REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używany VW Corrado (1988-1995) – czy warto kupić?

Kamil Borowski
VW Corrado
VW Corrado

REKLAMA

REKLAMA

VW Corrado z roku na rok staje się coraz bardziej popularny, a to po części dla tego, że wyprodukowano tylko nie całe 100 tys. egzemplarzy. Sprawdźmy czy Corrado słusznie znalazł się na prestiżowej liście "25 samochodów, którymi musisz pojeździć przed śmiercią" ogłoszonej przez brytyjski magazyn "Car".

Rynkowy debiut Corrado odbył się w 1988 roku. Mało kto już pamięta, że początkowo Corrado miało być trzecią wersją Sirocco jednak całkowita zmiana koncepcji auta wymusiła na koncernie również zmianę nazwy. Dość wygórowana cena auta, jak na tamte czasy, spowodowała małą popularność. Jednakże, na chwilę obecną to właśnie mała ilość wyprodukowanych modeli budzi pożądanie i staje się ich zaletą.  

REKLAMA

REKLAMA

Używany VW Corrado (1988-1995) – karoseria

Nisko osadzona sylwetka zaprojektowana przez włoskiego mistrza Giugiaro zdradza sportową duszę Corrado. Proporcjonalnie długa maska, wznosząca się linia okien bocznych oraz wybrzuszone nadkola nie pozostawiają cienia wątpliwości co do sportowych ambicji auta. Jednak to dopiero dyskretnie wysuwany przy prędkości 120 km/h spojler wieńczy dzieło.

Używany VW Corrado (1988-1995) – wnętrze

Wykończone w głównej mierze dobrej jakości tworzywami sztucznymi wnętrze nie budzi zastrzeżeń. Siedząc na przednich fotelach nie można narzekać na brak przestrzeni, jest jej bardzo dużo, natomiast z tyłu zmieszczą się co najwyżej dzieci. Samo składanie siedzeń, żeby dostać się na tylną kanapę nie należy do najwygodniejszych. Ze względu na niezbyt rozbudowane słupki dachu, prowadzący Corrado ma świetną widoczność, a fotel kierowcy ze sporym zakresem regulacji dopasuje się do każdego. Na plus należy też policzyć dość duży w swojej klasie bagażnik o pojemności 300 litrów.

REKLAMA

Zobacz też: Używany Volkswagen Scirocco III (2008 - ) – budzi emocje

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Używany VW Corrado (1988-1995) –  silniki

Podstawowy szesnastozaworowy silnik 1.8 o mocy 139 KM rozpędza się od zera do 100 km w zaledwie 9 s, osiągając prędkość maksymalną wynoszącą 213 km/h, co robi wrażenie. Stary dwulitrowy, ośmiozaworowy motor znany między innymi z Golfa czy Passata nie jest już tak dynamiczny, ale również zapewnia przyzwoite osiągi, a co ważniejsze jego naprawy nie będą zbyt kosztowne ze względu na szeroką dostępność części. Jednym z ciekawszych silników może być 1.8 G60, który potrafi rozpędzić Corrado aż do 225 km/h, jednak to co zachwyca najbardziej to moment obrotowy. 225 Nm osiągane przy 4 tys. obr./min. Sprawia, że kierowca czuje się dosłownie wgniatany w fotel. Wypada też wymienić flagowy motor VR6, który do „setki” rozpędzał się w 6,9 s osiągając przy tym maksymalną prędkość 235 km/h, a jego jedyną powtarzającą się bolączką są szybko przepalające się uszczelki pod głowicą. VR6 w owym czasie był jednym z najbardziej innowacyjnych silników na świecie.

Zobacz też: Test VW Scirocco R - anwantuRnik!

Używany VW Corrado (1988-1995) – zawieszenie

Na przedniej osi zastosowano trójkątne wahacze, drążek stabilizatora oraz kolumny McPhersona. Z tyłu znajdziemy kolumny resorująco-tłumiące oraz pełniącą jednocześnie rolę stabilizatora belkę podatną na skręcanie. Dzięki tym znanym już wcześniej po części z Golfa i Passata rozwiązaniom Corrado prowadzi się wyjątkowo pewnie. Pokonywanie wszelkiego rodzaju zakrętów to czysta przyjemność i radość z jazdy. 

Używany VW Corrado (1988-1995) – edycje specjalne

Storm – produkcja na rynek Wielkiej Brytanii wyposażona w 15-calowe felgi BBS, uprzednio dostępne tylko za dopłatą. Dodatkowo skurzane wnętrze w kolorze kremowym lub czarnym.
Campaign – wyposażona w silnik VR6 edycja na rynek brytyjski.
Jet – wersja produkowana w Niemczech wyposażona w silnik G60, wyróżniała się wnętrzem w innych kolorach.
Estoril – edycja na rynek włoski wyposażona w specjalne koła „Estoril”.
Exclusiv – produkowana w latach 1992/1993 edycja na rynek niemiecki wyróżniała się grillem w kolorze nadwozia.

Zobacz też: Używany Volkswagen Golf V: zdecydowanie nowy Golf

Używany VW Corrado (1988-1995) - usterki

Do typowych problemów Corrado można zaliczyć awarie przewodów układu chłodzenia i dobre wycieki oleju. Ponadto zdarzają się usterki przewodów wysokiego napięcia, układu wspomagania oraz skrzyni biegów. Najgorsze jest jednak to, że w coraz większej ilości egzemplarzy, szczególnie tych z początkowych lat produkcji mogą występować duże ogniska korozji.

Wyjątkowej uwagi wymaga wersja G60. Wyposażono jest ona w kompresor, którego trwałość szacuje się na maksymalnie 100 000 km. W większości egzemplarzy nie wytrzymuje on jednak nawet 60 tys. km. Regeneracja tego elementu to koszt ok. 1000-1500 zł, ale jej efekty są krótkotrwałe. Lepszym rozwiązaniem jest wstawienie kompresora od silnika Mercedesa 1.8 dostępnego w modelach 180K, 200K i 230K. Nowy kompresor do G60 w ASO VW kosztuje ok. 10 000 zł.

Używany VW Corrado (1988-1995) –  orientacyjne ceny wybranych części (zamienników)

Amortyzator tył – od 185 zł
Czujnik ciśnienia oleju – 21 zł
Filtr oleju – 50 zł
Filtr powietrza – 54 zł
Komplet klocków hamulcowych – 138 zł
Tuleja wahacza przód – 13 zł
Sprzęgło – 1265 zł

Zobacz też: Używane auto od 10 do 20 tys. zł – jakie wybrać?

Używany VW Corrado (1988-1995) – podsumowanie

Biorąc pod uwagę obecną sytuację rynkową i małą ilość wyprodukowanych egzemplarzy znalezienie godnego uwagi modelu będzie bardzo ciężkim zadaniem. Przy zakupie warto zainteresować się wersjami z najmocniejszymi silnikami, ponieważ to właśnie takie w perspektywie nadchodzących lat będą najcenniejsze. Weźmy pod uwagę też fakt, że zyskiwać na wartości będę tylko bezwypadkowe modele na oryginalnych częściach. Jeżeli komuś uda się znaleźć zadbane Corrado to warto dokonać zakupu tego niemal już kultowego auta.

VW Corrado
Volkswagen
VW Corrado
Volkswagen
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA