REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowa Astra w Polsce. Widzieliśmy generację L na żywo.

Nowa Astra w Polsce. Widzieliśmy generację L na żywo.
Nowa Astra w Polsce. Widzieliśmy generację L na żywo.
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Nowa Astra przyjechała do Polski. To na razie tylko model pokazowy, ale przy okazji jego prezentacji zdobyliśmy szereg informacji o generacji L.

Opel Astra L, czyli Compass, Vizor i Intelli-Lux

O stylizacji nowej Astry mieliśmy okazję wypowiadać się już kilkukrotnie. I tak naprawdę swoje słowa możemy tylko powtórzyć. Stylizacja nowego kompaktu jest świeża, nowoczesna, ale i jednocześnie dość sportowa. Opel stawia na ostrość linii. I wyraża to nie tylko linia boczna czy podkręslone "biodra", ale także linia na masce określana mianem Opel Compass. Kolejnym punktem charakterystycznym jest Opel Vizor, czyli nowy pas przedni z błyszczącym grillem i wąskimi lampami LED-owymi.

REKLAMA

Jeżeli o reflektorach już mowa, najnowsze światła pikselowe Intelli-Lux LED mają 168 elementów LED-owych. A to nie koniec zmyślności inżynieryjnej. Bo Opel podczas prac nad autem (które na marginesie były realizowane w sercu marki - w Russelshiem) pracował nawet nad wirtualnym modulowaniem kształtu szyby - tak żeby zmniejszyć ilość refleksów świetlnych.

Nowa Astra, Opel Astra L

Nowa Astra, Opel Astra L

Nowa Astra w Polsce. Widzieliśmy generację L na żywo.

W kabinie nowej Astry jest... minimalistycznie!

Wnętrze to z jednej strony technologia, a z drugiej minimalizm. Minimalizm, bo obsługa samochodu tak naprawdę została ograniczona do cyfrowego kokpitu Pure Panel. Zawiera on dwa panoramiczne ekrany oraz kilka przycisków wywołujących główne sekcje menu. Co więcej, w ekranach zatopiona jest specjalna warstwa pełniąca rolę żaluzji. W ten sposób obraz jest na nich widoczny nawet w bardzo słoneczny dzień - i to bez konieczności stosowania dodatkowych daszków.

Nie byłoby oczywiście nowej Astry bez ergonomicznych foteli z atestem AGR.

Astra L z nową wersją platformy EMP2

Podstawą Opla Astry L stała się platforma EMP2 trzeciej generacji. A to przynosi tak naprawdę dwie korzyści. Po pierwsze pozwala na zwiększenie rozmiarów nadwozia i przestronności wnętrza. Nowa Astra ma 4374 mm długości i 1860 mm szerokości. Jest tylko o 4 mm dłuższa od poprzedniego modelu. Rozstaw osi zwiększył się o 13 mm do 2675 mm. Jeżeli chodzi o pojemność bagażnika, ta wynosi od 422 do 1250 litrów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Nowa Astra, Opel Astra L

Nowa Astra, Opel Astra L

Nowa Astra w Polsce. Widzieliśmy generację L na żywo.

Drugą korzyścią płynącą z nowoczesnej platformy jest możliwość przystosowania nowej Astry do różnych napędów. Podstawę w chwili obecnej będą oczywiście pełnić silniki spalinowe: benzynowy 1.2 litra (od 110 do 130 KM) oraz diesel 1.5 litra (130 KM). Obydwa będzie można sparować z 6-biegowym manualem lub 8-biegowym automatem. Poza tym w ofercie pojawią się dwie hybrydy plug-in: wariant 180- lub 225-konny z baterią 12,4 kWh pozwalającą na pokonanie w trybie zeroemisyjnym nawet 60 km. W roku 2023 nowa Astra stanie się całkowicie elektryczna.

Zarówno mocniejsza, jak i słabsza hybryda mają silnik elektryczny o mocy 110 KM. Różnią się mocą benzyniaka 1.6 litra - ta wynosi albo 150, albo 180 KM.

Nowy Opel Astra, czyli czy segment C jest przyszłościowy?

Na koniec pytanie. Czy Astra L ma szanse na rynku? Niemcy zadali sobie je przed rozpoczęciem prac. Postanowili je zatem poprzedzić badaniami rynkowymi, z których jasno wynika że segment C pomimo rosnącej popularności SUV-ów, z całą pewnością w najbliższym czasie nie zaginie w Europie. W kolejnych latach może stanowić nawet 14 proc. całego rynku samochodów osobowych. Skutek? Tym stało się przedłużenie historii, która trwa już trzecią dekadę i przeszło 15 milionów egzemplarzy.

Nowa Astra, Opel Astra L

Nowa Astra, Opel Astra L

Nowa Astra w Polsce. Widzieliśmy generację L na żywo.

Kiedy nowa Astra oficjalnie pojawi się w salonach?

Opel Astra L oficjalnie trafi do Polski na początku roku 2022. Można się spodziewać tego, że cennik modelu zostanie opublikowany wcześniej - szczególnie że marka zacznie zbierać zamówienia od października 2021 roku. Samochód będzie przywożony nad Wisłę z Niemiec - jego produkcja będzie ulokowana w Russelsheim.

Nowa Astra w Polsce. Widzieliśmy generację L na żywo.
Kuba Brzeziński
Nowa Astra w Polsce. Widzieliśmy generację L na żywo.
Kuba Brzeziński
Nowa Astra w Polsce. Widzieliśmy generację L na żywo.
Kuba Brzeziński
Nowa Astra w Polsce. Widzieliśmy generację L na żywo.
Kuba Brzeziński
Nowa Astra w Polsce. Widzieliśmy generację L na żywo.
Kuba Brzeziński
Nowa Astra w Polsce. Widzieliśmy generację L na żywo.
Kuba Brzeziński
Nowa Astra w Polsce. Widzieliśmy generację L na żywo.
Kuba Brzeziński
Nowa Astra w Polsce. Widzieliśmy generację L na żywo.
Kuba Brzeziński
Nowa Astra w Polsce. Widzieliśmy generację L na żywo.
Kuba Brzeziński
Nowa Astra w Polsce. Widzieliśmy generację L na żywo.
Kuba Brzeziński
Nowa Astra w Polsce. Widzieliśmy generację L na żywo.
Kuba Brzeziński
Nowa Astra w Polsce. Widzieliśmy generację L na żywo.
Kuba Brzeziński
Nowa Astra w Polsce. Widzieliśmy generację L na żywo.
Kuba Brzeziński
Nowa Astra w Polsce. Widzieliśmy generację L na żywo.
Kuba Brzeziński
Nowa Astra w Polsce. Widzieliśmy generację L na żywo.
Kuba Brzeziński
Nowa Astra w Polsce. Widzieliśmy generację L na żywo.
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(1)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • Fotograf
    2022-02-17 00:25:10
    Musi być tragiczny z tyłu, bo ani jednego zdjęcia.
    0
QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Samochód w firmie 2024. Które branże i profesje kupują najwięcej nowych aut? Jakie modele są najpopularniejsze? Jakie odliczenia podatkowe od samochodów?

Najwięcej nowych samochodów zamawiają przedsiębiorcy, którzy trudnią się programowaniem, doradztwem lub prowadzą działalność związaną z transportem – wynika z danych Carsmile. Jakie jeszcze profesje stoją na ożywionym popytem na nowe samochody? Jakie auta są najpopularniejsze? Ile kosztuje leasing i wynajem dłpugoterminowy?

Zasada ograniczonego zaufania. Drogowy obowiązek czy raczej możliwość?

Mądrzejszy powinien ustąpić... Tak w języku osiedlowym można byłoby wytłumaczyć istotę zasady ograniczonego zaufania. Uzupełnia ona reguły drogowe. Ale uzupełnia jako dodatkowy obowiązek kierowców czy raczej możliwość i ostrzeżenie? Rozstrzygnijmy tę kwestię.

Jazda na rowerze po alkoholu w 2024 r. Czy rowerzysta straci prawo jazdy?

Rower i alkohol to złe połączenie. Odradzamy je i to stanowczo. Jaka jednak kara grozi za prowadzenie roweru po alkoholu w 2024 r.? I czy rowerzysta straci np. prawo jazdy? Odpowiedzmy na te pytania.

Będą opłaty za auta spalinowe. Kierowcy zaczną płacić podatek w 2025 r. Wiceminister potwierdza

Miał być podatek od aut spalinowych 2024, a będzie opłata dla posiadaczy aut spalinowych 2025. Za rok pojawi się dopiero pierwsza z danin. Druga zacznie obowiązywać w 2026. Tak przynajmniej twierdzi wiceminister klimatu i środowiska.

REKLAMA

Pasażerowie bez zapiętych pasów na filmikach promujących... bezpieczeństwo!

Taka rzecz mogła się zdarzyć chyba tylko we Włoszech. Tamtejsze ministerstwo infrastruktury i transportu postanowiło promować bezpieczeństwo drogowe. Ale na filmikach opracowanych przez resort, pasażerowie w pojazdach nie mają zapiętych pasów bezpieczeństwa.

Stan wyższej konieczności. Kierowca popełnił wykroczenie, ale kary nie dostanie

Kierowca może popełnić wykroczenie i kary nie dostać. I przypadki takie są dwa. Podstawowym jest oczywiście stan wyższej konieczności. Ten wymaga jednak spełnienia pewnego wymogu. Wiesz jakiego?

Masz auto służbowe? Zatem zapłacisz więcej za parkowanie. Pomysł Sopotu storpedowało WSA

W Sopocie w 2023 r. zmieniły się zasady działania stref płatnego parkowania. I od razu wzbudziły kontrowersje. Powód? Mieszkańcy SPP mają prawo do preferencyjnego abonamentu, chyba że mają auto użyczone lub w najmie. Wtedy uprawnienie to tracą. Zapis zakwestionował właśnie WSA na wniosek RPO.

Uszkodzenie samochodu służbowego. Jak firma może oszczędzić na likwidacji małej szkody?

Oszczędności. To w dobie inflacji i rosnących kosztów ulubione słowo przedsiębiorców. Odmieńmy je zatem przez kilka przypadków i powiedzmy, jak właściciele firm mogą oszczędzać na likwidacji małej szkody komunikacyjnej. Jest pewien ciekawy sposób.

REKLAMA

Nowa Dacia Spring 2024. Najtańszy elektryk nie tylko z nową "twarzą"

Tanio, taniej, elektryczna Dacia? To hasło powraca do oferty rumuńskiej marki. Spring 2024 otrzymał nowy wygląd, ale i technologię. Teraz stanie się mocniejszy i... zdecydowanie bardziej efektowny.

Niepełnosprawni wkrótce stracą karty parkingowe. Te wygasną we wrześniu 2024 r.

Wkrótce wygasną karty parkingowe dla niepełnosprawnych przedłużane w związku z pandemicznymi i popandemicznymi perturbacjami. Ostateczny termin to 30 września 2024 r. Ważność, których kart została przedłużona? I jak wyrobić nową kartę?

REKLAMA