REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Lexus RX 350: W amerykańskim stylu

Michał Karczewski
Test Lexus RX 350 przód fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 przód fot. Maciej Medyj

REKLAMA

REKLAMA

Amerykanie lubią samochody takie jak RX. Nie bez powodu na tamtejszym rynku model ten jest bardzo popularny. Jego atuty mogą jednak przypaść do gustu również Europejczykom.

Luksusowy SUV japońskiej marki jest na rynku od 2005 roku. Dwa lata temu przeszedł jednak istotny lifting, który przez niektórych określany jest nawet zmianą modelu. Oprócz modyfikacji stylistycznych dokonano także poprawek technicznych polegających na zmianach podwozia i napędu. RX to potężny pojazd. Nowoczesna linia podwyższonego kombi, ciekawie nakreślone lampy i wiele elementów przyporządkowujących to auto do gamy innych modeli producenta, robią dobre wrażenie. To, co najbardziej zwraca uwagę, to amerykański styl tego modelu. Nie bez powodu trafia on w gusta klientów tamtejszego rynku. Jest duży, ma mocny i co ważne benzynowy silnik oraz automatyczną skrzynię biegów.

REKLAMA

Zobacz też: Leksusowa ekologia – Lexus CT 200h

We wnętrzu auta postawiono na luksusową stylistykę. W oczy rzucają się wszechobecne drewnopodobne wstawki. Są zarówno w tunelu środkowym jak i na elementach drzwi oraz kierownicy. Poza tym uwagę zwraca skórzana tapicerka i jasne wykończenie kabiny, doświetlonej przez przejrzysty szyberdach. W aucie siedzi się wysoko. Po wciśnięciu przycisku startera, fotel i kierownica elektrycznie przesuwane są na wybraną przez kierowcę pozycję. Fotele są obszerne i wygodne, a ich ukształtowanie sugeruje komfortowy charakter auta. Ergonomia miejsca kierowcy jest zadowalająca. Wszystkie przyciski są pod ręką, zaś prędkość wyświetlana na przedniej szybie. Poza tym do dyspozycji jest jeszcze klasyczny zestaw zegarów. Wszystko stonowane i bez ekstrawagancji. Jedynym dyskusyjnym elementem jest obsługa wyświetlacza należącego do klimatyzacji, zestawu audio i kilku drobniejszych ustawień pojazdu. Kierowca ma pod prawą ręką myszkę, która podobnie jak komputerowe urządzenie pozwala prowadzić strzałkę kursora po kolorowym wyświetlaczu i kliknąć w wybraną opcję. Podczas jazdy wymaga to odwrócenia uwagi, lepsze byłyby zwykle klawisze.

Zobacz też: Mocne równanie - Lexus IS 250 F-Sport

REKLAMA

W RX-ie nie tylko z przodu siedzi się wygodnie. Wnętrze jest przyjazne również dla pasażerów tylnej kanapy. Siedzi się tam nieco niżej niż na przednich fotelach, a miejsca na nogi i nad głową jest pod dostatkiem. Testowane auto zaopatrzone było w opcjonalny zestaw DVD z monitorami przymocowanymi do oparć przednich foteli. Bagażnik ma pojemność 496 litrów. Jego klapa została wyposażona elektryczne domykanie, dzięki czemu można zapomnieć o nieprzyjemnym trzaskaniu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Lexus RX słynie głównie z wersji 450h, zaopatrzonej w napęd hybrydowy. Nasza redakcja testowała model oznaczony jako 350. Pod maską tej wersji pracuje jeden, za to tradycyjnie benzynowy silnik o pojemności 3.5 litra i mocy 277 koni mechanicznych. Maksymalny moment to 346 Nm osiąganych przy 4700 obrotów na minutę. Tym, co najbardziej zaskakuje w tym potężnym aucie jest dynamika. Przy mocnym wciskaniu gazu auto wyrywa do przodu niczym pojazd sportowy, co przy masie około dwóch ton robi wrażenie. Potwierdzają to dane techniczne mówiące o 8 sekundach do setki. Do tego znakomity dźwięk silnika w niczym nie przypomina rodzinnych pojazdów do spokojnej jazdy. Przy niskich obrotach jest wprawdzie bardzo cicho, ale na wyższych - brzmienie jest rasowe i przyjemne dla ucha. Auto zostało seryjnie wyposażone w sześciobiegową, automatyczna skrzynię, która dobrze pasuje do jego charakteru.

Zobacz też: Test Lexus IS 250C: Wiosno, przybywaj!

REKLAMA

Zawieszenie Lexusa RX 350 okazuje się bardzo komfortowe. Samochód dobrze tłumi nierówności i ma wyraźnie amerykańską charakterystykę. Ponadto podwozie posiada możliwość zmiany prześwitu i to w trzech wariantach. Poza środkowym, najbardziej kompromisowym ustawieniem, można je jeszcze podnieść lub obniżyć za pomocą znajdujących się w kokpicie przycisków. Oddzielny przełącznik znalazł się na ścianie bagażnika. Dzięki niemu możemy obniżyć tył auta aby łatwiej załadować do niego ciężkie przedmioty. Podwozie ma jeszcze jeden niezaprzeczalny atut - napęd na cztery koła. Auto nie jest w prawdzie przystosowane do jazdy w terenie, ale na śliskiej nawierzchni i grząskich nierównościach poradzi sobie świetnie.

Aby stać się posiadaczem modelu RX 350 z podstawowym wyposażeniem Classic, trzeba mieć w kieszeni 248 600zł. Z kolei najbogatsza specyfikacja Prestige to wydatek 335 000zł. Takie auto będzie jednak zaopatrzone w klimatyzowane fotele, skórzana tapicerkę, zestaw audio Mark Levinson o 15 głośnikach czy 19-calowe alufelgi. Tak wyposażonym RX-em śmiało można się już wybrać się na imprezę dla amerykańskich VIP-ów, a w weekend zjechać z utwardzonej drogi i wyruszyć na grzyby.

Test Lexus RX 350 przód fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 tył fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 bok fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 bok fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 bok fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 przód fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 wnętrze fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 siedzenia przód fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 siedzenia tył fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 siedzenia tył + ekrany fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 deska rozdzielcza fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 kokpit fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 bagażnik fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 bagażnik fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 konsola środkowa fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 silnik fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 gałka zmiany biegów fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 licznik fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 bok fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 przód fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 tył fot. Maciej Medyj
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Sprzedaż auta bez aktualnego przeglądu. Możliwa czy nie?

Brak ważnego przeglądu oznacza brak dopuszczenie do ruchu. Tylko czy to jest jednoznaczne z brakiem możliwości sprzedaży takiego auta? Przepisy nie mówią "nie", ale nie do końca mówią też "tak". Taka sytuacja oznacza kilka wyzwań.

Samochód z zagranicy w polskiej strefie czystego transportu. Jak kierowca ma zdobyć zieloną naklejkę na szybę?

Zielona naklejka w SCT w Polsce zniknęła? Nie do końca. Obowiązek jej stosowania nadal będą mieli kierujący autami zarejestrowanymi za granicą. Jak zatem ją zdobyć? I co jeszcze warto wiedzieć na jej temat?

Konfiskata samochodów nietrzeźwym: w majówkę 2024 auta straci dwa tysiące kierowców, jak uniknąć kary

Choć zapowiadane jest cofnięcie drastycznych przepisów, nadal obowiązuje nowe prawo według którego nietrzeźwemu kierowcy konfiskuje się auto. Gdyby obowiązywał już w ubiegłoroczną majówkę, samochody straciłoby prawie2 tys. kierowców. Jednak jeśli nawet przepisy zostaną złagodzone, to kary dla nietrzeźwych kierowców pozostaną nadal surowe.

Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

REKLAMA

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

Jazda na rolkach i wrotkach a przepisy drogowe. Rolkarz to pieszy czy kierujący? Jakie ma obowiązki?

Sezon na rolki i wrotki startuje wraz z pierwszymi objawami wiosny. A to oznacza, że warto przypomnieć zasady poruszania się tymi "środkami transportu". Bo ich również dotyczą przepisy drogowe. Na jakie konkretnie zasady wskazują?

REKLAMA

To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

REKLAMA