REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Nissan Micra 1.2: Pierwsza jazda

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Michał Karczewski
Nissan Micra - widok z przodu
Nissan Micra - widok z przodu

REKLAMA

REKLAMA

Nissan właśnie wprowadza na rynek nową generację swojego malucha. Auto niegdyś bardzo popularne, obecnie trochę zapomniane, dziś znów ma szansę na rynkowy sukces. Czy ją wykorzysta?

Micry chyba nikomu przedstawiać nie trzeba. Pocieszny miejski samochód w niemal wszystkich swoich wcieleniach był obłym, niewielkim środkiem transportu adresowanym głownie do kobiet. Nie inaczej jest z najnowszą generacją tego pojazdu. Nowa Micra dopiero pojawiła się w cennikach Nissana, a pierwsze sprzedane egzemplarze staną się zauważalne na ulicach za jakiś czas. Tymczasem nasza redakcja została zaproszona do odbycia jazd próbnych najnowszym modelem.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Nissanie Micra

Auto ma przyjemny dla oka, zabawny wygląd. Bryła nadwozia nie zaskakuje. To mierzący 3780 mm hatchback. Przód auta zaopatrzono w obłe nieco wytrzeszczone reflektory i niewielki grill. W środku Micra dobrze wpisuje się w segment aut miejskich. Z przodu nawet większe osoby znajda dla siebie wygodną pozycję. W aucie siedzi się wysoko, a widoczność jest dobra. Prosta deska rozdzielcza nie zajmuje cennego miejsca, a pozycja za kierownicą okazuje się wygodna. Funkcjonalność wnętrza podnosi podwójny schowek przed pasażerem. Z tyłu najwygodniej będzie dzieciom, gdyż dorosłe osoby mogą narzekać na brak przestrzeni na wysokości kolan. Bagażnik miejskiego Nissana liczy 265 litrów, a po złożeniu kanapy – 605.

Zobacz też: Nowy Nissan Micra: pierwsza jazda

REKLAMA

Na razie w ofercie nowej Micry jest tylko jeden silnik - benzynowy 1.2 o trzech cylindrach i mocy 80 koni mechanicznych. Nissan twierdzi, że w przypadku miejskiego auta obcięcie jednego cylindra jest dobrym rozwiązaniem, które ma przełożyć się na zmniejszenie zużycia paliwa. Wszyscy wiedzą, że największą bolączka trzycylindrowych motorów jest niska kultura pracy. W przypadku Micry została ona skutecznie zniwelowana. Oczywiście rozpoznamy charakterystyczne brzmienie "trojki", jednak nie jest ono meczące. Nie ma również większych problemów z wibracjami. Silnik Micry na wolnych obrotach pracuje zadziwiająco cicho. Głośno robi się dopiero, gdy strzałka obrotomierza wyraźnie wzbije się w górną cześć skali.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Testowany przez nas egzemplarz zaopatrzony został w bezstopniową skrzynię CVT. To bardzo ciekawe rozwiązanie, zwłaszcza dla kogoś kto ma w głowie pracę tradycyjnego automatu. Tu wszystko odbywa się w zakresie „jednego biegu” zatem prawie nie ma szarpnięć towarzyszących zmianom przełożeń. Auto jedynie podczas ruszania ma chwilę zawahania, więc nie jest propozycją dla osób lubiących zapiszczeć oponami przy ruszaniu spod każdych świateł. Ale przy normalnej jeździe urządzenie sprawdza się świetnie i pozwala zapomnieć o tym, że auto w ogóle ma skrzynię biegów.

Zobacz też: Nissan Micra - jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Zawieszenie nowej Micry zostało zestrojone stosunkowo sztywno. Auto prowadzi się dzięki temu wystarczająco pewnie, choć trzeba pamiętać, że charakterystyka podwozia nie jest sportowa, wiec próba zaatakowania zakrętu z większą prędkością odbędzie się w towarzystwie przechyłu nadwozia i pisku opon. Podczas miejskich manewrów przeszkadzać może nieco zbyt duża liczba obrotów, jaką należy wykonać od skrajnych położeń kół. Na szczęście (w tym przypadku) wspomaganie jest na tyle silne, że kręcenie kółkiem w miejscu nie stanowi problemu.

Micra zaopatrzona została w kilka ciekawostek technicznych. Wyposażenie tego malucha jest bogate już w podstawowej z trzech (Visia, Acenta, Tecna) oferowanych wersji. W bogatszych znajdziemy takie bonusy jak automatyczna klima, bezkluczykowy system, czy pełna elektryka. Za dopłatą możemy też mieć system Nissan Connect, czyli nawigację z wbudowanym w konsolę centralna dotykowym ekranem. Na uwagę zasługuje również system wspomagający parkowanie. Pozwala on ocenić odległość podczas próby podejścia do tak zwanej koperty i stosownym komunikatem na wyświetlaczu informuje, czy manewr jest w ogóle możliwy, a jeśli tak, to jaki jest jego stopień trudności. Ważne jest też to, że każda Micra ma seryjnie na swoim pokładzie sześć poduszek powietrznych oraz system ESP. Cieszy również fakt, że auto oferowana będzie w szerokiej palecie żywych kolorów. Nie zabraknie zatem intensywnej zieleni, czerwieni oraz barwy niebieskiej lub pomarańczowej. To świetna decyzja, bo takie właśnie powinny być kolory miejskich aut.

Zobacz też: Test Nissan Micra - tylko dla mieszczuchów

Ceny nowej Micry zaczynają się od 37 900 zł za wersję Visia lub dwa tysiące więcej za wersję z klimatyzacją i radiem CD. Następna w kolejności Acenta kosztuje 43 100 zł w wersji z manualną skrzynią lub 4 800 zł więcej za opcję ze skrzynią CVT. Najbogatsza odmiana Tecna to wydatek niecałych 53 tysięcy. Dopłata za lakier metalik wynosi 1700 zł. W przyszłym roku producent planuje wprowadzenie do oferty drugiego silnika. Będzie to mocniejszy benzyniak.

Nissan Pathfinder 3.0 dCI nawet 45000 pln rabatu! Sprawdź teraz!

Nissan Micra - przód
Nissan Micra - lewy profil
Nissan Micra - lewy tył
Nissan Micra - kokpit
Nissan Micra - fotel kierowcy
Nissan Micra - tylna kanapa
Nissan Micra - serce Micry
Nissan Micra - skrzynia CVT
Nissan Micra - zegary
Nissan Micra - bagażnik
Nissan Micra - schowki
Nissan Micra - deska rozdzielcza
Nissan Micra - prawy przód
Nissan Micra - radio
Nissan Micra
Nissan Micra - prawy profil
Nissan Micra - lewy przód
Nissan Micra
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

REKLAMA

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

REKLAMA

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

REKLAMA