REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Porsche 911 w specjalnej wersji R - dla najbardziej wymagających

Subskrybuj nas na Youtube
Porsche 911 R
Porsche 911 R
porsche

REKLAMA

REKLAMA

Porsche przygotowało specjalną wersję modelu 911 oznaczoną literą R. To samochód adresowany do największych fanów sportowej jazdy, którym jazda na torze jest szczególnie bliska.

REKLAMA

Podczas targów motoryzacyjnych w Genewie Porsche zaprezentuje 911 R – purystyczny samochód sportowy w klasycznej formie. Wolnossący silnik typu bokser o pojemności 4 litrów i mocy 368 kW (500 KM) oraz 6-stopniowa, sportowa, manualna skrzynia biegów wpisują 911 R w tradycję jego historycznego wzorca – homologowanego do jazdy po publicznych drogach, wyścigowego modelu o tej samej nazwie z 1967 roku. Limitowane Porsche 911 R (litera „R” pochodzi od słowa „Racing”, czyli „wyścigowy”) startowało w rajdach, w wyścigu Targa Florio, i brało udziału w biciu rekordów świata. Projekt nowego 911 R, tak jak i jego legendarnego przodka, opiera się na systematycznej redukcji masy, maksymalnych osiągach i niefiltrowanych wrażeniach z jazdy. Specjalna, limitowana do 991 egzemplarzy edycja waży 1370 kg jest obecnie najlżejszą wersją modelu 911. Wysokoobrotowy, wolnossący, 6-cylindrowy silnik i manualna, sportowa skrzynia biegów po raz kolejny potwierdzają zaangażowanie Porsche w segment szczególnie emocjonujących aut o wysokich osiągach. Nowe 911 R, opracowane przez wyścigowy ośrodek we Flacht, dołącza do modeli 911 GT3 oraz 911 GT3 RS, poszerzając spektrum samochodów z wyczynowymi jednostkami wolnossącymi.

Przy tylnej osi 911 R pracuje 6-cylindrowy bokser o pojemności 4 litrów, znany z 911 GT3 RS. Jednostka generuje moc 500 KM przy 8250 obr./min i maksymalny moment obrotowy 460 Nm przy 6250 obr./min. Model przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,8 s. Z uwagi na swój purystyczny charakter występuje wyłącznie z 6-stopniową, sportową przekładnią manualną. Sportowe doznania z jazdy podkreślają krótkie ścieżki prowadzenia drążka biegów. Maksymalna prędkość 911 R wynosi 323 km/h, a jego średnie zużycie paliwa (cykl NEDC) – 13,3 l/100 km.

Prawdziwy sportowiec: technologia z toru wyścigowego

REKLAMA

REKLAMA

911 R jest niemal stworzone do pokonywania ciasnych zakrętów. Specjalnie zestrojony układ skrętnej tylnej osi zapewnia wyjątkowo bezpośrednią charakterystykę i precyzyjne prowadzenie przy zachowaniu wysokiej stabilności. Mechaniczna blokada tylnego dyferencjału pomaga w uzyskaniu maksymalnej trakcji, a o skuteczne wytracanie prędkości dbają standardowe hamulce ceramiczno-kompozytowe Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB). Z przodu zaopatrzono je w imponujące tarcze o średnicy 410 mm, a z tyłu – 390 mm. Za kontakt z nawierzchnią odpowiadają opony klasy UHP (Ultra High Performance), zamontowane na 20-calowych, kutych obręczach z lekkich stopów z centralną śrubą mocującą w kolorze matowego aluminium.

Na potrzeby 911 R wyścigowy oddział Porsche specjalnie zestroił system kontroli stabilności Porsche Stability Management (PSM). Za naciśnięciem przycisku kierowca może aktywować funkcję podwójnego wysprzęglenia, pomocną w przeprowadzaniu perfekcyjnych redukcji przełożeń. Na życzenie model dostępny jest również z jednomasowym kołem zamachowym. Efekt: jeszcze bardziej spontaniczna i wysokoobrotowa natura jednostki napędowej. Aby zachować nieograniczoną praktyczność na co dzień, nabywcy mogą zamówić też system unoszenia przedniej osi: wystarczy wcisnąć przycisk, a prześwit z przodu zwiększa się o 30 mm.

Przy masie własnej równej 1370 kg nowe 911 R jest o 50 kg lżejsze od 911 GT3 RS. Przednią pokrywę i błotniki wykonano z włókien węglowych, a dach – z magnezu. Pozwala to dodatkowo obniżyć środek ciężkości samochodu. Do produkcji tylnej szyby i bocznych tylnych okien posłużyły lekkie tworzywa sztuczne. Dodatkowo, w ramach zabiegów ograniczających masę własną, zrezygnowano z niektórych elementów izolacji akustycznej oraz tylnej kanapy. Ofiarami kuracji wyszczuplającej padły również opcjonalna klimatyzacja i radio z systemem audio.
 

Wilk w owczej skórze: klasyczny design 911 z technologią ze świata wyścigów GT
Z zewnątrz 911 R wygląda stosunkowo skromnie – na pierwszy rzut oka jego nadwozie przypomina modele Carrera. Jedynie przedni i tylny pas z 911 GT3 zdradzają miejsce urodzenia 911 R, czyli wyścigowy oddział Porsche we Flacht. Z technicznego punktu widzenia nowy model ma wiele do pokazania: technologia układu napędowego pochodzi z 911 GT3 RS, a wszystkie lekkie elementy nadwozia i kompletne podwozie – z 911 GT3. Z uwagi na homologację drogową nie wyposażono go jednak w zamocowane na stałe tylne skrzydło, ale w ruchomy spojler znany z modeli Carrera. Niezbędną siłę docisku zapewnia tylny dyfuzor pochodzący z rodziny „R” modelu 911. Samochód otrzymał również lekki, sportowy układ wydechowy z elementami z tytanu i przeprojektowany spojler przedniego zderzaka. Po bokach pojawiły się napisy „Porsche”, a przez nadwozie biegną czerwone lub zielone pasy, podkreślające związek z legendarnym pierwowzorem.

Kierowca siedzi w kubełkowym fotelu, którego środkową część obito tkaniną w pepitkę, nawiązującą do pierwszej „911” z lat 60. W oczy rzuca się również sportowa kierownica GT o średnicy 360 mm oraz krótki drążek zmiany biegów – oba elementy w specyfikacji „R”, a także wykonane z włókien węglowych elementy ozdobne. Aluminiowe oznaczenie numeru limitowanej serii po stronie pasażera wskazuje na numer seryjny danego egzemplarza 911 R. Typowe dla samochodów z rodziny GT są paski, które zamiast klamek służą do otwierania drzwi.

Premiera rynkowa i ceny
Cena nowego Porsche 911 R w Polsce startuje od 938 720 PLN (z VAT).

Porsche 911 R
porsche
Porsche 911 R
porsche
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jazda na rowerze staje się ulubionym sportem Polaków

Jazda na rowerze z każdym rokiem zyskuje na popularności. Kolarstwo uchodzi za ulubioną aktywność fizyczną Polaków. Rodacy nie zadowalają się już zwykłym "góralem". Ci, którzy planują w najbliższym czasie zaopatrzyć się w dwa kołka kupują kolejny rower albo wymieniają na lepszy.

Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

REKLAMA

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

REKLAMA

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

REKLAMA