REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Honda Accord 2.0 Lifestyle: Zmiany na wschodzie

Michał Karczewski
Honda Accord - przód, fot. Maciek Medyj
Honda Accord - przód, fot. Maciek Medyj

REKLAMA

REKLAMA

Wiemy już, że Honda Accord to porządne auto. Drobne zmiany są jednak niezawodnym sposobem, aby przypomnieć o modelu. Taki właśnie retusz, zaserwowano dużej Hondzie. Mówi się, że diabeł tkwi w szczegółach.

Zmiany w Accordzie sprawiają, że auto jest bardziej dopracowane, a nie diametralnie odmłodzone. Osoby, które motoryzację traktują jako zło konieczne, pewnie nie odróżnia wersji sprzed i po liftingu. Wprawne oko dostrzeże jednak nowy grill oraz zmienione przednie reflektory, które teraz maja minimalnie innych kształt, a zamiast pomarańczowych – białe kierunkowskazy (do tej pory to cecha wersji Type S). Inne są także tylne lampy. Maja teraz czerwoną barwę szkła. W ofercie pojawiły się również nowe kolory lakierów – na przykład taki, jak widoczny na zdjęciach. Przy okazji zmian, producent nie zdecydował się na zastosowanie popularnych świateł do jazdy dziennej, które zapalałyby się równocześnie z zapłonem. Trzeba pamiętać o każdorazowym przekręceniu włącznika.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Hondzie Accord

REKLAMA

Także wnętrze Accorda zyskało symboliczne zmiany. Pojawiło się niebieskie podświetlenie przestrzeni wokół nóg kierowcy i pasażera. Innych, ciemniejszych materiałów, użyto do wykonania niektórych elementów kokpitu. Nadal brakuje jednak seryjnej nawigacji. Poza tym same plusy. Wygodne przednie fotele, w których nawet kilkusetkilometrowa podróż, wykonana „na raz” - nie męczy. Świetna ergonomia i pozycja za kierownicą. Wystarczająco przestronna kabina, choć niektórzy narzekają na zbyt małą ilość miejsca na tylnej kanapie. Pod tym względem Honda Acocord nie dorównuje Superbowi, ale chyba nie takie jest jego zmierzenie. Tu liczy się głównie kierowca, a ten będzie z Hondy zadowolony.

Pod maską bez zmian. Testowany egzemplarz napędzany był 156-konnym benzyniakiem o pojemności dwóch litrów. Mimo, że w ofercie są jeszcze dwie jednostki, to właśnie ten silnik wydaje się najlepszym wyborem do Accorda. Zapewnia wystarczające osiągi zarówno w mieście, jak i na trasie, a przy okazji jest wyjątkowo oszczędny. Poza miastem, przy równomiernej (ale nie przesadnie wolnej)jeździe, udawało się uzyskać wynik na poziomie 6,5 litra na setkę. Motor połączono z sześciobiegową, manualną skrzynią. Mam wrażenie, że po liftingu jej lewarek pracuje nieco lżej. W każdym razie niezmiennie jest ona precyzyjna, a kolejne przełożenia są dobrze dobrane (stosunkowo długie).

Zobacz też: Test Opel Insignia 2,0 Turbo 220 KM 4x4: wojownik szos

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Inżynierowie Hondy popracowali nad zawieszeniem i swoje wnioski wcielili w życie przy liftingu. Nie było to łatwe, bo juz wcześniej podwozie okazało się bardzo mocnym punktem auta. Sama konstrukcja w postaci podwójnych wahaczy z przodu i wielowahaczowego zawieszenia z tyłu jest godna uznania. Teraz podwozie ma jednak bardziej komfortową charakterystykę. Nie wpływa to jednak negatywnie na prowadzenie. Accord nadal jest precyzyjny i skuteczny. W pewnym zachowaniu na drodze pomaga dobrze skalibrowany układ kierowniczy. Tu znowu mam subiektywne wrażenie, że po liftingu minimalnie mocniej wspomagany.

Nie od dziś wiadomo, że Accord nie jest tanim modelem. Auto sprowadzane jest z Japonii, a to oznacza wysoka akcyzę. Ceny zaczynają się od stu tysięcy złotych. Obecnie można załapać się na wyprzedaż rocznika 2011. Na wersję benzynową rabat wynosi 6000 zł. Na diesla nie ma go w ogóle. Zresztą i tak raczej niewiele osób zamawia tę jednostkę na polskim rynku, bo jest kilkanaście tysięcy droższa od dwulitrowego benzyniaka. W Accordzie po zmianach, pojawił się tez nowy pakiet wyposażania o nazwie Lifestyle. Właśnie tak wyposażona była testowa wersja. Cena tej odmiany, w połączeniu ze 156-konnym benzyniakiem, to 112 000 zł.

Zobacz też: Test Toyota Avensis: gorący towar

Honda Accord - przód, fot. Maciek Medyj
Honda Accord - tył, fot. Maciek Medyj
Honda Accord - przód, fot. Maciek Medyj
Honda Accord - deska rozdzielcza, fot. Maciek Medyj
Honda Accord - fotel, fot. Maciek Medyj
Honda Accord - tylna kanapa, fot. Maciek Medyj
Honda Accord - kokpit, fot. Maciek Medyj
Honda Accord - wnętrze, fot. Maciek Medyj
Honda Accord - tylna kanapa, fot. Maciek Medyj
Honda Accord - silnik, fot. Maciek Medyj
Honda Accord - zegary, fot. Maciek Medyj
Honda Accord - bagażnik, fot. Maciek Medyj
Honda Accord - przód, fot. Maciek Medyj
Honda Accord - tył, fot. Maciek Medyj
Honda Accord - bok, fot. Maciek Medyj
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

    Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

    Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

    Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

    Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

    Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    REKLAMA

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    REKLAMA

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    REKLAMA