REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Droga S7 ominie podwarszawskie Łomianki

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Łukasz Kuźmiuk
Droga S7 ominie podwarszawskie Łomianki / fot. Łukasz Jóźwiak (GDDKiA)
Droga S7 ominie podwarszawskie Łomianki / fot. Łukasz Jóźwiak (GDDKiA)
Łukasz Jóźwiak
GDDKiA

REKLAMA

REKLAMA

Warszawa stale się rozwija, dlatego niezbędne jest budowanie nowych dróg w okolicach stolicy, które ułatwią dojazd i wyjazd z metropolii. Jedną z takich dróg będzie droga ekspresowa S7, która po protestach mieszkańców będzie omijać podwarszawskie Łomianki.

REKLAMA

Jak informuje GDDKiA przyszły odcinek trasy S7, pomiędzy Kiełpinem i Trasą Armii Krajowej w Warszawie, będzie miał po trzy, a nawet i po cztery pasy ruchu w każdym kierunku. Projektowany odcinek będzie miał długość około 12,9 km i w początkowej części będzie przebiegać po istniejącym śladzie ul. Kolejowej tuż przed Łomiankami, a dalej będzie odbiegać w kierunku Kanału Młocińskiego. Następnie droga będzie przebiegać wschodnim obrzeżem Kampinoskiego Parku Narodowego, do węzłów „Wólka Węglowa” i „Janickiego”. Za ulicą Arkuszową, trasa S7 będzie schodzić do tunelu o długości 1000 m i kolejnego o długości 1123 m, a dalej wzniesie się nad drogę S8. Pomiędzy tunelami powstanie węzeł „Generała Maczka”, a na przecięciu dróg ekspresowych S8 i S7 zaplanowano węzeł „NS”. Oprócz wspomnianych tuneli powstaną również wiadukty, przejścia podziemne, kładki pieszo-rowerowe oraz urządzenia ochrony środowiska, czyli m.in. ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt i ogrodzenie trasy.

REKLAMA

Ogłoszenie przetargu na koncepcję programową planowane jest na jesień bieżącego roku, z kolei przetarg na budowę trasy zaplanowano na lata 2020-2021. Według planów GDDKiA trasa S7 omijająca Łomianki zostanie oddana do użytku w latach 2024-2025.

Co z kolejnymi odcinkami trasy S7 w stronę Gdańska?

REKLAMA

Aktualnie trwa przetarg na koncepcję programową dla rozbudowy drogi krajowej nr 7 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku trasy Czosnów - Kiełpin. Podpisanie umowy planowane jest na połowę bieżącego roku. Natomiast rozpoczęcie przetargu na wykonawcę w trybie projektuj i buduj planowane jest na jesień przyszłego roku, dzięki czemu będzie można podpisać umowę na realizację zadania w 2020 r. Zachowanie tego harmonogramu pozwoliłoby udostępnić kierowcom ten odcinek trasy S7 w pierwszej połowie 2024 r.

Na kolejny fragment trasy między Czosnowem a Płońskiem została podpisana umowa na wykonanie elementów koncepcji programowej. W 2019 roku planowane jest ogłoszenie przetargu na projekt i budowę, podpisanie umowy z wykonawcą zaplanowano na początek 2020 roku, a udostępnienie kierowcom trasy na koniec 2023 roku.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA