REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Honda Civic 1.8 5D: Powtórka z Civica

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Maciej Medyj
Honda Civic 1.8 5D - przód
Honda Civic 1.8 5D - przód

REKLAMA

REKLAMA

Minęło trzy lata, od kiedy wylądował na Ziemi pojazd jakby z innej planety. Gdyby Robert Zemekis chciał nakręcić na nowo swój „Powrót do przyszłości”, zastąpiłby pewnie wysłużonego DMC tym japońskim kompaktem.

REKLAMA

Każda kolejna odsłona Civica zawsze wyprzedzała swoją epokę. Obecna już nie wywołuje skrętu karku wśród przechodniów, ale nadal jest jedyna w swoim rodzaju, nie znajdując naśladowcy ani u konkurencji, ani we własnej rodzinie. Teraz doczekała się face liftingu, niewielkiego, bo trudno jest poprawiać rzeczy tak udane. Zmiany z zewnątrz dotyczą atrapy chłodnicy, która zyskała trzeci wymiar. Z tylnych lamp natomiast znikły pomarańczowe klosze kierunkowskazów, a światła cofania powiększono. Wewnątrz również brak rewolucyjnych zmian - deska rozdzielcza w okolicy zegarów pokryta została matowym tworzywem o fakturze carbonu - jak w wersji Type-R.

REKLAMA

Testowana wersja wyposażona była w pozbawioną nawigacji, prostszą wersję deski rozdzielczej, która i tak nadal robi wrażenie na niektórych pasażerach o konserwatywnym podejściu - jest dla nich zbyt nowoczesna, kosmiczna, jak mówią. Poza tym ilość przycisków, ich różnorodność i rozmieszczenie mogłyby spowodować, na przykład u świeżo upieczonego kierowcy, uczucie zagubienia. Regulacja kolumny kierownicy w dwóch płaszczyznach pozwala znaleźć takie ustawienie, żeby jej koło znalazło się na wysokości umożliwiającej obserwowanie zarówno analogowego obrotomierza jak i cyfrowego prędkościomierza. Przednie fotele mają możliwość dokładnego dopasowania wszelkich kątów i odchyleń do upodobań pasażerów, tylne natomiast składają się w razie potrzeby tworząc dużą przestrzeń bagażową z idealnie płaską podłogą. Ale żeby ułożyć bagaże tak, żeby zmieściły się wszystkie pod tylną klapą, trzeba wykazać się niezłą wyobraźnią.

Zobacz też: Opinie kierowców o Honda Civic

REKLAMA

Honda Civic nadal świetnie sprawuje się w zakrętach, trzyma się jak przyklejona, a kierowca czuje się tak samo przyklejony do siedzenia - za sprawą dobrego trzymania bocznego foteli, a także przyspieszenia, które generuje benzynowy silnik 1.8 o mocy 140 koni. Sześć biegów nie pozostaje bez wpływu na osiągi. Silnik, choć w miarę elastyczny, pokazuje swoje prawdziwe oblicze, kiedy utrzymuje się go w górnym zakresie obrotów - gdzieś pomiędzy 4 a 6.5 tysiącami na minutę. Jednak nie dorównuje niestety jednostce wysokoprężnej 2.2. Fakt, ma sportowe brzmienie, którego natężenie umiarkowanie przenosi się do kabiny, ale to wszystko. A może to tylko wrażenie, może egzemplarz testowy był, mówiąc slangiem kierowców o sportowych aspiracjach, zamulony.

Zawieszenie wydało mi się mniej twarde, niż we wcześniejszej wersji, pomimo, że Civic postawiony był na siedemnastocalowych felgach, pozostawiając bardzo niski profil opony. Dość, że miejskie dziury nie zwracały tak na siebie uwagi, a w szybkich zakrętach o nierównej powierzchni tył samochodu nie wykazywał tendencji do gwałtownego przestawiania. Ogólnie zestrojenie zawieszenia powoduje tendencję auta do podsterowności, ale na szczęście dźwignia hamulca ręcznego jest blisko kierownicy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Suzuki Jimny: quad z kabiną

Jak widać Civic ma się dobrze - tak bardzo, że nie trzeba było za dużo w nim zmieniać, żeby utrzymał swoją mocną pozycję na rynku. Jest jednym z kompaktów o najbardziej zwartej bryle, dysponującym jednak dość przestronnym wnętrzem - wygodną kabiną i sporym bagażnikiem. A i cena jest atrakcyjna w porównaniu do wypasionego Niemca czy nawet Francuza. Może nie każdego przekona jego styl, ale kto się odważy - nie będzie zawiedziony.

Honda Civic 1.8 5D - wnętrze
Honda Civic 1.8 5D - przednie fotele
Honda Civic 1.8 5D - tylna kanapa
Honda Civic 1.8 5D - bagażnik
Honda Civic 1.8 5D - kierownica
Honda Civic 1.8 5D - silnik
Honda Civic 1.8 5D - bok
Honda Civic 1.8 5D - tył
Honda Civic 1.8 5D - przód
Honda Civic 1.8 5D - przód
Honda Civic 1.8 5D - bok
Honda Civic 1.8 5D - bok
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA