REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Nissan Qashqai: Wzór niedościgniony

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Maciej Medyj
Nissan Qashqai 4x4 przód
Nissan Qashqai 4x4 przód

REKLAMA

REKLAMA

Niedługo miną cztery lata od pojawienia się na rynku sympatycznego crossovera Nissana o tyle dźwięcznej, co wdzięcznej nazwie Qashqai. Przyjął się, spopularyzował, co widać na ulicach, więc i z konkurencją jakoś sobie radzi.

Miejską, kompaktową terenówkę Nissana trudno pomylić z innymi autami tej klasy. Może nie wyróżnia się specjalnie i na siłę (jak nowy Juke), ale jego muskularna bryła z ciekawymi przetłoczeniami, grubymi burtami z plastiku i wysoko poprowadzoną linią okien potrafi wpaść w oko i zapaść w pamięć. Kompozycję uzupełniają dyskretne relingi dachowe, koła ze stopów lekkich o takim też wzorze, przyciemniane tylne szyby i szklany dach. Podobieństwo do innych Nissanów – dyskusyjne, nawet po niedawnym face-liftingu, który chyba więcej popsuł, niż poprawił.

REKLAMA

REKLAMA

W śroku Qashqai oferuje spokojny styl i komfort rzadko spotykany w swoim segmencie. Jest tu prosta deska rozdzielcza z okrągłymi nawiewami, duże zegary, trójramienna kierownica, wreszcie centralny panel z ekranem radioodtwarzacza i nawigacji oraz pokrętła automatycznej klimatyzacji. Wszystko na swoim miejscu. Testowaną wersję Tekna wyposażono w system audio sygnowany przez Bose grający przez swoje osiem głośników całkiem... normalnie. Posiada opcję zwiększania głośności wraz ze wzrostem natężenia hałasu w kabinie, pracujący miarę płynnie i dyskretnie.

Zobacz też: Opinie kierowców o Nissanie Qashqai

Dzięki temu, że kabina nie jest wypełniona zbędnymi stylistycznymi naroślami, pozostaje w niej sporo miejsca dla ludzi. Podstawowym wyposażeniem do ich przewozu są fotele, które w tym aucie są wzorowych rozmiarów i kształtów. Wyglądają dokładnie tak, jak są wygodne, zarówno siedzenia przednie, jak tylna kanapa. Przyjemnie miękkie i jednocześnie doskonale utrzymujące ciało w optymalnej pozycji. Skórzana tapicerka dopełnia obrazu luksusu. Bagażnik ma w standardzie 410 litrów pojemności, a powiększyć go można po złożeniu oparć kanapy, jednak płaskiej podłogi uzyskać po całości się nie da.

REKLAMA

Silnik zastosowany do napędu testowanego egzemplarza to dwulitrowy diesel o mocy 150 KM przy 4000 obrotów i momencie 320 Nm dostępnym dopiero od 2000 obrotów na minutę – parametry mało obiecujące, jednak sześciobiegowa skrzynia manualna maskuje pewne niedostatki tej jednostki napędowej. Nie jest dużo gęściej zestopniowana, niż standardowa piątka, ale akurat tak, żeby utrzymać dobre osiągi i odpowiednią elastyczność oraz niskie zużycie paliwa w trasie. I napęd 4x4, dostępny tylko w dwulitrówkach z trzema trybami pracy – 2WD (tylko przód), AUTO (aktywny centralny dyferencjał) i LOCK (blokada centralnego mechanizmu różnicowego, czyli stały napęd na 4 koła).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Nissan Navara: drwal w garniturze

System bardzo dobrze dobiera napęd w trybie AUTO, choć przy śliskiej nawierzchni wykazuje lekką nadsterowność, co raczej powinno cieszyć. W trybie LOCK można zapuścić się w trudniejszy teren, byle wyłączyć ESP (na szczęście bezwarunkowo, dużym klawiszem o wyczuwalnym skoku). Wybrane tryby są sygnalizowane na desce rozdzielczej odpowiednimi, kolorowymi kontrolkami. Zawieszenie Qashqai'a jest zestrojone sztywniej, niż w u biedniejszej siostry (czy brata) Dacii Duster. Ma też nieco mniejszy prześwit, co predysponuje auto do jazdy po lepszych nawierzchniach. Jazdy szybszej, bo z mocniejszym silnikiem. Uterenowiony Nissan prowadzi się pewniej i łatwiej od Dustera.

Zobacz też: Test Nissan Murano: Amerykanin w wielkim mieście

Nissan Qashqai to propozycja dla raczej zamożnych wielbicieli polnych dróg, ceniących jakość i komfort. W takim wyposażeniu Dacii Duster nie dostaniemy. Cena – cóż, Duster razy dwa, ale na tle konkurencji i tak wypada nieźle. Niecałe 120 tysięcy za pełną, najmocniejszą opcję, to i tak mniej, niż życzy sobie Skoda za Yeti, czy Ford za Kugę (które są napędzane za pomocą sprzęgła Haldex, a więc mniej poważnego rozwiązania). Qashqai pozostaje w swojej klasie wzorem niemal niedoścignionym przez konkurencję. I na zimę jak znalazł.

Nissan Pathfinder 3.0 dCI nawet 45000 pln rabatu! Sprawdź teraz!

Nissan Qashqai 4x4 przód
Nissan Qashqai 4x4 tył
Nissan Qashqai 4x4 przód
Nissan Qashqai 4x4 kokpit
Nissan Qashqai 4x4 fotele przód
Nissan Qashqai 4x4 fotele tył
Nissan Qashqai 4x4 fotele przód
Nissan Qashqai 4x4 deska rozdzielcza
Nissan Qashqai 4x4 wnętrze
Nissan Qashqai 4x4 bagażnik
Nissan Qashqai 4x4 bagażnik
Nissan Qashqai 4x4 silnik
Nissan Qashqai 4x4 bok
Nissan Qashqai 4x4 przód
Nissan Qashqai 4x4 tył
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

REKLAMA

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA

Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

REKLAMA