Droga S7 ominie podwarszawskie Łomianki
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Jak informuje GDDKiA przyszły odcinek trasy S7, pomiędzy Kiełpinem i Trasą Armii Krajowej w Warszawie, będzie miał po trzy, a nawet i po cztery pasy ruchu w każdym kierunku. Projektowany odcinek będzie miał długość około 12,9 km i w początkowej części będzie przebiegać po istniejącym śladzie ul. Kolejowej tuż przed Łomiankami, a dalej będzie odbiegać w kierunku Kanału Młocińskiego. Następnie droga będzie przebiegać wschodnim obrzeżem Kampinoskiego Parku Narodowego, do węzłów „Wólka Węglowa” i „Janickiego”. Za ulicą Arkuszową, trasa S7 będzie schodzić do tunelu o długości 1000 m i kolejnego o długości 1123 m, a dalej wzniesie się nad drogę S8. Pomiędzy tunelami powstanie węzeł „Generała Maczka”, a na przecięciu dróg ekspresowych S8 i S7 zaplanowano węzeł „NS”. Oprócz wspomnianych tuneli powstaną również wiadukty, przejścia podziemne, kładki pieszo-rowerowe oraz urządzenia ochrony środowiska, czyli m.in. ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt i ogrodzenie trasy.
REKLAMA
Ogłoszenie przetargu na koncepcję programową planowane jest na jesień bieżącego roku, z kolei przetarg na budowę trasy zaplanowano na lata 2020-2021. Według planów GDDKiA trasa S7 omijająca Łomianki zostanie oddana do użytku w latach 2024-2025.
Co z kolejnymi odcinkami trasy S7 w stronę Gdańska?
REKLAMA
Aktualnie trwa przetarg na koncepcję programową dla rozbudowy drogi krajowej nr 7 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku trasy Czosnów - Kiełpin. Podpisanie umowy planowane jest na połowę bieżącego roku. Natomiast rozpoczęcie przetargu na wykonawcę w trybie projektuj i buduj planowane jest na jesień przyszłego roku, dzięki czemu będzie można podpisać umowę na realizację zadania w 2020 r. Zachowanie tego harmonogramu pozwoliłoby udostępnić kierowcom ten odcinek trasy S7 w pierwszej połowie 2024 r.
Na kolejny fragment trasy między Czosnowem a Płońskiem została podpisana umowa na wykonanie elementów koncepcji programowej. W 2019 roku planowane jest ogłoszenie przetargu na projekt i budowę, podpisanie umowy z wykonawcą zaplanowano na początek 2020 roku, a udostępnienie kierowcom trasy na koniec 2023 roku.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.