REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Alfa Romeo na Salonie Samochodowym w Paryżu

REKLAMA

REKLAMA


Na stoisku włoskiego producenta zostały zaprezentowane auta wzbogacone o nowe silniki, skrzynię biegów i pakiety wyposażenia. Poniżej opis nowości i galerie zaprezentowanych samochodów.

Alfa Romeo Giulietta

REKLAMA

REKLAMA

Giulietta jest już dostępna z silnikiem diesla JTDM-2 o pojemności 2 litrów i mocy 140 KM. Napęd w tym aucie jest przenoszony za pomocą automatycznej przekładni Alfa TCT z podwójnym sprzęgłem. 

Według Euro NCAP Giulietta to najbezpieczniejszy kompaktowy samochód na świecie. Auto jest główną atrakcją stoiska Alfa Romeo, na którym miały miejsce dwa światowe debiuty: najnowszego silnika JTDM o pojemności 2 litrów i mocy 140 KM oraz benzynowego silnika turbo 1,4 MultiAir o mocy 170 KM z automatyczną przekładnią „Alfa TCT". Do gamy silników Giulietty dochodzi jeszcze nowy turbodiesel o mocy 140 KM. Zużycie paliwa według danych producenta to 4,5 litra na 100 kilometrów w cyklu mieszanym. 

Zobacz również: Pierwsza Skoda na baterie

REKLAMA

Drugim nowym produktem jest automatyczna przekładnia z podwójnym suchym sprzęgłem, Alfa TCT będzie dostępna z silnikiem w wersji benzynowej (1,4 MultiAir o mocy 170 KM), a później również w wersji diesel (170 KM 2,0 JTDM). Ponadto nowa przekładnia Alfa TCT, po raz pierwszy zastosowana w Alfie Romeo MiTo, współpracuje z systemem Start&Stop w celu ograniczenia zużycia paliwa i poziomu emisji do atmosfery CO2.
Podczas paryskiego salonu na stoisku zostały wystawione jeszcze dwie wersje Giulietty: Distinctive z silnikiem o mocy 105 KM i Quadrifoglio Verde z silnikiem 1750 TBI o mocy 235 KM. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Goście odwiedzający stoisko mogą również podziwiać Giuliettę wyposażoną w system Blue&Me-TomTom, jedyny, w pełni zintegrowany system informacyjno-rozrywkowy, który poza nawigacją satelitarną posiada również nowoczesny, kolorowy ekran dotykowy i umożliwia obsługę telefonu, nawigacji i zarządzanie wszelkimi informacjami potrzebnymi w czasie jazdy przy użyciu przycisków na kole kierownicy oraz komend głosowych, które ubogacają funkcje dostępne w Blue&Me, zapewniając maksimum bezpieczeństwa.

Model MiTo 

Na stoisku Alfy Romeo zostały zaprezentowane dwa egzemplarze MiTo w wersji Distinctive. Pierwszy z nich wyposażony jest w benzynowy turbodoładowany silnik MultiAir o pojemności 1,4 litra i mocy 135 KM, współpracujący z automatyczną przekładnią Alfa TCT i systemem Start&Stop. 

Druga Alfa Romeo MiTo wystawiona na stoisku wyposażona jest w silnik 1,3 MultiJet o mocy 95 KM w wersji ECO, którego poziom spalania obniżono w porównaniu ze „zwykłym” MultiJetem z 4,3 do 4,0 litra na 100 kilometrów. Osiągi pozostają bez zmian i prędkość 180 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 11,6 sekundy.

Obydwa samochody posiadają skórzaną tapicerkę, pakiet Premium (kontrolki na kole kierownicy, przedni podłokietnik ze schowkiem, dwustrefowa, automatyczna klimatyzacja, czujniki parkowania i tempomat) i pakiet Sport (spoiler, sportowy, tylny zderzak, światła przeciwmgłowe, sportową deskę rozdzielczą i 18-calowe obręcze kół w wersji z silnikiem 1,4 MultiAir o mocy 135 KM oraz 17-calowe w wersji z silnikiem 1,3 MultiJet ECO o mocy 95 KM). 

Zobacz również: Kia: nowości na targi w Paryżu

Wyposażenie teleinformatyczne tych dwóch egzemplarzy MiTo nieco się różni: wersja z silnikiem 1,4 MultiAir wyposażona jest w system Blue&Me oraz system nawigacji satelitarnej RadioNav, który należy do nowej generacji multimediów i nawigacji satelitarnej opracowanej dla Alfa Romeo przez Magneti Marelli. System ten obejmuje nawigację satelitarną, radio z podwójnym tunerem (jeden przeznaczony jest do odbioru informacji dotyczących ruchu drogowego [TMC]), odtwarzaczem CD i MP3 oraz mapy Europy wgrane na kartę pamięci SD, co skraca czas dostępu do danych i przyspiesza wyznaczanie tras. W celu zapewnienia lepszej ostrości i rozdzielczości obrazu, system posiada 6,5-calowy, kolorowy wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości.

Alfa Romeo 159 w wersji na rok 2011 i z nowym silnikiem diesla 2,0 JTDM-2 o mocy 136 KM

Na stoisku można również oglądać Alfę Romeo 159 w wersji na rok 2011. Model ten (z nadwoziem typu sedan i sportwagon) przeszedł ostatnio lifting wnętrza. Odwiedzający mogą również podziwiać ekskluzywną wersję sportwagon „Rosso Competizione" wyposażoną w nowy silnik 2,0 JTDM o mocy 136 KM (spełniające normę Euro 5). 

Samochód wystawiony na salonie wyposażony jest w pakiet TI, który obejmuje elementy, nadające samochodowi sportowy wygląd. Konkretnie są to: 18-calowe, aluminiowe obręcze kół z ramionami stylizowanymi na łopatki turbiny (19-calowe, w które wyposażony jest wystawowy samochód, dostępne są jako opcja), obniżone, sportowe zawieszenie duże czerwone zaciski na tarczach hamulcowych. W środku znajdziemy sportowe fotele z wykończeniami z czarnej skóry i alcantary oraz czerwonymi profilami (w ramach opcji, sportowe siedzenia mogą być w całości wykończone czarną lub naturalną skórą), aluminiowe nakładki na pedały w sportowym stylu i listwę progową z logo TI, sportową kierownicę obitą skórą wyposażoną w przełączniki do obsługi radioodtwarzacza, gałkę dźwigni zmiany biegów i dźwignię hamulca ręcznego obite skórą z czerwonymi przeszyciami, system BlueMe i sportowe wskaźniki. Na konsoli środkowej i kierownicy umieszczono dodatkowo wstawki z włókna węglowego (ten dodatek dostępny jest w opcji).

Fot. Alfa Romeo Giulietta
Fot. Alfa Romeo Giulietta
Fot. Alfa Romeo Giulietta
Fot. Alfa Romeo Giulietta
Fot. Alfa Romeo Giulietta
Fot. Alfa Romeo Giulietta
Fot. Alfa Romeo Giulietta
Fot. Alfa Romeo MTo
Fot. Alfa Romeo MTo
Fot. Alfa Romeo MTo
Fot. Alfa Romeo MTo
Fot. Alfa Romeo 159
Fot. Alfa Romeo 159
Fot. Alfa Romeo 159
Fot. Alfa Romeo 159
Fot. Alfa Romeo 159
Fot. Alfa Romeo 159
Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA