REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Alfa Romeo na Salonie Samochodowym w Paryżu

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA


Na stoisku włoskiego producenta zostały zaprezentowane auta wzbogacone o nowe silniki, skrzynię biegów i pakiety wyposażenia. Poniżej opis nowości i galerie zaprezentowanych samochodów.

Alfa Romeo Giulietta

REKLAMA

Giulietta jest już dostępna z silnikiem diesla JTDM-2 o pojemności 2 litrów i mocy 140 KM. Napęd w tym aucie jest przenoszony za pomocą automatycznej przekładni Alfa TCT z podwójnym sprzęgłem. 

Według Euro NCAP Giulietta to najbezpieczniejszy kompaktowy samochód na świecie. Auto jest główną atrakcją stoiska Alfa Romeo, na którym miały miejsce dwa światowe debiuty: najnowszego silnika JTDM o pojemności 2 litrów i mocy 140 KM oraz benzynowego silnika turbo 1,4 MultiAir o mocy 170 KM z automatyczną przekładnią „Alfa TCT". Do gamy silników Giulietty dochodzi jeszcze nowy turbodiesel o mocy 140 KM. Zużycie paliwa według danych producenta to 4,5 litra na 100 kilometrów w cyklu mieszanym. 

Zobacz również: Pierwsza Skoda na baterie

REKLAMA

Drugim nowym produktem jest automatyczna przekładnia z podwójnym suchym sprzęgłem, Alfa TCT będzie dostępna z silnikiem w wersji benzynowej (1,4 MultiAir o mocy 170 KM), a później również w wersji diesel (170 KM 2,0 JTDM). Ponadto nowa przekładnia Alfa TCT, po raz pierwszy zastosowana w Alfie Romeo MiTo, współpracuje z systemem Start&Stop w celu ograniczenia zużycia paliwa i poziomu emisji do atmosfery CO2.
Podczas paryskiego salonu na stoisku zostały wystawione jeszcze dwie wersje Giulietty: Distinctive z silnikiem o mocy 105 KM i Quadrifoglio Verde z silnikiem 1750 TBI o mocy 235 KM. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Goście odwiedzający stoisko mogą również podziwiać Giuliettę wyposażoną w system Blue&Me-TomTom, jedyny, w pełni zintegrowany system informacyjno-rozrywkowy, który poza nawigacją satelitarną posiada również nowoczesny, kolorowy ekran dotykowy i umożliwia obsługę telefonu, nawigacji i zarządzanie wszelkimi informacjami potrzebnymi w czasie jazdy przy użyciu przycisków na kole kierownicy oraz komend głosowych, które ubogacają funkcje dostępne w Blue&Me, zapewniając maksimum bezpieczeństwa.

Model MiTo 

Na stoisku Alfy Romeo zostały zaprezentowane dwa egzemplarze MiTo w wersji Distinctive. Pierwszy z nich wyposażony jest w benzynowy turbodoładowany silnik MultiAir o pojemności 1,4 litra i mocy 135 KM, współpracujący z automatyczną przekładnią Alfa TCT i systemem Start&Stop. 

REKLAMA

Druga Alfa Romeo MiTo wystawiona na stoisku wyposażona jest w silnik 1,3 MultiJet o mocy 95 KM w wersji ECO, którego poziom spalania obniżono w porównaniu ze „zwykłym” MultiJetem z 4,3 do 4,0 litra na 100 kilometrów. Osiągi pozostają bez zmian i prędkość 180 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 11,6 sekundy.

Obydwa samochody posiadają skórzaną tapicerkę, pakiet Premium (kontrolki na kole kierownicy, przedni podłokietnik ze schowkiem, dwustrefowa, automatyczna klimatyzacja, czujniki parkowania i tempomat) i pakiet Sport (spoiler, sportowy, tylny zderzak, światła przeciwmgłowe, sportową deskę rozdzielczą i 18-calowe obręcze kół w wersji z silnikiem 1,4 MultiAir o mocy 135 KM oraz 17-calowe w wersji z silnikiem 1,3 MultiJet ECO o mocy 95 KM). 

Zobacz również: Kia: nowości na targi w Paryżu

Wyposażenie teleinformatyczne tych dwóch egzemplarzy MiTo nieco się różni: wersja z silnikiem 1,4 MultiAir wyposażona jest w system Blue&Me oraz system nawigacji satelitarnej RadioNav, który należy do nowej generacji multimediów i nawigacji satelitarnej opracowanej dla Alfa Romeo przez Magneti Marelli. System ten obejmuje nawigację satelitarną, radio z podwójnym tunerem (jeden przeznaczony jest do odbioru informacji dotyczących ruchu drogowego [TMC]), odtwarzaczem CD i MP3 oraz mapy Europy wgrane na kartę pamięci SD, co skraca czas dostępu do danych i przyspiesza wyznaczanie tras. W celu zapewnienia lepszej ostrości i rozdzielczości obrazu, system posiada 6,5-calowy, kolorowy wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości.

Alfa Romeo 159 w wersji na rok 2011 i z nowym silnikiem diesla 2,0 JTDM-2 o mocy 136 KM

Na stoisku można również oglądać Alfę Romeo 159 w wersji na rok 2011. Model ten (z nadwoziem typu sedan i sportwagon) przeszedł ostatnio lifting wnętrza. Odwiedzający mogą również podziwiać ekskluzywną wersję sportwagon „Rosso Competizione" wyposażoną w nowy silnik 2,0 JTDM o mocy 136 KM (spełniające normę Euro 5). 

Samochód wystawiony na salonie wyposażony jest w pakiet TI, który obejmuje elementy, nadające samochodowi sportowy wygląd. Konkretnie są to: 18-calowe, aluminiowe obręcze kół z ramionami stylizowanymi na łopatki turbiny (19-calowe, w które wyposażony jest wystawowy samochód, dostępne są jako opcja), obniżone, sportowe zawieszenie duże czerwone zaciski na tarczach hamulcowych. W środku znajdziemy sportowe fotele z wykończeniami z czarnej skóry i alcantary oraz czerwonymi profilami (w ramach opcji, sportowe siedzenia mogą być w całości wykończone czarną lub naturalną skórą), aluminiowe nakładki na pedały w sportowym stylu i listwę progową z logo TI, sportową kierownicę obitą skórą wyposażoną w przełączniki do obsługi radioodtwarzacza, gałkę dźwigni zmiany biegów i dźwignię hamulca ręcznego obite skórą z czerwonymi przeszyciami, system BlueMe i sportowe wskaźniki. Na konsoli środkowej i kierownicy umieszczono dodatkowo wstawki z włókna węglowego (ten dodatek dostępny jest w opcji).

Fot. Alfa Romeo Giulietta
Fot. Alfa Romeo Giulietta
Fot. Alfa Romeo Giulietta
Fot. Alfa Romeo Giulietta
Fot. Alfa Romeo Giulietta
Fot. Alfa Romeo Giulietta
Fot. Alfa Romeo Giulietta
Fot. Alfa Romeo MTo
Fot. Alfa Romeo MTo
Fot. Alfa Romeo MTo
Fot. Alfa Romeo MTo
Fot. Alfa Romeo 159
Fot. Alfa Romeo 159
Fot. Alfa Romeo 159
Fot. Alfa Romeo 159
Fot. Alfa Romeo 159
Fot. Alfa Romeo 159
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

REKLAMA

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

REKLAMA

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

REKLAMA