REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Audi A4 2.0TDI przód fot. Maciej Medyj
Audi A4 2.0TDI przód fot. Maciej Medyj

REKLAMA

REKLAMA

Trudno uwierzyć, że od debiutu pierwszej generacji Audi A4 minęło juz 17 lat. Aktualna generacja tego modelu jest na rynku od 2008 roku, jednak przez ten czas wcale się nie zestarzała.

Od czasu kiedy A4 zastąpiło popularną niegdyś 80-tkę, szybko stało się ważnym graczem w segmencie aut klasy średniej. Każda kolejna generacja zdobywała sporą rzeszę zwolenników, a starsze egzemplarze są obecnie chętnie poszukiwane na rynku wtórnym. Jeśli szukacie klasycznie wyglądającej limuzyny segmentu D to znajdziecie ją właśnie w postaci tego auta. Przyjemne dla oka proporcje klasycznego sedana łącza się tu z nowoczesnymi przednimi światłami zaopatrzonymi w diody LED, które już od jakiegoś czasu stały się wyróżnikiem marki oraz eleganckimi podłużnymi tylnymi lampami, które w nocy są ciekawym wyróżnikiem tego modelu.

REKLAMA

REKLAMA

We wnętrzu A4 czekają na nas dobre materiały i należyte spasowanie. Kierowca siedzi zagłębiony w wygodnym, elektrycznie regulowanym fotelu, a wysoko poprowadzony tunel środkowy daje wrażenie dobrego zgrania z autem oraz kokpitu uszytego na miarę. Przed oczami znajduje się zestaw czytelnych zegarów, które są podświetlane na biało. Konsola środkowa wygląda nowocześnie i została mocno zmodyfikowana w stosunku do poprzedniej generacji auta. Zarzuty można mieć jedynie do obsługi systemu wentylacji, ponieważ odbywa się ona jednym pokrętłem, a poszczególne funkcje zmienia się przyciskami. To nieco gorsze rozwiązanie niż oddzielne, dedykowane regulatory do każdej funkcji.

Zobacz też: Opinie kierowców o Audi A4

Samo wyposażenie z zakresu wentylacji wnętrza jest bogate i zawiera na przykład aż sześciostopniową regulację podgrzewania foteli. Wszystkie funkcje klimatyzacji, systemu audio oraz komunikaty nawigacji wyświetlane są na dużym kolorowym ekranie, a do obsługi służy wielofunkcyjne pokrętło (system MMI), umieszczone w tunelu środkowym, które powtarza część funkcji znajdujących się na panelu centralnym. Bolączką poprzedniej generacji A4 była ilość miejsca na tylnej kanapie Obecna generacja jeż pod tym względem dużo lepsza. Z tyłu wygospodarowano przestrzeń umożliwiającą wygodną podróż dorosłym osobom. Do tego bagażnik o pojemności 480 litrów.

REKLAMA

Pod maską testowanej wersji znalazł się dobrze znany silnik 2.0 TDI o mocy 170 koni mechanicznych, zaopatrzony w bezpośredni wtrysk. Jednostka zapewnia dobrą dynamikę (8,3 s do 100km/h), oraz elastyczność która pozwala sprawnie wyprzedzać. Jak każda jednostka TDI charakteryzuje się również niskim spalaniem. Podczas spokojne jazdy wynosi ono około 7 litrów. Podczas intensywnej i miejskiej - około 10. Przy pełnym zbiorniku (65 litrów) zasięg pokazywany przez komputer to prawie 900 kilometrów. Dzięki technice Common Rail i dobremu wyciszeniu wnętrza, klekot diesla słyszalny jest tylko po uruchomieniu zimnego silnika. To miła odmiana dla tych, którzy pamiętają starą generacje diesli pracującą pod maskami leciwych „A czwórek”.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Pierwsza jazda Audi Q3: oferta dla wymagających

Do przeniesienia napędu posłużyła sześciobiegowa skrzynia. Pracuje ona precyzyjnie, a biegi wchodzą z lekkim oporem. Auto zaopatrzono w wiele elektronicznych gadżetów. Na pokładzie jest na przykład aktywny tempomat, który odhamuje auto w przypadku wykrycia przeszkody. Nie jest to jednak hamowanie do zera, wiec trzeba zachować czujność. Co ciekawe system połączono tu z manualna skrzynia. Podobne rozwiązania, jeśli już są stosowane, to z reguły w parze z automatem. Zawieszenie i układ kierowniczy prezentują wysoki poziom. Samochód prowadzi się pewnie i dobrze radzi sobie w zakrętach. Układ kierowniczy prezentuje poziom pozwalający na bezpieczne wykonywanie manewrów w każdym zakresie prędkości.

W zakresie kosztów podstawowych wersji, Audi A4 prezentuje podobny poziom do swoich największych niemieckich rywali, czyli BMW serii 3 i Mercedesa klasy C. Najtańszą wersję, wyposażoną w benzynowy silnik 1.8 TFSI o mocy 120KM, kupimy za 113 300zł. Aby stać się właścicielem 170 konnego diesla trzeba przygotować 138 100zł. Mocniejsze o 14 koni BMW 320d kosztuje około 10 tysięcy więcej, zaś Mercedes C220 CDI z silnikiem o takiej samej mocy jak Audi – niemal 20 tysięcy więcej. Pod względem kosztów stawia to A4 z dieslem na wygranej pozycji. A jeśli dla kogoś to nadal za dużo - jest na sposób. Może zdecydować się na nieco zmodyfikowane stylistycznie Audi A4 poprzedniej generacji, czyli Seata Exeo. Cena tego auta z identycznym jak w testowanym A4 silnikiem to niecałe 98 tysięcy za wersję Style.

Audi A4 2.0TDI przód fot. Maciej Medyj
Audi A4 2.0TDI tył fot. Maciej Medyj
Audi A4 2.0TDI bok fot. Maciej Medyj
Audi A4 2.0TDI kokpit fot. Maciej Medyj
Audi A4 2.0TDI fotele przód fot. Maciej Medyj
Audi A4 2.0TDI fotele tył fot. Maciej Medyj
Audi A4 2.0TDI deska rozdzielcza fot. Maciej Medyj
Audi A4 2.0TDI bagażnik fot. Maciej Medyj
Audi A4 2.0TDI silnik fot. Maciej Medyj
Audi A4 2.0TDI przód fot. Maciej Medyj
Audi A4 2.0TDI bok fot. Maciej Medyj
Audi A4 2.0TDI przód fot. Maciej Medyj
Audi A4 2.0TDI bok fot. Maciej Medyj
Audi A4 2.0TDI tył fot. Maciej Medyj
Audi A4 2.0TDI bok fot. Maciej Medyj
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA