REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Chevrolet Cruze 1.8 LTZ: Wersja skrócona

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Michał Karczewski
Chevrolet Cruze róg z przodu fot. Maciej Medyj
Chevrolet Cruze róg z przodu fot. Maciej Medyj

REKLAMA

REKLAMA

Sukces Cruze w wersji sedan zaskoczył chyba nawet samego producenta. Dobrze przyjęty model doczekał się także odmiany hatchback. W końcu najwięcej aut sprzedawanych jest właśnie z takim nadwoziem.

Cruza ze stopniowanym tyłem testowalismy dwa razy. Auto okazało się wyjątkowo dobre. Wyraźnie wyrózniało sie na tle takich modeli jak poprzednia generacja Aveo i od początku nie miało się czego wstydzić w starciu z uznaną konkurencją. Przyszła jednak pora na hatchbacka. Stylistyka to kwestia gustu. Moim zdaniem atrakcyjniej wyglada sedan, ale krótka wersja legitymuje się za to lepszą funkcjonalnością. Bogata odmiana LTZ postawiona została na seryjnych 17-calowych alufelgach dodajacych dynamicznego stylu.

REKLAMA

REKLAMA

Wnętrze testowanego Cruza nie rózni się od tego, znanego z sedana. Zasługuje na wysokie noty. Przede wszytkim za świetną pozycję za kierownicą. Siedzi się nisko, fotele są wygodne, mięsiste i dobrze trzymają ciało kierowcy. Porządne jest też wykończenie. Miękkie tworzywa o ładnej fakturze, a zamiast plastiku - materiałowe wstawki w desce rozdzielczej. Tego nie mają znacznie drożsi konkurenci. Na wysokim poziomie jest też ergonomia. Minusem okazuje się za to czytelność zegarów - są duże, ale skalowanie mają nienajlepsze. 

Zobacz też: Opinie kierowców o Chevrolecie Cruze

Również z tyłu auta usiądziemy całkiem wygodnie. Osoby średniego wzrostu nie będą narzekać na brak przestrzeni. No chyba, że nad głową, ale takie już prawa opadajacej linii dachu. Bagażnik hatchbacka ma 413 litrów pojemności (sedan – 450). Kufer ma regularne kształty. Dla wielu osób sam fakt lepszej funkcjonalności tego rodzaju nadwozia będzie jednak wystarczającym argumentem. 

REKLAMA

Pod maską Cruza zamontowano benzynową jednostkę o pojemności 1.8 i mocy 141 koni mechanicznych. Maksymalny moment obrotowy to 176 Nm przy 3800 obr./min. Wydaje się, że taka moc w kompaktowym aucie powinna zapewniać dobre osiągi. Cruze na gaz reaguje jednak zbyt leniwie. Może to sposób mapowania silnika, może zestopniowanie skrzyni. W kazdym razie erupcji mocy tutaj nie ma. Najlepsze efekty uzyskamy korzystając z niskich obrotów. Tu Cruze zachowuje się podobnie do turbodoładowanych silników. Wysokie kręcenie jednostki napędowej nie ma sensu. Nie poprawia to osiągów, a zwiększa spalanie. W miescie i tak oscyluje ono w granicach 9-10 litrów na setkę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Nowy Chevrolet Cruze kombi

Do przeniesienia napędu służy pięciobiegowa, manualna skrzynia, o wyjątkowo długich przełożeniach. Jej lewarek pracuje bardzo lekko. Zestrojenie zawieszenia wyjątkowo trafnie dobrano pod specyfikę polskich dróg. Nie jest sztywne - wręcz komfortowe, ale nie ma mowy o bujaniu czy braku pewności prowadzenia. Również układ kierowniczy okazuje się niczego sobie. Zdecydowanie wysoka klasa europejska.

Na koniec cena. Najtańszego Cruza hatchback kupimy za 48 190zł. W testowanej, najbogatszej wersji wyposażenia, i z topowym benzyniakiem, Cruze kosztuje 66 290zł. To niezła oferta. Warto jednak zastanowić się nad dwulitrowym dieslem. Ma 163 konie, a ceny startują od 65 290zł za podstawową - dla tego motoru - wersję wyposażenia LT.

Chevrolet Cruze róg fot. Maciej Medyj
Chevrolet Cruze bok fot. Maciej Medyj
Chevrolet Cruze z boku fot. Maciej Medyj
Chevrolet Cruze deska rozdzielcza fot. Maciej Medyj
Chevrolet Cruze fotele fot. Maciej Medyj
Chevrolet Cruze fotele z tyłu fot. Maciej Medyj
Chevrolet Cruze bagażnik fot. Maciej Medyj
Chevrolet Cruze składane fotele fot. Maciej Medyj
Chevrolet Cruze podłokietnik fot. Maciej Medyj
Chevrolet Cruze silnik fot. Maciej Medyj
Chevrolet Cruze wnętrze fot. Maciej Medyj
Chevrolet Cruze kokpit fot. Maciej Medyj
Chevrolet Cruze z przodu fot. Maciej Medyj
Chevrolet Cruze z tyłu fot. Maciej Medyj
Chevrolet Cruze od przodu fot. Maciej Medyj
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

Rzecznik MŚP apeluje o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Chodzi o limity kosztów i leasingi

Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców apeluje do ministra finansów o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Obecne regulacje, zdaniem Rzecznika, ograniczają modernizację flot i zwiększają koszty działalności. Przedsiębiorcy ostrzegają, że nowe limity rozliczeń uderzą w sektor MŚP i zahamują rozwój elektromobilności.

KGP: 109 280 interwencji, 389 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 280 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

REKLAMA

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

REKLAMA

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA