REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używana Skoda Fabia II (2007 - 2014) – opinie

Bartłomiej Jakubiec
Skoda Fabia Monte Carlo 1.6 TDI 105 KM
Skoda Fabia Monte Carlo 1.6 TDI 105 KM
Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Skoda Fabia pierwszej generacji przebojem wdarła się na szczyty rankingów sprzedaży w naszym kraju. Auto oferowało sprawdzoną technikę znaną z modeli Volkswagena i przekonywało do siebie relatywnie niską ceną. Po 8 latach obecności na rynku Skoda wprowadziła nową generację, która miała za zadanie kontynuować sukces poprzedniczki. Jak sprawuje się używana Skoda Fabia II ? Jakie trapią ją usterki? I jakie zbiera opinie wśród użytkowników?

Używana Skoda Fabia II (2007 - ) – wygląd zewnętrzny i wnętrze

REKLAMA

Skoda Fabia należy do grona najbardziej popularnych aut w naszym kraju. W porównaniu do poprzedniczki auto nieco urosło i wyładniało. Może pełnić zarówno rolę taniego auta rodzinnego oraz auta stylowego (jeśli trafimy na ciekawe zestawienie kolorów karoserii i dachu). Wnętrze tak jak w poprzedniku jest proste i do bólu funkcjonalne. Jakość zastosowanych materiałów jest dobra, podobnie wypada spasowanie elementów wnętrza. Jeśli do tej pory mieliśmy do czynienia wyłącznie z przedstawicielami segmentu aut miejskich nie powinniśmy być rozczarowani. Co prawda Volkswagen Polo oferuje wyższą jakość, ale już większość klasowych rywali prezentuje się zauważalnie gorzej.  Przestronność wnętrza jest na co najwyżej przeciętnym poziomie. O ile w pierwszym rzędzie kierowca i pasażer podróżować mają wystarczającą ilość miejsca to osoby zasiadające na kanapie już nie. Brakuje miejsca głównie na wysokości kolan oraz na ramion. Cieszy natomiast bardzo duży bagażnik. Hatchback dysponuje przestrzenią wynoszącą 300 litrów, a wersja kombi z pojemnością 480 litrów może służyć za auto dla niewielkiej rodziny. Na rynku wtórnym występuje mnogość wersji wyposażeniowych. Można znaleźć zarówno auta ubogo wyposażone, które zazwyczaj jeździły we flotach jak i te bogatsze. Znalezienie jednej i drugiej opcji nie powinno być problemem.

Zobacz też: Test Skoda Fabia Monte Carlo: pro mladší ducha

Używana Skoda Fabia II (2007 - ) – technika

Skoda Fabia garściami czerpie rozwiązania techniczne stosowane w innych modelach koncernu Volkswagena. Płyta podwoziowa jest identyczna jak zastosowana w Polo oraz Seacie Ibiza. W konstrukcji zawieszenia wykorzystano sprawdzone rozwiązania. Z przodu pracują kolumny McPhersona, a z tyłu wytrzymała belka skrętna. Potencjalnych nabywców ucieszy wybór jednostek napędowych. Początkowo dostępne były jedynie benzynowe jednostki wolnossące o pojemnościach 1,2 – 1,6 oraz diesle 1,4 i 1,9 TDI. W 2010 zastąpiono je nowocześniejszymi motorami o pojemności 1,2 oraz 1,4 wyposażonymi w turbodoładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa, co przyczyniło się do uzyskania większych mocy jednostkowych oraz znacznego polepszenia elastyczności przy niższym zużyciu paliwa. Wprowadzone jednostki wysokoprężne o mocach 75 – 105 KM miały pojemność 1,6 litra i zasilane były common-railem. Bez względu na moc były wyposażone w filtr cząstek stałych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silniki benzynowe:

  • 1.2 THP (60 KM, 108 Nm) – 16,5s – 155 km/h
  • 1.2 THP (70 KM, 112 Nm) – 14,9s – 163 km/h
  • 1.4 (85 KM, 132 Nm) – 12,3s – 174 km/h
  • 1.6 (105 KM, 153 Nm) – 10,1s – 190 km/h
  • 1.2 TSI (85 KM, 160 Nm) – 11,7s – 177 km/h
  • 1.2 TSI (105 KM,  175 Nm)  - 10,1s – 191 km/h
  • 1.4 TSI (180 KM, 250 Nm) – 7,3s – 224 km/h

Dla zwolenników spokojnej oszczędnej jazdy lepszym wyborem będą jednostki bez wtrysku bezpośredniego, doskonale współpracujące z instalacjami gazowymi. Spalają średnio 6,5 litra benzyny lub 7,5-8,5 litra LPG. Jednostki TSI zapewniają dużo lepsze osiągi przy identycznym zużyciu paliwa, lecz ze względu na zaawansowaną budowę wymagają lepszej obsługi serwisowej

Skoda Fabia - silniki Diesla:

  • 1.4 TDI (70 KM, 155 Nm) – 14,8s – 163 km/h
  • 1.4 TDI (80KM, 195 Nm) – 13,2s – 172 km/h
  • 1.9 TDI (105 KM, 240 Nm) – 10,8s – 190 km/h
  • 1.2 TDI CR (75 KM, 180 Nm) – 14,2s – 172 km/h
  • 1.6 TDI CR (75 KM, 195 Nm) – 14,1s – 166 km/h
  • 1.6 TDI CR (90 KM, 230 Nm) – 12,6s – 176 km/h
  • 1.6 TDI CR (105 KM, 250 Nm) – 10,9s – 188 km/h

Jednostki wysokoprężne montowane w Skodzie Fabii II okazują się bardzo oszczędne. Wszystkie zużywają średnio 5-5,5 litra oleju napędowego na 100 kilometrów.

Jednostki napędowe łączone były z dwoma typami biegów: 5-biegową skrzynią ręczną, bądź skrzynią dwusprzęgłową zautomatyzowaną skrzynią DSG o siedmiu przełożeniach. Napęd przenoszony był na przednią oś.

Zobacz też: Test Polo kontra Fabia: Rodzinny pojedynek

Używana Skoda Fabia II (2007 - ) – opinie i usterki

REKLAMA

Używana Skoda Fabia cieszy się bardzo dobrą opinią na rynku wtórnym. Karoseria została dobrze zabezpieczona przed korozją. Jeśli widoczne są ślady rdzy świadczy to o odbytych naprawach lakierniczych. Zawieszenie można uznać za średnio trwałe. Na szczęście jest tanie w naprawach. Do najczęściej zużywających się elementów należą łączniki stabilizatora (60 zł/sztuka), sworznie wahaczy (od 60 zł/sztuka) i łożyska w kolumnach McPhersona (25 zł/szt.). Gdy rzadko korzystamy z pojazdu szybkiemu zużyciu ulegają łożyska w piastach przednich kół (ok. 250 zł/szt.).

Bardzo trwałe są wolnossące jednostki benzynowe. Jedynie w silnikach 1.2 THP może dochodzić do uszkodzeń cewek zapłonowych. Jednostki TSI cierpią na osadzenie się nagaru na zaworach, rozciągające się łańcuchy rozrządu i awarie turbosprężarek. Ponadto w silniku 1.4 TSI kosztowana jest wymiana kompresora mechanicznego. Wśród silników Diesla najlepszą opinią cieszy się popularny 1.9 TDI. Jego najbardziej znaną przypadłością są awarie przepływomierza i pompowtryskiwaczy. Te drugie na szczęście można regenerować. Jednostka 1.4 TDI cierpi na wysokie zużycie oleju silnikowego. Nowoczesne silniki 1.6 TDI wyposażone zostały w filtry cząstek stałych, które zapychają się podczas typowo miejskiej jazdy.

Dobrze pod względem usterkowości wypada układ elektryczny i elektronika. Ze względu na małe nagromadzenie nowoczesnych rozwiązań nie dochodzi do poważnych awarii unieruchamiających auto. Najczęściej przytrafiają się usterki dmuchawy powietrza oraz podświetlenia wnętrza.

Skoda Fabia - ceny części:

  • Amortyzatory przednie Kayaba (komplet) – 400 zł
  • Amortyzatory tylne Kayaba (komplet)- 400 zł
  • Tarcze hamulcowe przednie Bosch (komplet) – 260 zł
  • Tarcze hamulcowe tylne Bosch (komplet) – 200 zł
  • Klocki hamulcowe przednie Bosch – 150 zł
  • Klocki hamulcowe tylne Bosch – 120 zł

Zobacz też: Używany Skoda Fabia I: twarda sztuka

Używana Skoda Fabia (2007 - ) – podsumowanie

Skoda Fabia od wielu lat jest w czołówce najlepiej sprzedających się nowych aut w Polsce. Nie inaczej jest na rynku wtórnym, gdzie popyt i podaż na nią jest ogromny. Sprawdzona i tania technologia, proste i funkcjonalne wnętrze oraz szeroka gama jednostek napędowych potrafią przekonać do siebie każdego. Jeśli poszukujemy auta taniego w eksploatacji powinniśmy wybrać benzynowe jednostki bez doładowanie (najlepiej 1.6 105 KM) lub sprawdzonego turbo diesla 1.9 TDI. Jeśli potrzebujemy bardziej żwawych jednostek lepiej zwrócić uwagę na nowoczesne 1.2 TSI. Ceny części są bardzo przystępne, a z naprawą powinno poradzić sobie większość warsztatów. Z pewną rezerwą natomiast należy podejść do silnika 1.4 TSI wyposażonego w bezpośredni wtrysk, turbodoładowanie oraz kompresor. Jednostka ta jest znana ze źle zaprojektowanego napędu rozrządu co skutkuje kosztownymi naprawami.

Skoda Fabia Monte Carlo 1.6 TDI 105 KM
Moto.wieszjak.pl
Skoda Fabia Monte Carlo 1.6 TDI 105 KM
Moto.wieszjak.pl
Skoda Fabia Monte Carlo 1.6 TDI 105 KM
Moto.wieszjak.pl
Skoda Fabia GreenLine Fot. Moto.wieszjak.pl
Skoda Fabia GreenLine Fot. Moto.wieszjak.pl
Skoda Fabia GreenLine Fot. Moto.wieszjak.pl
Skoda Fabia GreenLine Fot. Moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dobra passa motoryzacji dobiega końca

Chociaż produkcja sprzedana pojazdów w I kwartale br. przekroczyła 60 mld zł, ogólne wyniki branży wskazują, że dobra passa przemysłu motoryzacyjnego w Polsce dobiega końca. Tak wynika z informacji firmy AutomotiveSuppliers.pl.

Po polskich drogach jeżdżą coraz starsze samochody, najbardziej leciwe są Volkswageny, a auta jakich marek mają najmniej lat

14,7 lat – tyle wynosi obecnie średni wiek samochodu zgłaszanego do ubezpieczenia. Jest to o 12 miesięcy więcej niż cztery lata wcześniej. Jednak w przypadku najczęściej spotykanych w Polsce modeli samochodów, średnia jest jeszcze wyższa i sięga prawie 18 lat.

Konfiskata auta nietrzeźwym kierowcom. Będą zmiany przepisów, ale czy na pewno łagodniejsze dla kierujących pojazdami

Kolejna zmiana przepisów dotyczących przepadku pojazdów jako kary dla nietrzeźwych kierowców. . Do Sejmu trafił projekt zmiany ustawy, w ramach którego to nie policja, ale sąd będzie dokonywał konfiskaty, ale jednocześnie zaostrzone zostaną przepisy dotyczące przepadku pojazdu.

Pijany kierowca staranował ogrodzenie. Stracił prawo jazdy w siedmiu kategoriach

35-letni pijany kierowca ciężarowej scanii staranował ogrodzenie prywatnej posesji w Szydłówku koło Mławy. Kary nie będą niskie. 

REKLAMA

Polacy jeżdżą starymi autami. Czy można je ubezpieczyć?

Średnia wieku samochodu w Polsce wynosi 15,9 lat. Na takie samochody trudno wykupić polisę Auto Casco. Na szczęście niektóre towarzystwa ubezpieczają nawet 20-letnie pojazdy.

Tylko 0,5 promila wystarczy, żeby stracić samochód. Zmienią się przepisy dotyczące pijanych kierowców

Do Sejmu trafi projekt nowelizacji Kodeksu karnego oraz niektórych innych ustaw. Projekt zakłada zmianę przepisów dotyczących konfiskaty pojazdów pijanym kierowcom. Czy to w końcu pomoże zatrzymać falę nieodpowiedzialnych kierowców na polskich drogach?

Od 1 lipca 2024 r. zmiany w opłatach drogowych! Polacy także to odczują, mimo że wzrost cen dotyczy naszych sąsiadów

Od 1 lipca 2024 r. zmieniły się opłaty drogowe w Niemczech. Opłaty dotyczą głównie branży transportu drogowego, czyli kierowców ciężarowych. Nowe stawki opłat najbardziej odczują przewoźnicy z Polski i Litwy.

Ceny paliw w Polsce. Ile zapłacimy za benzynę, olej napędowy czy gaz?

Portal e-petrol.pl prognozuje, że ceny hurtowe paliw wkrótce zaczną spadać. To może oznaczać, że na stacjach nie będzie większych zmian w cenach.

REKLAMA

Nowe zasady przeglądu samochodu. Od 1 czerwca 2024 r. Każdy kierowca powinien to wiedzieć. Co z podwyżką opłat?

Przegląd techniczny pojazdu po nowemu. Każdy kierowca powinien wiedzieć o zmianach z 2024 r. Choć nie weszły jeszcze w życie wszystkie nowe zasady, które były zapowiadane, to jednak od 1 czerwca diagnosta działa inaczej.

1500 zł mandatu i utrata prawa jazdy. Dodatkowo 13 punktów karnych. To kara za przegapienie tylko jednego znaku

Rozkojarzenie za kierownicą jest niewskazane, a kara za przegapienie tego jednego znaku może być surowa. 13 punktów karnych i 1500 zł mandatu. Lepiej uważać. 

REKLAMA