REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

BYD e6 - test

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
 Flota Auto Biznes
FlotaAutoBiznes to motoryzacyjno-biznesowe czasopismo poświęcone zagadnieniom związanym z zarządzaniem samochodami w przedsiębiorstwach. Magazyn ukazuje się co dwa miesiące.

REKLAMA

REKLAMA

BYD, czyli Build Your Dreams to elektryczny minivan mający realny zasięg do około 250-270 kilometrów. Nie posiada silnika spalinowego, tak więc jego emisja CO2 podczas jazdy do atmosfery jest zerowa.

BYD, czyli Build Your Dreams to elektryczny minivan mający realny zasięg do około 250-270 kilometrów. Nie posiada silnika spalinowego, tak więc jego emisja CO2 podczas jazdy do atmosfery jest zerowa. Osiąga prędkość do 140 km/h i od startu uzyskuje maksymalny moment obrotowy. Moc maksymalna samochodu wynosi 102 KM.

REKLAMA

Zobacz też: Test Chevrolet Malibu 2.0D/160 KM

BYD e6 - europejska homologacja

Pojazdem jeździ się podobnie jak innymi „elektrykami”, choć czuć dość sporą masę. Dla kogoś, kto nigdy nie jeździł tego typu autami wrażenie będzie co najmniej interesujące. Kierowca odczuwa komfort, widać, że wiele rozwiązań zaczerpnięto z europejskich wzorców. Jedyna wada to nazbyt skomplikowany układ zegarów, który jest nieczytelny i wymaga przyzwyczajenia. Do BYD-a jednocześnie może zasiąść pięć osób. Bagażnik nie sprawia wrażenia olbrzyma jak na te gabaryty środka lokomocji, lecz przecież auta elektryczne „żyją” w mieście. Pojazd wyposażono w sprzęt audio marki Infinity, duży ekran dotykowy za pomocą, którego możemy obsługiwać nie tylko radio, klimatyzację czy nawigację, ale także obejrzeć film, przeglądać zdjęcia czy wreszcie wyświetlić obraz z jednej z kilku kamer zamontowanych w aucie. Podczas prowadzenia jedyny kłopot sprawiało średnio działające wspomaganie kierownicy.
W standardowej wersji samochód jest wyposażony w sześć poduszek powietrznych, przednie i tylne strefy kontrolowanego zgniotu, a także wzmocnienia boczne. Technologia stosowanych baterii także gwarantuje bezpieczeństwo - poddawane one były wielu testom na zgniatanie, przebijanie, wysoką temperaturę czy nadmierne rozładowanie lub nadmierne ładowanie. Badania na razie wykonywano poza Starym Kontynentem, lecz BYD uzyskał europejską homologację.

Zobacz też: Test Citroen Berlingo II Multispace XTR 1.6 HDi 112 KM

BYD e6 - ładowanie i zasięg

Pojazd teoretycznie może być ładowany na wiele sposobów. Standardowym wyposażeniem auta jest zestaw do ładowania samochodu z domowego gniazdka elektrycznego. Optymalnym sposobem ładowania samochodu jest jednak użycie ładowarki domowej o mocy 10 kW. Podłączając ją do prądu trójfazowego o napięciu 360 V możemy w pełni naładować baterie w czasie do 6 godzin. BYD dopuszcza także ładowanie samochodu ładowarką szybkiego ładowania o bardzo dużej mocy 100 kW. Stosując takie rozwiązanie pełne naładowanie zajmuje ok. 40 minut. W awaryjnych sytuacjach możliwe jest także ładowanie samochodu BYD e6 z innego auta elektrycznego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test BMW 328i xDrive: na drodze ku doskonałości

Jak na razie BYD jest w formie pokazowej w Polsce. Nie znamy jeszcze terminu rozpoczęcia sprzedaży, ani nazw dealerów chcących sprzedawać „samochodu marzeń”. Cena ma oscylować w około 200 000 złotych. Dużo, lecz zasięg zbliżony do 300 kilometrów, czyli 100 procent więcej niż konkurencja, daje pewne nadzieje, że choć kilku klientów skusi się na to wyjątkowe auto, choćby ze względu ma jego oryginalność i ekologiczne zacięcie.

Tekst: Tomasz Czarnecki

BYD e6 przod
BYD
BYD e6 bok
BYD
BYD e6 kokpit
BYD
BYD e6 deska
BYD
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA