REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Mitsubishi Outlander III (2012 – 2022) - opinie i typowe usterki

Mitsubishi Outlander / fot. Łukasz Kuźmiuk
Mitsubishi Outlander / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk

REKLAMA

REKLAMA

Jest duży, japoński i rodzinny. Używany Mitsubishi Outlander III nie stanowi najtańszej propozycji na rynku SUV-ów. Z jakiegoś jednak powodu trzyma wartość przy odsprzedaży. Sprawdźmy co o tym decyduje.

Trzecia generacja Mitsubishi Outlandera została pokazana w roku 2012 podczas targów motoryzacyjnych w Genewie. Duży SUV segmentu D miał stanąć do walki z takimi konkurentami jak chociażby Toyota RAV4. I Japończycy zadbali o serię instrumentów prowadzących model do sukcesu. Przykład? Nadwozie tej generacji jest aż o 90 kilogramów lżejsze niż u poprzednika! Poza tym w palecie zaraz obok diesla i benzyniaka pojawiła się hybryda typu plug-in. Jeżeli chodzi o design, początkowo Outlander III prezentował się nowocześnie, ale nieco za mało wyraziście. To zmieniło się w czasie liftingu pod koniec roku 2014.

REKLAMA

Outlander III - nowoczesny design i opływowe nadwozie

Na mocy modernizacji SUV otrzymał ostrzej zarysowane lampy przednie oraz charakterystyczny grill znany obecnie m.in. z modelu Eclipse Cross. Bez wątpienia dodatkową zaletą nadwozia Mitsubishi Outlandera III jest niski współczynnik oporu powietrza. Wskaźnik Cx ma 0,33 - i choć mówimy o rodzinnej terenówce, wartość jest identyczna jak w przypadku np. Audi A3. Po zajęciu miejsca za kierownicą Mitsubishi w pierwszej kolejności w oczy rzucą się materiały wykończeniowe. Tak, w tej kabinie jest nieco więcej miękkich plastików. Te nadal jednak mają mało estetyczny wygląd i nie są przyjemne w dotyku.

Zobacz również: Używane: Citroen C-Crosser, Peugeot 4007 (2007 - 2012) - opinie i typowe usterki

Co gorsze, nietrudno znaleźć przyciski, które były projektowane jeszcze chyba w latach osiemdziesiątych, a do tego Japończycy nie mieli dużego pojęcia o ergonomii. Inaczej w życiu nie ukryliby przycisku sterowania komputerem pokładowym za kołem kierownicy… Całe szczęście używany Mitsubishi Outlander III okazuje się rodzinnie przestronny. We wnętrzu wygodnie podróżować może pięciu pasażerów - i awaryjnie dwóch na dodatkowej ławeczce w bagażniku. Przestrzeń załadunkowa w konfiguracji 5-osobowej to przepastne 591 litrów (463 litry w PHEV). Maksymalnie kufer rośnie do nawet 1742 litry.

Mitsubishi Outlander / fot. Łukasz Kuźmiuk

 

Mitsubishi Outlander / fot. Łukasz Kuźmiuk

Mitsubishi Outlander III - trzy jednostki napędowe

REKLAMA

Początkowo paleta silnikowa Mitsubishi Outlandera III składała się z jednego benzyniaka i jednego diesla. W pierwszym przypadku pod maską SUV-a pojawiał się motor 2.0 MIVEC o mocy 150 koni mechanicznych. Wolnossący motor rozpędza auto do pierwszej setki w przeciętne 10,6 sekundy. Średnie spalanie według deklaracji producenta wynosi 7,5 litra benzyny - w realnym świecie wynik może być jednak nawet o 2 - 3 litry wyższy. I choć benzyniak spod maski Outlandera nie oferuje imponujących osiągów czy nie potrafi jeździć na kropelce, jest tytanicznie trwały. Ciężko w przypadku tego motoru wskazać jakiekolwiek słabe punkty.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Alternatywę stanowi jednostka wysokoprężna 2.2 Di-D. To silnik skonstruowany przez Mitsubishi, który dysponuje stadem 150 koni mechanicznych. Diesel za sprawą momentu obrotowego o wartości 380 Nm rozpędza SUV-a do pierwszej setki w 9,7 sekundy. Ropniak identycznie jak benzyniak nie potrafi jeździć na kropelce - spala średnio jakieś 7 litrów oleju napędowego. A to nie koniec podobieństw, bo identycznie co motor 2.0 MIVEC jest również bezawaryjny. Przy zachowaniu interwału przeglądów zalecanych przez producenta głównym problemem wysokoprężnego Mitsubishi Outlandera III stanie się zapychający się w mieście filtr cząstek stałych.

