REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Nissan Micra 1.2: Pierwsza jazda

Michał Karczewski
Nissan Micra - widok z przodu
Nissan Micra - widok z przodu

REKLAMA

REKLAMA

Nissan właśnie wprowadza na rynek nową generację swojego malucha. Auto niegdyś bardzo popularne, obecnie trochę zapomniane, dziś znów ma szansę na rynkowy sukces. Czy ją wykorzysta?

Micry chyba nikomu przedstawiać nie trzeba. Pocieszny miejski samochód w niemal wszystkich swoich wcieleniach był obłym, niewielkim środkiem transportu adresowanym głownie do kobiet. Nie inaczej jest z najnowszą generacją tego pojazdu. Nowa Micra dopiero pojawiła się w cennikach Nissana, a pierwsze sprzedane egzemplarze staną się zauważalne na ulicach za jakiś czas. Tymczasem nasza redakcja została zaproszona do odbycia jazd próbnych najnowszym modelem.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Nissanie Micra

Auto ma przyjemny dla oka, zabawny wygląd. Bryła nadwozia nie zaskakuje. To mierzący 3780 mm hatchback. Przód auta zaopatrzono w obłe nieco wytrzeszczone reflektory i niewielki grill. W środku Micra dobrze wpisuje się w segment aut miejskich. Z przodu nawet większe osoby znajda dla siebie wygodną pozycję. W aucie siedzi się wysoko, a widoczność jest dobra. Prosta deska rozdzielcza nie zajmuje cennego miejsca, a pozycja za kierownicą okazuje się wygodna. Funkcjonalność wnętrza podnosi podwójny schowek przed pasażerem. Z tyłu najwygodniej będzie dzieciom, gdyż dorosłe osoby mogą narzekać na brak przestrzeni na wysokości kolan. Bagażnik miejskiego Nissana liczy 265 litrów, a po złożeniu kanapy – 605.

Zobacz też: Nowy Nissan Micra: pierwsza jazda

REKLAMA

Na razie w ofercie nowej Micry jest tylko jeden silnik - benzynowy 1.2 o trzech cylindrach i mocy 80 koni mechanicznych. Nissan twierdzi, że w przypadku miejskiego auta obcięcie jednego cylindra jest dobrym rozwiązaniem, które ma przełożyć się na zmniejszenie zużycia paliwa. Wszyscy wiedzą, że największą bolączka trzycylindrowych motorów jest niska kultura pracy. W przypadku Micry została ona skutecznie zniwelowana. Oczywiście rozpoznamy charakterystyczne brzmienie "trojki", jednak nie jest ono meczące. Nie ma również większych problemów z wibracjami. Silnik Micry na wolnych obrotach pracuje zadziwiająco cicho. Głośno robi się dopiero, gdy strzałka obrotomierza wyraźnie wzbije się w górną cześć skali.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Testowany przez nas egzemplarz zaopatrzony został w bezstopniową skrzynię CVT. To bardzo ciekawe rozwiązanie, zwłaszcza dla kogoś kto ma w głowie pracę tradycyjnego automatu. Tu wszystko odbywa się w zakresie „jednego biegu” zatem prawie nie ma szarpnięć towarzyszących zmianom przełożeń. Auto jedynie podczas ruszania ma chwilę zawahania, więc nie jest propozycją dla osób lubiących zapiszczeć oponami przy ruszaniu spod każdych świateł. Ale przy normalnej jeździe urządzenie sprawdza się świetnie i pozwala zapomnieć o tym, że auto w ogóle ma skrzynię biegów.

Zobacz też: Nissan Micra - jakiego wybrać? Poradnik kupującego

REKLAMA

Zawieszenie nowej Micry zostało zestrojone stosunkowo sztywno. Auto prowadzi się dzięki temu wystarczająco pewnie, choć trzeba pamiętać, że charakterystyka podwozia nie jest sportowa, wiec próba zaatakowania zakrętu z większą prędkością odbędzie się w towarzystwie przechyłu nadwozia i pisku opon. Podczas miejskich manewrów przeszkadzać może nieco zbyt duża liczba obrotów, jaką należy wykonać od skrajnych położeń kół. Na szczęście (w tym przypadku) wspomaganie jest na tyle silne, że kręcenie kółkiem w miejscu nie stanowi problemu.

Micra zaopatrzona została w kilka ciekawostek technicznych. Wyposażenie tego malucha jest bogate już w podstawowej z trzech (Visia, Acenta, Tecna) oferowanych wersji. W bogatszych znajdziemy takie bonusy jak automatyczna klima, bezkluczykowy system, czy pełna elektryka. Za dopłatą możemy też mieć system Nissan Connect, czyli nawigację z wbudowanym w konsolę centralna dotykowym ekranem. Na uwagę zasługuje również system wspomagający parkowanie. Pozwala on ocenić odległość podczas próby podejścia do tak zwanej koperty i stosownym komunikatem na wyświetlaczu informuje, czy manewr jest w ogóle możliwy, a jeśli tak, to jaki jest jego stopień trudności. Ważne jest też to, że każda Micra ma seryjnie na swoim pokładzie sześć poduszek powietrznych oraz system ESP. Cieszy również fakt, że auto oferowana będzie w szerokiej palecie żywych kolorów. Nie zabraknie zatem intensywnej zieleni, czerwieni oraz barwy niebieskiej lub pomarańczowej. To świetna decyzja, bo takie właśnie powinny być kolory miejskich aut.

Zobacz też: Test Nissan Micra - tylko dla mieszczuchów

Ceny nowej Micry zaczynają się od 37 900 zł za wersję Visia lub dwa tysiące więcej za wersję z klimatyzacją i radiem CD. Następna w kolejności Acenta kosztuje 43 100 zł w wersji z manualną skrzynią lub 4 800 zł więcej za opcję ze skrzynią CVT. Najbogatsza odmiana Tecna to wydatek niecałych 53 tysięcy. Dopłata za lakier metalik wynosi 1700 zł. W przyszłym roku producent planuje wprowadzenie do oferty drugiego silnika. Będzie to mocniejszy benzyniak.

Nissan Pathfinder 3.0 dCI nawet 45000 pln rabatu! Sprawdź teraz!

Nissan Micra - przód
Nissan Micra - lewy profil
Nissan Micra - lewy tył
Nissan Micra - kokpit
Nissan Micra - fotel kierowcy
Nissan Micra - tylna kanapa
Nissan Micra - serce Micry
Nissan Micra - skrzynia CVT
Nissan Micra - zegary
Nissan Micra - bagażnik
Nissan Micra - schowki
Nissan Micra - deska rozdzielcza
Nissan Micra - prawy przód
Nissan Micra - radio
Nissan Micra
Nissan Micra - prawy profil
Nissan Micra - lewy przód
Nissan Micra
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego. Jak zezłomujesz swój samochód trochę więcej

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego.

Przewoźnik nie zmieni tachografu do końca 2024 r. Kara to 10 tys. zł

W Polsce ponad 300 tys. aut będzie musiało otrzymać nowy tachograf. Kiedy jest on konieczny i ile kosztuje jego montaż? To kluczowe pytania. Zwłaszcza że kara za nieprzystosowanie pojazdu do nowych wymogów to nawet 10 tys. zł.

Kolizja z dzikiem. Czy kierowca dostanie odszkodowanie? Jedyną nadzieją AC

Kolizja ze zwierzęciem wcale nie jest rzadkim scenariuszem na polskich drogach. Jak się zachować w takim przypadku i czy kierowca może liczyć na odszkodowanie na naprawę auta? Sprawdźcie.

Sprzedaż auta bez aktualnego przeglądu. Możliwa czy nie?

Brak ważnego przeglądu oznacza brak dopuszczenie do ruchu. Tylko czy to jest jednoznaczne z brakiem możliwości sprzedaży takiego auta? Przepisy nie mówią "nie", ale nie do końca mówią też "tak". Taka sytuacja oznacza kilka wyzwań.

REKLAMA

Samochód z zagranicy w polskiej strefie czystego transportu. Jak kierowca ma zdobyć zieloną naklejkę na szybę?

Zielona naklejka w SCT w Polsce zniknęła? Nie do końca. Obowiązek jej stosowania nadal będą mieli kierujący autami zarejestrowanymi za granicą. Jak zatem ją zdobyć? I co jeszcze warto wiedzieć na jej temat?

Konfiskata samochodów nietrzeźwym: w majówkę 2024 auta straci dwa tysiące kierowców, jak uniknąć kary

Choć zapowiadane jest cofnięcie drastycznych przepisów, nadal obowiązuje nowe prawo według którego nietrzeźwemu kierowcy konfiskuje się auto. Gdyby obowiązywał już w ubiegłoroczną majówkę, samochody straciłoby prawie2 tys. kierowców. Jednak jeśli nawet przepisy zostaną złagodzone, to kary dla nietrzeźwych kierowców pozostaną nadal surowe.

Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

REKLAMA

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

REKLAMA