REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volvo S60: Bezpieczeństwo po nowemu

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Michał Karczewski

REKLAMA

REKLAMA

Świeża stylistyka, jeszcze więcej urządzeń stojących na straży bezpieczeństwa oraz próba zmiany charakteru na bardziej dynamiczny. Taka w skrócie jest nowa generacja Volvo klasy średniej.

Nowe S60 ma symbolizować zmianę stylu marki Volvo. Producent chce, aby obok bezpieczeństwa z którym od lat jest kojarzony, w wizerunku aut tej marki pojawił się też sportowy charakter. Kiedy spojrzymy na nowe S60 widać wyraźną zmianę w stosunku do poprzedniego modelu. Owszem bryła pozostała podobna, ale reszta przeszła poważne zmiany. Widzimy zatem zupełnie nowy przód, z długą maską i miękkimi, obłymi liniami oraz charakterystycznymi reflektorami. Z tyłu uwagę zwracają niebanalne światła oraz stosunkowo krótki, jak na sedana, bagażnik. Główną różnicą w stylu starego i nowego modelu jest chyba to, że poprzednik swoimi ostrymi, nieco kanciastymi liniami nawiązywał do starych modeli Volvo, a nowe S60 ma pokazać inne podejście producenta do stylizacji swoich aut i zapewne również kierunek w jakim będą stylizowane kolejne modele.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Volvo S60

REKLAMA

Zresztą podobny przód mogliśmy zobaczyć już w C30 po liftingu, które testowaliśmy kilka miesięcy temu, oraz w XC60. A gdzie pierwiastek sportu, który Volvo podkreśla w spotach reklamowych? Autu nie można odmówić dynamicznego charakteru - na pewno ma go więcej niż tradycyjnie kanciaste modele Volvo. I mimo, że S60 nie jest samochodem sportowym, to wiele osób oglądających to auto podczas naszego testu zauważało jego lekko sportowy styl.

Zajrzyjmy do wnętrza. W testowanej przez nas najbogatszej wersji Summum wygląda ono bardzo ładnie. Uwagę zwracają kolory tapicerki. Nie ma tu smutnych szarości, czy grobowych czerni. Jest za to beżowa skóra i brązowe wykończenie górnej części deski rozdzielczej. Podobają się też materiały użyte do budowy konsoli środkowej. Nawet jeśli nie jest to prawdziwy metal, to świetnie go udaje. Elementy wykończenia mają atrakcyjną, metaliczną fakturę i są przyjemnie zimne. Do tego kilka przydatnych schowków i bardzo atrakcyjnie wyglądające wskaźniki. Ich plusem jest świetne podświetlenie, które w nocy okazuje się bardzo naturalne i kojące dla oczu, a minusem brak wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej silnika. Fotele S60-tki są obszerne i wygodne. Nie budzą one jednak skojarzeń ze sportem, a raczej z komfortową jazdą. Mają pełną elektryczną regulację i trójstopniowe podgrzewanie. Bagażnik S60 ma 380 litrów pojemności. Nie jest to zbyt dobry wynik, ale na plus należy zaliczyć regularne kształty kufra oraz wygodne składanie tylnej kanapy za pomocą dźwigni widocznej po otwarciu klapy. Kanapa jest ponadto dzielona i ma otwór do przewożenia nart.

Zobacz też: Test Volvo S40: skandynawski jak meble z Ikei

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Pod maską testowej S60-tki znalazł się turbobenzynowy silnik o pojemności dwóch litrów i mocy 203 koni. Jednostka dobrze radzi sobie z rozpędzaniem tego sporego auta, co zresztą potwierdza wynik przyspieszenia wynoszą 7,7 s do setki. Prawdziwą przyjemność silnik, daje na trasie przy większych prędkościach. Właśnie wtedy możemy odczuć jak dobrze auto radzi sobie z przyspieszaniem, oraz jak znakomitą ma elastyczność. Dzięki niej przyspieszamy na najwyższych biegach nie czując potrzeby redukcji, chyba że zamierzamy szybko wyprzedzić tira. Spalanie podczas dynamicznej jazdy po mieście i częstego stania w korkach nie przekroczyło 10,5 litra na sto kilometrów. Do przeniesienia napędu użyto tu sześciobiegowej manualnej skrzyni. Jest precyzyjna, a poszczególne biegi wchodzą z lekkim oporem. Podczas dynamicznej jazdy okazuje się to plusem.

W nowej S60-tce największą uwagę zwraca jednak ilość elektronicznych systemów na centymetr kwadratowy tego auta. Trudno je wszystkie zliczyć. Mamy to system ostrzegający o najechaniu na linię na jezdni bez włączenia kierunkowskazu. Jest też system mający wzbudzić naszą czujność podczas zbliżania się do poprzedzającego pojazdu. Wyświetla on na przedniej szybie stosowne kolorowe światło. Znajdziemy też system BLIS ostrzegający o pojeździe, który znajduje się w martwym polu oraz (co wydaje się już być zupełnie oczywiste) czujnik cofania. Jest też urządzenie, które ma za zadanie wyhamować pojazd, jeśli ktoś (pieszy) nagle wtargnie na jednię. To jednak nie wszystko. Do obsługi tak pokaźnej liczby systemów, na konsoli środkowej został umieszczony specjalny przycisk MY CAR.

Zobacz też: Test Volvo S60 D3: kuracja odmładzająca

Wywołuje on stosowną aplikację na potężnym, kolorowym wyświetlaczu, który nawiasem mówiąc obsługuje też klimatyzacje i radio. Po jego wciśnięciu przechodzimy do zakładek, w których możemy włączać i wyłączać wszystkie systemy, uśpić system kontroli trakcji czy zmienić siłę wspomagania kierownicy korzystając z trójstopniowej skali (nie są to istotne różnice i na szczęście w każdym trybie układ kierowniczy pracuje z poprawnym oporem). Można też wybrać opcję opuszczania prawego lub lewego lusterka po wrzuceniu wstecznego biegu. Wiem, że przypomina to opis obsługi podręcznego komputera, ale faktycznie opcji obsługi wszystkich systemów jest tu sporo. W praktyce ciężko jest znaleźć w tej klasie auto mające równie dużo elektrycznych strażników. Na deser możemy jeszcze wybrać charakterystykę pracy zawieszenia. Może ono działać w trybie Comfort, Sport, oraz Advanced. Do obsługi tego urządzenia służą oddzielne przyciski na konsoli centralnej. Ogólnie podwozie zostało jednak zestrojone tak, że auto pewnie prowadzi się przy większych prędkościach. To na pewno plus.

Zobacz też: Test Volvo C30 T5: Dla bananowej młodzieży

Nowe S60 pokazuje, że Volvo mimo chęci promowania sportowego ducha, nadal ma w sercu troskę o bezpieczeństwo. Abstrahując od wszystkich elektronicznych gadżetów mamy tu stare, sprawdzone zagłówki w stylu Volvo, chroniące kark przed konsekwencjami najechania na tył o oraz wygodną pozycję za kierownicą, która bez wątpienia wpływa na pozytywnie na komfort i bezpieczeństwo. Do tego zestrojenie ABSu, które spodoba się bardziej asekuracyjnie jeżdżącym kierowcom, bo system wchodzi do akcji stosunkowo wcześnie. Ile zatem kosztuje nowa S60-tka? Jej cena nie odbiega od propozycji bogatych wersji modeli konkurencyjnych marek. Za wersję Summum z silnikiem 2.0T musimy zapłaci nieco ponad 150 tysięcy. Po dodaniu opcji w jakie zaopatrzony jest testowany egzemplarz (miedzy innymi systemu audio za około 5500 zł) cena rośnie do ponad 170 tysięcy. Na pocieszenie pozostaje fakt, że podstawowe S60 kupimy za niecałe 110 tysięcy złotych.

Volvo XC90 2.4 D5 geartronic nawet 19% rabatu! Sprawdź teraz!

Volvo S60 2.0T przód fot. Maciej Medyj
Volvo S60 2.0T tył fot. Maciej Medyj
Volvo S60 2.0T bok fot. Maciej Medyj
Volvo S60 2.0T przód fot. Maciej Medyj
Volvo S60 2.0T tył fot. Maciej Medyj
Volvo S60 2.0T bok fot. Maciej Medyj
Volvo S60 2.0T kokpit fot. Maciej Medyj
Volvo S60 2.0T fotele przód fot. Maciej Medyj
Volvo S60 2.0T fotele tył fot. Maciej Medyj
Volvo S60 2.0T fotele tył fot. Maciej Medyj
Volvo S60 2.0T bagażnik fot. Maciej Medyj
Volvo S60 2.0T bagażnik fot. Maciej Medyj
Volvo S60 2.0T silnik fot. Maciej Medyj
Volvo S60 2.0T zegary fot. Maciej Medyj
Volvo S60 2.0T konsola fot. Maciej Medyj
Volvo S60 2.0T deska rozdzielcza fot. Maciej Medyj
Volvo S60 2.0T kokpit fot. Maciej Medyj
Volvo S60 2.0T wyświetlacz fot. Maciej Medyj
Volvo S60 2.0T bok fot. Maciej Medyj
Volvo S60 2.0T bok fot. Maciej Medyj
Volvo S60 2.0T bok fot. Maciej Medyj
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

REKLAMA

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

REKLAMA

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

REKLAMA