REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Renault Twingo II (2007 - 2014) - opinie i typowe usterki

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Używane: Renault Twingo II (2007 - 2014) - opinie i typowe usterki
Używane: Renault Twingo II (2007 - 2014) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Renault

REKLAMA

REKLAMA

Francuski hatchback jest sympatyczny i uśmiechnięty. Tylko czy piętno technologii Renault nie sprawia, że używane Twingo II psuje się na każdym kroku? Kupujący mogą być spokojni!

Wersja studyjna Renault Twingo II została zaprezentowana w roku 2006 podczas paryskich targów motoryzacyjnych. I jako że Francuzi nie chcieli zwlekać z premierą drogowego wariantu auta, ten pokazał się światu już pół roku później - podczas Auto Show w Genewie. Ważnym elementem przemiany Twingo była nowa koncepcja. Poprzednik miał nadwozie oparte o jedną bryłę. W drugiej generacji pojawiły się dwie. Poza tym choć w tamtym czasie Renault szło w stronę mocno specyficznej stylizacji, Twingo II wygląda naprawdę fajnie. Hatchback jest nowoczesny i… uśmiechnięty.

REKLAMA

Używane: Renault Twingo II - płyta z segmentu B

Tak, bez wątpienia ma trochę za duże oczy. To jednak jeden z tych aspektów stylizacji, który miał adresować model przede wszystkim do damskiej części zmotoryzowanych. Poza tym nadwozie używanego Twingo II świetnie wygląda w mieście, jest modne nawet dziś i ma bardzo kompaktowe rozmiary, które ułatwiają manewrowanie. Z drugiej strony Francuzi dobrze dysponowali przestrzenią. W efekcie kabina wcale nie jest taka ciasna - szczególnie że podstawą do prac nad modelem stała się platforma segmentu B. Renault spokojnie podróżować może nawet czterech dorosłych pasażerów.

Używane: Renault Twingo II (2007 - 2014) - opinie i typowe usterki

Materiały prasowe Renault

Materiały prasowe Renault

Tylna kanapa? W przypadku używanego Twingo ciężko o niej mówić. Inżynierowie zamiast jednej „ławeczki” zastosowali dwa oddzielne fotele. Te są przesuwane i dają możliwość sterowania pojemnością bagażnika. Maksymalnie odsunięte siedziska sprawiają, że pojemność kufra maleje do 165 litrów. Można ją jednak powiększyć do 275 litrów - a po złożeniu foteli nawet 959 litrów. Konsola używanego Renault Twingo II prezentuje się nowocześnie. Projektanci pomieszali na niej elementy znane z Clio III, z elementami znanymi z Megane II. Pojawiają się charakterystyczne i podświetlone na pomarańczowo ekrany monochromatyczne czy masywna kierownica.

Zobacz również: Używany Renault Clio III (2005 - 2012) - "mieszczuch" z ambicjami

Używane: Renault Twingo II - e-zegary i… barometr!

REKLAMA

Zegary identycznie jak w poprzedniku zostały umieszczone na środku konsoli centralnej. Przed oczami kierowcy używanego Renault Twingo drugiej generacji w niektórych wersjach wyrasta wyłącznie niewielki obrotomierz. Ten prezentuje się trochę jak analogowy barometr. I francuski hatchback ma jeszcze jedną zaletę. Oferuje dobrą widoczność za sprawą dużego przeszklenia nadwozia. Co z materiałami wykończeniowymi? Auto pochodzi z segmentu A. Nie ma się zatem co dziwić, że plastiki są twarde, a jako że jakość ich spasowania należy ocenić raczej przeciętnie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Paletę silnikową używanego Renault Twingo II otwiera jednostka 1.2 8v. 8-zaworowy benzyniak to obraz tytanicznej wręcz trwałości. Konstrukcja jest na tyle prosta, że prawie nie ma się co w niej zepsuć. Niestety motor ma też pewną wadę. A ta dotyczy faktu, że dysponuje stadem zaledwie 60 koni mechanicznych. Skutek? Sprint do pierwszej setki trwa aż 15 sekund! Lepszym wyborem jest zatem 16-zaworowa i 75-konna, ewentualnie doładowana i 100-konna wersja benzyniaka 1.2. Awaryjność? W ich przypadku listę potencjalnych usterek rozszerzyć można głównie o drobne i tanie w usunięciu wycieki oleju lub problemy z cewkami zapłonowymi.

Używane: Renault Twingo II (2007 - 2014) - opinie i typowe usterki

Materiały prasowe Renault

Materiały prasowe Renault

Używane: Renault Twingo II - dane techniczne producenta:

Silnik Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w litrach na 100 km
1.2 8v 60 KM 93 Nm 15,0 s. 154 km/h 5,5
1.2 16v 75 KM 107 Nm 12,0 s. 170 km/h 5,7
1.2 TCe 100 KM 145 Nm 9,8 s. 189 km/h 5,9
1.6 16v RS 133 KM 160 Nm 8,7 s. 201 km/h 7,0
1.5 dCi 65 KM 160 Nm 14,9 s. 164 km/h 4,3
1.5 dCi 85 KM 200 Nm 11,2 s. 185 km/h 3,4

Koniec pierwszej dekady XXI wieku był czasem, w którym Renault stawiało na wersje sportowe. Nie inaczej stało się także w przypadku Renault Twingo II. Modele RS były napędzane wolnossącym benzyniakiem 1.6 16v. Motor oferował 133 konie mechaniczne mocy i rozpędzał pojazd do pierwszej setki już w 8,7 sekundy. Poza tym sportowe Twingo miało często... niesamowicie wyglądające białe pasy na nadwoziu! Mały zabijaka pojawił się nawet w Top Gear. Jeremy Clarkson jeździł mini-RS-em po ulicach Belfastu. Choć auto wylądowało ostatnie w oceanie zamiast na pokładzie promu, dziennikarz bardzo pozytywnie ocenił wrażenia z jazdy.

Zobacz również: Silnik 1.2 16v D4F Renault - awarie, problemy, opinie

Używane: Renault Twingo II - diesel byłby dobry, gdyby nie…

REKLAMA

Francuzi przygotowali też alternatywę dla silników benzynowych. W tej roli w gamie pojawił się świetnie znany diesel 1.5 dCi. Początkowo motor oferował cherlawe 65 koni mechanicznych. Z czasem w ofercie zagościła wersja 85-konna. Ropniak nie jest popularny pod maską używanego Renault Twingo II. Ilość egzemplarzy jest ograniczona, a te które już pojawiają się, na ogół mają wysokie przebiegi. I fakt ten ma duże znaczenie. Choć te wersje diesla nie mają już tak dużych problemów z panewkami, z uwagi na wyeksploatowanie i tak mogą wymagać od kierowcy kosztownej uwagi dotyczącej wtrysków czy układu doładowania.

Segment A rządzi się jedną zasadą. A ta dotyczy technologicznej prostoty! Takie właśnie jest zawieszenie używanego Renault Twingo II. Przednią oś resorują kolumny McPhserona. Tył pracuje za sprawą belki skrętnej. Nastawy? Te są zdecydowanie miękkie i komfortowe - poza wersją RS oczywiście, która ma sztywniej pracujące podwozie. Co więcej, resorowanie cieszy się dobrą opinią wśród mechaników. To raczej trwały układ, w którym nawet jeżeli wymiany będzie wymagać jeden z łączników czy jedna z tulei, ceny części zamiennych i pomocy mechanika okażą się niskie.

Używane: Renault Twingo II (2007 - 2014) - opinie i typowe usterki

Materiały prasowe Renault

Materiały prasowe Renault

Używane: Renault Twingo II - awarie małego Francuza?

Produkcja Renault Twingo II została powierzona francuskiemu zakładowi zlokalizowanemu na Słowenii. I trzeba przyznać, że jego pracownicy wykonali kawał dobrej roboty. Auta są złożone dość solidnie, przez co dziś nie psują się na każdym kroku. Twingo w przeciwieństwie do Megane II nie jest też komputerowozem. Co mimo wszystko może się popsuć? Trafiają się drobne usterki dotyczące elektrycznej regulacji szyb czy silnika wycieraczek, a elementy cierne układu hamulcowego szybko wymagają wymiany. Najdroższy problem dotyczy zautomatyzowanej skrzyni Quickshift. Pada w niej hydraulika, a moduł sterujący jest dostępny tylko w ASO za równowartość 6 - 7 tysięcy złotych.

Zobacz również: Z tymi silnikami mogą być problemy: 1.5 dCi Renault

Za używane Renault Twingo drugiej generacji trzeba dziś zapłacić co najmniej 6 tysięcy złotych. W tej cenie znalazłem np. egzemplarz z początku produkcji, z żółtym lakierem, benzyniakiem 1.2 i przebiegiem na poziomie 70 tysięcy kilometrów. Do najtańszego diesla trzeba dopłacić jakiś tysiąc złotych, podczas gdy sportowe RS-y są wyceniane na 16 - 19 tysięcy złotych. Warto w tym momencie zaznaczyć, że najmocniejsze Twingo jest prawdziwą rzadkością na rynku wtórnym. Wśród ogłoszeń dodanych z Polski, widziałem tylko cztery takie auta.

Używane: Renault Twingo II - podsumowanie:

Kierowca poszukujący taniego i ładnego auta do miasta, na poważnie powinien rozpatrzyć kandydaturę używanego Renault Twingo II. Powody? Na tle rywali jest zaskakująco przestronny, ma miłą twarz, może być świetnie wyposażony, a do tego w palecie pojawia się nawet wersja ze sportowym RS-pazurem! Dodatkowo choć auto ma francuski rodowód i czerpie garściami technologię np. z Clio, nie jest typowym Francuzem pod względem awaryjności. Psuje się rzadko, a usterki na ogół dotyczą tanich w naprawie drobiazgów.

Zobacz również: Renault 1.6 16v K4M - awarie, problemy, opinie

Używane: Renault Twingo II - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 10 zł
  • filtr powietrza - od 16 zł
  • filtr paliwa - od 36 zł
  • filtr kabinowy - od 13 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 142 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 146 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 73 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 65 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 44 zł
  • szczęki hamulcowe - od 63 zł
  • bęben hamulcowy - od 228 zł
  • łącznik stabilizatora - od 21 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 21 zł
  • amortyzator - od 119 zł
  • sprzęgło komplet - od 180 zł
  • zawór EGR - od 424 zł

Używane: Renault Twingo II (2007 - 2014) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Renault
Używane: Renault Twingo II (2007 - 2014) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Renault
Używane: Renault Twingo II (2007 - 2014) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Renault
Używane: Renault Twingo II (2007 - 2014) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Renault
Używane: Renault Twingo II (2007 - 2014) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Renault
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

REKLAMA

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

REKLAMA

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

REKLAMA