REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Statystyki policyjne: w kwietniu odnotowano prawie 11 tysięcy wypadków

Subskrybuj nas na Youtube
Ilość zarówno wypadków, kolizji, jak i osób rannych i zabitych zwiększyła się w kwietniu tego roku w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego Fot. Fotolia
Ilość zarówno wypadków, kolizji, jak i osób rannych i zabitych zwiększyła się w kwietniu tego roku w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

W kwietniu 2011 na polskich drogach zginęło 290 osób, a 3733 zostały ranne. Liczba wypadków w porównaniu z kwietniem 2010 roku zwiększyła się.

Wstępne dane dotyczące stanu bezpieczeństwa w ruchu drogowym pokazują, że w kwietniu 2011r. w Polsce miało miejsce 3043 wypadków drogowych. W ich wyniku 290 osób zginęło, a 3773 osoby zostały ranne. Odnotowano 29 104 kolizji. Ilość zarówno wypadków, kolizji, jak i osób rannych i zabitych zwiększyła się w kwietniu tego roku w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego.

REKLAMA

REKLAMA

Statystyki stanu bezpieczeństwa w ruchu drogowym w układzie województw pokazują, że w kwietniu 2011 roku najwięcej wypadków w Polsce było w województwie śląskim (370). 

Tam śmiertelnych ofiar odnotowano 26, a rannych 440. Najwięcej osób straciło wtedy życie w wyniku wypadków na drogach województwa wielkopolskiego (37 osób, z czego 25 zmarło na miejscu, a 12 w szpitalu). Statystyki dla miasta Warszawa za ubiegły miesiąc prezentują się następująco: wypadki - 98, zabici - 7, ranni - 108.

Zobacz też: Wyróżniki tablic rejestracyjnych województwa świętokrzyskiego 

REKLAMA

W okresie styczeń-kwiecień 2011, na polskich drogach doszło do 10 082 wypadków drogowych. Skutkiem czego 1 012 osób zginęło, a 12 537 odniosło obrażenia. Policja odnotowała także 119 202 kolizji. W porównaniu z tym samym okresem w roku 2010, zmniejszyła się jedynie liczba tych ostatnich. Województwo śląskie przoduje również i w tym niechlubnym zestawieniu. Na tych terenach doszło w okresie od stycznia do kwietnia tego roku do największej liczby tragedii na drogach (1321). Dla porównania, ilość wypadków w województwie opolskim, to „tylko” 186 (był to rejon najmniej „wypadkowy” w tym okresie).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wskaźniki stanu bezpieczeństwa na 100 tys. mieszkańców, za okres styczeń-kwiecień bieżącego roku kształtują się następująco: dla wypadków jest to 26,4, dla zabitych 2,7, a dla rannych - 32,8.

Polacy ciągle jeżdżą "na gazie"

Jak wyglądają statystyki w kwestii ujawniania i eliminowania z ruchu kierujących pod wpływem alkoholu? Jeżeli chodzi o kwiecień 2011 roku, policjanci podają liczbę 2 919 jako ogół osób, które kierowały pojazd po użyciu alkoholu lub podobnego w działaniu środka, o którym mowa w art. 87 § 1 i 2 Kodeksu Wykroczeń. Drogówka mówi natomiast o 2 008 kierujących pojazd po użyciu alkoholu, wliczając w to 1 505 osób po użyciu substancji z art. 87 § 1 KW.

A co z nietrzeźwymi kierowcami? W kwietniu policja ukarała 12 886 osób kierujących pojazd w stanie nietrzeźwości lub pod wpływem środka odurzającego (art. 178a § 1 kodeksu karnego). W tym zawiera się liczba 7 167 ludzi, którzy prowadzili w takim stanie pojazdy mechaniczne. Policjanci z polskiej drogówki ujawnili również dane dotyczące liczby osób, które dopuściły się prowadzenia pojazdu w stanie nietrzeźwości oraz kierujących pojazdami mechanicznymi w tym stanie- to odpowiednio 5 565 i 3 570. W porównaniu do kwietnia ubiegłego roku zanotowano wzrost liczby pijanych kierowców.

Zobacz też: Nietrzeźwi sprawcy wypadków

Natomiast dane z okresu styczeń – kwiecień 2011 mówią o 10 510 kierujących pojazdami po użyciu alkoholu lub podobnie działającego środka (art. 87 §1 i 2 KW), a polska drogówka o 7 452 kierujących pojazdami po użyciu alkoholu, w tym 5 987 z art. 87§1 KW.

W pierwszych czterech miesiącach roku ubiegłego liczba osób, które usiadły za kółkiem po spożyciu alkoholu była mniejsza, niż w tegorocznych.

Policjanci ruchu drogowego zajmują się nie tylko karaniem pijanych kierowców, ale i wykrywaniem przestępstw kryminalnych, bardzo często, jak pokazują statystyki, spotykając się przy tym z propozycjami przyjęcia łapówki. W trakcie rutynowych kontroli wyłapują inne nieprawidłowości czy przestępstwa. Zdarza się, że podczas rutynowej kontroli auto okazuje się być kradzione. Mają miejsce również przypadki, gdy właściciel samochodu jest poszukiwany kilkoma listami gończymi oraz próby przewozu kilku tysięcy paczek papierosów bez polskiej akcyzy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA