REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Renault Fluence: Sedan limitowany

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Michał Karczewski
Renault Fluence Sport Way bok fot. Maciej Medyj
Renault Fluence Sport Way bok fot. Maciej Medyj

REKLAMA

REKLAMA

Jeśli do spokojnego sedana włożymy mocny silnik i dodamy nieco sportowych atrybutów otrzymamy auto o zupełnie innym charakterze. Renault słusznie sądzi, że klienci wybierający auta tego typu też chcą się wyróżnić.

Francuski producent często serwuje limitowane serie swoich modeli. To ciekawa polityka pozwalająca uatrakcyjnić auto nie wprowadzając liftingu. Dzięki temu klienci mają poczucie posiadania wyjątkowego auta – z reguły wyglądającego lepiej niż to nie objęte limitem. Podobnie jest z testowanym sedanem. Z zewnątrz Fluence Sportway zwraca na siebie uwagę dzięki zmienionym zderzakom, licznym spojlerom i dedykowanym do tej wersji, 17-calowym alufelgom. W efekcie wygląda dużo lepiej od podstawowej wersji. Klienci mogą wybierać spośród jednego z dwóch kolorów: szarego platynowego lub czarnej perły.

REKLAMA

Zobacz też: Test Renault Latitude: Coś dużego dla każdego

Zaglądając do wnętrza zobaczymy dobrze znane Megane. Montaż jest porządny, a materiały estetyczne. Deska rozdzielcza jest prosta i czytelna. Zastrzeżenia można mieć tylko do zbyt nisko umieszczonego radia, ale jego sterowanie powtórzono przy kierownicy. W stosunku do uboższych odmian Fluenca (zamiast analogowych) znalazł się tu elektroniczny prędkościomierz, wskaźnik paliwa i temperatury cieczy chłodzącej. Kierownica i lewarek zmiany biegów zostały obite skórą. Połskórzana jest również tapicerka, a pasażerowie tylnej kanapy mogła skorzystać z przydatnych rolet przeciwsłonecznych w bocznych oraz tylnej szybie. Z tylu przestrzeni nie zabraknie nawet wysokim pasażerom. Dłuższe niż w przypadku Megane nadwozie właśnie w tym miejscu ujawnia swoje plusy. Duży jest też bagażnik. Ma 530 litrów pojemności, a można go jeszcze powiększyć składając lub dzieląc tylną kanapę. Minusem są zawiasy wnikające do wnętrza oraz brak uchwytu do zamykania klapy od wewnętrznej strony.

Zobacz też: Test Renault Laguna: Zmiana fazy

Do napędu testowego Fluenca użyto najmocniejszego benzyniaka z gamy tego modelu. Ma dwa litry pojemności i moc 140 koni mechanicznych. Maksymalny moment obrotowy wynosi 195 Nm i jest dostępny jest przy 3750 obrotach. Jednostka zapewnia niezłe osiągi i nie jest przy tym zbyt głośna. Średnie spalanie oscyluje wokół 9-10 litrów na sto kilometrów. W aucie zastosowano manualną sześciobiegową skrzynię. Jej lewarek pracuje lekko, a poszczególne przełożenia zostały dobrze dobrane. Zawieszenie Fluenca jest miękkie i nastawione na komfort. W porównaniu z Megane czuje się tu inną charakterystykę. Mimo tego nie ma obawy o bezpieczne prowadzenie w zakrętach. Układ kierowniczy okazuje się zbyt mocno wspomagany.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Paski obowiązkowe - Renault Clio RS Gordini

Fluence w limitowanej serii Sport Way dostępny jest z dwoma silnikami – testowanym przez nas benzyniakiem oraz wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 110 koni mechanicznych. Auto zaopatrzone w pierwszy z nich kosztuje około 70 tysięcy złotych, zaś do wersji z dieslem trzeba dopłacić niecałe 5 tysięcy. Poza atrakcyjnym pakietem zewnętrznym, seria limitowana zawiera bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa i komfortu. Seryjnie otrzymamy między innymi automatyczną klimę, kartę "hands free" oraz czujniki parkowania. Testowane przez nas auto miało na pokładzie również opcjonalne ksenonowe reflektory oraz nawigację Tom Tom z pilotem. Fluence Sport Way będzie dobrym wyborem dla osób szukających rodzinnego sedana i jednocześnie chcących wyróżnić się na drodze.

Renault Fluence Sport Way tył fot. Maciej Medyj
Renault Fluence Sport Way kokpit fot. Maciej Medyj
Renault Fluence Sport Way siedzenia przód fot. Maciej Medyj
Renault Fluence Sport Way siedzenia tył fot. Maciej Medyj
Renault Fluence Sport Way bagażnik fot. Maciej Medyj
Renault Fluence Sport Way wnętrze przód fot. Maciej Medyj
Renault Fluence Sport Way wnętrze przód fot. Maciej Medyj
Renault Fluence Sport Way zegary fot. Maciej Medyj
Renault Fluence Sport Way wyświetlacz fot. Maciej Medyj
Renault Fluence Sport Way przód i bok fot. Maciej Medyj
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jazda na rowerze staje się ulubionym sportem Polaków

Jazda na rowerze z każdym rokiem zyskuje na popularności. Kolarstwo uchodzi za ulubioną aktywność fizyczną Polaków. Rodacy nie zadowalają się już zwykłym "góralem". Ci, którzy planują w najbliższym czasie zaopatrzyć się w dwa kołka kupują kolejny rower albo wymieniają na lepszy.

Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

REKLAMA

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

REKLAMA

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

REKLAMA