REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Lexus RX 350: W amerykańskim stylu

Michał Karczewski
Test Lexus RX 350 przód fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 przód fot. Maciej Medyj

REKLAMA

REKLAMA

Amerykanie lubią samochody takie jak RX. Nie bez powodu na tamtejszym rynku model ten jest bardzo popularny. Jego atuty mogą jednak przypaść do gustu również Europejczykom.

Luksusowy SUV japońskiej marki jest na rynku od 2005 roku. Dwa lata temu przeszedł jednak istotny lifting, który przez niektórych określany jest nawet zmianą modelu. Oprócz modyfikacji stylistycznych dokonano także poprawek technicznych polegających na zmianach podwozia i napędu. RX to potężny pojazd. Nowoczesna linia podwyższonego kombi, ciekawie nakreślone lampy i wiele elementów przyporządkowujących to auto do gamy innych modeli producenta, robią dobre wrażenie. To, co najbardziej zwraca uwagę, to amerykański styl tego modelu. Nie bez powodu trafia on w gusta klientów tamtejszego rynku. Jest duży, ma mocny i co ważne benzynowy silnik oraz automatyczną skrzynię biegów.

REKLAMA

Zobacz też: Leksusowa ekologia – Lexus CT 200h

We wnętrzu auta postawiono na luksusową stylistykę. W oczy rzucają się wszechobecne drewnopodobne wstawki. Są zarówno w tunelu środkowym jak i na elementach drzwi oraz kierownicy. Poza tym uwagę zwraca skórzana tapicerka i jasne wykończenie kabiny, doświetlonej przez przejrzysty szyberdach. W aucie siedzi się wysoko. Po wciśnięciu przycisku startera, fotel i kierownica elektrycznie przesuwane są na wybraną przez kierowcę pozycję. Fotele są obszerne i wygodne, a ich ukształtowanie sugeruje komfortowy charakter auta. Ergonomia miejsca kierowcy jest zadowalająca. Wszystkie przyciski są pod ręką, zaś prędkość wyświetlana na przedniej szybie. Poza tym do dyspozycji jest jeszcze klasyczny zestaw zegarów. Wszystko stonowane i bez ekstrawagancji. Jedynym dyskusyjnym elementem jest obsługa wyświetlacza należącego do klimatyzacji, zestawu audio i kilku drobniejszych ustawień pojazdu. Kierowca ma pod prawą ręką myszkę, która podobnie jak komputerowe urządzenie pozwala prowadzić strzałkę kursora po kolorowym wyświetlaczu i kliknąć w wybraną opcję. Podczas jazdy wymaga to odwrócenia uwagi, lepsze byłyby zwykle klawisze.

Zobacz też: Mocne równanie - Lexus IS 250 F-Sport

REKLAMA

W RX-ie nie tylko z przodu siedzi się wygodnie. Wnętrze jest przyjazne również dla pasażerów tylnej kanapy. Siedzi się tam nieco niżej niż na przednich fotelach, a miejsca na nogi i nad głową jest pod dostatkiem. Testowane auto zaopatrzone było w opcjonalny zestaw DVD z monitorami przymocowanymi do oparć przednich foteli. Bagażnik ma pojemność 496 litrów. Jego klapa została wyposażona elektryczne domykanie, dzięki czemu można zapomnieć o nieprzyjemnym trzaskaniu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Lexus RX słynie głównie z wersji 450h, zaopatrzonej w napęd hybrydowy. Nasza redakcja testowała model oznaczony jako 350. Pod maską tej wersji pracuje jeden, za to tradycyjnie benzynowy silnik o pojemności 3.5 litra i mocy 277 koni mechanicznych. Maksymalny moment to 346 Nm osiąganych przy 4700 obrotów na minutę. Tym, co najbardziej zaskakuje w tym potężnym aucie jest dynamika. Przy mocnym wciskaniu gazu auto wyrywa do przodu niczym pojazd sportowy, co przy masie około dwóch ton robi wrażenie. Potwierdzają to dane techniczne mówiące o 8 sekundach do setki. Do tego znakomity dźwięk silnika w niczym nie przypomina rodzinnych pojazdów do spokojnej jazdy. Przy niskich obrotach jest wprawdzie bardzo cicho, ale na wyższych - brzmienie jest rasowe i przyjemne dla ucha. Auto zostało seryjnie wyposażone w sześciobiegową, automatyczna skrzynię, która dobrze pasuje do jego charakteru.

Zobacz też: Test Lexus IS 250C: Wiosno, przybywaj!

REKLAMA

Zawieszenie Lexusa RX 350 okazuje się bardzo komfortowe. Samochód dobrze tłumi nierówności i ma wyraźnie amerykańską charakterystykę. Ponadto podwozie posiada możliwość zmiany prześwitu i to w trzech wariantach. Poza środkowym, najbardziej kompromisowym ustawieniem, można je jeszcze podnieść lub obniżyć za pomocą znajdujących się w kokpicie przycisków. Oddzielny przełącznik znalazł się na ścianie bagażnika. Dzięki niemu możemy obniżyć tył auta aby łatwiej załadować do niego ciężkie przedmioty. Podwozie ma jeszcze jeden niezaprzeczalny atut - napęd na cztery koła. Auto nie jest w prawdzie przystosowane do jazdy w terenie, ale na śliskiej nawierzchni i grząskich nierównościach poradzi sobie świetnie.

Aby stać się posiadaczem modelu RX 350 z podstawowym wyposażeniem Classic, trzeba mieć w kieszeni 248 600zł. Z kolei najbogatsza specyfikacja Prestige to wydatek 335 000zł. Takie auto będzie jednak zaopatrzone w klimatyzowane fotele, skórzana tapicerkę, zestaw audio Mark Levinson o 15 głośnikach czy 19-calowe alufelgi. Tak wyposażonym RX-em śmiało można się już wybrać się na imprezę dla amerykańskich VIP-ów, a w weekend zjechać z utwardzonej drogi i wyruszyć na grzyby.

Test Lexus RX 350 przód fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 tył fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 bok fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 bok fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 bok fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 przód fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 wnętrze fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 siedzenia przód fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 siedzenia tył fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 siedzenia tył + ekrany fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 deska rozdzielcza fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 kokpit fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 bagażnik fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 bagażnik fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 konsola środkowa fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 silnik fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 gałka zmiany biegów fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 licznik fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 bok fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 przód fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 tył fot. Maciej Medyj
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

Od 17 czerwca 2024 roku polskie prawo jazdy - nowe przepisy dla kierowcy

Kierowcy muszą przygotować się na nowe przepisy, które wchodzą w życie już 17 czerwca 2024 roku. Od tej daty akceptowane będzie tylko polskie prawo jazdy. Jakie jeszcze zmiany będą obowiązywać?

Konfiskata samochodów nie odstraszyła kierowców. Na "podwójnym gazie" złapano w tym roku 34 tys. osób

Policja skonfiskowała już prawie 1,6 tys. samochodów od kierowców, którzy prowadzili pod wpływem alkoholu. Ta kara nie spowodowała jednak znaczącego spadku liczby pijanych kierowców na drogach - informuje "Rzeczpospolita".

REKLAMA

Znaczące spadki cen paliw. Ile zapłacimy za benzynę, olej czy gaz?

Analitycy portalu e-petrol.pl prognozują, że w najbliższym tygodniu skala spadków cen paliw na stacjach może być znacząca. Przewidują, że litr benzyny 95 może średnio kosztować od 6,45 do 6,57 zł, a oleju napędowego - od 6,46 do 6,59 zł.

Ceny samochodów elektrycznych wciąż odstraszają Polaków. Kiedy należy Ci się 27 000 zł dopłaty do elektryka?

W marcu 2024 roku zarejestrowano w Polsce 1 700 samochodów w pełni elektrycznych. To więcej o 300 sztuk niż w lutym tego samego roku. Niemniej jednak, w porównaniu do roku poprzedniego, liczba rejestracji spadła o 10,9%. Wynika to z danych przedstawionych w raporcie firmy Rankomat.pl, powołującej się na najnowsze dane Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA).

REKLAMA