REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowa Astra w Polsce. Widzieliśmy generację L na żywo.

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Nowa Astra w Polsce. Widzieliśmy generację L na żywo.
Nowa Astra w Polsce. Widzieliśmy generację L na żywo.
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Nowa Astra przyjechała do Polski. To na razie tylko model pokazowy, ale przy okazji jego prezentacji zdobyliśmy szereg informacji o generacji L.

Opel Astra L, czyli Compass, Vizor i Intelli-Lux

O stylizacji nowej Astry mieliśmy okazję wypowiadać się już kilkukrotnie. I tak naprawdę swoje słowa możemy tylko powtórzyć. Stylizacja nowego kompaktu jest świeża, nowoczesna, ale i jednocześnie dość sportowa. Opel stawia na ostrość linii. I wyraża to nie tylko linia boczna czy podkręslone "biodra", ale także linia na masce określana mianem Opel Compass. Kolejnym punktem charakterystycznym jest Opel Vizor, czyli nowy pas przedni z błyszczącym grillem i wąskimi lampami LED-owymi.

REKLAMA

Jeżeli o reflektorach już mowa, najnowsze światła pikselowe Intelli-Lux LED mają 168 elementów LED-owych. A to nie koniec zmyślności inżynieryjnej. Bo Opel podczas prac nad autem (które na marginesie były realizowane w sercu marki - w Russelshiem) pracował nawet nad wirtualnym modulowaniem kształtu szyby - tak żeby zmniejszyć ilość refleksów świetlnych.

Nowa Astra, Opel Astra L

Nowa Astra w Polsce. Widzieliśmy generację L na żywo.

W kabinie nowej Astry jest... minimalistycznie!

Wnętrze to z jednej strony technologia, a z drugiej minimalizm. Minimalizm, bo obsługa samochodu tak naprawdę została ograniczona do cyfrowego kokpitu Pure Panel. Zawiera on dwa panoramiczne ekrany oraz kilka przycisków wywołujących główne sekcje menu. Co więcej, w ekranach zatopiona jest specjalna warstwa pełniąca rolę żaluzji. W ten sposób obraz jest na nich widoczny nawet w bardzo słoneczny dzień - i to bez konieczności stosowania dodatkowych daszków.

Nie byłoby oczywiście nowej Astry bez ergonomicznych foteli z atestem AGR.

Astra L z nową wersją platformy EMP2

Podstawą Opla Astry L stała się platforma EMP2 trzeciej generacji. A to przynosi tak naprawdę dwie korzyści. Po pierwsze pozwala na zwiększenie rozmiarów nadwozia i przestronności wnętrza. Nowa Astra ma 4374 mm długości i 1860 mm szerokości. Jest tylko o 4 mm dłuższa od poprzedniego modelu. Rozstaw osi zwiększył się o 13 mm do 2675 mm. Jeżeli chodzi o pojemność bagażnika, ta wynosi od 422 do 1250 litrów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowa Astra, Opel Astra L

Nowa Astra w Polsce. Widzieliśmy generację L na żywo.

Drugą korzyścią płynącą z nowoczesnej platformy jest możliwość przystosowania nowej Astry do różnych napędów. Podstawę w chwili obecnej będą oczywiście pełnić silniki spalinowe: benzynowy 1.2 litra (od 110 do 130 KM) oraz diesel 1.5 litra (130 KM). Obydwa będzie można sparować z 6-biegowym manualem lub 8-biegowym automatem. Poza tym w ofercie pojawią się dwie hybrydy plug-in: wariant 180- lub 225-konny z baterią 12,4 kWh pozwalającą na pokonanie w trybie zeroemisyjnym nawet 60 km. W roku 2023 nowa Astra stanie się całkowicie elektryczna.

Zarówno mocniejsza, jak i słabsza hybryda mają silnik elektryczny o mocy 110 KM. Różnią się mocą benzyniaka 1.6 litra - ta wynosi albo 150, albo 180 KM.

Nowy Opel Astra, czyli czy segment C jest przyszłościowy?

Na koniec pytanie. Czy Astra L ma szanse na rynku? Niemcy zadali sobie je przed rozpoczęciem prac. Postanowili je zatem poprzedzić badaniami rynkowymi, z których jasno wynika że segment C pomimo rosnącej popularności SUV-ów, z całą pewnością w najbliższym czasie nie zaginie w Europie. W kolejnych latach może stanowić nawet 14 proc. całego rynku samochodów osobowych. Skutek? Tym stało się przedłużenie historii, która trwa już trzecią dekadę i przeszło 15 milionów egzemplarzy.

Nowa Astra, Opel Astra L

Nowa Astra w Polsce. Widzieliśmy generację L na żywo.

Kiedy nowa Astra oficjalnie pojawi się w salonach?

Opel Astra L oficjalnie trafi do Polski na początku roku 2022. Można się spodziewać tego, że cennik modelu zostanie opublikowany wcześniej - szczególnie że marka zacznie zbierać zamówienia od października 2021 roku. Samochód będzie przywożony nad Wisłę z Niemiec - jego produkcja będzie ulokowana w Russelsheim.

Nowa Astra w Polsce. Widzieliśmy generację L na żywo.
Kuba Brzeziński
Nowa Astra w Polsce. Widzieliśmy generację L na żywo.
Kuba Brzeziński
Nowa Astra w Polsce. Widzieliśmy generację L na żywo.
Kuba Brzeziński
Nowa Astra w Polsce. Widzieliśmy generację L na żywo.
Kuba Brzeziński
Nowa Astra w Polsce. Widzieliśmy generację L na żywo.
Kuba Brzeziński
Nowa Astra w Polsce. Widzieliśmy generację L na żywo.
Kuba Brzeziński
Nowa Astra w Polsce. Widzieliśmy generację L na żywo.
Kuba Brzeziński
Nowa Astra w Polsce. Widzieliśmy generację L na żywo.
Kuba Brzeziński
Nowa Astra w Polsce. Widzieliśmy generację L na żywo.
Kuba Brzeziński
Nowa Astra w Polsce. Widzieliśmy generację L na żywo.
Kuba Brzeziński
Nowa Astra w Polsce. Widzieliśmy generację L na żywo.
Kuba Brzeziński
Nowa Astra w Polsce. Widzieliśmy generację L na żywo.
Kuba Brzeziński
Nowa Astra w Polsce. Widzieliśmy generację L na żywo.
Kuba Brzeziński
Nowa Astra w Polsce. Widzieliśmy generację L na żywo.
Kuba Brzeziński
Nowa Astra w Polsce. Widzieliśmy generację L na żywo.
Kuba Brzeziński
Nowa Astra w Polsce. Widzieliśmy generację L na żywo.
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA