REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używany VW Corrado (1988-1995) – czy warto kupić?

Kamil Borowski
VW Corrado
VW Corrado

REKLAMA

REKLAMA

VW Corrado z roku na rok staje się coraz bardziej popularny, a to po części dla tego, że wyprodukowano tylko nie całe 100 tys. egzemplarzy. Sprawdźmy czy Corrado słusznie znalazł się na prestiżowej liście "25 samochodów, którymi musisz pojeździć przed śmiercią" ogłoszonej przez brytyjski magazyn "Car".

Rynkowy debiut Corrado odbył się w 1988 roku. Mało kto już pamięta, że początkowo Corrado miało być trzecią wersją Sirocco jednak całkowita zmiana koncepcji auta wymusiła na koncernie również zmianę nazwy. Dość wygórowana cena auta, jak na tamte czasy, spowodowała małą popularność. Jednakże, na chwilę obecną to właśnie mała ilość wyprodukowanych modeli budzi pożądanie i staje się ich zaletą.  

REKLAMA

Używany VW Corrado (1988-1995) – karoseria

Nisko osadzona sylwetka zaprojektowana przez włoskiego mistrza Giugiaro zdradza sportową duszę Corrado. Proporcjonalnie długa maska, wznosząca się linia okien bocznych oraz wybrzuszone nadkola nie pozostawiają cienia wątpliwości co do sportowych ambicji auta. Jednak to dopiero dyskretnie wysuwany przy prędkości 120 km/h spojler wieńczy dzieło.

Używany VW Corrado (1988-1995) – wnętrze

Wykończone w głównej mierze dobrej jakości tworzywami sztucznymi wnętrze nie budzi zastrzeżeń. Siedząc na przednich fotelach nie można narzekać na brak przestrzeni, jest jej bardzo dużo, natomiast z tyłu zmieszczą się co najwyżej dzieci. Samo składanie siedzeń, żeby dostać się na tylną kanapę nie należy do najwygodniejszych. Ze względu na niezbyt rozbudowane słupki dachu, prowadzący Corrado ma świetną widoczność, a fotel kierowcy ze sporym zakresem regulacji dopasuje się do każdego. Na plus należy też policzyć dość duży w swojej klasie bagażnik o pojemności 300 litrów.

Zobacz też: Używany Volkswagen Scirocco III (2008 - ) – budzi emocje

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Używany VW Corrado (1988-1995) –  silniki

Podstawowy szesnastozaworowy silnik 1.8 o mocy 139 KM rozpędza się od zera do 100 km w zaledwie 9 s, osiągając prędkość maksymalną wynoszącą 213 km/h, co robi wrażenie. Stary dwulitrowy, ośmiozaworowy motor znany między innymi z Golfa czy Passata nie jest już tak dynamiczny, ale również zapewnia przyzwoite osiągi, a co ważniejsze jego naprawy nie będą zbyt kosztowne ze względu na szeroką dostępność części. Jednym z ciekawszych silników może być 1.8 G60, który potrafi rozpędzić Corrado aż do 225 km/h, jednak to co zachwyca najbardziej to moment obrotowy. 225 Nm osiągane przy 4 tys. obr./min. Sprawia, że kierowca czuje się dosłownie wgniatany w fotel. Wypada też wymienić flagowy motor VR6, który do „setki” rozpędzał się w 6,9 s osiągając przy tym maksymalną prędkość 235 km/h, a jego jedyną powtarzającą się bolączką są szybko przepalające się uszczelki pod głowicą. VR6 w owym czasie był jednym z najbardziej innowacyjnych silników na świecie.

Zobacz też: Test VW Scirocco R - anwantuRnik!

Używany VW Corrado (1988-1995) – zawieszenie

Na przedniej osi zastosowano trójkątne wahacze, drążek stabilizatora oraz kolumny McPhersona. Z tyłu znajdziemy kolumny resorująco-tłumiące oraz pełniącą jednocześnie rolę stabilizatora belkę podatną na skręcanie. Dzięki tym znanym już wcześniej po części z Golfa i Passata rozwiązaniom Corrado prowadzi się wyjątkowo pewnie. Pokonywanie wszelkiego rodzaju zakrętów to czysta przyjemność i radość z jazdy. 

Używany VW Corrado (1988-1995) – edycje specjalne

Storm – produkcja na rynek Wielkiej Brytanii wyposażona w 15-calowe felgi BBS, uprzednio dostępne tylko za dopłatą. Dodatkowo skurzane wnętrze w kolorze kremowym lub czarnym.
Campaign – wyposażona w silnik VR6 edycja na rynek brytyjski.
Jet – wersja produkowana w Niemczech wyposażona w silnik G60, wyróżniała się wnętrzem w innych kolorach.
Estoril – edycja na rynek włoski wyposażona w specjalne koła „Estoril”.
Exclusiv – produkowana w latach 1992/1993 edycja na rynek niemiecki wyróżniała się grillem w kolorze nadwozia.

Zobacz też: Używany Volkswagen Golf V: zdecydowanie nowy Golf

Używany VW Corrado (1988-1995) - usterki

REKLAMA

Do typowych problemów Corrado można zaliczyć awarie przewodów układu chłodzenia i dobre wycieki oleju. Ponadto zdarzają się usterki przewodów wysokiego napięcia, układu wspomagania oraz skrzyni biegów. Najgorsze jest jednak to, że w coraz większej ilości egzemplarzy, szczególnie tych z początkowych lat produkcji mogą występować duże ogniska korozji.

Wyjątkowej uwagi wymaga wersja G60. Wyposażono jest ona w kompresor, którego trwałość szacuje się na maksymalnie 100 000 km. W większości egzemplarzy nie wytrzymuje on jednak nawet 60 tys. km. Regeneracja tego elementu to koszt ok. 1000-1500 zł, ale jej efekty są krótkotrwałe. Lepszym rozwiązaniem jest wstawienie kompresora od silnika Mercedesa 1.8 dostępnego w modelach 180K, 200K i 230K. Nowy kompresor do G60 w ASO VW kosztuje ok. 10 000 zł.

Używany VW Corrado (1988-1995) –  orientacyjne ceny wybranych części (zamienników)

Amortyzator tył – od 185 zł
Czujnik ciśnienia oleju – 21 zł
Filtr oleju – 50 zł
Filtr powietrza – 54 zł
Komplet klocków hamulcowych – 138 zł
Tuleja wahacza przód – 13 zł
Sprzęgło – 1265 zł

Zobacz też: Używane auto od 10 do 20 tys. zł – jakie wybrać?

Używany VW Corrado (1988-1995) – podsumowanie

Biorąc pod uwagę obecną sytuację rynkową i małą ilość wyprodukowanych egzemplarzy znalezienie godnego uwagi modelu będzie bardzo ciężkim zadaniem. Przy zakupie warto zainteresować się wersjami z najmocniejszymi silnikami, ponieważ to właśnie takie w perspektywie nadchodzących lat będą najcenniejsze. Weźmy pod uwagę też fakt, że zyskiwać na wartości będę tylko bezwypadkowe modele na oryginalnych częściach. Jeżeli komuś uda się znaleźć zadbane Corrado to warto dokonać zakupu tego niemal już kultowego auta.

VW Corrado
Volkswagen
VW Corrado
Volkswagen
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego fotoradaru na Al. Jerozolimskich. W zeszłym tygodniu uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1.

REKLAMA

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. [Nowelizacja]

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. Resort Infrastruktury zaprezentował główne rozwiązania dotyczące nowelizacji przepisów na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

KGP: 94 973 interwencji, 352 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 94 973 interwencji. Byli wzywani do 352 wypadków drogowych.

Samochód elektryczny w firmie jak optymalizować koszty i sposób korzystania z ładowarek firmowych i publicznych

Z punktu widzenia zarządzania flotą, firmowe oraz publiczne stacje ładowania mają inne zadania, które są wobec siebie komplementarne. Ładowarki dostępne przy siedzibach firm służą pracownikom do codziennego użytku.

Polacy kupują coraz więcej samochodów z segmentu premium. Cena 222 tys. zł już nie zniechęca. Jakie marki są na topie

Polacy pokochali wręcz samochodowy segment premium. Wrzesień 2024 r. był najlepszym miesiącem pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce od 19 lat. Rekordy notują auta segmentu premium, gdzie wzrost rejestracji jest sześć razy większy niż w przypadku aut popularnych.

REKLAMA

QUIZ Co oznaczają te znaki drogowe? Większość znasz na pewno, ale z niektórymi może być problem
Jesteś kierowcą? Sprawdź, czy na pewno znasz polskie znaki drogowe. Nie prowadzisz samochodu? Zobacz, czy dasz radę odpowiedzieć na pytania bezbłędnie.
Rynek nowych aut mocno przyspiesza, zwłaszcza samochodów premium. Rejestracje po październiku 2024 r.

Analiza danych rynku motoryzacyjnego za październik wskazuje na wyraźne ożywienie sektora, co potwierdza kontynuację trendu wzrostowego z ostatnich miesięcy. Pozycję lidera niezmiennie utrzymuje Toyota wśród nowych samochodów osobowych i Renault wśród nowych samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej – dmc do 3,5 tony. 

 

REKLAMA