astaldi

Planowany przebieg drogi S5 najlepiej widać na odcinku między Będkowem a Wisznią Małą, gdzie droga ekspresowa biegnie w bezpośrednim sąsiedztwie obecnej drogi krajowej nr 5. Przy jednym
z dwóch planowanych Miejsc Obsługi Podróżnych (MOP Wisznia Mała Zachód) działa już wytwórnia mas bitumicznych, przy której obecnie magazynowane jest kruszywo drogowe. W najbliższych dniach
w wybranych miejscach przy wytwórni rozpocznie się układanie próbnego odcinka warstwy podbudowy nawierzchni bitumicznej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Roboty mostowe wykonuje się obecnie na 14 spośród 18 mostów i wiaduktów zaprojektowanych w ciągu drogi S5 i poprzecznych do niej, a także przy 19 z 25 przepustów betonowych (które są między innymi przejściami dla małych zwierząt). Przy niektórych z nich trwa montaż prefabrykatów, zbrojenie i betonowanie wlotów oraz łączenie styków taśmą bentonitową. Przy węźle Kryniczno wykonano wykop pod chudy beton i zakończono roboty palowe oraz fundament przyczółka nr 1 od strony Trzebnicy, w październiku prowadzone będą prace fundamentowe przy pozostałych przyczółkach. Natomiast gotowe fundamenty są już m.in. na obiektach w okolicach Będkowa i Ligoty Pięknej, tam też robotnicy zbroją podpory przęseł.

Zaawansowanie prac mostowych można zaobserwować przy wspomnianej wytwórni mas bitumicznych, gdzie gotowe są już oczepy pięciu podpór wiaduktu. Na podobnym poziomie prowadzone są prace przy słupach i przyczółkach innych wiaduktów, m.in. na obiektach WS-28 i WD-29 (tuż za Trzebnicą, przy zakończeniu odcinka 2) czy przy budowie węzła Trzebnica. Przygotowano tu powierzchnię fundamentów pod izolację cienką, trwa zbrojenie słupów oraz betonowanie fundamentów i zbrojenie jednego z przyczółków. Prace budowlane wiązały się ze zmianą organizacji ruchu przy zjeździe na Trzebnicę oraz Wołów i Lubin (droga nr 340) – zamknięto dotychczasowy zjazd, a kierowcy jadący od strony Wrocławia korzystają obecnie z lewoskrętu wytyczonego na wiadukcie.

Duży postęp widać także przy obiekcie MS-41, czyli planowanym moście nad rzeką Widawą. Będzie to żelbetowy most o długości 750 metrów, budowany z wykorzystaniem technologii nasuwania podłużnego. Segmenty mostu powstawać będą na specjalnie przygotowanych stanowiskach, czyli wytwórniach, a następnie nasuwane będą systematycznie na gotowe podpory. Powstała już konstrukcja pod stanowisko nasuwania od strony Wrocławia, kończą się roboty palowe pod stanowisko od strony Poznania. Rozpoczęcie nasuwania od strony Wrocławia zaplanowane jest
na początek listopada. Natomiast prace na placu budowy drugiego mostu żelbetowego (nad rzeką Ławą) znajdują się obecnie na etapie wykonywania pali fundamentowych. Zintensyfikowanie robót nastąpi po wybudowaniu większego mostu na Widawie, gdy cały sprzęt zostanie przeniesiony pod Wisznię Małą.

Astaldi buduje 19-kilometrowy odcinek drogi S5, który jest częścią dolnośląskiego fragmentu trasy Korzeńsko-Wrocław. Jest to ważny szlak komunikacyjny ułatwiający kierowcom dojazd do Poznania, ale także poprawiający płynność ruchu tranzytowego. Poprawi on zdecydowanie również ruch lokalny i zlikwiduje bardzo częste korki od ulicy Żmigrodzkiej do świateł w miejscowości Kryniczno. Gotowy odcinek zostanie oddany do użytku pod koniec 2017 r.

Źródło: materiały prasowe

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dobra passa motoryzacji dobiega końca

Chociaż produkcja sprzedana pojazdów w I kwartale br. przekroczyła 60 mld zł, ogólne wyniki branży wskazują, że dobra passa przemysłu motoryzacyjnego w Polsce dobiega końca. Tak wynika z informacji firmy AutomotiveSuppliers.pl.

Po polskich drogach jeżdżą coraz starsze samochody, najbardziej leciwe są Volkswageny, a auta jakich marek mają najmniej lat

14,7 lat – tyle wynosi obecnie średni wiek samochodu zgłaszanego do ubezpieczenia. Jest to o 12 miesięcy więcej niż cztery lata wcześniej. Jednak w przypadku najczęściej spotykanych w Polsce modeli samochodów, średnia jest jeszcze wyższa i sięga prawie 18 lat.

Konfiskata auta nietrzeźwym kierowcom. Będą zmiany przepisów, ale czy na pewno łagodniejsze dla kierujących pojazdami

Kolejna zmiana przepisów dotyczących przepadku pojazdów jako kary dla nietrzeźwych kierowców. . Do Sejmu trafił projekt zmiany ustawy, w ramach którego to nie policja, ale sąd będzie dokonywał konfiskaty, ale jednocześnie zaostrzone zostaną przepisy dotyczące przepadku pojazdu.

Pijany kierowca staranował ogrodzenie. Stracił prawo jazdy w siedmiu kategoriach

35-letni pijany kierowca ciężarowej scanii staranował ogrodzenie prywatnej posesji w Szydłówku koło Mławy. Kary nie będą niskie. 

REKLAMA

Polacy jeżdżą starymi autami. Czy można je ubezpieczyć?

Średnia wieku samochodu w Polsce wynosi 15,9 lat. Na takie samochody trudno wykupić polisę Auto Casco. Na szczęście niektóre towarzystwa ubezpieczają nawet 20-letnie pojazdy.

Tylko 0,5 promila wystarczy, żeby stracić samochód. Zmienią się przepisy dotyczące pijanych kierowców

Do Sejmu trafi projekt nowelizacji Kodeksu karnego oraz niektórych innych ustaw. Projekt zakłada zmianę przepisów dotyczących konfiskaty pojazdów pijanym kierowcom. Czy to w końcu pomoże zatrzymać falę nieodpowiedzialnych kierowców na polskich drogach?

Od 1 lipca 2024 r. zmiany w opłatach drogowych! Polacy także to odczują, mimo że wzrost cen dotyczy naszych sąsiadów

Od 1 lipca 2024 r. zmieniły się opłaty drogowe w Niemczech. Opłaty dotyczą głównie branży transportu drogowego, czyli kierowców ciężarowych. Nowe stawki opłat najbardziej odczują przewoźnicy z Polski i Litwy.

Ceny paliw w Polsce. Ile zapłacimy za benzynę, olej napędowy czy gaz?

Portal e-petrol.pl prognozuje, że ceny hurtowe paliw wkrótce zaczną spadać. To może oznaczać, że na stacjach nie będzie większych zmian w cenach.

REKLAMA

Nowe zasady przeglądu samochodu. Od 1 czerwca 2024 r. Każdy kierowca powinien to wiedzieć. Co z podwyżką opłat?

Przegląd techniczny pojazdu po nowemu. Każdy kierowca powinien wiedzieć o zmianach z 2024 r. Choć nie weszły jeszcze w życie wszystkie nowe zasady, które były zapowiadane, to jednak od 1 czerwca diagnosta działa inaczej.

1500 zł mandatu i utrata prawa jazdy. Dodatkowo 13 punktów karnych. To kara za przegapienie tylko jednego znaku

Rozkojarzenie za kierownicą jest niewskazane, a kara za przegapienie tego jednego znaku może być surowa. 13 punktów karnych i 1500 zł mandatu. Lepiej uważać. 

REKLAMA