Zobacz również: Top 10: Silniki wolnossące w nowych samochodach. Tak nadal można je spotkać!

Używane: Mitsubishi Outlander III - wady diesla i benzyniaka

Wady układu napędowego? Podstawowa dotyczy przekładni CVT. Bezstopniowy automat choć potrafi być naprawdę trwały, charakterystyka jego działania jest taka, że zmusza silnik do pracy na wysokich obrotach w czasie przyspieszania oraz jednostajnej jazdy po autostradzie. W ten sposób silnik staje się hałaśliwy. Poza tym dość skutecznie tonuje zapędy układu napędowego. Jeżeli chodzi o napęd 4x4, to nie jest to AWD znane chociażby z Pajero. To układ, który ma dobrze radzić sobie podczas opadów deszczu czy śniegu. Tym samym nie nadaje się do walki o trakcję z piachem czy błotem.

Mitsubishi Outlander / fot. Łukasz Kuźmiuk

 

Mitsubishi Outlander / fot. Łukasz Kuźmiuk

Niedługo po prezentacji benzyniaka i diesla do oferty trafił model PHEV. Hybryda typu plug-in składa się ze 121-konnego benzyniaka 2.0 MIVEC oraz dwóch agregatów elektrycznych. Obydwa mają 82 konie mechaniczne mocy, przy czym przedni oferuje 135, a tylni 195 Nm momentu obrotowego. Elementem wyposażenia Outlandera PHEV jest bateria o pojemności 12 kWh. Za jej sprawą możliwe jest pokonanie wyłącznie na prądzie nieco ponad 50 kilometrów - przy czym prędkość nie może przekroczyć 120 km/h. Hybrydowe Mitsubishi jest zaskakująco trwałe. Kierowcy chwalą nie tylko wolnossącego benzyniaka, ale również sterowanie pracą układu PHEV.

Używane: Mitsubishi Outlander III - dane techniczne producenta:

SilnikMocMoment obrotowyPrzyspieszenie 0 - 100 km/hPrędkość maksymalnaŚrednie spalanie paliwa w litrach na 100 km
2.0 MIVEC150 KM195 Nm10,6 s.190 km/h7,5
2.2 Di-D150 KM380 Nm9,7 s.200 km/h7,0
2.0 PHEV203 KM190 Nm11,0 s.170 km/h1,9

Używany Mitsubishi Outlander III posiada kolumny McPhersona na przedniej - wzmocnione belką stabilizującą. Z tyłu inżynierowie postawili na wielowahacze. Stosunkowo miękkie resorowanie niestety pracuje dość głośno. Dodatkowo zostało sparowane z elektronicznie sterowanym i nieczułym układem kierowniczym. A to oznacza, że prowadzenie SUV-a jest mało precyzyjne. Z drugiej strony choć zawieszenie musi radzić sobie z ciężkim samochodem rodzinnym, dzielnie znosi trudy eksploatacji. Jak na razie ciężko znaleźć jakiekolwiek raporty mówiące o niskiej trwałości elementów resorowania.

Zobacz również: Mitsubishi Pajero znika z rynku! Koniec po blisko 40 latach!

Awarie Outlandera III to głównie drobnostki

Używany Mitsubishi Outlander III jest pojazdem trwałym. To jednak nie oznacza, że na kierowców nie czekają drobne usterki. Jednym z lepszych przykładów problemów z SUV-em z Japonii są niesprawności kluczyka. Ten po prostu przestaje się komunikować z autem. Skutek? Czasami trzeba go zakodować na nowo, a czasami należy wymienić. Poza tym kierowcy na forum internetowym skarżą się na przypadku parujących lamp przednich czy przepuszczających wodę klap bagażnika - winna wadliwie wklejona szyba. Standardową usterką w Outlanderze i wszystkich Mitsubishi są zacinające się hamulce tylne.

Mitsubishi Outlander / fot. Łukasz Kuźmiuk

 

Mitsubishi Outlander / fot. Łukasz Kuźmiuk

Mitsubishi Outlander z drugiej ręki nie jest tanim autem! Egzemplarze z początku produkcji kosztują dziś co najmniej 40 tysięcy złotych. I w tej cenie udało mi się znaleźć pewną ciekawostkę - model napędzany silnikiem diesla i pochodzący od pierwszego właściciela. Choć auto zostało wyprodukowane w roku 2014, ma pokonane prawie… 360 tysięcy kilometrów! Za 3-letni egzemplarz japońskiego SUV-a na polskim rynku wtórnym należy zapłacić jakieś 64 - 65 tysięcy złotych.

Używane: Mitsubishi Outlander III - podsumowanie:

Niewątpliwym plusem używanego Outlandera III jest duża ilość miejsca w kabinie i wysoka trwałość. Zadbany egzemplarz może się stać naprawdę niezawodnym autem dla rodziny! Minusy? Na listę tą warto wpisać przeciętnie dynamiczne i paliwożerne silniki oraz słabą jakość wykończenia. Na szczęście wady te nie dyskwalifikują kandydatury Outlandera. Sprawiają jedynie że japoński SUV staje się propozycją raczej dla mniej wymagających kierowców, ewentualnie takich, który decyzję o zakupie podejmują głównie w oparciu o kryterium awaryjności.

Używane: Mitsubishi Outlander III - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 9 zł
  • filtr powietrza - od 18 zł
  • filtr paliwa - od 24 zł
  • filtr kabinowy - od 10 zł
  • pasek wielorowkowy - od 23 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 93 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 82 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 57 zł
  • łącznik stabilizatora - od 26 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 31 zł
  • amortyzator - od 186 zł
  • sprzęgło komplet - od 497 zł
  • koło dwumasowe - od 1884 zł

 

Mitsubishi Outlander / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mitsubishi Outlander / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mitsubishi Outlander / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mitsubishi Outlander / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mitsubishi Outlander / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pościg za kierowcą BMW. Zatrzymany posiada dożywotni zakaz kierowania wszelkimi pojazdami mechanicznymi

Tuż po północy (26.07) w Siedlcach doszło do pościgu za kierowcą BMW. Policjanci Komendy Miejskiej Policji w Siedlcach prowadzili pościg za samochodem jadącym bez tablic rejestracyjnych. Kierowca pomimo poleceń policjantów nie reagował i podjął próbę ucieczki.

Potracił rowerzystę, który zaczepił się o dach auta, pojechał dalej

Do niecodziennego zdarzenia doszło na przedmieściach Walencji. Kierowca furgonetki potrącił rowerzystę, który następnie ugrzązł na dachu samochodu. Mężczyzna nie zatrzymał się, aby pomóc poszkodowanemu, uciekł z miejsca wypadku. Chwilę później został zatrzymany przez funkcjonariuszy hiszpańskiej żandarmerii (Guardia Civil).

Więcej płatnych dróg i autostrad? Rząd pracuje nad nowymi przepisami

W wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów pojawił się projekt rozporządzenia w sprawie dróg krajowych lub ich odcinków, na których pobiera się opłatę elektroniczną, oraz wysokości stawek opłaty elektronicznej. Chodzi o rozszerzenie sieci dróg płatnych.

Zmiany dotyczące obowiązkowej konfiskaty pojazdów nietrzeźwych kierowców najwcześniej po wakacjach

We wtorek, 23 lipca rząd miał zająć się przygotowanym przez resort sprawiedliwości projektem nowelizacji Kodeksu karnego, Kodeksu postępowania karnego oraz ustawy o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich. Chodzi o zmianę przepisów dotyczących konfiskaty aut prowadzonych przez nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Czy samochód powypadkowy może być odpadem?

Jakie są przesłanki aby uznać, że jakiś przedmiot lub substancja jest odpadem? Co w przypadku importu elektrośmieci np. samochodów powypadkowych?

Od 1 lipca 2024 r. nowe zasady przywozu samochodów osobowych

Od 1 lipca 2024 r. obowiązują nowe zasady przywozu samochodów osobowych do Polski zarejestrowanych na Białorusi. Sprawdź, jakie warunki muszą spełniać pojazdy, które mogą wjeżdżać do Polski.  Chodzi o rozporządzenie Rady Unii Europejskiej dotyczące poszerzenia zakresu i katalogu podmiotów środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy.

Dwaj bracia zginęli w wypadku motocyklowym, nie mieli kasków

Do tragicznego wypadku doszło w Jemiołowie (woj, lubuskie). Dwaj bracia jechali motocyklem i uderzyli w zaparkowany samochód. Obaj mężczyźni nie żyją. Okoliczności bada policja i prokuratura. 

Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

REKLAMA

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

REKLAMA