REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Chevrolet Cruze 1.8 LTZ: Wersja skrócona

Michał Karczewski
Chevrolet Cruze róg z przodu fot. Maciej Medyj
Chevrolet Cruze róg z przodu fot. Maciej Medyj

REKLAMA

REKLAMA

Sukces Cruze w wersji sedan zaskoczył chyba nawet samego producenta. Dobrze przyjęty model doczekał się także odmiany hatchback. W końcu najwięcej aut sprzedawanych jest właśnie z takim nadwoziem.

Cruza ze stopniowanym tyłem testowalismy dwa razy. Auto okazało się wyjątkowo dobre. Wyraźnie wyrózniało sie na tle takich modeli jak poprzednia generacja Aveo i od początku nie miało się czego wstydzić w starciu z uznaną konkurencją. Przyszła jednak pora na hatchbacka. Stylistyka to kwestia gustu. Moim zdaniem atrakcyjniej wyglada sedan, ale krótka wersja legitymuje się za to lepszą funkcjonalnością. Bogata odmiana LTZ postawiona została na seryjnych 17-calowych alufelgach dodajacych dynamicznego stylu.

REKLAMA

REKLAMA

Wnętrze testowanego Cruza nie rózni się od tego, znanego z sedana. Zasługuje na wysokie noty. Przede wszytkim za świetną pozycję za kierownicą. Siedzi się nisko, fotele są wygodne, mięsiste i dobrze trzymają ciało kierowcy. Porządne jest też wykończenie. Miękkie tworzywa o ładnej fakturze, a zamiast plastiku - materiałowe wstawki w desce rozdzielczej. Tego nie mają znacznie drożsi konkurenci. Na wysokim poziomie jest też ergonomia. Minusem okazuje się za to czytelność zegarów - są duże, ale skalowanie mają nienajlepsze. 

Zobacz też: Opinie kierowców o Chevrolecie Cruze

Również z tyłu auta usiądziemy całkiem wygodnie. Osoby średniego wzrostu nie będą narzekać na brak przestrzeni. No chyba, że nad głową, ale takie już prawa opadajacej linii dachu. Bagażnik hatchbacka ma 413 litrów pojemności (sedan – 450). Kufer ma regularne kształty. Dla wielu osób sam fakt lepszej funkcjonalności tego rodzaju nadwozia będzie jednak wystarczającym argumentem. 

REKLAMA

Pod maską Cruza zamontowano benzynową jednostkę o pojemności 1.8 i mocy 141 koni mechanicznych. Maksymalny moment obrotowy to 176 Nm przy 3800 obr./min. Wydaje się, że taka moc w kompaktowym aucie powinna zapewniać dobre osiągi. Cruze na gaz reaguje jednak zbyt leniwie. Może to sposób mapowania silnika, może zestopniowanie skrzyni. W kazdym razie erupcji mocy tutaj nie ma. Najlepsze efekty uzyskamy korzystając z niskich obrotów. Tu Cruze zachowuje się podobnie do turbodoładowanych silników. Wysokie kręcenie jednostki napędowej nie ma sensu. Nie poprawia to osiągów, a zwiększa spalanie. W miescie i tak oscyluje ono w granicach 9-10 litrów na setkę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Nowy Chevrolet Cruze kombi

Do przeniesienia napędu służy pięciobiegowa, manualna skrzynia, o wyjątkowo długich przełożeniach. Jej lewarek pracuje bardzo lekko. Zestrojenie zawieszenia wyjątkowo trafnie dobrano pod specyfikę polskich dróg. Nie jest sztywne - wręcz komfortowe, ale nie ma mowy o bujaniu czy braku pewności prowadzenia. Również układ kierowniczy okazuje się niczego sobie. Zdecydowanie wysoka klasa europejska.

Na koniec cena. Najtańszego Cruza hatchback kupimy za 48 190zł. W testowanej, najbogatszej wersji wyposażenia, i z topowym benzyniakiem, Cruze kosztuje 66 290zł. To niezła oferta. Warto jednak zastanowić się nad dwulitrowym dieslem. Ma 163 konie, a ceny startują od 65 290zł za podstawową - dla tego motoru - wersję wyposażenia LT.

Chevrolet Cruze róg fot. Maciej Medyj
Chevrolet Cruze bok fot. Maciej Medyj
Chevrolet Cruze z boku fot. Maciej Medyj
Chevrolet Cruze deska rozdzielcza fot. Maciej Medyj
Chevrolet Cruze fotele fot. Maciej Medyj
Chevrolet Cruze fotele z tyłu fot. Maciej Medyj
Chevrolet Cruze bagażnik fot. Maciej Medyj
Chevrolet Cruze składane fotele fot. Maciej Medyj
Chevrolet Cruze podłokietnik fot. Maciej Medyj
Chevrolet Cruze silnik fot. Maciej Medyj
Chevrolet Cruze wnętrze fot. Maciej Medyj
Chevrolet Cruze kokpit fot. Maciej Medyj
Chevrolet Cruze z przodu fot. Maciej Medyj
Chevrolet Cruze z tyłu fot. Maciej Medyj
Chevrolet Cruze od przodu fot. Maciej Medyj
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S?

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

REKLAMA

Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA