REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Nissan GTR 2017 – jeszcze szybszy

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Nowy Nissan GTR 2017
Nowy Nissan GTR 2017
Nissan

REKLAMA

REKLAMA

Nissan zdradził więcej szczegółów dotyczących najnowszej wersji sportowego modelu GTR. Model na rok 2017 napędza sześciocylindrowa jednostka napędowa rozwijająca moc 570 KM. To o 20 KM więcej niż dotychczas. Co jeszcze się zmieniło?

Nowy Nissan GTR 2017 – nadwozie

Wszelkie zmiany w wyglądzie Nissana GTR miały jeden cel - poprawić właściwości aerodynamiczne nadwozia. Producent postanowił „wycinąć” z karoserii GTR możliwie najwięcej, by auto zwłaszcza przy wysokich prędkościach prowadziło się jeszcze stabilniej. W tym celu przeprojektowano m.in. maskę, zderzak, reflektory, a także powiększono wlot powietrza (to ostatnie, by zapewnić lepsze chłodzenie jednostki napędowej).

REKLAMA

REKLAMA

Zmiany nie ominęły także kształtu krawędzi progów - dzięki temu ograniczono ilość powietrza zasysanego pod spód pojazdu, co przełożyło się na zwiększenie stabilności.

Ale mimo zmian stylizacyjnych nadwozie GTR wciąż ozdabiają charakterystyczne dla modelu elementy.  W tylnej części nadwozia pozostawiono okrągłe lampy a modyfikacje ograniczono m.in. do zderzaka oraz zastosowania nowych wlotów powietrza.

Nowy Nissan GTR 2017

Nissan

Nissan

Zobacz też: X-Trail Bobsleigh - siedmiomiejscowy bobslej Nissana

REKLAMA

Nowy Nissan GTR 2017 – wnętrze

Przy okazji modernizacji „odchudzono” nieco przedział pasażerski. Producent, (celem zmniejszenia masy) zdecydował się na redukcję ilości materiału tapicerowanego znajdującego się pod warstwą skóry.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przeprojektowano kokpit, w tym zredukowano liczbę przycisków sterujących systemem nawigacji i radia z 27 do 11.

Na konsoli centralnej zastosowano większy – ośmiocalowy wyświetlacz, nie zapomniano również o uproszczeniu interfejsu systemu komputera okładowego.

Jedną z istotniejszych zmian we wnętrzu nissana GTR jest przeniesienie manetek służących do zmiany biegów z kolumny kierowniczej na koło kierownicy.

Ponadto przeprojektowano fotele, a zwłaszcza zmieniono konfigurację wypełnień bocznych z pianki.

Nowy Nissan GTR 2017

Nissan

Nissan

Zobacz też: Nissan Pulsar z silnikiem o mocy 190 KM!

Nowy Nissan GTR 2017 – zmodyfikowany układ napędowy

Sześciocylindrowy, podwójnie turbodoładowany benzynowy silnik o pojemności 3,8 l, który napędza Nissana GTR, w najnowszej odsłonie zyskał dodatkowe 20 KM. Model na rok 2017 dysponuje mocą maksymalną 570 KM osiąganą przy 6800 obr./min. Według informacji Nissana, najnowszy GTR dysponuje maksymalnym momentem obrotowym w szerszym niż dotychczas zakresie obrotów.

Zwiększenie mocy to m.in. efekt zwiększenia ciśnienia doładowania oraz zastosowania układu sterowania zapłonem, który jest sterowany indywidualnie dla każdego cylindra.

Ale to nie koniec zastosowanych modyfikacji technologicznych. W silniku „VR38DETT”, zastosowano nawierty natryskiwane plazmą (zamiast tulei żeliwnych) co przełożyło się na zmniejszenie tarcia, zmniejszenie masy, poprawienie chłodzenia, zwiększenie mocy i zoptymalizowanie zużycia paliwa.

Nowy Nissan GTR 2017

Nissan

Nissan

Więcej informacji na temat Nissana znajdziesz tutaj

Jednostka napędowa została wyposażona w symetryczny układ niezależnych kolektorów wlotowych i wylotowych z podwójnymi turbosprężarkami o wysokiej wydajności, układ wtórnego obiegu powietrza zapewniający lepsze parametry emisji spalin przy rozruchu zimnego silnika, sterowany termostatycznie układ chłodzenia olejem, specjalną pompę olejową zapewniającą dopływ oleju do turbosprężarek oraz boczny układ smarowania z mokrą i suchą miską olejową.

W najnowszym Nissanie GTR zmodyfikowano również tryb pracy dwusprzęgłowej skrzyni biegów, co przełożyło się na słynniejszą pracę w sytuacjach, gdy kierowca powoli rusza z miejsca.

W modelu schodzącym z rynku w takiej sytuacji (przy lekko otwartej przepustnicy) moment obrotowy silnika zmniejszał się, co skutkowało m.in. ospałością w reakcji na gaz. W najnowszej odmianie GTR konstruktorzy zdecydowali się zrezygnować z tego zabiegu (moment obrotowy nie zmniejsza się), co skutkuje lepszą dynamiką.

Zdecydowano się także na obniżenie głośności pracy układu wydechowego w dolnych zakresach obrotów – efekt? Zwiększony komfort użytkowania w warunkach miejskich.

Standardowo najnowszy GTR 2017 jest wyposażony w napęd na obie osie ATTESA E-TS. W normalnych warunkach drogowych układ przekazuje 100% momentu obrotowego na tylną oś. Jednak rozdział napędu między osiami może wynieść 50:50 i jest korygowany w zależności od prędkości, przyspieszenia bocznego, kątów obrotu kierownicy, poślizgu opon, rodzaju nawierzchni i stopnia odchylenia kierunkowego.

To wszystko w połączeniu ze zwiększoną sztywnością nadwozia i dopracowanym układem zawieszenia poskutkowało polepszeniem właściwości jezdnych GTR. Według informacji producenta najnowsza wersja sportowego Nissana pokonuje na torze testowym odcinek slalomu o 4% szybciej niż model sprzed modernizacji.

Nowy Nissan GTR 2017
Nissan
Nowy Nissan GTR 2017
Nissan
Nowy Nissan GTR 2017
Nissan
Nowy Nissan GTR 2017
Nissan
Nowy Nissan GTR 2017
Nissan
Nowy Nissan GTR 2017
Nissan
Nowy Nissan GTR 2017
Nissan
Nowy Nissan GTR 2017
Nissan
Nowy Nissan GTR 2017
Nissan
Nowy Nissan GTR 2017
Nissan
Nowy Nissan GTR 2017
Nissan
Nowy Nissan GTR 2017
Nissan
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA