REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Honda Civic 1.8 5D: Powtórka z Civica

Maciej Medyj
Honda Civic 1.8 5D - przód
Honda Civic 1.8 5D - przód

REKLAMA

REKLAMA

Minęło trzy lata, od kiedy wylądował na Ziemi pojazd jakby z innej planety. Gdyby Robert Zemekis chciał nakręcić na nowo swój „Powrót do przyszłości”, zastąpiłby pewnie wysłużonego DMC tym japońskim kompaktem.

REKLAMA

Każda kolejna odsłona Civica zawsze wyprzedzała swoją epokę. Obecna już nie wywołuje skrętu karku wśród przechodniów, ale nadal jest jedyna w swoim rodzaju, nie znajdując naśladowcy ani u konkurencji, ani we własnej rodzinie. Teraz doczekała się face liftingu, niewielkiego, bo trudno jest poprawiać rzeczy tak udane. Zmiany z zewnątrz dotyczą atrapy chłodnicy, która zyskała trzeci wymiar. Z tylnych lamp natomiast znikły pomarańczowe klosze kierunkowskazów, a światła cofania powiększono. Wewnątrz również brak rewolucyjnych zmian - deska rozdzielcza w okolicy zegarów pokryta została matowym tworzywem o fakturze carbonu - jak w wersji Type-R.

REKLAMA

Testowana wersja wyposażona była w pozbawioną nawigacji, prostszą wersję deski rozdzielczej, która i tak nadal robi wrażenie na niektórych pasażerach o konserwatywnym podejściu - jest dla nich zbyt nowoczesna, kosmiczna, jak mówią. Poza tym ilość przycisków, ich różnorodność i rozmieszczenie mogłyby spowodować, na przykład u świeżo upieczonego kierowcy, uczucie zagubienia. Regulacja kolumny kierownicy w dwóch płaszczyznach pozwala znaleźć takie ustawienie, żeby jej koło znalazło się na wysokości umożliwiającej obserwowanie zarówno analogowego obrotomierza jak i cyfrowego prędkościomierza. Przednie fotele mają możliwość dokładnego dopasowania wszelkich kątów i odchyleń do upodobań pasażerów, tylne natomiast składają się w razie potrzeby tworząc dużą przestrzeń bagażową z idealnie płaską podłogą. Ale żeby ułożyć bagaże tak, żeby zmieściły się wszystkie pod tylną klapą, trzeba wykazać się niezłą wyobraźnią.

Zobacz też: Opinie kierowców o Honda Civic

REKLAMA

Honda Civic nadal świetnie sprawuje się w zakrętach, trzyma się jak przyklejona, a kierowca czuje się tak samo przyklejony do siedzenia - za sprawą dobrego trzymania bocznego foteli, a także przyspieszenia, które generuje benzynowy silnik 1.8 o mocy 140 koni. Sześć biegów nie pozostaje bez wpływu na osiągi. Silnik, choć w miarę elastyczny, pokazuje swoje prawdziwe oblicze, kiedy utrzymuje się go w górnym zakresie obrotów - gdzieś pomiędzy 4 a 6.5 tysiącami na minutę. Jednak nie dorównuje niestety jednostce wysokoprężnej 2.2. Fakt, ma sportowe brzmienie, którego natężenie umiarkowanie przenosi się do kabiny, ale to wszystko. A może to tylko wrażenie, może egzemplarz testowy był, mówiąc slangiem kierowców o sportowych aspiracjach, zamulony.

Zawieszenie wydało mi się mniej twarde, niż we wcześniejszej wersji, pomimo, że Civic postawiony był na siedemnastocalowych felgach, pozostawiając bardzo niski profil opony. Dość, że miejskie dziury nie zwracały tak na siebie uwagi, a w szybkich zakrętach o nierównej powierzchni tył samochodu nie wykazywał tendencji do gwałtownego przestawiania. Ogólnie zestrojenie zawieszenia powoduje tendencję auta do podsterowności, ale na szczęście dźwignia hamulca ręcznego jest blisko kierownicy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Suzuki Jimny: quad z kabiną

Jak widać Civic ma się dobrze - tak bardzo, że nie trzeba było za dużo w nim zmieniać, żeby utrzymał swoją mocną pozycję na rynku. Jest jednym z kompaktów o najbardziej zwartej bryle, dysponującym jednak dość przestronnym wnętrzem - wygodną kabiną i sporym bagażnikiem. A i cena jest atrakcyjna w porównaniu do wypasionego Niemca czy nawet Francuza. Może nie każdego przekona jego styl, ale kto się odważy - nie będzie zawiedziony.

Honda Civic 1.8 5D - wnętrze
Honda Civic 1.8 5D - przednie fotele
Honda Civic 1.8 5D - tylna kanapa
Honda Civic 1.8 5D - bagażnik
Honda Civic 1.8 5D - kierownica
Honda Civic 1.8 5D - silnik
Honda Civic 1.8 5D - bok
Honda Civic 1.8 5D - tył
Honda Civic 1.8 5D - przód
Honda Civic 1.8 5D - przód
Honda Civic 1.8 5D - bok
Honda Civic 1.8 5D - bok
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

Dobra passa motoryzacji dobiega końca

Chociaż produkcja sprzedana pojazdów w I kwartale br. przekroczyła 60 mld zł, ogólne wyniki branży wskazują, że dobra passa przemysłu motoryzacyjnego w Polsce dobiega końca. Tak wynika z informacji firmy AutomotiveSuppliers.pl.

REKLAMA

Po polskich drogach jeżdżą coraz starsze samochody, najbardziej leciwe są Volkswageny, a auta jakich marek mają najmniej lat

14,7 lat – tyle wynosi obecnie średni wiek samochodu zgłaszanego do ubezpieczenia. Jest to o 12 miesięcy więcej niż cztery lata wcześniej. Jednak w przypadku najczęściej spotykanych w Polsce modeli samochodów, średnia jest jeszcze wyższa i sięga prawie 18 lat.

Konfiskata auta nietrzeźwym kierowcom. Będą zmiany przepisów, ale czy na pewno łagodniejsze dla kierujących pojazdami

Kolejna zmiana przepisów dotyczących przepadku pojazdów jako kary dla nietrzeźwych kierowców. . Do Sejmu trafił projekt zmiany ustawy, w ramach którego to nie policja, ale sąd będzie dokonywał konfiskaty, ale jednocześnie zaostrzone zostaną przepisy dotyczące przepadku pojazdu.

Pijany kierowca staranował ogrodzenie. Stracił prawo jazdy w siedmiu kategoriach

35-letni pijany kierowca ciężarowej scanii staranował ogrodzenie prywatnej posesji w Szydłówku koło Mławy. Kary nie będą niskie. 

Polacy jeżdżą starymi autami. Czy można je ubezpieczyć?

Średnia wieku samochodu w Polsce wynosi 15,9 lat. Na takie samochody trudno wykupić polisę Auto Casco. Na szczęście niektóre towarzystwa ubezpieczają nawet 20-letnie pojazdy.

REKLAMA

Tylko 0,5 promila wystarczy, żeby stracić samochód. Zmienią się przepisy dotyczące pijanych kierowców

Do Sejmu trafi projekt nowelizacji Kodeksu karnego oraz niektórych innych ustaw. Projekt zakłada zmianę przepisów dotyczących konfiskaty pojazdów pijanym kierowcom. Czy to w końcu pomoże zatrzymać falę nieodpowiedzialnych kierowców na polskich drogach?

Od 1 lipca 2024 r. zmiany w opłatach drogowych! Polacy także to odczują, mimo że wzrost cen dotyczy naszych sąsiadów

Od 1 lipca 2024 r. zmieniły się opłaty drogowe w Niemczech. Opłaty dotyczą głównie branży transportu drogowego, czyli kierowców ciężarowych. Nowe stawki opłat najbardziej odczują przewoźnicy z Polski i Litwy.

REKLAMA