REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Nissan GTR 2017 – jeszcze szybszy

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Nowy Nissan GTR 2017
Nowy Nissan GTR 2017
Nissan

REKLAMA

REKLAMA

Nissan zdradził więcej szczegółów dotyczących najnowszej wersji sportowego modelu GTR. Model na rok 2017 napędza sześciocylindrowa jednostka napędowa rozwijająca moc 570 KM. To o 20 KM więcej niż dotychczas. Co jeszcze się zmieniło?

Nowy Nissan GTR 2017 – nadwozie

Wszelkie zmiany w wyglądzie Nissana GTR miały jeden cel - poprawić właściwości aerodynamiczne nadwozia. Producent postanowił „wycinąć” z karoserii GTR możliwie najwięcej, by auto zwłaszcza przy wysokich prędkościach prowadziło się jeszcze stabilniej. W tym celu przeprojektowano m.in. maskę, zderzak, reflektory, a także powiększono wlot powietrza (to ostatnie, by zapewnić lepsze chłodzenie jednostki napędowej).

REKLAMA

Zmiany nie ominęły także kształtu krawędzi progów - dzięki temu ograniczono ilość powietrza zasysanego pod spód pojazdu, co przełożyło się na zwiększenie stabilności.

Ale mimo zmian stylizacyjnych nadwozie GTR wciąż ozdabiają charakterystyczne dla modelu elementy.  W tylnej części nadwozia pozostawiono okrągłe lampy a modyfikacje ograniczono m.in. do zderzaka oraz zastosowania nowych wlotów powietrza.

Nowy Nissan GTR 2017

Nowy Nissan GTR 2017

Nissan

Nissan

Zobacz też: X-Trail Bobsleigh - siedmiomiejscowy bobslej Nissana

Nowy Nissan GTR 2017 – wnętrze

Przy okazji modernizacji „odchudzono” nieco przedział pasażerski. Producent, (celem zmniejszenia masy) zdecydował się na redukcję ilości materiału tapicerowanego znajdującego się pod warstwą skóry.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przeprojektowano kokpit, w tym zredukowano liczbę przycisków sterujących systemem nawigacji i radia z 27 do 11.

Na konsoli centralnej zastosowano większy – ośmiocalowy wyświetlacz, nie zapomniano również o uproszczeniu interfejsu systemu komputera okładowego.

Jedną z istotniejszych zmian we wnętrzu nissana GTR jest przeniesienie manetek służących do zmiany biegów z kolumny kierowniczej na koło kierownicy.

Ponadto przeprojektowano fotele, a zwłaszcza zmieniono konfigurację wypełnień bocznych z pianki.

Nowy Nissan GTR 2017

Nowy Nissan GTR 2017

Nissan

Nissan

Zobacz też: Nissan Pulsar z silnikiem o mocy 190 KM!

Nowy Nissan GTR 2017 – zmodyfikowany układ napędowy

Sześciocylindrowy, podwójnie turbodoładowany benzynowy silnik o pojemności 3,8 l, który napędza Nissana GTR, w najnowszej odsłonie zyskał dodatkowe 20 KM. Model na rok 2017 dysponuje mocą maksymalną 570 KM osiąganą przy 6800 obr./min. Według informacji Nissana, najnowszy GTR dysponuje maksymalnym momentem obrotowym w szerszym niż dotychczas zakresie obrotów.

Zwiększenie mocy to m.in. efekt zwiększenia ciśnienia doładowania oraz zastosowania układu sterowania zapłonem, który jest sterowany indywidualnie dla każdego cylindra.

Ale to nie koniec zastosowanych modyfikacji technologicznych. W silniku „VR38DETT”, zastosowano nawierty natryskiwane plazmą (zamiast tulei żeliwnych) co przełożyło się na zmniejszenie tarcia, zmniejszenie masy, poprawienie chłodzenia, zwiększenie mocy i zoptymalizowanie zużycia paliwa.

Nowy Nissan GTR 2017

Nowy Nissan GTR 2017

Nissan

Nissan

Więcej informacji na temat Nissana znajdziesz tutaj

REKLAMA

Jednostka napędowa została wyposażona w symetryczny układ niezależnych kolektorów wlotowych i wylotowych z podwójnymi turbosprężarkami o wysokiej wydajności, układ wtórnego obiegu powietrza zapewniający lepsze parametry emisji spalin przy rozruchu zimnego silnika, sterowany termostatycznie układ chłodzenia olejem, specjalną pompę olejową zapewniającą dopływ oleju do turbosprężarek oraz boczny układ smarowania z mokrą i suchą miską olejową.

W najnowszym Nissanie GTR zmodyfikowano również tryb pracy dwusprzęgłowej skrzyni biegów, co przełożyło się na słynniejszą pracę w sytuacjach, gdy kierowca powoli rusza z miejsca.

W modelu schodzącym z rynku w takiej sytuacji (przy lekko otwartej przepustnicy) moment obrotowy silnika zmniejszał się, co skutkowało m.in. ospałością w reakcji na gaz. W najnowszej odmianie GTR konstruktorzy zdecydowali się zrezygnować z tego zabiegu (moment obrotowy nie zmniejsza się), co skutkuje lepszą dynamiką.

Zdecydowano się także na obniżenie głośności pracy układu wydechowego w dolnych zakresach obrotów – efekt? Zwiększony komfort użytkowania w warunkach miejskich.

Standardowo najnowszy GTR 2017 jest wyposażony w napęd na obie osie ATTESA E-TS. W normalnych warunkach drogowych układ przekazuje 100% momentu obrotowego na tylną oś. Jednak rozdział napędu między osiami może wynieść 50:50 i jest korygowany w zależności od prędkości, przyspieszenia bocznego, kątów obrotu kierownicy, poślizgu opon, rodzaju nawierzchni i stopnia odchylenia kierunkowego.

To wszystko w połączeniu ze zwiększoną sztywnością nadwozia i dopracowanym układem zawieszenia poskutkowało polepszeniem właściwości jezdnych GTR. Według informacji producenta najnowsza wersja sportowego Nissana pokonuje na torze testowym odcinek slalomu o 4% szybciej niż model sprzed modernizacji.

Nowy Nissan GTR 2017
Nissan
Nowy Nissan GTR 2017
Nissan
Nowy Nissan GTR 2017
Nissan
Nowy Nissan GTR 2017
Nissan
Nowy Nissan GTR 2017
Nissan
Nowy Nissan GTR 2017
Nissan
Nowy Nissan GTR 2017
Nissan
Nowy Nissan GTR 2017
Nissan
Nowy Nissan GTR 2017
Nissan
Nowy Nissan GTR 2017
Nissan
Nowy Nissan GTR 2017
Nissan
Nowy Nissan GTR 2017
Nissan
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA