Systemy monitorowania przejazdu na czerwonym świetle na kolejnych skrzyżowaniach. Spotkać je można także na przejazdach kolejowych
REKLAMA
REKLAMA
- Systemy monitorowania przejazdu na czerwonym świetle na kolejnych skrzyżowaniach
- Systemy monitorowania przejazdu na czerwonym świetle na kolejnych skrzyżowaniach: działanie
- Systemy RedLight spotkać można także na przejazdach kolejowych
Systemy RedLight montowane są tam, gdzie kierowcy notorycznie ignorowali sygnalizację świetlną, a w konsekwencji dochodziło do niebezpiecznych sytuacji, zamontowano systemy RedLight. Przedsięwzięcie „Rozwój operacyjności Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym w zarządzaniu bezpieczeństwem ruchu drogowego na polskich drogach” zakłada m.in. instalację kolejnych 10 urządzeń do monitorowania przejazdu na czerwonym świetle na skrzyżowaniach oraz 5 urządzeń do monitorowania przejazdu na czerwonym świetle na przejazdach kolejowych.
REKLAMA
Systemy monitorowania przejazdu na czerwonym świetle na kolejnych skrzyżowaniach
W Polsce nadzorem nad ruchem drogowym zajmuje się komórka organizacyjna Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego - Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD). Dzięki automatycznej rejestracji wykroczeń, CANARD ujawnia naruszenia przepisów w zakresie przekraczania przez kierowców ustalonych limitów prędkości oraz niestosowania się do sygnalizacji świetlnej. CANARD zapowiada, że urządzeń do automatycznej rejestracji wykroczeń drogowych będzie jeszcze więcej.
Systemy monitorowania przejazdu na czerwonym świetle na kolejnych skrzyżowaniach: działanie
Systemy RedLight są zespołem zaawansowanych kamer, które służą do monitorowania skrzyżowań oraz rejestrowania wykroczeń takich jak na przykład przejazd na czerwonym świetle. Urządzenia te działają automatycznie, co oznacza, że nie są potrzebne żadne służby, które stałyby w jego pobliżu. Zakładane są tam, gdzie kierowcy notorycznie ignorowali sygnalizację świetlną, a w konsekwencji dochodziło do niebezpiecznych sytuacji. Kamery monitorujące skrzyżowanie oraz zainstalowane na nich sygnalizatory, wykrywają przypadki wjechania przez kierujących na skrzyżowanie przy nadawanym czerwonym świetle. Kamery śledzą tor poruszania się pojazdu oraz dokumentują popełnione wykroczenie wraz z danymi umożliwiającymi identyfikację pojazdu, czas i miejsce popełnienia wykroczenia oraz czas, jaki upłynął od zapalenia się czerwonego światła. Systemy RedLight został stworzony tak, by kierowcy, którzy wjechali za sygnalizator na żółtym świetle zdążyli opuścić skrzyżowanie. Kamery włączają się dopiero dwie sekundy po zapaleniu się czerwonego światła. Kierowcy, którzy otrzymają mandat, nie będą mogli tłumaczyć się tym, ze wjechali na żółtym świetle.
Systemy RedLight spotkać można także na przejazdach kolejowych
Systemy RedLight na przejazdach kolejowo-drogowych działają analogicznie do tych umieszczonych na drogach i skrzyżowaniach. System po przekroczeniu przez pojazd wirtualnej linii detekcji tożsamej z linią warunkowego zatrzymania w trakcie nadawanego czerwonego światła, automatycznie wykrywa i rejestruje wykroczenie. Urządzenie identyfikuje pojazd, którym naruszono przepisy, jego kategorię oraz markę, zapewni rozpoznanie numerów tablic rejestracyjnych jadących pojazdów oraz do każdego zarejestrowanego zdarzenia przyporządkuje dane dotyczące miejsca i czasu jego wystąpienia oraz czasu trwania fazy czerwonego światła. Systemy zamontowano na ul. Szczecińskiej i ul. Średzkiej we Wrocławiu, na ul. Cyrulików w warszawskim Rembertowie oraz w Radomsku w woj. łódzkim.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.