REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Mitsubishi Outlander III (2012 – 2022) - opinie i typowe usterki

Mitsubishi Outlander / fot. Łukasz Kuźmiuk
Mitsubishi Outlander / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk

REKLAMA

REKLAMA

Jest duży, japoński i rodzinny. Używany Mitsubishi Outlander III nie stanowi najtańszej propozycji na rynku SUV-ów. Z jakiegoś jednak powodu trzyma wartość przy odsprzedaży. Sprawdźmy co o tym decyduje.

Trzecia generacja Mitsubishi Outlandera została pokazana w roku 2012 podczas targów motoryzacyjnych w Genewie. Duży SUV segmentu D miał stanąć do walki z takimi konkurentami jak chociażby Toyota RAV4. I Japończycy zadbali o serię instrumentów prowadzących model do sukcesu. Przykład? Nadwozie tej generacji jest aż o 90 kilogramów lżejsze niż u poprzednika! Poza tym w palecie zaraz obok diesla i benzyniaka pojawiła się hybryda typu plug-in. Jeżeli chodzi o design, początkowo Outlander III prezentował się nowocześnie, ale nieco za mało wyraziście. To zmieniło się w czasie liftingu pod koniec roku 2014.

REKLAMA

REKLAMA

Outlander III - nowoczesny design i opływowe nadwozie

Na mocy modernizacji SUV otrzymał ostrzej zarysowane lampy przednie oraz charakterystyczny grill znany obecnie m.in. z modelu Eclipse Cross. Bez wątpienia dodatkową zaletą nadwozia Mitsubishi Outlandera III jest niski współczynnik oporu powietrza. Wskaźnik Cx ma 0,33 - i choć mówimy o rodzinnej terenówce, wartość jest identyczna jak w przypadku np. Audi A3. Po zajęciu miejsca za kierownicą Mitsubishi w pierwszej kolejności w oczy rzucą się materiały wykończeniowe. Tak, w tej kabinie jest nieco więcej miękkich plastików. Te nadal jednak mają mało estetyczny wygląd i nie są przyjemne w dotyku.

Zobacz również: Używane: Citroen C-Crosser, Peugeot 4007 (2007 - 2012) - opinie i typowe usterki

Co gorsze, nietrudno znaleźć przyciski, które były projektowane jeszcze chyba w latach osiemdziesiątych, a do tego Japończycy nie mieli dużego pojęcia o ergonomii. Inaczej w życiu nie ukryliby przycisku sterowania komputerem pokładowym za kołem kierownicy… Całe szczęście używany Mitsubishi Outlander III okazuje się rodzinnie przestronny. We wnętrzu wygodnie podróżować może pięciu pasażerów - i awaryjnie dwóch na dodatkowej ławeczce w bagażniku. Przestrzeń załadunkowa w konfiguracji 5-osobowej to przepastne 591 litrów (463 litry w PHEV). Maksymalnie kufer rośnie do nawet 1742 litry.

REKLAMA

 

Mitsubishi Outlander / fot. Łukasz Kuźmiuk

Mitsubishi Outlander III - trzy jednostki napędowe

Początkowo paleta silnikowa Mitsubishi Outlandera III składała się z jednego benzyniaka i jednego diesla. W pierwszym przypadku pod maską SUV-a pojawiał się motor 2.0 MIVEC o mocy 150 koni mechanicznych. Wolnossący motor rozpędza auto do pierwszej setki w przeciętne 10,6 sekundy. Średnie spalanie według deklaracji producenta wynosi 7,5 litra benzyny - w realnym świecie wynik może być jednak nawet o 2 - 3 litry wyższy. I choć benzyniak spod maski Outlandera nie oferuje imponujących osiągów czy nie potrafi jeździć na kropelce, jest tytanicznie trwały. Ciężko w przypadku tego motoru wskazać jakiekolwiek słabe punkty.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Alternatywę stanowi jednostka wysokoprężna 2.2 Di-D. To silnik skonstruowany przez Mitsubishi, który dysponuje stadem 150 koni mechanicznych. Diesel za sprawą momentu obrotowego o wartości 380 Nm rozpędza SUV-a do pierwszej setki w 9,7 sekundy. Ropniak identycznie jak benzyniak nie potrafi jeździć na kropelce - spala średnio jakieś 7 litrów oleju napędowego. A to nie koniec podobieństw, bo identycznie co motor 2.0 MIVEC jest również bezawaryjny. Przy zachowaniu interwału przeglądów zalecanych przez producenta głównym problemem wysokoprężnego Mitsubishi Outlandera III stanie się zapychający się w mieście filtr cząstek stałych.

Zobacz również: Top 10: Silniki wolnossące w nowych samochodach. Tak nadal można je spotkać!

Używane: Mitsubishi Outlander III - wady diesla i benzyniaka

Wady układu napędowego? Podstawowa dotyczy przekładni CVT. Bezstopniowy automat choć potrafi być naprawdę trwały, charakterystyka jego działania jest taka, że zmusza silnik do pracy na wysokich obrotach w czasie przyspieszania oraz jednostajnej jazdy po autostradzie. W ten sposób silnik staje się hałaśliwy. Poza tym dość skutecznie tonuje zapędy układu napędowego. Jeżeli chodzi o napęd 4x4, to nie jest to AWD znane chociażby z Pajero. To układ, który ma dobrze radzić sobie podczas opadów deszczu czy śniegu. Tym samym nie nadaje się do walki o trakcję z piachem czy błotem.

 

Mitsubishi Outlander / fot. Łukasz Kuźmiuk

Niedługo po prezentacji benzyniaka i diesla do oferty trafił model PHEV. Hybryda typu plug-in składa się ze 121-konnego benzyniaka 2.0 MIVEC oraz dwóch agregatów elektrycznych. Obydwa mają 82 konie mechaniczne mocy, przy czym przedni oferuje 135, a tylni 195 Nm momentu obrotowego. Elementem wyposażenia Outlandera PHEV jest bateria o pojemności 12 kWh. Za jej sprawą możliwe jest pokonanie wyłącznie na prądzie nieco ponad 50 kilometrów - przy czym prędkość nie może przekroczyć 120 km/h. Hybrydowe Mitsubishi jest zaskakująco trwałe. Kierowcy chwalą nie tylko wolnossącego benzyniaka, ale również sterowanie pracą układu PHEV.

Używane: Mitsubishi Outlander III - dane techniczne producenta:

SilnikMocMoment obrotowyPrzyspieszenie 0 - 100 km/hPrędkość maksymalnaŚrednie spalanie paliwa w litrach na 100 km
2.0 MIVEC150 KM195 Nm10,6 s.190 km/h7,5
2.2 Di-D150 KM380 Nm9,7 s.200 km/h7,0
2.0 PHEV203 KM190 Nm11,0 s.170 km/h1,9

Używany Mitsubishi Outlander III posiada kolumny McPhersona na przedniej - wzmocnione belką stabilizującą. Z tyłu inżynierowie postawili na wielowahacze. Stosunkowo miękkie resorowanie niestety pracuje dość głośno. Dodatkowo zostało sparowane z elektronicznie sterowanym i nieczułym układem kierowniczym. A to oznacza, że prowadzenie SUV-a jest mało precyzyjne. Z drugiej strony choć zawieszenie musi radzić sobie z ciężkim samochodem rodzinnym, dzielnie znosi trudy eksploatacji. Jak na razie ciężko znaleźć jakiekolwiek raporty mówiące o niskiej trwałości elementów resorowania.

Zobacz również: Mitsubishi Pajero znika z rynku! Koniec po blisko 40 latach!

Awarie Outlandera III to głównie drobnostki

Używany Mitsubishi Outlander III jest pojazdem trwałym. To jednak nie oznacza, że na kierowców nie czekają drobne usterki. Jednym z lepszych przykładów problemów z SUV-em z Japonii są niesprawności kluczyka. Ten po prostu przestaje się komunikować z autem. Skutek? Czasami trzeba go zakodować na nowo, a czasami należy wymienić. Poza tym kierowcy na forum internetowym skarżą się na przypadku parujących lamp przednich czy przepuszczających wodę klap bagażnika - winna wadliwie wklejona szyba. Standardową usterką w Outlanderze i wszystkich Mitsubishi są zacinające się hamulce tylne.

 

Mitsubishi Outlander / fot. Łukasz Kuźmiuk

Mitsubishi Outlander z drugiej ręki nie jest tanim autem! Egzemplarze z początku produkcji kosztują dziś co najmniej 40 tysięcy złotych. I w tej cenie udało mi się znaleźć pewną ciekawostkę - model napędzany silnikiem diesla i pochodzący od pierwszego właściciela. Choć auto zostało wyprodukowane w roku 2014, ma pokonane prawie… 360 tysięcy kilometrów! Za 3-letni egzemplarz japońskiego SUV-a na polskim rynku wtórnym należy zapłacić jakieś 64 - 65 tysięcy złotych.

Używane: Mitsubishi Outlander III - podsumowanie:

Niewątpliwym plusem używanego Outlandera III jest duża ilość miejsca w kabinie i wysoka trwałość. Zadbany egzemplarz może się stać naprawdę niezawodnym autem dla rodziny! Minusy? Na listę tą warto wpisać przeciętnie dynamiczne i paliwożerne silniki oraz słabą jakość wykończenia. Na szczęście wady te nie dyskwalifikują kandydatury Outlandera. Sprawiają jedynie że japoński SUV staje się propozycją raczej dla mniej wymagających kierowców, ewentualnie takich, który decyzję o zakupie podejmują głównie w oparciu o kryterium awaryjności.

Używane: Mitsubishi Outlander III - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 9 zł
  • filtr powietrza - od 18 zł
  • filtr paliwa - od 24 zł
  • filtr kabinowy - od 10 zł
  • pasek wielorowkowy - od 23 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 93 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 82 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 57 zł
  • łącznik stabilizatora - od 26 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 31 zł
  • amortyzator - od 186 zł
  • sprzęgło komplet - od 497 zł
  • koło dwumasowe - od 1884 zł

 

Mitsubishi Outlander / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mitsubishi Outlander / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mitsubishi Outlander / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mitsubishi Outlander / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mitsubishi Outlander / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA