REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Hatchbacki marzeń

Subskrybuj nas na Youtube
Audi RS3. Jest to długo wyczekiwany model. Ciekawość fanów motoryzacji była co jakiś czas podsycana pojawiającymi się zdjęciami szpiegowskimi testowanego przez inżynierów Audi koncepcyjnego modelu RS3. Długie oczekiwanie opłaciło się. Samochód wygląda świetnie i tak samo się prowadzi. Jego motor to dobrze znany z modelu TT-RS silnik o pojemności 2.5 litra w technologii TFSi. Z pięciu rzędowo umieszczonych cylindrów konstruktorzy wykrzesali 340 KM i 450 Nm. Moc i moment obrotowy przekazywane są na wszystkie koła za pośrednictwem 7 stopniowej skrzyni biegów i napędu Quattro.
Audi RS3. Jest to długo wyczekiwany model. Ciekawość fanów motoryzacji była co jakiś czas podsycana pojawiającymi się zdjęciami szpiegowskimi testowanego przez inżynierów Audi koncepcyjnego modelu RS3. Długie oczekiwanie opłaciło się. Samochód wygląda świetnie i tak samo się prowadzi. Jego motor to dobrze znany z modelu TT-RS silnik o pojemności 2.5 litra w technologii TFSi. Z pięciu rzędowo umieszczonych cylindrów konstruktorzy wykrzesali 340 KM i 450 Nm. Moc i moment obrotowy przekazywane są na wszystkie koła za pośrednictwem 7 stopniowej skrzyni biegów i napędu Quattro.
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Chyba każdy kierowca popularnego auta kompaktowego np. Golfa marzy o tym aby poczuć chociażby namiastkę emocji, których doznać mogą najbogatsi tego świata poruszający się po drogach takimi dobrodziejstwami motoryzacji jak Lamborghini Gallardo czy Ferrari Italia. Właśnie dla ludzi pragnących mocnych wrażeń i dysponujących bardziej ograniczonym budżetem powstały te auta. W pełni funkcjonalne, ale dysponujące ponadprzeciętną mocą.
1 Volkswagen Golf R. Model ten miał zastąpić mocarny model R32. Jedno jest pewne. Dźwięk silnika czterocylindrowego motoru nigdy nie dorówna temu pochodzącemu z niewielkiego V6 z modelu R32. Wielką zaletą Golfa R jest napęd na cztery koła 4motion. Za jego pośrednictwem na koła przenoszona jest moc 271 KM i 350 Nm momentu obrotowego.
newspress.co.uk
2 Renault Megane III Coupe GT. W aucie tym mieliśmy do dyspozycji dwa silniki do wyboru: 2.0 TCe (180 KM) i 2.0 dCi (160 KM). Poprzez zastosowanie dwóch silników o tak małej mocy Renault próbuje trafić do trochę innej klienteli niż konkurencja. Najprawdopodobniej po to auto sięgną ludzie szukający auta o ciekawych liniach nadwozia, trochę szybszego niż przeciętny kompakt lecz tak samo oszczędnego.
newspress.co.uk
3 Mazda 3 MPS. Konstruktorzy tego samochodu kierowali się trochę inną filozofią przy projektowaniu. Zamiast silnika o pojemności 2.0 litrów jak u większości konkurentów japońscy inżynierowie postanowili użyć motoru o pojemności 2.3 litra z turbosprężarką. Rozwiązanie to powinno sprawdzić się przy większych przebiegach gdyż silnik nie jest bardzo wysilony. Legitymuje się mocą 260 KM i ogromnym momentem obrotowym o wartości 380 Nm.
newspress.co.uk
4 Mazda 3 MPS. Konstruktorzy tego samochodu kierowali się trochę inną filozofią przy projektowaniu. Zamiast silnika o pojemności 2.0 litrów jak u większości konkurentów japońscy inżynierowie postanowili użyć motoru o pojemności 2.3 litra z turbosprężarką. Rozwiązanie to powinno sprawdzić się przy większych przebiegach gdyż silnik nie jest bardzo wysilony. Legitymuje się mocą 260 KM i ogromnym momentem obrotowym o wartości 380 Nm.
newspress.co.uk
5 Mazda 3 MPS. Konstruktorzy tego samochodu kierowali się trochę inną filozofią przy projektowaniu. Zamiast silnika o pojemności 2.0 litrów jak u większości konkurentów japońscy inżynierowie postanowili użyć motoru o pojemności 2.3 litra z turbosprężarką. Rozwiązanie to powinno sprawdzić się przy większych przebiegach gdyż silnik nie jest bardzo wysilony. Legitymuje się mocą 260 KM i ogromnym momentem obrotowym o wartości 380 Nm.
newspress.co.uk
6 Seat Leon Cupra R. Samochód technologicznie bliźniaczy z Golfem R. Jedynie jego moc jest mniejsza i wynosi 265 KM. Cupra została wyposażona jedynie w napęd na przednią oś.
newspress.co.uk
7 Seat Leon Cupra R. Samochód technologicznie bliźniaczy z Golfem R. Jedynie jego moc jest mniejsza i wynosi 265 KM. Cupra została wyposażona jedynie w napęd na przednią oś.
newspress.co.uk
8 Seat Leon Cupra R. Samochód technologicznie bliźniaczy z Golfem R. Jedynie jego moc jest mniejsza i wynosi 265 KM. Cupra została wyposażona jedynie w napęd na przednią oś.
newspress.co.uk
9 Volkswagen Golf R. Model ten miał zastąpić mocarny model R32. Jedno jest pewne. Dźwięk silnika czterocylindrowego motoru nigdy nie dorówna temu pochodzącemu z niewielkiego V6 z modelu R32. Wielką zaletą Golfa R jest napęd na cztery koła 4motion. Za jego pośrednictwem na koła przenoszona jest moc 271 KM i 350 Nm momentu obrotowego.
newspress.co.uk
10 Volkswagen Golf R. Model ten miał zastąpić mocarny model R32. Jedno jest pewne. Dźwięk silnika czterocylindrowego motoru nigdy nie dorówna temu pochodzącemu z niewielkiego V6 z modelu R32. Wielką zaletą Golfa R jest napęd na cztery koła 4motion. Za jego pośrednictwem na koła przenoszona jest moc 271 KM i 350 Nm momentu obrotowego.
newspress.co.uk
11 Ford Focus RS500. Jest to limitowana wersja pięciuset sztuk. Występowała jedynie w kolorze czarnym matowym. Moc była podniesiona do 350 PS, a moment obrotowy do 460 Nm.
newspress.co.uk
12 Audi RS3. Jest to długo wyczekiwany model. Ciekawość fanów motoryzacji była co jakiś czas podsycana pojawiającymi się zdjęciami szpiegowskimi testowanego przez inżynierów Audi koncepcyjnego modelu RS3. Długie oczekiwanie opłaciło się. Samochód wygląda świetnie i tak samo się prowadzi. Jego motor to dobrze znany z modelu TT-RS silnik o pojemności 2.5 litra w technologii TFSi. Z pięciu rzędowo umieszczonych cylindrów konstruktorzy wykrzesali 340 KM i 450 Nm. Moc i moment obrotowy przekazywane są na wszystkie koła za pośrednictwem 7 stopniowej skrzyni biegów i napędu Quattro.
newspress.co.uk
13 Ford Focus RS. W momencie premiery nikt nie wierzył, że to auto będzie w stanie pokonywać zakręty w sposób w pełni kontrolowany. 305 KM i 440 Nm miały powodować podsterowność tak dużą jaką tylko można sobie wyobrazić. Wbrew wszystkim sceptykom Ford stanął na wysokości zadania projektując układ przeniesienia napędu który potrafi w efektywny sposób przenieść tą ogromną moc na asfalt zapewniając przy tym pełną sterowność auta w zakrętach. Moc ta jest generowana przez pięciocylindrowy turbodoładowany silnik o pojemności 2.5 litra.
newspress.co.uk
14 Ford Focus RS. W momencie premiery nikt nie wierzył, że to auto będzie w stanie pokonywać zakręty w sposób w pełni kontrolowany. 305 KM i 440 Nm miały powodować podsterowność tak dużą jaką tylko można sobie wyobrazić. Wbrew wszystkim sceptykom Ford stanął na wysokości zadania projektując układ przeniesienia napędu który potrafi w efektywny sposób przenieść tą ogromną moc na asfalt zapewniając przy tym pełną sterowność auta w zakrętach. Moc ta jest generowana przez pięciocylindrowy turbodoładowany silnik o pojemności 2.5 litra.
newspress.co.uk
15 Honda Civic Type R. Słysząc tą nazwę każdemu miłośnikowi motoryzacji pojawi się dreszcz na ciele. Hasło Type R momentalnie kojarzy się z wysoko kręcącymi się silnikami ze zmiennymi fazami rozrządu. Jest to technologia opanowana przez Hondę do perfekcji. Niestety Civic dysponuje mocą 201 KM i mało imponującą wartościa momentu obrotowego wynoszącą 193 Nm. Dla bardziej wymagających jest mocniejsza wersja Mugen od nadwornego tunera Hondy.
newspress.co.uk
16 Honda Civic Type R. Słysząc tą nazwę każdemu miłośnikowi motoryzacji pojawi się dreszcz na ciele. Hasło Type R momentalnie kojarzy się z wysoko kręcącymi się silnikami ze zmiennymi fazami rozrządu. Jest to technologia opanowana przez Hondę do perfekcji. Niestety Civic dysponuje mocą 201 KM i mało imponującą wartościa momentu obrotowego wynoszącą 193 Nm. Dla bardziej wymagających jest mocniejsza wersja Mugen od nadwornego tunera Hondy.
newspress.co.uk
17 Honda Civic Type R. Słysząc tą nazwę każdemu miłośnikowi motoryzacji pojawi się dreszcz na ciele. Hasło Type R momentalnie kojarzy się z wysoko kręcącymi się silnikami ze zmiennymi fazami rozrządu. Jest to technologia opanowana przez Hondę do perfekcji. Niestety Civic dysponuje mocą 201 KM i mało imponującą wartościa momentu obrotowego wynoszącą 193 Nm. Dla bardziej wymagających jest mocniejsza wersja Mugen od nadwornego tunera Hondy.
newspress.co.uk
18 Citroen C4 by Loeb. Francuska marka postanowiła wykorzystać rozgłos jaki towarzyszył ich sukcesom w rajdowych samochodowych mistrzostwach świata (WRC). Powstał model C4 by Loeb którego zadziorny wygląd i nazwa nawiązująca do kierowcy który już za życia stał się legendą w żaden sposób nie koresponduje z mocą generowaną przez silnik. Zaledwie 188 KM i 202 Nm to wartości którymi Citroen rynku nie zawojuje. Samochody w tym segmencie dysponują mocami o około 100 koni większymi. Dodatkowo Citroen wyposażył ten model w pięciobiegową skrzynię manualną.
newspress.co.uk
19 Citroen C4 by Loeb. Francuska marka postanowiła wykorzystać rozgłos jaki towarzyszył ich sukcesom w rajdowych samochodowych mistrzostwach świata (WRC). Powstał model C4 by Loeb którego zadziorny wygląd i nazwa nawiązująca do kierowcy który już za życia stał się legendą w żaden sposób nie koresponduje z mocą generowaną przez silnik. Zaledwie 188 KM i 202 Nm to wartości którymi Citroen rynku nie zawojuje. Samochody w tym segmencie dysponują mocami o około 100 koni większymi. Dodatkowo Citroen wyposażył ten model w pięciobiegową skrzynię manualną.
newspress.co.uk
20 Opel Astra OPC/Vauxhall Astra VRX. Samochód na znany jest na świecie pod dwiema nazwami. W Polsce Astra występuje jako Opel Astra OPC. Auto jest już na rynku dłuższy czas, lecz nadal jest pojazdem godnym uwagi. Astra wyposażona jest w silnik o pojemności 2.0 litrów. Motor ten generuje 240 KM i 320 Nm. Nie jest to wiele jak na dzisiejsze czasy, aczkowiek do dynamicznej jazdy wystarczy. Należy tutaj wspomnieć, że model ten był projektowany w czasach kiedy pokutował jeszcze przesąd, że przednionapędowe samochody nie powinny bysponować mocą przekraczająca 200 KM co auktualnie można uznać za absurd.
newspress.co.uk
21 Opel Astra OPC/Vauxhall Astra VRX. Samochód na znany jest na świecie pod dwiema nazwami. W Polsce Astra występuje jako Opel Astra OPC. Auto jest już na rynku dłuższy czas, lecz nadal jest pojazdem godnym uwagi. Astra wyposażona jest w silnik o pojemności 2.0 litrów. Motor ten generuje 240 KM i 320 Nm. Nie jest to wiele jak na dzisiejsze czasy, aczkowiek do dynamicznej jazdy wystarczy. Należy tutaj wspomnieć, że model ten był projektowany w czasach kiedy pokutował jeszcze przesąd, że przednionapędowe samochody nie powinny bysponować mocą przekraczająca 200 KM co auktualnie można uznać za absurd.
newspress.co.uk
22 Audi RS3. Jest to długo wyczekiwany model. Ciekawość fanów motoryzacji była co jakiś czas podsycana pojawiającymi się zdjęciami szpiegowskimi testowanego przez inżynierów Audi koncepcyjnego modelu RS3. Długie oczekiwanie opłaciło się. Samochód wygląda świetnie i tak samo się prowadzi. Jego motor to dobrze znany z modelu TT-RS silnik o pojemności 2.5 litra w technologii TFSi. Z pięciu rzędowo umieszczonych cylindrów konstruktorzy wykrzesali 340 KM i 450 Nm. Moc i moment obrotowy przekazywane są na wszystkie koła za pośrednictwem 7 stopniowej skrzyni biegów i napędu Quattro.
newspress.co.uk
23 Renault Megane III Coupe GT. W aucie tym mieliśmy do dyspozycji dwa silniki do wyboru: 2.0 TCe (180 KM) i 2.0 dCi (160 KM). Poprzez zastosowanie dwóch silników o tak małej mocy Renault próbuje trafić do trochę innej klienteli niż konkurencja. Najprawdopodobniej po to auto sięgną ludzie szukający auta o ciekawych liniach nadwozia, trochę szybszego niż przeciętny kompakt lecz tak samo oszczędnego.
newspress.co.uk
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

REKLAMA

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

REKLAMA