Nowy Nissan GTR 2017 – jeszcze szybszy

REKLAMA
REKLAMA
Nowy Nissan GTR 2017 – nadwozie
Wszelkie zmiany w wyglądzie Nissana GTR miały jeden cel - poprawić właściwości aerodynamiczne nadwozia. Producent postanowił „wycinąć” z karoserii GTR możliwie najwięcej, by auto zwłaszcza przy wysokich prędkościach prowadziło się jeszcze stabilniej. W tym celu przeprojektowano m.in. maskę, zderzak, reflektory, a także powiększono wlot powietrza (to ostatnie, by zapewnić lepsze chłodzenie jednostki napędowej).
REKLAMA
Zmiany nie ominęły także kształtu krawędzi progów - dzięki temu ograniczono ilość powietrza zasysanego pod spód pojazdu, co przełożyło się na zwiększenie stabilności.
Ale mimo zmian stylizacyjnych nadwozie GTR wciąż ozdabiają charakterystyczne dla modelu elementy. W tylnej części nadwozia pozostawiono okrągłe lampy a modyfikacje ograniczono m.in. do zderzaka oraz zastosowania nowych wlotów powietrza.

Nowy Nissan GTR 2017
Nissan
Nissan
Zobacz też: X-Trail Bobsleigh - siedmiomiejscowy bobslej Nissana
Nowy Nissan GTR 2017 – wnętrze
Przy okazji modernizacji „odchudzono” nieco przedział pasażerski. Producent, (celem zmniejszenia masy) zdecydował się na redukcję ilości materiału tapicerowanego znajdującego się pod warstwą skóry.
Przeprojektowano kokpit, w tym zredukowano liczbę przycisków sterujących systemem nawigacji i radia z 27 do 11.
Na konsoli centralnej zastosowano większy – ośmiocalowy wyświetlacz, nie zapomniano również o uproszczeniu interfejsu systemu komputera okładowego.
Jedną z istotniejszych zmian we wnętrzu nissana GTR jest przeniesienie manetek służących do zmiany biegów z kolumny kierowniczej na koło kierownicy.
Ponadto przeprojektowano fotele, a zwłaszcza zmieniono konfigurację wypełnień bocznych z pianki.

Nowy Nissan GTR 2017
Nissan
Nissan
Zobacz też: Nissan Pulsar z silnikiem o mocy 190 KM!
Nowy Nissan GTR 2017 – zmodyfikowany układ napędowy
Sześciocylindrowy, podwójnie turbodoładowany benzynowy silnik o pojemności 3,8 l, który napędza Nissana GTR, w najnowszej odsłonie zyskał dodatkowe 20 KM. Model na rok 2017 dysponuje mocą maksymalną 570 KM osiąganą przy 6800 obr./min. Według informacji Nissana, najnowszy GTR dysponuje maksymalnym momentem obrotowym w szerszym niż dotychczas zakresie obrotów.
Zwiększenie mocy to m.in. efekt zwiększenia ciśnienia doładowania oraz zastosowania układu sterowania zapłonem, który jest sterowany indywidualnie dla każdego cylindra.
Ale to nie koniec zastosowanych modyfikacji technologicznych. W silniku „VR38DETT”, zastosowano nawierty natryskiwane plazmą (zamiast tulei żeliwnych) co przełożyło się na zmniejszenie tarcia, zmniejszenie masy, poprawienie chłodzenia, zwiększenie mocy i zoptymalizowanie zużycia paliwa.

Nowy Nissan GTR 2017
Nissan
Nissan
Więcej informacji na temat Nissana znajdziesz tutaj
REKLAMA
Jednostka napędowa została wyposażona w symetryczny układ niezależnych kolektorów wlotowych i wylotowych z podwójnymi turbosprężarkami o wysokiej wydajności, układ wtórnego obiegu powietrza zapewniający lepsze parametry emisji spalin przy rozruchu zimnego silnika, sterowany termostatycznie układ chłodzenia olejem, specjalną pompę olejową zapewniającą dopływ oleju do turbosprężarek oraz boczny układ smarowania z mokrą i suchą miską olejową.
W najnowszym Nissanie GTR zmodyfikowano również tryb pracy dwusprzęgłowej skrzyni biegów, co przełożyło się na słynniejszą pracę w sytuacjach, gdy kierowca powoli rusza z miejsca.
W modelu schodzącym z rynku w takiej sytuacji (przy lekko otwartej przepustnicy) moment obrotowy silnika zmniejszał się, co skutkowało m.in. ospałością w reakcji na gaz. W najnowszej odmianie GTR konstruktorzy zdecydowali się zrezygnować z tego zabiegu (moment obrotowy nie zmniejsza się), co skutkuje lepszą dynamiką.
Zdecydowano się także na obniżenie głośności pracy układu wydechowego w dolnych zakresach obrotów – efekt? Zwiększony komfort użytkowania w warunkach miejskich.
Standardowo najnowszy GTR 2017 jest wyposażony w napęd na obie osie ATTESA E-TS. W normalnych warunkach drogowych układ przekazuje 100% momentu obrotowego na tylną oś. Jednak rozdział napędu między osiami może wynieść 50:50 i jest korygowany w zależności od prędkości, przyspieszenia bocznego, kątów obrotu kierownicy, poślizgu opon, rodzaju nawierzchni i stopnia odchylenia kierunkowego.
To wszystko w połączeniu ze zwiększoną sztywnością nadwozia i dopracowanym układem zawieszenia poskutkowało polepszeniem właściwości jezdnych GTR. Według informacji producenta najnowsza wersja sportowego Nissana pokonuje na torze testowym odcinek slalomu o 4% szybciej niż model sprzed modernizacji.












REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA