REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowa Astra w Polsce. Widzieliśmy generację L na żywo.

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Nowa Astra w Polsce. Widzieliśmy generację L na żywo.
Nowa Astra w Polsce. Widzieliśmy generację L na żywo.
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Nowa Astra przyjechała do Polski. To na razie tylko model pokazowy, ale przy okazji jego prezentacji zdobyliśmy szereg informacji o generacji L.

Opel Astra L, czyli Compass, Vizor i Intelli-Lux

O stylizacji nowej Astry mieliśmy okazję wypowiadać się już kilkukrotnie. I tak naprawdę swoje słowa możemy tylko powtórzyć. Stylizacja nowego kompaktu jest świeża, nowoczesna, ale i jednocześnie dość sportowa. Opel stawia na ostrość linii. I wyraża to nie tylko linia boczna czy podkręslone "biodra", ale także linia na masce określana mianem Opel Compass. Kolejnym punktem charakterystycznym jest Opel Vizor, czyli nowy pas przedni z błyszczącym grillem i wąskimi lampami LED-owymi.

REKLAMA

REKLAMA

Jeżeli o reflektorach już mowa, najnowsze światła pikselowe Intelli-Lux LED mają 168 elementów LED-owych. A to nie koniec zmyślności inżynieryjnej. Bo Opel podczas prac nad autem (które na marginesie były realizowane w sercu marki - w Russelshiem) pracował nawet nad wirtualnym modulowaniem kształtu szyby - tak żeby zmniejszyć ilość refleksów świetlnych.

Nowa Astra, Opel Astra L

Nowa Astra w Polsce. Widzieliśmy generację L na żywo.

W kabinie nowej Astry jest... minimalistycznie!

Wnętrze to z jednej strony technologia, a z drugiej minimalizm. Minimalizm, bo obsługa samochodu tak naprawdę została ograniczona do cyfrowego kokpitu Pure Panel. Zawiera on dwa panoramiczne ekrany oraz kilka przycisków wywołujących główne sekcje menu. Co więcej, w ekranach zatopiona jest specjalna warstwa pełniąca rolę żaluzji. W ten sposób obraz jest na nich widoczny nawet w bardzo słoneczny dzień - i to bez konieczności stosowania dodatkowych daszków.

Nie byłoby oczywiście nowej Astry bez ergonomicznych foteli z atestem AGR.

REKLAMA

Astra L z nową wersją platformy EMP2

Podstawą Opla Astry L stała się platforma EMP2 trzeciej generacji. A to przynosi tak naprawdę dwie korzyści. Po pierwsze pozwala na zwiększenie rozmiarów nadwozia i przestronności wnętrza. Nowa Astra ma 4374 mm długości i 1860 mm szerokości. Jest tylko o 4 mm dłuższa od poprzedniego modelu. Rozstaw osi zwiększył się o 13 mm do 2675 mm. Jeżeli chodzi o pojemność bagażnika, ta wynosi od 422 do 1250 litrów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowa Astra, Opel Astra L

Nowa Astra w Polsce. Widzieliśmy generację L na żywo.

Drugą korzyścią płynącą z nowoczesnej platformy jest możliwość przystosowania nowej Astry do różnych napędów. Podstawę w chwili obecnej będą oczywiście pełnić silniki spalinowe: benzynowy 1.2 litra (od 110 do 130 KM) oraz diesel 1.5 litra (130 KM). Obydwa będzie można sparować z 6-biegowym manualem lub 8-biegowym automatem. Poza tym w ofercie pojawią się dwie hybrydy plug-in: wariant 180- lub 225-konny z baterią 12,4 kWh pozwalającą na pokonanie w trybie zeroemisyjnym nawet 60 km. W roku 2023 nowa Astra stanie się całkowicie elektryczna.

Zarówno mocniejsza, jak i słabsza hybryda mają silnik elektryczny o mocy 110 KM. Różnią się mocą benzyniaka 1.6 litra - ta wynosi albo 150, albo 180 KM.

Nowy Opel Astra, czyli czy segment C jest przyszłościowy?

Na koniec pytanie. Czy Astra L ma szanse na rynku? Niemcy zadali sobie je przed rozpoczęciem prac. Postanowili je zatem poprzedzić badaniami rynkowymi, z których jasno wynika że segment C pomimo rosnącej popularności SUV-ów, z całą pewnością w najbliższym czasie nie zaginie w Europie. W kolejnych latach może stanowić nawet 14 proc. całego rynku samochodów osobowych. Skutek? Tym stało się przedłużenie historii, która trwa już trzecią dekadę i przeszło 15 milionów egzemplarzy.

Nowa Astra, Opel Astra L

Nowa Astra w Polsce. Widzieliśmy generację L na żywo.

Kiedy nowa Astra oficjalnie pojawi się w salonach?

Opel Astra L oficjalnie trafi do Polski na początku roku 2022. Można się spodziewać tego, że cennik modelu zostanie opublikowany wcześniej - szczególnie że marka zacznie zbierać zamówienia od października 2021 roku. Samochód będzie przywożony nad Wisłę z Niemiec - jego produkcja będzie ulokowana w Russelsheim.

Nowa Astra w Polsce. Widzieliśmy generację L na żywo.
Kuba Brzeziński
Nowa Astra w Polsce. Widzieliśmy generację L na żywo.
Kuba Brzeziński
Nowa Astra w Polsce. Widzieliśmy generację L na żywo.
Kuba Brzeziński
Nowa Astra w Polsce. Widzieliśmy generację L na żywo.
Kuba Brzeziński
Nowa Astra w Polsce. Widzieliśmy generację L na żywo.
Kuba Brzeziński
Nowa Astra w Polsce. Widzieliśmy generację L na żywo.
Kuba Brzeziński
Nowa Astra w Polsce. Widzieliśmy generację L na żywo.
Kuba Brzeziński
Nowa Astra w Polsce. Widzieliśmy generację L na żywo.
Kuba Brzeziński
Nowa Astra w Polsce. Widzieliśmy generację L na żywo.
Kuba Brzeziński
Nowa Astra w Polsce. Widzieliśmy generację L na żywo.
Kuba Brzeziński
Nowa Astra w Polsce. Widzieliśmy generację L na żywo.
Kuba Brzeziński
Nowa Astra w Polsce. Widzieliśmy generację L na żywo.
Kuba Brzeziński
Nowa Astra w Polsce. Widzieliśmy generację L na żywo.
Kuba Brzeziński
Nowa Astra w Polsce. Widzieliśmy generację L na żywo.
Kuba Brzeziński
Nowa Astra w Polsce. Widzieliśmy generację L na żywo.
Kuba Brzeziński
Nowa Astra w Polsce. Widzieliśmy generację L na żywo.
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Światowy Dzień Bez Samochodu. Eksperci: Środek transportu wpływa na klimat

22 września obchodzimy Światowy Dzień bez Samochodu. Z okazji tego dnia eksperci z Centrum Analiz Klimatyczno-Energetycznych (CAKE) w Instytucie Ochrony Środowiska – Państwowym Instytucie Badawczym (IOŚ-PIB) wskazują, że rozwój transportu publicznego może odegrać kluczową rolę w osiągnięciu celów klimatycznych Polski i Unii Europejskiej.

Od 19 września 2025 r. droższe badanie techniczne auta. Stawki wzrosły z 51 do 149 zł

Od piątku obowiązują wyższe opłaty za obowiązkowe badanie techniczne pojazdów. W przypadku samochodów osobowych stawka wzrosła o 51 zł, do 149 zł.

Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

REKLAMA

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

REKLAMA

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA