REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Mazda 6 III GJ GL (od 2012) - opinie i typowe usterki

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Używane: Mazda 6 III GJ GL (od 2012) - opinie i typowe usterki
Używane: Mazda 6 III GJ GL (od 2012) - opinie i typowe usterki
Fot. Mazda

REKLAMA

REKLAMA

Używana Mazda 6 III bije na głowę rywali urodą nadwozia. Czy jednak jakością też? Żeby się o tym przekonać, postanowiliśmy bliżej przyjrzeć się japońskiej piękności.

Mazda 6 trzeciej generacji oficjalnie ujrzała światło dzienne w drugiej połowie roku 2012 podczas targów motoryzacyjnych w Moskwie. Niedługo później została zaprezentowana również w Paryżu. Auto jest oferowane do dnia dzisiejszego. Jak Japończycy poradzili sobie z upływającym czasem? Głównie za sprawą serii liftingów. Pierwszy miał miejsce w roku 2014. To wtedy nadwozie i wnętrze zostało poddane zmianom stylistycznym. Jednocześnie w ofercie pojawił się np. ekran na przedniej szybie HUD. W roku 2016 auto zostało poddane zmianom technicznym, a w roku 2018 technicznym i kolejnym stylistycznym.

REKLAMA

Używane: Mazda 6 III - po pierwsze… uroda!

Moskiewski debiut Mazdy 6 GJ można określić mianem narodzin piękności! Tak, być może dziś nadwozie japońskiego sedana segmentu D nie robi tak piorunującego wrażenia. W roku 2012 mocno wyróżniało się jednak na tle takich rywali jak nudny Passat, przekombinowana Insignia czy przesadnie proste Mondeo. Auto spokojnie mogło startować w motoryzacyjnych konkursach piękności, bo w przedbiegach pokonałoby nawet graczy z segmentu premium. Temu nie można się jednak dziwić. W końcu nadwozie nawet w wersji kombi jest dynamiczne i eleganckie oraz wyraziste, ale i nowoczesne.

Używane: Mazda 6 III GJ GL (od 2012) - opinie i typowe usterki

Fot. Mazda

Stylistyka deski rozdzielczej używanej Mazdy 6 III zdecydowanie idzie w kierunku… sportowym. Konsola jest minimalistyczna i nie ma zbyt dużej ilości przycisków, a kierownica jest niewielka i świetnie leży w dłoniach. Obsługa auta jest intuicyjna, a sterowanie urządzeniami pokładowymi przejrzyste. To jednak nie koniec, bo Mada 6 GJ to też spora ilość przestrzeni. Bagażnik sedana mieści 489 litrów. W kombi przestrzeń załadunkowa wynosi od 522 do 1664 litrów. Miejsce wygospodarowane dla pasażerów ogranicza jedynie nisko poprowadzony dach.

Zobacz również: Test: Mazda 6 2.2 180 KM - Sky Dream

Używane: Mazda 6 III - pewne braki w kwestii jakości wykończenia

REKLAMA

Mała ilość przestrzeni nad głowami to niestety nie jedyna wada kabiny pasażerskiej używanej Mazdy 6 GJ. We wnętrzu japońskiego sedana segmentu D jest mocno… ponuro! Dominuje głęboka czerń, którą projektanci starali się rozjaśnić za sprawą srebrnych listew akcentowych. Poza tym zastrzeżenia można mieć do niektórych materiałów wykończeniowych. Na konsoli zdarzają się twarde plastiki, a dodatkowo nie wszystkie elementy dobrze znoszą próbę czasu. To dotyczy chociażby szybko łuszczącego się koła kierowniczy czy szybko wycierającego się materiału na fotelach.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Japończycy nigdy nie oferowali szerokiej palety silnikowej. I tak używana Mazda 6 III występuje w pięciu wariantach napędu. Ofertę otwiera 2-litrowy silnik Skyactiv-G o mocy 145 koni mechanicznych. Alternatywę stanowi 2-litrowa jednostka o mocy 165 koni, ewentualnie 2.5-litrowa dysponująca stadem 192 koni. Każdy z tych motorów ma cztery cylindry ustawione w rzędzie i każdy jest wolnossący. Nowoczesność w ich przypadku wyraża się głównie za sprawą oszczędności masy, bezpośredniego wtrysku paliwa i wysokiego stopnia sprężania. Trwałość? To drugie imię japońskich silników. Ciężko mieć do nich jakiekolwiek zastrzeżenia serwisowe.

Używane: Mazda 6 III GJ GL (od 2012) - opinie i typowe usterki

Fot. Mazda

Używane: Mazda 6 III - diesel może być problemem

Mazda 6 była oczywiście oferowana również z dieslami. Mowa o jednostce 2.2 Skyactiv-D, która była dostępna w wersji 150- i 175-konnej. Zalety diesla są oczywiste - mało pali i oferuje dobrą dynamikę. Jeżeli chodzi o wady, egzemplarze produkowane do końca roku 2013 miewają problemy z trwałością wałków rozrządu. Jako że w czasie ich wyrabiania powstają opiłki, te wędrując z olejem są w stanie zniszczyć np. turbosprężarkę. Pojawienie się usterki oznacza spore koszty. W najlepszych wypadku naprawa poza ASO będzie kosztować 3 tysiące złotych. W najgorszym kwota wzrośnie nawet do 7 tysięcy złotych.

Zobacz również: Test: Mazda CX-5 2.5 SkyActiv-G SkyPassion w pełnej krasie

Używane: Mazda 6 III - dane techniczne producenta:

  • Mazda 6 - silniki benzynowe
Motor Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w l na 100 km
2.0 Skyactiv-G 145 KM 210 Nm 10,5 s. 204 km/h 5,6
2.0 Skyactiv-G 165 KM 210 Nm 9,1 s. 216 km/h 6,0
2.5 Skyactiv-G 192 KM 256 Nm 7,8 s. 223 km/h 6,3
  • Mazda 6 - diesle:
Motor Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w l na 100 km
2.2 Skyactiv-D 150 KM 380 Nm 9,0 s. 211 km/h 4,2
2.2 Skyactiv-D 175 KM 420 Nm 7,9 s. 223 km/h 4,5

Podczas konstruowania zawieszenia Mazdy 6 trzeciej generacji japońscy inżynierowie poszli znanym tropem. To oznacza, że obydwie osie są resorowane za pomocą zestawu wahaczy. Skutek? Auto pewnie trzyma się drogi, ale też dość komfortowo tłumi nierówności. Resorowanie ma jeszcze jedną zaletę. Okazuje się naprawdę trwałe. Ciężko wskazać jego słaby punkt, a to oznacza że remonty zawieszenia nie są koniecznością wcześniej niż po pokonaniu jakiś 200 tysięcy kilometrów. Jeżeli chodzi o uwagi, kierowca powinien od czasu do czasu kontrolować geometrię przedniej i tylnej osi.

Używane: Mazda 6 III GJ GL (od 2012) - opinie i typowe usterki

Fot. Mazda

Używane: Mazda 6 III - awarie to właściwie drobiazgi!

Używane Mazdy 6 pojawiające się w Europie były produkowane w Japonii. A to gwarancja solidności wykonania. Co ona oznacza dla kupujących? Fakt, że to naprawdę trwałe auto, które jeżeli już ma jakieś problemy techniczne, na ogół trapią one drobne elementy. Pierwszy z nich dotyczy lakieru. Jako że ten jest cienki, tworzy pole do popisu dla powstawania pierwszych ognisk korozji - np. w punktach na masce po uderzeniu kamieni. Poza tym znane są przypadki awarii elektrycznego sterowania lusterek, samoczynnego rozładowania akumulatora oraz szybkiego łuszczenia się materiału na kierownicy czy fotelach.

Zobacz również: Top 10: Dlaczego diesel kopci? Powodów może być kilka!

Popularną usterką Mazdy 6 III są też krzywiące się przednie tarcze hamulcowe. W takim przypadku serwisu na ogół zalecają ich wymianę. Kolejne problemy? Te dotyczą samochodów sprowadzonych ze Stanów Zjednoczonych. Podróż drogą morską i np. powypadkowy rodowód mogą powodować serię usterek na tle elektronicznym. Te są o tyle niebezpieczne, że trudno namierzyć ich źródło, a przez to niełatwo jest się ich skutecznie pozbyć. Dobra informacja jest taka, że w przypadku wyboru warsztatu niezrzeszonego, podstawowy serwis używanej Mazdy 6 GJ jest stosunkowo tani. Decydują o tym rozsądnie wyceniane części zamienne.

Używane: Mazda 6 III - ile kosztuje?

Pierwsze egzemplarze Mazdy 6 III sprzedane w Europie mają już 8 lat. A to oznacza, że ich ceny na rynku wtórnym dość mocno stopniały. Najtańsze używane auta są dostępne w Polsce już za 38 tysięcy złotych. Za tą kwotę kupujący dostanie diesla z dość dużym przebiegiem. Za 2 - 3 tysiące złotych więcej dostępny jest model napędzany 2.5-litrowym benzyniakiem, podczas gdy wersje zasilane 2-litrowym benzyniakiem kosztują minimum 44 tysiące złotych. Używana Mazda 6 bardzo często jest dobrze wyposażona. Wśród ogłoszeń nie brakuje aut posiadających 18-calowe felgi aluminiowe, nawigację satelitarną, skórzaną tapicerkę czy nagłośnienie BOSE.

Używane: Mazda 6 III GJ GL (od 2012) - opinie i typowe usterki

Fot. Mazda

Używane Mazda 6 to zdecydowanie idealne auto dla estetów. Ci poczują się w jej otoczeniu i wnętrzu jak w domu! Za kierownicą japońskiego sedana segmentu D odnajdą się jednak nie tylko wielbiciele piękna. To też dobra propozycja dla wszystkich tych kierowców, którzy są gotowi zapłacić więcej, ale też oczekują że otrzymają w zamian solidne auto. Na co uważać podczas zakupu Mazdy 6 III z drugiej ręki? Głównie na egzemplarze po wypadkach, ewentualnie z dużymi przebiegami i niepewną historią serwisową.

Używane: Mazda 6 III - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 14 zł
  • filtr powietrza - od 37 zł
  • filtr paliwa - od 20 zł
  • filtr kabinowy - od 23 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 490 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 102 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 85 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 49 zł
  • łącznik stabilizatora - od 37 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 43 zł
  • amortyzator - od 201 zł
  • sprzęgło komplet - od 888 zł
  • koło dwumasowe - od 2075 zł

Używane: Mazda 6 III GJ GL (od 2012) - opinie i typowe usterki
Fot. Mazda
Używane: Mazda 6 III GJ GL (od 2012) - opinie i typowe usterki
Fot. Mazda
Używane: Mazda 6 III GJ GL (od 2012) - opinie i typowe usterki
Fot. Mazda
Używane: Mazda 6 III GJ GL (od 2012) - opinie i typowe usterki
Fot. Mazda
Używane: Mazda 6 III GJ GL (od 2012) - opinie i typowe usterki
Fot. Mazda
Używane: Mazda 6 III GJ GL (od 2012) - opinie i typowe usterki
Fot. Mazda
Używane: Mazda 6 III GJ GL (od 2012) - opinie i typowe usterki
Fot. Mazda
Używane: Mazda 6 III GJ GL (od 2012) - opinie i typowe usterki
Fot. Mazda
Używane: Mazda 6 III GJ GL (od 2012) - opinie i typowe usterki
Fot. Mazda
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
1500 zł mandatu i 10 punktów karnych za stłuczkę? Jak tego uniknąć? Wystarczy smartfon z aplikacją mObywatel

Kolizja na drodze to stres, mandaty, punkty karne i długie czekanie na patrol. Na szczęście już niedługo w niektórych przypadkach będzie można tego wszystkiego uniknąć. Legalnie, szybko i bez papierologii. Sprawdź, co się zmieni i jak wkrótce będziesz mógł oszczędzić nawet 1500 zł.

Taniej na stacjach! Już w przyszłym tygodniu kierowcy zatankują wyraźnie taniej – znamy nowe ceny paliw

Nadchodzą spadki cen paliw, które wielu kierowców przyjmie z ulgą. Analitycy portalu e-petrol.pl prognozują wyraźne obniżki cen benzyny 95-oktanowej oraz autogazu, które pojawią się już w nadchodzącym tygodniu. Dobra wiadomość dla wszystkich wybierających się w wakacyjne podróże – będzie taniej przy dystrybutorze.

Prawie ⅓ osób sprzedających używane samochody spotkała się z próbą oszustwa. Na co zwracać uwagę i jak się chronić przed nieuczciwymi praktykami?

Rynek sprzedaży samochodów używanych coraz częściej staje się polem działania oszustów, którzy wykorzystują zaufanie czy determinację sprzedających. Z raportu CARFAX wynika, że w Polsce aż 30 proc. sprzedawców zetknęło się z podejrzanymi zachowaniami, jak próba skopiowania dokumentów pojazdu, czy z kradzieżą samochodu. By zminimalizować prawdopodobieństwo strat, warto stosować odpowiednie środki ostrożności i zasadę ograniczonego zaufania wobec potencjalnych klientów.

Nowy egzamin na prawo jazdy 2025. Za te błędy oblejesz od razu – zobacz pełną listę

Od lipca 2025 roku jeden błąd wystarczy, by zakończyć egzamin na prawo jazdy wynikiem negatywnym – bez możliwości dokończenia jazdy. Zobacz, co się zmieniło, które błędy kończą egzamin natychmiast i jak się do niego przygotować.

REKLAMA

Od kiedy nowy tachograf 2025? Błędy lokalizacji, problemy z czasem pracy [OBSŁUGA]

Od kiedy w przewozach międzynarodowych Unii Europejskiej obowiązuje wyłącznie nowy tachograf (G2V2)? Jak go obsługiwać? Są błędy lokalizacji i problemy z czasem pracy. Na co uważać, by uniknąć kar?

5 tys. euro kary dla przewoźnika. 120 euro mandatu dla kierowcy. Kary za złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą [Normy]

Złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą może słono kosztować przewoźnika i kierowcę. W Niemczech przewoźnik zapłaci nawet 5 tys. euro kary, a kierowca 120 euro mandatu. Jakie są przepisy i normy w krajach UE?

Kupiłeś opony w internecie? Podatek PCC w 2025 może Cię zaskoczyć – zobacz, kiedy zapłacić i jak uniknąć kary

W 2025 roku fiskus sprawdza, kto powinien zapłacić podatek PCC za zakupy online. Jeśli kupiłeś opony przez internet: na OLX, Allegro lub Facebook Marketplace i możesz mieć obowiązek złożenia deklaracji PCC-3 i zapłacenia należnego podatku. Podatek od zakupu opon przez internet dotyczy także osób prywatnych. Zobacz, kiedy trzeba zapłacić PCC, ile wynosi kara za brak zgłoszenia oraz jak uniknąć konsekwencji.

Wakacyjny drink i… utracone prawo jazdy? Co grozi za alkohol na wodzie i ścieżkach

Prowadzenie pojazdu pod wpływem alkoholu stanowi poważne zagrożenie – niezależnie od tego, czy poruszamy się po drogach, wodzie czy ścieżkach rowerowych. Przepisy są w tym względzie jasne, choć w niektórych sytuacjach mogą budzić wątpliwości. Warto wiedzieć, jakie konsekwencje grożą za nieodpowiedzialne zachowanie, w tym potencjalna utrata prawa jazdy.

REKLAMA

KGP: 122 159 interwencji, 550 wypadków drogowych, 37 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 122 159 interwencji. Byli wzywani do 550 wypadków drogowych.

Punkty karne: ile możesz mieć, kiedy się kasują, jak odzyskać prawo jazdy?

Zastanawiasz się, ile punktów karnych możesz mieć i kiedy znikają z Twojego konta? Interesują Cię najnowsze przepisy na 2025 rok dotyczące kasowania punktów, kursów redukcyjnych i tego, jak nie stracić prawa jazdy ani nie przepłacić za OC w 2025 roku? Ten kompleksowy przewodnik rozwieje wszelkie wątpliwości. Dowiedz się, co oznaczają punkty karne, jak działają nowe limity dla doświadczonych i początkujących kierowców, a także jakie są konsekwencje przekroczenia dozwolonej liczby punktów.

REKLAMA