REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Audi A4 2.0TDI przód fot. Maciej Medyj
Audi A4 2.0TDI przód fot. Maciej Medyj

REKLAMA

REKLAMA

Trudno uwierzyć, że od debiutu pierwszej generacji Audi A4 minęło juz 17 lat. Aktualna generacja tego modelu jest na rynku od 2008 roku, jednak przez ten czas wcale się nie zestarzała.

Od czasu kiedy A4 zastąpiło popularną niegdyś 80-tkę, szybko stało się ważnym graczem w segmencie aut klasy średniej. Każda kolejna generacja zdobywała sporą rzeszę zwolenników, a starsze egzemplarze są obecnie chętnie poszukiwane na rynku wtórnym. Jeśli szukacie klasycznie wyglądającej limuzyny segmentu D to znajdziecie ją właśnie w postaci tego auta. Przyjemne dla oka proporcje klasycznego sedana łącza się tu z nowoczesnymi przednimi światłami zaopatrzonymi w diody LED, które już od jakiegoś czasu stały się wyróżnikiem marki oraz eleganckimi podłużnymi tylnymi lampami, które w nocy są ciekawym wyróżnikiem tego modelu.

REKLAMA

REKLAMA

We wnętrzu A4 czekają na nas dobre materiały i należyte spasowanie. Kierowca siedzi zagłębiony w wygodnym, elektrycznie regulowanym fotelu, a wysoko poprowadzony tunel środkowy daje wrażenie dobrego zgrania z autem oraz kokpitu uszytego na miarę. Przed oczami znajduje się zestaw czytelnych zegarów, które są podświetlane na biało. Konsola środkowa wygląda nowocześnie i została mocno zmodyfikowana w stosunku do poprzedniej generacji auta. Zarzuty można mieć jedynie do obsługi systemu wentylacji, ponieważ odbywa się ona jednym pokrętłem, a poszczególne funkcje zmienia się przyciskami. To nieco gorsze rozwiązanie niż oddzielne, dedykowane regulatory do każdej funkcji.

Zobacz też: Opinie kierowców o Audi A4

Samo wyposażenie z zakresu wentylacji wnętrza jest bogate i zawiera na przykład aż sześciostopniową regulację podgrzewania foteli. Wszystkie funkcje klimatyzacji, systemu audio oraz komunikaty nawigacji wyświetlane są na dużym kolorowym ekranie, a do obsługi służy wielofunkcyjne pokrętło (system MMI), umieszczone w tunelu środkowym, które powtarza część funkcji znajdujących się na panelu centralnym. Bolączką poprzedniej generacji A4 była ilość miejsca na tylnej kanapie Obecna generacja jeż pod tym względem dużo lepsza. Z tyłu wygospodarowano przestrzeń umożliwiającą wygodną podróż dorosłym osobom. Do tego bagażnik o pojemności 480 litrów.

REKLAMA

Pod maską testowanej wersji znalazł się dobrze znany silnik 2.0 TDI o mocy 170 koni mechanicznych, zaopatrzony w bezpośredni wtrysk. Jednostka zapewnia dobrą dynamikę (8,3 s do 100km/h), oraz elastyczność która pozwala sprawnie wyprzedzać. Jak każda jednostka TDI charakteryzuje się również niskim spalaniem. Podczas spokojne jazdy wynosi ono około 7 litrów. Podczas intensywnej i miejskiej - około 10. Przy pełnym zbiorniku (65 litrów) zasięg pokazywany przez komputer to prawie 900 kilometrów. Dzięki technice Common Rail i dobremu wyciszeniu wnętrza, klekot diesla słyszalny jest tylko po uruchomieniu zimnego silnika. To miła odmiana dla tych, którzy pamiętają starą generacje diesli pracującą pod maskami leciwych „A czwórek”.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Pierwsza jazda Audi Q3: oferta dla wymagających

Do przeniesienia napędu posłużyła sześciobiegowa skrzynia. Pracuje ona precyzyjnie, a biegi wchodzą z lekkim oporem. Auto zaopatrzono w wiele elektronicznych gadżetów. Na pokładzie jest na przykład aktywny tempomat, który odhamuje auto w przypadku wykrycia przeszkody. Nie jest to jednak hamowanie do zera, wiec trzeba zachować czujność. Co ciekawe system połączono tu z manualna skrzynia. Podobne rozwiązania, jeśli już są stosowane, to z reguły w parze z automatem. Zawieszenie i układ kierowniczy prezentują wysoki poziom. Samochód prowadzi się pewnie i dobrze radzi sobie w zakrętach. Układ kierowniczy prezentuje poziom pozwalający na bezpieczne wykonywanie manewrów w każdym zakresie prędkości.

W zakresie kosztów podstawowych wersji, Audi A4 prezentuje podobny poziom do swoich największych niemieckich rywali, czyli BMW serii 3 i Mercedesa klasy C. Najtańszą wersję, wyposażoną w benzynowy silnik 1.8 TFSI o mocy 120KM, kupimy za 113 300zł. Aby stać się właścicielem 170 konnego diesla trzeba przygotować 138 100zł. Mocniejsze o 14 koni BMW 320d kosztuje około 10 tysięcy więcej, zaś Mercedes C220 CDI z silnikiem o takiej samej mocy jak Audi – niemal 20 tysięcy więcej. Pod względem kosztów stawia to A4 z dieslem na wygranej pozycji. A jeśli dla kogoś to nadal za dużo - jest na sposób. Może zdecydować się na nieco zmodyfikowane stylistycznie Audi A4 poprzedniej generacji, czyli Seata Exeo. Cena tego auta z identycznym jak w testowanym A4 silnikiem to niecałe 98 tysięcy za wersję Style.

Audi A4 2.0TDI przód fot. Maciej Medyj
Audi A4 2.0TDI tył fot. Maciej Medyj
Audi A4 2.0TDI bok fot. Maciej Medyj
Audi A4 2.0TDI kokpit fot. Maciej Medyj
Audi A4 2.0TDI fotele przód fot. Maciej Medyj
Audi A4 2.0TDI fotele tył fot. Maciej Medyj
Audi A4 2.0TDI deska rozdzielcza fot. Maciej Medyj
Audi A4 2.0TDI bagażnik fot. Maciej Medyj
Audi A4 2.0TDI silnik fot. Maciej Medyj
Audi A4 2.0TDI przód fot. Maciej Medyj
Audi A4 2.0TDI bok fot. Maciej Medyj
Audi A4 2.0TDI przód fot. Maciej Medyj
Audi A4 2.0TDI bok fot. Maciej Medyj
Audi A4 2.0TDI tył fot. Maciej Medyj
Audi A4 2.0TDI bok fot. Maciej Medyj
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S?

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

REKLAMA

Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA