REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Fiat na 64. Międzynarodowym Salonie Samochodowym we Frankfurcie

Nowy Fiat Panda fot. Fiat
Nowy Fiat Panda fot. Fiat

REKLAMA

REKLAMA

Fiat powraca na Międzynarodowy Salon Samochodowy we Frankfurcie z oryginalnym stoiskiem zdominowanym przez biel i zdecydowane kształty. W tym roku znajdziemy wiele odniesień do najnowszych technologii koncernu, obecnych zarówno w premierowych modelach, jak i znanych już na rynku, sprawdzonych samochodach marki. Wszystko to ma na celu podkreślić mocną pozycję Fiata na światowym rynku motoryzacyjnym.

Niekwestionowaną gwiazdą wystawy będzie z pewnością nowa Panda, samochód będący kontynuacją cieszącego się ogromną popularnością modelu, który przez 31 lat obecności na rynku stał się synonimem funkcjonalności, zwrotności, przestrzeni, niezawodności i komfortu.

REKLAMA

REKLAMA

Panda to jednak coś więcej. Samochód stał się już marką samą dla siebie, która poprzez proste, ale przemyślane rozwiązania, służące w codziennym użytkowaniu zdobyła uznanie 6,5 miliona klientów. Na pokładzie Pandy życie staje się prostsze. Auto prowadzi się lekko, jest łatwe do zaparkowania, zapewnia odpowiednią przestrzeń, którą można z łatwością zaadoptować do potrzeb codziennego użytkowania. Ponadto jest przyjazne dla każdego kierowcy i wyposażone w rozwiązania, które doskonale odzwierciedlają filozofię marki Fiat. Warto wspomnieć, ze jest to pierwszy samochód tego segmentu, który zdobył prestiżowy tytuł  "Car of the Year " w 2004 roku.

Trzecia generacja tego popularnego modelu jest samochodem w pełni dojrzałym, idącym o krok dalej jeśli chodzi o komfort, zaawansowanie technologiczne i wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa. Wyróżnia się także nowoczesnym, harmonijnym wyglądem. Nie straciła przy tym swojego sympatycznego uroku i "zadziornego" charakteru, który od początku wyróżniał Pandę spośród konkurencji.
Ponieważ każdy z użytkowników wymaga od samochodu czegoś innego, nowa generacja Pandy została zaprojektowana tak, aby przy niewielkich gabarytach do maksimum wykorzystać przestrzeń nadwozia. Auto nadal mieści się w segmencie samochodów miejskich, mimo że jego nadwozie nieznacznie urosło, dzięki czemu zapewnia jeszcze większe bezpieczeństwo i komfort pasażerów. Nadwozie o długości 365 cm, szerokości 164 cm i wysokości 155 cm swobodnie pomieści pięć osób i oferuje jeden z największych bagażników w swoim segmencie. Dopracowano także funkcjonalność samochodu, dodając liczne schowki we wnętrzu kabiny i możliwość wielorakiej konfiguracji przednich i tylnych foteli.

Zobacz też: Specjalne wersje 500tki na 90-lecie Fiata w Polsce

REKLAMA

Gama silników trzeciej generacji Pandy została wzbogacona o nowe, dwucylindrowe jednostki typu TwinAir. Silnik  o mocy 85 KM w 2011 roku został uhonorowany tytułem  "Międzynarodowy Silnik Roku", a słabsza jednostka o mocy 65 KM  wykazuje rekordowo niskie zużycie paliwa. Początkowo nowa generacja Pandy będzie oferowana z napędem na koła przednie  -  Panda 4x4 dołączy do oferty nieco później.  Do wyboru  przewidziano cztery jednostki napędowe  (0.9 TwinAir Turbo 85 KM , 0.9 TwinAir 65 KM, 1.2 Fire 69 KM oraz 1.3 Multijet II generacji o mocy 75 KM),  trzy wersje wyposażenia, dziesięć kolorów nadwozia, cztery wersje wykończenia wnętrza, dwa rodzaje kołpaków na koła, lub felgi aluminiowe w rozmiarach 14" i 15". W sumie auto będzie można dostosować do indywidualnych upodobań w ponad 600 kombinacjach. Nowe elementy wyposażenia obejmą miedzy innymi system nawigacyjno-rozrywkowy "Blue&Me TomTom LIVE".  W pierwszym roku sprzedaży przewidziano także wprowadzenie nowego, innowacyjnego systemu automatycznego hamowania, który potrafi zatrzymać samochód jadący z prędkością 30 km/h jeżeli specjalne sensory wykryją nagle pojawiającą się przeszkodę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowości Fiata

Oprócz Pandy, pierwszego dnia wystawy, Fiat pokaże także inne swoje modele. Będą to czteronapędowy Fiat Freemont (AWD) i limitowana edycja Fiata 500 - "500C by Gucci", kabriolet zaprojektowany przez Fridę Giannini, szefową projektantów Gucciego we współpracy z Centro Stile Fiat. Oba modele prezentują nowy rozdział w historii marki Fiat, po połączeniu koncernu z grupą Chryslera. Ta barwna, pełna prostych, a jednocześnie inteligentnych rozwiązań współpraca łączy ze sobą dwie, odrębne kultury motoryzacyjne. Fiat 500 wyruszył w podróż za ocean, z Europy do Ameryki, gdzie szybko stał się ikoną stylu i jednym z symboli nowej, transkontynentalnej współpracy. Freemont przebył odwrotną drogę: z Ameryki do Europy, gdzie dzięki pracy inżynierów i stylistów Fiata został entuzjastycznie przyjęty.

Kolejne dni wystawy, otwarte dla szerokiej publiczności, przyniosą prezentację pozostałych nowości w gamie Fiata. Będą to: Fiat Freemont AWD (All Wheel Drive, napęd na 4 koła), Punto na rok modelowy 2012, Fiat 500 TwinAir, oraz Fiat Qubo Trekking. Wszystkie te modele wyposażono w nowe technologie Fiata, tzw. "Air Technologies", skupiające jedyne w swoim rodzaju ekologiczne technologie marki Fiat, reprezentowane poprzez całą gamę oferowanych aktualnie na rynku rozwiązań. Od alternatywnych systemów zasilania, systemów kontroli trakcji i skrzyni biegów, poprzez system Start&Stop, oraz wszelkie rozwiązania techniczne poprawiające dynamikę i ekonomię jazdy, Air Technologies reprezentuje i syntetyzuje ewolucję pomysłów, które doprowadziły do wdrożenia rewolucyjnych, a jednocześnie prostych i proekologicznych rozwiązań, bez rezygnowania z aspektów przyjemności z jazdy.

Fiat Freemont to pierwszy samochód marki Fiat, produkowany w efekcie partnerstwa z amerykańską Chrysler Group. Model wychodzi naprzeciw potrzebom rodzin i osób poszukujących obszernego, komfortowego i uniwersalnego środka transportu. Na stoisku we Frankfurcie obejrzeć można dwa egzemplarze modelu Freemont. Oba wyposażone w silnik 2.0 MultiJet 2 o mocy 170 KM, pierwszy z napędem na oś przednią, a drugi w wersji AWD z automatyczną skrzynią biegów. Obie wersje są bogato wyposażone, między innymi w siedem miejsc siedzących, tylną kamerę cofania, nawigację satelitarną z 8,4'' wyświetlaczem dotykowym, 19" felgi ze stopów lekkich, automatyczną, trzystrefową klimatyzację,  czujniki parkowania, obszerne okno dachowe, oraz zestaw  Video Pack obejmujący montowane pod sufitem ekrany DVD.

Punto

Na tegorocznym Salonie Samochodowym we Frankfurcie swoją premierę będzie miał też model Punto w wersji na rok 2012. Mocno zmodyfikowana wersja znanego kompaktu, która według władz koncernu ma mu zapewnić doskonały wynik rynkowy również w nadchodzącym roku. Obok zmian w wyglądzie, samochód zostanie wyposażony w nowy, dwucylindrowy silnik  TwinAir o mocy 85 KM, doceniony ostatnio przez jury konkursu "International Engine of the Year ". W takiej wersji wyposażenia  samochód stanowi przykład doskonałej równowagi pomiędzy ekologią (98 g/km CO2) i przyjemnością z jazdy (85 KM przy 5,500 obr/min i  145 Nm przy 2,000 obr).

Zobacz też: Test Fiat Bravo – czy warto kupować auta na F?

Kolejną nowością Fiata we Frankfurcie jest nowy Qubo Trekking. Charakter tego praktycznego samochodu podkreślają  nowe detale stylistyczne, takie jak: polerowane lampy przednie, dwukolorowe (czarno - aluminiowe) listwy boczne o nowym kształcie, i na nowo zaprojektowana osłona tylnego zderzaka. Pozostałe cechy charakterystyczne odświeżonego modelu przejęto z poprzedniej wersji. Są to między innymi: specjalne zderzaki przednie z wbudowanymi osłonami, system kontroli trakcji Traction+, podwyższone zawieszenie z osłoną silnika pozwalającą bezpiecznie pokonywać wystające z podłoża przeszkody, relingi dachowe, przyciemnione szyby tylne, oraz felgi aluminiowe ze specjalnymi oponami  185/65 R15 M+S.

Wszystkie z wymienionych nowości dają przedsmak tego, co Fiat zaprezentuje w roku modelowym 2012. Najważniejszą planowaną nowością na przyszły rok ma być otwarcie nowego portalu marki. Ten projekt ma  poprawić frekwencję użytkowników i zapewnić maksimum wygody przy poszukiwaniu modeli i usług koncernu przez potencjalnych klientów.

Fiat 500 fot. Fiat
Fiat 500 Gucci, wynik kooperacji Centro Stile Fiat i ekskluzywnej firmy odzieżowej Gucci fot. Fiat
Fiat Qubo fot. Fiat
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA