REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

S3 Legnica - Lubin oddana do ruchu

 S3 Legnica - Lubin oddana do ruchu/ fot. Ministerstwo Infrastruktury
S3 Legnica - Lubin oddana do ruchu/ fot. Ministerstwo Infrastruktury

REKLAMA

REKLAMA

Niemal 24-kilometrowy fragment drogi ekspresowej S3 połączył okolice dolnośląskiego Lubina z autostradą A4. Kolejne odcinki trasy w stronę Zielonej Góry są w trakcie budowy i do końca roku planowane jest udostępnienie ich ciągów głównych kierowcom.

- Oddanie do ruchu kolejnego odcinka drogi ekspresowej S3 przybliża nas do ukończenia bezpiecznego i wygodnego połączenia zespołu portów Szczecin – Świnoujście z południem Polski, Republiką Czeską i południową Europą. Także nasi czescy partnerzy podejmują intensywne działania na rzecz powstania trasy D11, stanowiącej kontynuację S3. Polsko-czeska współpraca przy realizacji tego korytarza jest przykładem na to, że wspólnie można osiągać wymierne korzyści gospodarcze – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

REKLAMA

REKLAMA

S3 Lubin – Legnica powstała  jako  droga dwujezdniowa z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku oraz pasem awaryjnym. Kierowcom udostępnione zostały też cztery węzły drogowe, dzięki którym możliwe będzie komfortowe połączenie z ważnymi drogami regionu: Legnica Południe, Legnica Zachód, Legnica Północ oraz Lubin Południe.  W ramach inwestycji powstały 42 obiekty mostowe, 208 przepustów, w tym 60 dla zwierząt. Przy węźle Lubin Zachód powstaje Obwód Utrzymania Drogi.

Od 7 maja 2018 r. kierowcy korzystają już z obu jezdni S3 na odcinku 6,5 km od węzła Legnica Południe (skrzyżowanie z A4) do węzła Legnica Zachód (przy ul. Chojnowskiej). Natomiast na odcinku S3 o długości ok. 15 km, od węzła Legnica Zachód do miejscowości Chróstnik, ruch odbywał się do tej pory jedną jezdnią w obu kierunkach.

Głównym celem inwestycji jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, przede wszystkim ciężkiego, z Legnicy i Lubina oraz ułatwienie połączenia z autostradą A4. Dzięki temu poprawi się poziom bezpieczeństwa ruchu drogowego i komfort podróży. Nowa trasa jest dostosowana do ruchu pojazdów ciężkich o nacisku 115 kN na oś.

Wartość całego projektu wynosi 1 887 mln zł, z czego 992 mln zł to dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej.

Wkrótce kolejne odcinki S3 na Dolnym Śląsku

W kolejnych etapach realizacji S3 kierowcom udostępniony zostanie odcinek trasy od węzła Lubin Południe do węzła Kaźmierzów. Wykonawca tej inwestycji prowadzi prace budowalne na całym zadaniu, jednak główne siły skoncentrował na robotach przy węźle Lubin Północ. Udostępnienie tego węzła pozwoli na przekazanie do ruchu już zrealizowanego fragmentu trasy w pełni omijającej Lubin.

Kontynuacja prac przy budowie S3

W budowie są jeszcze dwa odcinki drogi ekspresowej S3 na terenie woj. lubuskiego: Nowa Sól – Gaworzyce i Gaworzyce – Kaźmierzów o łącznej długości ponad 33 km. Ich udostępnienie jest planowane jeszcze przed końcem roku.

Do końca roku mają być również udostępnione kierowcom fragmenty trasy S3 od A4 do Bolkowa. Stan zaawansowania rzeczowego inwestycji jest na poziomie ok. 80 proc. Koszt całego projektu wynosi ok. 900 mln zł.

Trwa postępowanie przetargowe, w którym zostaną wyłonieni wykonawcy trasy S3 od Bolkowa do granicy państwa. Jeszcze w tym roku planowane jest podpisanie umów. Ukończenie tego odcinka S3 jest planowane w 2023 roku. Będzie to ostatni fragment szlaku drogowego biegnącego wzdłuż zachodniej granicy Polski od Szczecina do Lubawki.

 ***

Droga ekspresowa S3 docelowo będzie miała długość ponad 520 km.  Przebiega południkowo od zespołu portów morskich Szczecin - Świnoujście na północy, następnie wzdłuż zachodniej granicy kraju poprzez okolice Gorzowa Wielkopolskiego, Zielonej Góry, Lubina, Legnicy, Jawora, Bolkowa oraz Kamiennej Góry aż do południowej granicy Polski. S3 jest częścią korytarza paneuropejskiego łączącego Szwecję z Grecją. Jej kontynuacją na terenie Republiki Czeskiej jest trasa D1.

Źródło: Ministerstwo Infrastruktury 

Autopromocja

REKLAMA

Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    REKLAMA

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    REKLAMA

    Mosiężna skrobaczka do szyb. Fiński wynalazek rzeczywiście nie rysuje szyb?

    Mosiężna skrobaczka do szyb to hit ostatnich lat w Polsce. Powód? Ponoć nie ma możliwości, aby porysowała szybę w samochodzie. Ile jest w tym prawdy? I czym tak właściwie jest fińska skrobaczka? Sprawdziłem to.

    Samochody autonomiczne. Kiedy pojawią się na drogach? Częściowo są już dziś

    W XXI wieku przemysł motoryzacyjny ewoluuje szybciej niż kiedykolwiek. Zmiany te napędzają wymogi prawne, wyścigi producentów, ale też wymogi klientów. A to prowadzi do jednego wniosku. Innowacje stopniowo wprowadzają wizję aut autonomicznych do naszego codziennego życia.

    REKLAMA