REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pora na Camaro

Maciej Medyj
Chevrolet Camaro - przód
Chevrolet Camaro - przód

REKLAMA

REKLAMA

Oto drugi amerykański samochód przedstawiony w tym roku, po który będą ustawiać sie kolejki chętnych. Nowy Chevrolet Camaro w całej okazałości.

Nowe Camaro ku uciesze fanów tego modelu niewiele zmieniono względem jego koncepcyjnej wersji. W przeciwieństwie do Dodge'a Challengera projektanci GM zdołali przekonać księgowych, aby wnętrze jak najmniej odbiegało od ich pierwotnej wizji. W efekcie mamy do czynienia z najładniejszym Chevroletem od czasu śmierci Elvisa Presleya. I to nie tylko z zewnątrz, gdzie wystające nadkola, groźnie wyglądający przedni grill i wspaniale zaprojektowany pas tylni z lampami zaopatrzonymi w diody LED zachęca do randki z tym legendarnym modelem.

REKLAMA

 Zobacz też: Test Mercedes C Coupe: luksus, sport i styl

REKLAMA

Wewnątrz prawdziwy "retro look" z ogromnymi tarczami zegarów, czterema dodatkowymi wskaźnikami na środkowym tunelu i nową doskonale wyglądającą kierownicą z aluminiową wstawką w jej dolnej części. Zamiast sięgać do magazynów części Daewoo, które należy do koncernu GM, wnętrze Camaro zaprojektowano praktycznie od nowa. I nawet jeśli (co bardzo prawdopodobne) wykonano je z twardego jak skała plastiku i tak wygląda lepiej, niż jakiekolwiek inne powstałe za oceanem w ostatnich latach.

To nie koniec niespodzianek. Jest nadzieja, że nowe Camaro oprócz fajnego wyglądu będzie też w stanie pokonywać zakręty i prowadzić się lepiej od panienek z dobrych domów. A to dzięki zupełnie nowemu wielowahaczowemu zawieszeniu i systemowi stabilizacji toru jazdy o nazwie StabilTrak. Ponadto w Camaro osiągnięto niemal idealny rozdział mas na osie wynoszący 52/48.

Kultowe auto Ameryki będzie dostępne w czterech wariantach wyposażenia: podstawowej LS, bogatszej LT, oraz najmocniejszej tradycyjnie u Chevroleta zwanej SS. Pojawi sie też widoczny na zdjęciach model ze sportowym pakietem RS. W jego skład wchodzą między innymi: lampy ksenonowe ze świecącymi obwódkami, spoilery, oraz 20-calowe aluminiowe obręcze kół. Pakiet RS zamówić będzie można jedynie do wersji LT i LS.

Na początku pod maską Camaro oferowane będą dwie jednostki benzynowe do wyboru: 3,6 V6 o mocy 300KM i maksymalnym momencie obrotowym 370 Nm, oraz potężny silnik 6,2 litra V8 oznaczony jako LS3 przejęty z Corvette. Jego moc maksymalna to 422 KM, zaś maksymalny moment obrotowy to godne podziwu 553 Nm! Z tym silnikiem współpracować będzie jedynie 6-biegowa manualna skrzynia biegów TR6060, a potężne V8 dostępne będzie w tylko w najmocnieszym Camaro SS.

Zobacz też: Test Alfa Romeo Giulietta QV: w pakiecie oferuje emocje

Ci, którzy z jakichś niezrozumiałych względów wolą automat, dostaną nieco słabszą wersję tego silnika. To motor oznaczony jako L99 V8 bazujący na jednostce LS3. Wyposażono go w system Active Fuel Management odłączający zasilanie dla 4 cylindrów i działający podobnie do układu MDS stosowanego przez Chryslera. W efekcie ma trochę mniej koni mechanicznych, a moment obrotowy wynosi "tylko" 535 Nm. Sprzężono go z automatyczną pzrekładnią Hydra-Matic 6L80 o 6 przełożeniach. Według GM, zapotrzebowanie na paliwo tej wersji Camaro ma tylko nieznacznie przewyższać apetyt modelu z silnikiem V6.

Na razie nie wiadomo kiedy pojawi się zapowiadany wariant Camaro napędzany 4-cylindrowym silnikiem benzynowym 2,4 litra z doładowaniem o mocy około 200 KM.

Wiadomo za to, że kolejna udana amerykańska interpretacja "muscle-car" pojawi się w sprzedaży za oceanem na początku 2009 roku, a głównymi konkurentami Camaro obok Dodge'a Challenger będą Ford Mustang i Nissan 350Z.

Czy Camaro pojawi się w Europie? Bardzo, ale to bardzo tego chcemy!

Chevrolet Camaro
Chevrolet Camaro - deska rozdzielcza
Chevrolet Camaro - przód
Chevrolet Camaro - tył
Chevrolet Camaro - przód
Chevrolet Camaro - lampy
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Strefa czystego transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Jest nowa mapa i kilka poprawek

    Strefa Czystego Transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Uchwała w tej sprawie została przegłosowana 7 grudnia 2023 r. przez radę miasta. Zmiany? Wbrew wcześniejszym zapowiedziom strefa okaże się nieco mniejsza.

    Benzyną E10 tych aut nie zatankujesz. Długa lista! Co mają zrobić kierowcy od 1 stycznia 2024 r.?

    Na stacjach pojawi się nowa benzyna E10. Do jakich samochodów lepiej jej nie tankować? Przygotowaliśmy listę pojazdów. Tak, jest też wyszukiwarka opracowana przez ministerstwo klimatu. Ale w tym przypadku najlepiej polegać przede wszystkim na deklaracjach producentów.

    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    REKLAMA

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    REKLAMA

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    REKLAMA