REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Mazda 6 III GJ GL (od 2012) - opinie i typowe usterki

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Używane: Mazda 6 III GJ GL (od 2012) - opinie i typowe usterki
Używane: Mazda 6 III GJ GL (od 2012) - opinie i typowe usterki
Fot. Mazda

REKLAMA

REKLAMA

Używana Mazda 6 III bije na głowę rywali urodą nadwozia. Czy jednak jakością też? Żeby się o tym przekonać, postanowiliśmy bliżej przyjrzeć się japońskiej piękności.

Mazda 6 trzeciej generacji oficjalnie ujrzała światło dzienne w drugiej połowie roku 2012 podczas targów motoryzacyjnych w Moskwie. Niedługo później została zaprezentowana również w Paryżu. Auto jest oferowane do dnia dzisiejszego. Jak Japończycy poradzili sobie z upływającym czasem? Głównie za sprawą serii liftingów. Pierwszy miał miejsce w roku 2014. To wtedy nadwozie i wnętrze zostało poddane zmianom stylistycznym. Jednocześnie w ofercie pojawił się np. ekran na przedniej szybie HUD. W roku 2016 auto zostało poddane zmianom technicznym, a w roku 2018 technicznym i kolejnym stylistycznym.

REKLAMA

Używane: Mazda 6 III - po pierwsze… uroda!

Moskiewski debiut Mazdy 6 GJ można określić mianem narodzin piękności! Tak, być może dziś nadwozie japońskiego sedana segmentu D nie robi tak piorunującego wrażenia. W roku 2012 mocno wyróżniało się jednak na tle takich rywali jak nudny Passat, przekombinowana Insignia czy przesadnie proste Mondeo. Auto spokojnie mogło startować w motoryzacyjnych konkursach piękności, bo w przedbiegach pokonałoby nawet graczy z segmentu premium. Temu nie można się jednak dziwić. W końcu nadwozie nawet w wersji kombi jest dynamiczne i eleganckie oraz wyraziste, ale i nowoczesne.

Używane: Mazda 6 III GJ GL (od 2012) - opinie i typowe usterki

Używane: Mazda 6 III GJ GL (od 2012) - opinie i typowe usterki

Fot. Mazda

Stylistyka deski rozdzielczej używanej Mazdy 6 III zdecydowanie idzie w kierunku… sportowym. Konsola jest minimalistyczna i nie ma zbyt dużej ilości przycisków, a kierownica jest niewielka i świetnie leży w dłoniach. Obsługa auta jest intuicyjna, a sterowanie urządzeniami pokładowymi przejrzyste. To jednak nie koniec, bo Mada 6 GJ to też spora ilość przestrzeni. Bagażnik sedana mieści 489 litrów. W kombi przestrzeń załadunkowa wynosi od 522 do 1664 litrów. Miejsce wygospodarowane dla pasażerów ogranicza jedynie nisko poprowadzony dach.

Zobacz również: Test: Mazda 6 2.2 180 KM - Sky Dream

Używane: Mazda 6 III - pewne braki w kwestii jakości wykończenia

REKLAMA

Mała ilość przestrzeni nad głowami to niestety nie jedyna wada kabiny pasażerskiej używanej Mazdy 6 GJ. We wnętrzu japońskiego sedana segmentu D jest mocno… ponuro! Dominuje głęboka czerń, którą projektanci starali się rozjaśnić za sprawą srebrnych listew akcentowych. Poza tym zastrzeżenia można mieć do niektórych materiałów wykończeniowych. Na konsoli zdarzają się twarde plastiki, a dodatkowo nie wszystkie elementy dobrze znoszą próbę czasu. To dotyczy chociażby szybko łuszczącego się koła kierowniczy czy szybko wycierającego się materiału na fotelach.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Japończycy nigdy nie oferowali szerokiej palety silnikowej. I tak używana Mazda 6 III występuje w pięciu wariantach napędu. Ofertę otwiera 2-litrowy silnik Skyactiv-G o mocy 145 koni mechanicznych. Alternatywę stanowi 2-litrowa jednostka o mocy 165 koni, ewentualnie 2.5-litrowa dysponująca stadem 192 koni. Każdy z tych motorów ma cztery cylindry ustawione w rzędzie i każdy jest wolnossący. Nowoczesność w ich przypadku wyraża się głównie za sprawą oszczędności masy, bezpośredniego wtrysku paliwa i wysokiego stopnia sprężania. Trwałość? To drugie imię japońskich silników. Ciężko mieć do nich jakiekolwiek zastrzeżenia serwisowe.

Używane: Mazda 6 III GJ GL (od 2012) - opinie i typowe usterki

Używane: Mazda 6 III GJ GL (od 2012) - opinie i typowe usterki

Fot. Mazda

Używane: Mazda 6 III - diesel może być problemem

Mazda 6 była oczywiście oferowana również z dieslami. Mowa o jednostce 2.2 Skyactiv-D, która była dostępna w wersji 150- i 175-konnej. Zalety diesla są oczywiste - mało pali i oferuje dobrą dynamikę. Jeżeli chodzi o wady, egzemplarze produkowane do końca roku 2013 miewają problemy z trwałością wałków rozrządu. Jako że w czasie ich wyrabiania powstają opiłki, te wędrując z olejem są w stanie zniszczyć np. turbosprężarkę. Pojawienie się usterki oznacza spore koszty. W najlepszych wypadku naprawa poza ASO będzie kosztować 3 tysiące złotych. W najgorszym kwota wzrośnie nawet do 7 tysięcy złotych.

Zobacz również: Test: Mazda CX-5 2.5 SkyActiv-G SkyPassion w pełnej krasie

Używane: Mazda 6 III - dane techniczne producenta:

  • Mazda 6 - silniki benzynowe
Motor Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w l na 100 km
2.0 Skyactiv-G 145 KM 210 Nm 10,5 s. 204 km/h 5,6
2.0 Skyactiv-G 165 KM 210 Nm 9,1 s. 216 km/h 6,0
2.5 Skyactiv-G 192 KM 256 Nm 7,8 s. 223 km/h 6,3
  • Mazda 6 - diesle:
Motor Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w l na 100 km
2.2 Skyactiv-D 150 KM 380 Nm 9,0 s. 211 km/h 4,2
2.2 Skyactiv-D 175 KM 420 Nm 7,9 s. 223 km/h 4,5

Podczas konstruowania zawieszenia Mazdy 6 trzeciej generacji japońscy inżynierowie poszli znanym tropem. To oznacza, że obydwie osie są resorowane za pomocą zestawu wahaczy. Skutek? Auto pewnie trzyma się drogi, ale też dość komfortowo tłumi nierówności. Resorowanie ma jeszcze jedną zaletę. Okazuje się naprawdę trwałe. Ciężko wskazać jego słaby punkt, a to oznacza że remonty zawieszenia nie są koniecznością wcześniej niż po pokonaniu jakiś 200 tysięcy kilometrów. Jeżeli chodzi o uwagi, kierowca powinien od czasu do czasu kontrolować geometrię przedniej i tylnej osi.

Używane: Mazda 6 III GJ GL (od 2012) - opinie i typowe usterki

Używane: Mazda 6 III GJ GL (od 2012) - opinie i typowe usterki

Fot. Mazda

Używane: Mazda 6 III - awarie to właściwie drobiazgi!

Używane Mazdy 6 pojawiające się w Europie były produkowane w Japonii. A to gwarancja solidności wykonania. Co ona oznacza dla kupujących? Fakt, że to naprawdę trwałe auto, które jeżeli już ma jakieś problemy techniczne, na ogół trapią one drobne elementy. Pierwszy z nich dotyczy lakieru. Jako że ten jest cienki, tworzy pole do popisu dla powstawania pierwszych ognisk korozji - np. w punktach na masce po uderzeniu kamieni. Poza tym znane są przypadki awarii elektrycznego sterowania lusterek, samoczynnego rozładowania akumulatora oraz szybkiego łuszczenia się materiału na kierownicy czy fotelach.

Zobacz również: Top 10: Dlaczego diesel kopci? Powodów może być kilka!

Popularną usterką Mazdy 6 III są też krzywiące się przednie tarcze hamulcowe. W takim przypadku serwisu na ogół zalecają ich wymianę. Kolejne problemy? Te dotyczą samochodów sprowadzonych ze Stanów Zjednoczonych. Podróż drogą morską i np. powypadkowy rodowód mogą powodować serię usterek na tle elektronicznym. Te są o tyle niebezpieczne, że trudno namierzyć ich źródło, a przez to niełatwo jest się ich skutecznie pozbyć. Dobra informacja jest taka, że w przypadku wyboru warsztatu niezrzeszonego, podstawowy serwis używanej Mazdy 6 GJ jest stosunkowo tani. Decydują o tym rozsądnie wyceniane części zamienne.

Używane: Mazda 6 III - ile kosztuje?

Pierwsze egzemplarze Mazdy 6 III sprzedane w Europie mają już 8 lat. A to oznacza, że ich ceny na rynku wtórnym dość mocno stopniały. Najtańsze używane auta są dostępne w Polsce już za 38 tysięcy złotych. Za tą kwotę kupujący dostanie diesla z dość dużym przebiegiem. Za 2 - 3 tysiące złotych więcej dostępny jest model napędzany 2.5-litrowym benzyniakiem, podczas gdy wersje zasilane 2-litrowym benzyniakiem kosztują minimum 44 tysiące złotych. Używana Mazda 6 bardzo często jest dobrze wyposażona. Wśród ogłoszeń nie brakuje aut posiadających 18-calowe felgi aluminiowe, nawigację satelitarną, skórzaną tapicerkę czy nagłośnienie BOSE.

Używane: Mazda 6 III GJ GL (od 2012) - opinie i typowe usterki

Używane: Mazda 6 III GJ GL (od 2012) - opinie i typowe usterki

Fot. Mazda

Używane Mazda 6 to zdecydowanie idealne auto dla estetów. Ci poczują się w jej otoczeniu i wnętrzu jak w domu! Za kierownicą japońskiego sedana segmentu D odnajdą się jednak nie tylko wielbiciele piękna. To też dobra propozycja dla wszystkich tych kierowców, którzy są gotowi zapłacić więcej, ale też oczekują że otrzymają w zamian solidne auto. Na co uważać podczas zakupu Mazdy 6 III z drugiej ręki? Głównie na egzemplarze po wypadkach, ewentualnie z dużymi przebiegami i niepewną historią serwisową.

Używane: Mazda 6 III - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 14 zł
  • filtr powietrza - od 37 zł
  • filtr paliwa - od 20 zł
  • filtr kabinowy - od 23 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 490 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 102 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 85 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 49 zł
  • łącznik stabilizatora - od 37 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 43 zł
  • amortyzator - od 201 zł
  • sprzęgło komplet - od 888 zł
  • koło dwumasowe - od 2075 zł

Używane: Mazda 6 III GJ GL (od 2012) - opinie i typowe usterki
Fot. Mazda
Używane: Mazda 6 III GJ GL (od 2012) - opinie i typowe usterki
Fot. Mazda
Używane: Mazda 6 III GJ GL (od 2012) - opinie i typowe usterki
Fot. Mazda
Używane: Mazda 6 III GJ GL (od 2012) - opinie i typowe usterki
Fot. Mazda
Używane: Mazda 6 III GJ GL (od 2012) - opinie i typowe usterki
Fot. Mazda
Używane: Mazda 6 III GJ GL (od 2012) - opinie i typowe usterki
Fot. Mazda
Używane: Mazda 6 III GJ GL (od 2012) - opinie i typowe usterki
Fot. Mazda
Używane: Mazda 6 III GJ GL (od 2012) - opinie i typowe usterki
Fot. Mazda
Używane: Mazda 6 III GJ GL (od 2012) - opinie i typowe usterki
Fot. Mazda
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Turysto, płać i nie narzekaj! Urzędnik parkuje za darmo, Ty sponsorujesz – nawet w weekendy!

Czy właśnie staliśmy się świadkami kolejnego skoku na kieszeń zmotoryzowanych Polaków? Sejm w błyskawicznym tempie przegłosował zmiany w Ustawie o drogach publicznych, otwierając samorządom drogę do tworzenia śródmiejskich stref płatnego parkowania nawet w małych miejscowościach.

Weekendowy zlot fanów motoryzacji zakończył się interwencjami policji – funkcjonariusze odnotowali ponad 100 wykroczeń

Policjanci mieli ręce pełne roboty. Skontrolowanie fanów na zlocie motoryzacyjnym w Olsztynie w wielu przypadkach skończyło się zatrzymaniem praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i wlepieniem mandatów. Ponadto uczestnicy chcieli zorganizować nielegalny wyścig.

KGP: 110 856 interwencji, 350 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 856 interwencji. Byli wzywani do 350 wypadków drogowych.

Ubezpieczenie OC dla młodego kierowcy 4 razy droższe niż dla seniora. Jest na to pewien sprawdzony sposób

Młodzi kierowcy muszą więcej płacić za OC. W I kwartale 2025 roku średnia cena OC dla 19-latka wyniosła aż 2 619 zł, podczas gdy 61-latek zapłacił za to samo ubezpieczenie zaledwie 578 zł. To prawie czterokrotna różnica! Jak pokazuje najnowsze badanie Rankomat.pl, ponad połowa Polaków (55%) uważa, że młodzi kierowcy płacą za dużo. Tylko 23% badanych uznaje taką politykę firm ubezpieczeniowych za uzasadnioną. Jednym z najbardziej efektywnych sposobów na tańsze OC dla młodych kierowców jest rejestracja pojazdu wraz z osobą posiadającą wypracowane zniżki, np. z rodzicem.

REKLAMA

Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu? [Porady eksperta]

Zakup samochodu to poważna decyzja finansowa, wymagająca dokładnej analizy dostępnych opcji. Polacy chętnie wybierają auta z drugiej ręki – w bazie CARFAX, liczącej 23 mln używanych samochodów w Polsce, pojazdy pozostające własnością pierwszego właściciela stanowią 16 proc. Na co należy zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu?

Kładki dla zwierząt – zielona moda czy tykająca bomba nad głowami kierowców?

Kładki dla zwierząt to ważny krok w kierunku ekologii i już obowiązkowy element infrastruktury. Ale, gdy nikt się nimi odpowiednio nie zajmie, mogą stanowić zagrożenie dla kierowców. Dlaczego? Jak to zmienić?

Ceny benzyny 95 spadną poniżej 6 zł za litr [Prognozy]

Gwałtowna obniżka cen ropy najprawdopodobniej przełoży się w przyszłym tygodniu na spadek cen benzyny 95 poniżej 6 zł za litr i diesla z ceną w okolicach 6 zł.

W Łodzi zrobią porządek z hulajnogami

Łódź chce zapanować nad hulajnogami. Źle zaparkowane, leżące na chodniku jednoślady utrudniają przejście pieszym, więc włodarze chcą uporządkować ich zwrot. Do końca maja w Śródmieściu powstanie 313 miejsc do parkowania hulajnóg - ich działania dopilnują operatorzy.

REKLAMA

Amerykańskie cła odbiją się na polskim przemyśle motoryzacyjnym

Jak to możliwe skoro w Polsce nie produkuje się samochodów, które trafiają na amerykański rynek? Ale wartość wytwarzanych w Polsce komponentów montowanych w tych pojazdach szacowana jest nawet na 350 mln euro rocznie. O tym, co nas czeka w branży w rozmowie z PAP mówi prezes PZPM, Jakub Faryś.

Jazda na rowerze staje się ulubionym sportem Polaków

Jazda na rowerze z każdym rokiem zyskuje na popularności. Kolarstwo uchodzi za ulubioną aktywność fizyczną Polaków. Rodacy nie zadowalają się już zwykłym "góralem". Ci, którzy planują w najbliższym czasie zaopatrzyć się w dwa kołka kupują kolejny rower albo wymieniają na lepszy.

REKLAMA