Fiat na 64. Międzynarodowym Salonie Samochodowym we Frankfurcie
REKLAMA
REKLAMA
Niekwestionowaną gwiazdą wystawy będzie z pewnością nowa Panda, samochód będący kontynuacją cieszącego się ogromną popularnością modelu, który przez 31 lat obecności na rynku stał się synonimem funkcjonalności, zwrotności, przestrzeni, niezawodności i komfortu.
REKLAMA
REKLAMA
Panda to jednak coś więcej. Samochód stał się już marką samą dla siebie, która poprzez proste, ale przemyślane rozwiązania, służące w codziennym użytkowaniu zdobyła uznanie 6,5 miliona klientów. Na pokładzie Pandy życie staje się prostsze. Auto prowadzi się lekko, jest łatwe do zaparkowania, zapewnia odpowiednią przestrzeń, którą można z łatwością zaadoptować do potrzeb codziennego użytkowania. Ponadto jest przyjazne dla każdego kierowcy i wyposażone w rozwiązania, które doskonale odzwierciedlają filozofię marki Fiat. Warto wspomnieć, ze jest to pierwszy samochód tego segmentu, który zdobył prestiżowy tytuł "Car of the Year " w 2004 roku.
Trzecia generacja tego popularnego modelu jest samochodem w pełni dojrzałym, idącym o krok dalej jeśli chodzi o komfort, zaawansowanie technologiczne i wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa. Wyróżnia się także nowoczesnym, harmonijnym wyglądem. Nie straciła przy tym swojego sympatycznego uroku i "zadziornego" charakteru, który od początku wyróżniał Pandę spośród konkurencji.
Ponieważ każdy z użytkowników wymaga od samochodu czegoś innego, nowa generacja Pandy została zaprojektowana tak, aby przy niewielkich gabarytach do maksimum wykorzystać przestrzeń nadwozia. Auto nadal mieści się w segmencie samochodów miejskich, mimo że jego nadwozie nieznacznie urosło, dzięki czemu zapewnia jeszcze większe bezpieczeństwo i komfort pasażerów. Nadwozie o długości 365 cm, szerokości 164 cm i wysokości 155 cm swobodnie pomieści pięć osób i oferuje jeden z największych bagażników w swoim segmencie. Dopracowano także funkcjonalność samochodu, dodając liczne schowki we wnętrzu kabiny i możliwość wielorakiej konfiguracji przednich i tylnych foteli.
Zobacz też: Specjalne wersje 500tki na 90-lecie Fiata w Polsce
Gama silników trzeciej generacji Pandy została wzbogacona o nowe, dwucylindrowe jednostki typu TwinAir. Silnik o mocy 85 KM w 2011 roku został uhonorowany tytułem "Międzynarodowy Silnik Roku", a słabsza jednostka o mocy 65 KM wykazuje rekordowo niskie zużycie paliwa. Początkowo nowa generacja Pandy będzie oferowana z napędem na koła przednie - Panda 4x4 dołączy do oferty nieco później. Do wyboru przewidziano cztery jednostki napędowe (0.9 TwinAir Turbo 85 KM , 0.9 TwinAir 65 KM, 1.2 Fire 69 KM oraz 1.3 Multijet II generacji o mocy 75 KM), trzy wersje wyposażenia, dziesięć kolorów nadwozia, cztery wersje wykończenia wnętrza, dwa rodzaje kołpaków na koła, lub felgi aluminiowe w rozmiarach 14" i 15". W sumie auto będzie można dostosować do indywidualnych upodobań w ponad 600 kombinacjach. Nowe elementy wyposażenia obejmą miedzy innymi system nawigacyjno-rozrywkowy "Blue&Me TomTom LIVE". W pierwszym roku sprzedaży przewidziano także wprowadzenie nowego, innowacyjnego systemu automatycznego hamowania, który potrafi zatrzymać samochód jadący z prędkością 30 km/h jeżeli specjalne sensory wykryją nagle pojawiającą się przeszkodę.
Nowości Fiata
REKLAMA
Oprócz Pandy, pierwszego dnia wystawy, Fiat pokaże także inne swoje modele. Będą to czteronapędowy Fiat Freemont (AWD) i limitowana edycja Fiata 500 - "500C by Gucci", kabriolet zaprojektowany przez Fridę Giannini, szefową projektantów Gucciego we współpracy z Centro Stile Fiat. Oba modele prezentują nowy rozdział w historii marki Fiat, po połączeniu koncernu z grupą Chryslera. Ta barwna, pełna prostych, a jednocześnie inteligentnych rozwiązań współpraca łączy ze sobą dwie, odrębne kultury motoryzacyjne. Fiat 500 wyruszył w podróż za ocean, z Europy do Ameryki, gdzie szybko stał się ikoną stylu i jednym z symboli nowej, transkontynentalnej współpracy. Freemont przebył odwrotną drogę: z Ameryki do Europy, gdzie dzięki pracy inżynierów i stylistów Fiata został entuzjastycznie przyjęty.
Kolejne dni wystawy, otwarte dla szerokiej publiczności, przyniosą prezentację pozostałych nowości w gamie Fiata. Będą to: Fiat Freemont AWD (All Wheel Drive, napęd na 4 koła), Punto na rok modelowy 2012, Fiat 500 TwinAir, oraz Fiat Qubo Trekking. Wszystkie te modele wyposażono w nowe technologie Fiata, tzw. "Air Technologies", skupiające jedyne w swoim rodzaju ekologiczne technologie marki Fiat, reprezentowane poprzez całą gamę oferowanych aktualnie na rynku rozwiązań. Od alternatywnych systemów zasilania, systemów kontroli trakcji i skrzyni biegów, poprzez system Start&Stop, oraz wszelkie rozwiązania techniczne poprawiające dynamikę i ekonomię jazdy, Air Technologies reprezentuje i syntetyzuje ewolucję pomysłów, które doprowadziły do wdrożenia rewolucyjnych, a jednocześnie prostych i proekologicznych rozwiązań, bez rezygnowania z aspektów przyjemności z jazdy.
Fiat Freemont to pierwszy samochód marki Fiat, produkowany w efekcie partnerstwa z amerykańską Chrysler Group. Model wychodzi naprzeciw potrzebom rodzin i osób poszukujących obszernego, komfortowego i uniwersalnego środka transportu. Na stoisku we Frankfurcie obejrzeć można dwa egzemplarze modelu Freemont. Oba wyposażone w silnik 2.0 MultiJet 2 o mocy 170 KM, pierwszy z napędem na oś przednią, a drugi w wersji AWD z automatyczną skrzynią biegów. Obie wersje są bogato wyposażone, między innymi w siedem miejsc siedzących, tylną kamerę cofania, nawigację satelitarną z 8,4'' wyświetlaczem dotykowym, 19" felgi ze stopów lekkich, automatyczną, trzystrefową klimatyzację, czujniki parkowania, obszerne okno dachowe, oraz zestaw Video Pack obejmujący montowane pod sufitem ekrany DVD.
Punto
Na tegorocznym Salonie Samochodowym we Frankfurcie swoją premierę będzie miał też model Punto w wersji na rok 2012. Mocno zmodyfikowana wersja znanego kompaktu, która według władz koncernu ma mu zapewnić doskonały wynik rynkowy również w nadchodzącym roku. Obok zmian w wyglądzie, samochód zostanie wyposażony w nowy, dwucylindrowy silnik TwinAir o mocy 85 KM, doceniony ostatnio przez jury konkursu "International Engine of the Year ". W takiej wersji wyposażenia samochód stanowi przykład doskonałej równowagi pomiędzy ekologią (98 g/km CO2) i przyjemnością z jazdy (85 KM przy 5,500 obr/min i 145 Nm przy 2,000 obr).
Zobacz też: Test Fiat Bravo – czy warto kupować auta na F?
Kolejną nowością Fiata we Frankfurcie jest nowy Qubo Trekking. Charakter tego praktycznego samochodu podkreślają nowe detale stylistyczne, takie jak: polerowane lampy przednie, dwukolorowe (czarno - aluminiowe) listwy boczne o nowym kształcie, i na nowo zaprojektowana osłona tylnego zderzaka. Pozostałe cechy charakterystyczne odświeżonego modelu przejęto z poprzedniej wersji. Są to między innymi: specjalne zderzaki przednie z wbudowanymi osłonami, system kontroli trakcji Traction+, podwyższone zawieszenie z osłoną silnika pozwalającą bezpiecznie pokonywać wystające z podłoża przeszkody, relingi dachowe, przyciemnione szyby tylne, oraz felgi aluminiowe ze specjalnymi oponami 185/65 R15 M+S.
Wszystkie z wymienionych nowości dają przedsmak tego, co Fiat zaprezentuje w roku modelowym 2012. Najważniejszą planowaną nowością na przyszły rok ma być otwarcie nowego portalu marki. Ten projekt ma poprawić frekwencję użytkowników i zapewnić maksimum wygody przy poszukiwaniu modeli i usług koncernu przez potencjalnych klientów.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.