REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

BYD e6 - test

 Flota Auto Biznes
FlotaAutoBiznes to motoryzacyjno-biznesowe czasopismo poświęcone zagadnieniom związanym z zarządzaniem samochodami w przedsiębiorstwach. Magazyn ukazuje się co dwa miesiące.

REKLAMA

REKLAMA

BYD, czyli Build Your Dreams to elektryczny minivan mający realny zasięg do około 250-270 kilometrów. Nie posiada silnika spalinowego, tak więc jego emisja CO2 podczas jazdy do atmosfery jest zerowa.

BYD, czyli Build Your Dreams to elektryczny minivan mający realny zasięg do około 250-270 kilometrów. Nie posiada silnika spalinowego, tak więc jego emisja CO2 podczas jazdy do atmosfery jest zerowa. Osiąga prędkość do 140 km/h i od startu uzyskuje maksymalny moment obrotowy. Moc maksymalna samochodu wynosi 102 KM.

REKLAMA

Zobacz też: Test Chevrolet Malibu 2.0D/160 KM

BYD e6 - europejska homologacja

Pojazdem jeździ się podobnie jak innymi „elektrykami”, choć czuć dość sporą masę. Dla kogoś, kto nigdy nie jeździł tego typu autami wrażenie będzie co najmniej interesujące. Kierowca odczuwa komfort, widać, że wiele rozwiązań zaczerpnięto z europejskich wzorców. Jedyna wada to nazbyt skomplikowany układ zegarów, który jest nieczytelny i wymaga przyzwyczajenia. Do BYD-a jednocześnie może zasiąść pięć osób. Bagażnik nie sprawia wrażenia olbrzyma jak na te gabaryty środka lokomocji, lecz przecież auta elektryczne „żyją” w mieście. Pojazd wyposażono w sprzęt audio marki Infinity, duży ekran dotykowy za pomocą, którego możemy obsługiwać nie tylko radio, klimatyzację czy nawigację, ale także obejrzeć film, przeglądać zdjęcia czy wreszcie wyświetlić obraz z jednej z kilku kamer zamontowanych w aucie. Podczas prowadzenia jedyny kłopot sprawiało średnio działające wspomaganie kierownicy.
W standardowej wersji samochód jest wyposażony w sześć poduszek powietrznych, przednie i tylne strefy kontrolowanego zgniotu, a także wzmocnienia boczne. Technologia stosowanych baterii także gwarantuje bezpieczeństwo - poddawane one były wielu testom na zgniatanie, przebijanie, wysoką temperaturę czy nadmierne rozładowanie lub nadmierne ładowanie. Badania na razie wykonywano poza Starym Kontynentem, lecz BYD uzyskał europejską homologację.

Zobacz też: Test Citroen Berlingo II Multispace XTR 1.6 HDi 112 KM

BYD e6 - ładowanie i zasięg

Pojazd teoretycznie może być ładowany na wiele sposobów. Standardowym wyposażeniem auta jest zestaw do ładowania samochodu z domowego gniazdka elektrycznego. Optymalnym sposobem ładowania samochodu jest jednak użycie ładowarki domowej o mocy 10 kW. Podłączając ją do prądu trójfazowego o napięciu 360 V możemy w pełni naładować baterie w czasie do 6 godzin. BYD dopuszcza także ładowanie samochodu ładowarką szybkiego ładowania o bardzo dużej mocy 100 kW. Stosując takie rozwiązanie pełne naładowanie zajmuje ok. 40 minut. W awaryjnych sytuacjach możliwe jest także ładowanie samochodu BYD e6 z innego auta elektrycznego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test BMW 328i xDrive: na drodze ku doskonałości

Jak na razie BYD jest w formie pokazowej w Polsce. Nie znamy jeszcze terminu rozpoczęcia sprzedaży, ani nazw dealerów chcących sprzedawać „samochodu marzeń”. Cena ma oscylować w około 200 000 złotych. Dużo, lecz zasięg zbliżony do 300 kilometrów, czyli 100 procent więcej niż konkurencja, daje pewne nadzieje, że choć kilku klientów skusi się na to wyjątkowe auto, choćby ze względu ma jego oryginalność i ekologiczne zacięcie.

Tekst: Tomasz Czarnecki

BYD e6 przod
BYD
BYD e6 bok
BYD
BYD e6 kokpit
BYD
BYD e6 deska
BYD
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. 2 000 zł mandatu i 15 punktów karnych

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. Kiedy zaczną działać nowe systemy RedLight? Gdzie zostaną rozlokowane? Jakie mandaty obowiązują w przypadku przejazdu na czerwonym świetle?

Chińskie samochody podbijają rynki – teraz także polski, Czy decyduje tylko cena

Chińskie auta nie bez powodu są znacznie tańsze od europejskich. Oczywiście chodzi tutaj przede wszystkim o zdobycie rynku, a najlepszym argumentem do tego jest przystępna cena. Dla nabywcy zresztą przyczyny są najmniej ważne, liczy się dobra cena.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu – fakty, analiza i konsekwencje

Warszawa już wprowadziła Strefę Czystego Transportu (SCT), Kraków się do tego przygotowuje, a kolejne miasta analizują możliwość wdrożenia podobnych rozwiązań. Ale czy SCT to rzeczywiście skuteczna metoda na poprawę jakości powietrza? A może to kolejny projekt, który w teorii brzmi dobrze, ale w praktyce może przynieść więcej problemów niż korzyści?

Od 29 marca 2025 r. Panek zawiesza na czas nieokreślony usługę Panek CarSharing. Chodzi o realia biznesowe. Co dalej?

Od 29 marca 2025 r. Panek zawiesza na czas nieokreślony usługę Panek CarSharing. Chodzi o realia biznesowe. Co dalej? Zarząd Panek S.A. wydał oświadczenie w tej sprawie. Jakie są kluczowe powody zawieszenia usługi współdzielenia samochodów?

KGP: 106 796 interwencji, 339 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 796 interwencji. Byli wzywani do 339 wypadków drogowych.

Komunikat MI: Zachodnia Obwodnica Szczecina coraz bliżej. Jest decyzja. Nowa trasa będzie miała blisko 50 km długości

Resort infrastruktury w przesłanym w piątek, 14 marca 2025 r. komunikacie poinformował, że Wojewoda Zachodniopomorski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla wszystkich trzech odcinków Zachodniej Obwodnicy Szczecina w ciągu drogi ekspresowej S6.

REKLAMA

Popyt na nowe samochody już nie tak mocny jak rok temu. Jakich nowych aut poszukują Polacy: napęd, marka i model

Toyota nadal dominuje, ale pozostałe marki gonią ją coraz zacieklej. Amatorzy nowych samochodów wciąż największy apetyt mają na auta napędzane tradycyjnymi silnikami – na benzynę, olej napędowy ewentualnie autogaz.

684 zł średnio wynosiła średnia cena OC w Polsce w lutym 2025 r.

684 zł średnio wynosiła średnia cena OC w Polsce w lutym 2025 r. Kierowcy w podziale na miasta wojewódzkie płacili od 644 zł do 963 zł za OC. Gdzie OC było najdroższe? Gdzie najtańsze? Jakie są kary za brak OC?

REKLAMA