REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Mitsubishi Outlander III (2012 – 2022) - opinie i typowe usterki

Mitsubishi Outlander / fot. Łukasz Kuźmiuk
Mitsubishi Outlander / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk

REKLAMA

REKLAMA

Jest duży, japoński i rodzinny. Używany Mitsubishi Outlander III nie stanowi najtańszej propozycji na rynku SUV-ów. Z jakiegoś jednak powodu trzyma wartość przy odsprzedaży. Sprawdźmy co o tym decyduje.

Trzecia generacja Mitsubishi Outlandera została pokazana w roku 2012 podczas targów motoryzacyjnych w Genewie. Duży SUV segmentu D miał stanąć do walki z takimi konkurentami jak chociażby Toyota RAV4. I Japończycy zadbali o serię instrumentów prowadzących model do sukcesu. Przykład? Nadwozie tej generacji jest aż o 90 kilogramów lżejsze niż u poprzednika! Poza tym w palecie zaraz obok diesla i benzyniaka pojawiła się hybryda typu plug-in. Jeżeli chodzi o design, początkowo Outlander III prezentował się nowocześnie, ale nieco za mało wyraziście. To zmieniło się w czasie liftingu pod koniec roku 2014.

REKLAMA

Outlander III - nowoczesny design i opływowe nadwozie

Na mocy modernizacji SUV otrzymał ostrzej zarysowane lampy przednie oraz charakterystyczny grill znany obecnie m.in. z modelu Eclipse Cross. Bez wątpienia dodatkową zaletą nadwozia Mitsubishi Outlandera III jest niski współczynnik oporu powietrza. Wskaźnik Cx ma 0,33 - i choć mówimy o rodzinnej terenówce, wartość jest identyczna jak w przypadku np. Audi A3. Po zajęciu miejsca za kierownicą Mitsubishi w pierwszej kolejności w oczy rzucą się materiały wykończeniowe. Tak, w tej kabinie jest nieco więcej miękkich plastików. Te nadal jednak mają mało estetyczny wygląd i nie są przyjemne w dotyku.

Zobacz również: Używane: Citroen C-Crosser, Peugeot 4007 (2007 - 2012) - opinie i typowe usterki

Co gorsze, nietrudno znaleźć przyciski, które były projektowane jeszcze chyba w latach osiemdziesiątych, a do tego Japończycy nie mieli dużego pojęcia o ergonomii. Inaczej w życiu nie ukryliby przycisku sterowania komputerem pokładowym za kołem kierownicy… Całe szczęście używany Mitsubishi Outlander III okazuje się rodzinnie przestronny. We wnętrzu wygodnie podróżować może pięciu pasażerów - i awaryjnie dwóch na dodatkowej ławeczce w bagażniku. Przestrzeń załadunkowa w konfiguracji 5-osobowej to przepastne 591 litrów (463 litry w PHEV). Maksymalnie kufer rośnie do nawet 1742 litry.

Mitsubishi Outlander / fot. Łukasz Kuźmiuk

 

Mitsubishi Outlander / fot. Łukasz Kuźmiuk

Mitsubishi Outlander III - trzy jednostki napędowe

REKLAMA

Początkowo paleta silnikowa Mitsubishi Outlandera III składała się z jednego benzyniaka i jednego diesla. W pierwszym przypadku pod maską SUV-a pojawiał się motor 2.0 MIVEC o mocy 150 koni mechanicznych. Wolnossący motor rozpędza auto do pierwszej setki w przeciętne 10,6 sekundy. Średnie spalanie według deklaracji producenta wynosi 7,5 litra benzyny - w realnym świecie wynik może być jednak nawet o 2 - 3 litry wyższy. I choć benzyniak spod maski Outlandera nie oferuje imponujących osiągów czy nie potrafi jeździć na kropelce, jest tytanicznie trwały. Ciężko w przypadku tego motoru wskazać jakiekolwiek słabe punkty.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Alternatywę stanowi jednostka wysokoprężna 2.2 Di-D. To silnik skonstruowany przez Mitsubishi, który dysponuje stadem 150 koni mechanicznych. Diesel za sprawą momentu obrotowego o wartości 380 Nm rozpędza SUV-a do pierwszej setki w 9,7 sekundy. Ropniak identycznie jak benzyniak nie potrafi jeździć na kropelce - spala średnio jakieś 7 litrów oleju napędowego. A to nie koniec podobieństw, bo identycznie co motor 2.0 MIVEC jest również bezawaryjny. Przy zachowaniu interwału przeglądów zalecanych przez producenta głównym problemem wysokoprężnego Mitsubishi Outlandera III stanie się zapychający się w mieście filtr cząstek stałych.

Zobacz również: Top 10: Silniki wolnossące w nowych samochodach. Tak nadal można je spotkać!

Używane: Mitsubishi Outlander III - wady diesla i benzyniaka

Wady układu napędowego? Podstawowa dotyczy przekładni CVT. Bezstopniowy automat choć potrafi być naprawdę trwały, charakterystyka jego działania jest taka, że zmusza silnik do pracy na wysokich obrotach w czasie przyspieszania oraz jednostajnej jazdy po autostradzie. W ten sposób silnik staje się hałaśliwy. Poza tym dość skutecznie tonuje zapędy układu napędowego. Jeżeli chodzi o napęd 4x4, to nie jest to AWD znane chociażby z Pajero. To układ, który ma dobrze radzić sobie podczas opadów deszczu czy śniegu. Tym samym nie nadaje się do walki o trakcję z piachem czy błotem.

Mitsubishi Outlander / fot. Łukasz Kuźmiuk

 

Mitsubishi Outlander / fot. Łukasz Kuźmiuk

Niedługo po prezentacji benzyniaka i diesla do oferty trafił model PHEV. Hybryda typu plug-in składa się ze 121-konnego benzyniaka 2.0 MIVEC oraz dwóch agregatów elektrycznych. Obydwa mają 82 konie mechaniczne mocy, przy czym przedni oferuje 135, a tylni 195 Nm momentu obrotowego. Elementem wyposażenia Outlandera PHEV jest bateria o pojemności 12 kWh. Za jej sprawą możliwe jest pokonanie wyłącznie na prądzie nieco ponad 50 kilometrów - przy czym prędkość nie może przekroczyć 120 km/h. Hybrydowe Mitsubishi jest zaskakująco trwałe. Kierowcy chwalą nie tylko wolnossącego benzyniaka, ale również sterowanie pracą układu PHEV.

Używane: Mitsubishi Outlander III - dane techniczne producenta:

SilnikMocMoment obrotowyPrzyspieszenie 0 - 100 km/hPrędkość maksymalnaŚrednie spalanie paliwa w litrach na 100 km
2.0 MIVEC150 KM195 Nm10,6 s.190 km/h7,5
2.2 Di-D150 KM380 Nm9,7 s.200 km/h7,0
2.0 PHEV203 KM190 Nm11,0 s.170 km/h1,9

Używany Mitsubishi Outlander III posiada kolumny McPhersona na przedniej - wzmocnione belką stabilizującą. Z tyłu inżynierowie postawili na wielowahacze. Stosunkowo miękkie resorowanie niestety pracuje dość głośno. Dodatkowo zostało sparowane z elektronicznie sterowanym i nieczułym układem kierowniczym. A to oznacza, że prowadzenie SUV-a jest mało precyzyjne. Z drugiej strony choć zawieszenie musi radzić sobie z ciężkim samochodem rodzinnym, dzielnie znosi trudy eksploatacji. Jak na razie ciężko znaleźć jakiekolwiek raporty mówiące o niskiej trwałości elementów resorowania.

Zobacz również: Mitsubishi Pajero znika z rynku! Koniec po blisko 40 latach!

Awarie Outlandera III to głównie drobnostki

Używany Mitsubishi Outlander III jest pojazdem trwałym. To jednak nie oznacza, że na kierowców nie czekają drobne usterki. Jednym z lepszych przykładów problemów z SUV-em z Japonii są niesprawności kluczyka. Ten po prostu przestaje się komunikować z autem. Skutek? Czasami trzeba go zakodować na nowo, a czasami należy wymienić. Poza tym kierowcy na forum internetowym skarżą się na przypadku parujących lamp przednich czy przepuszczających wodę klap bagażnika - winna wadliwie wklejona szyba. Standardową usterką w Outlanderze i wszystkich Mitsubishi są zacinające się hamulce tylne.

Mitsubishi Outlander / fot. Łukasz Kuźmiuk

 

Mitsubishi Outlander / fot. Łukasz Kuźmiuk

Mitsubishi Outlander z drugiej ręki nie jest tanim autem! Egzemplarze z początku produkcji kosztują dziś co najmniej 40 tysięcy złotych. I w tej cenie udało mi się znaleźć pewną ciekawostkę - model napędzany silnikiem diesla i pochodzący od pierwszego właściciela. Choć auto zostało wyprodukowane w roku 2014, ma pokonane prawie… 360 tysięcy kilometrów! Za 3-letni egzemplarz japońskiego SUV-a na polskim rynku wtórnym należy zapłacić jakieś 64 - 65 tysięcy złotych.

Używane: Mitsubishi Outlander III - podsumowanie:

Niewątpliwym plusem używanego Outlandera III jest duża ilość miejsca w kabinie i wysoka trwałość. Zadbany egzemplarz może się stać naprawdę niezawodnym autem dla rodziny! Minusy? Na listę tą warto wpisać przeciętnie dynamiczne i paliwożerne silniki oraz słabą jakość wykończenia. Na szczęście wady te nie dyskwalifikują kandydatury Outlandera. Sprawiają jedynie że japoński SUV staje się propozycją raczej dla mniej wymagających kierowców, ewentualnie takich, który decyzję o zakupie podejmują głównie w oparciu o kryterium awaryjności.

Używane: Mitsubishi Outlander III - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 9 zł
  • filtr powietrza - od 18 zł
  • filtr paliwa - od 24 zł
  • filtr kabinowy - od 10 zł
  • pasek wielorowkowy - od 23 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 93 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 82 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 57 zł
  • łącznik stabilizatora - od 26 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 31 zł
  • amortyzator - od 186 zł
  • sprzęgło komplet - od 497 zł
  • koło dwumasowe - od 1884 zł

 

Mitsubishi Outlander / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mitsubishi Outlander / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mitsubishi Outlander / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mitsubishi Outlander / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mitsubishi Outlander / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Znaczące spadki cen paliw. Ile zapłacimy za benzynę, olej czy gaz?

Analitycy portalu e-petrol.pl prognozują, że w najbliższym tygodniu skala spadków cen paliw na stacjach może być znacząca. Przewidują, że litr benzyny 95 może średnio kosztować od 6,45 do 6,57 zł, a oleju napędowego - od 6,46 do 6,59 zł.

Ceny samochodów elektrycznych wciąż odstraszają Polaków. Kiedy należy Ci się 27 000 zł dopłaty do elektryka?

W marcu 2024 roku zarejestrowano w Polsce 1 700 samochodów w pełni elektrycznych. To więcej o 300 sztuk niż w lutym tego samego roku. Niemniej jednak, w porównaniu do roku poprzedniego, liczba rejestracji spadła o 10,9%. Wynika to z danych przedstawionych w raporcie firmy Rankomat.pl, powołującej się na najnowsze dane Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA).

Cud na rynku nowych samochodów w kwietniu 2024: sprzedaż rośnie, auta tanieją

Zazwyczaj zwiększony popyt na określony towar winduje jego cenę w górę. Tymczasem na rynku nowych samochodów, zwłaszcza dostawczych i z segmentu premium, mimo dużej dynamiki sprzedaży obserwujemy obniżkę cen.

Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. Polacy zdecydowali

Według badania przeprowadzonego przez SW Research dla "Wprost", prawie połowa Polaków (48,1 proc.) popiera zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. Jednakże, 35 proc. respondentów jest przeciwnego zdania, a niespełna 17 proc. nie ma wyrobionego zdania na ten temat.

REKLAMA

Prawo jazdy dla czternastolatka? Tak, ale tylko kategorii AM: na jakie pojazdy

Prawo jazdy kategorii AM to pierwszy krok dla młodzieży do aktywnego uczestnictwa w ruchu drogowym. Dzięki odpowiedniemu przygotowaniu młodzi ludzie mogą nie tylko czerpać korzyści z nowych form transportu, ale również robić to w sposób bezpieczny i świadomy.

Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

REKLAMA

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

REKLAMA