Alfa Romeo na Salonie Samochodowym w Paryżu
REKLAMA
REKLAMA
Alfa Romeo Giulietta
REKLAMA
Giulietta jest już dostępna z silnikiem diesla JTDM-2 o pojemności 2 litrów i mocy 140 KM. Napęd w tym aucie jest przenoszony za pomocą automatycznej przekładni Alfa TCT z podwójnym sprzęgłem.
Według Euro NCAP Giulietta to najbezpieczniejszy kompaktowy samochód na świecie. Auto jest główną atrakcją stoiska Alfa Romeo, na którym miały miejsce dwa światowe debiuty: najnowszego silnika JTDM o pojemności 2 litrów i mocy 140 KM oraz benzynowego silnika turbo 1,4 MultiAir o mocy 170 KM z automatyczną przekładnią „Alfa TCT". Do gamy silników Giulietty dochodzi jeszcze nowy turbodiesel o mocy 140 KM. Zużycie paliwa według danych producenta to 4,5 litra na 100 kilometrów w cyklu mieszanym.
Zobacz również: Pierwsza Skoda na baterie
REKLAMA
Drugim nowym produktem jest automatyczna przekładnia z podwójnym suchym sprzęgłem, Alfa TCT będzie dostępna z silnikiem w wersji benzynowej (1,4 MultiAir o mocy 170 KM), a później również w wersji diesel (170 KM 2,0 JTDM). Ponadto nowa przekładnia Alfa TCT, po raz pierwszy zastosowana w Alfie Romeo MiTo, współpracuje z systemem Start&Stop w celu ograniczenia zużycia paliwa i poziomu emisji do atmosfery CO2.
Podczas paryskiego salonu na stoisku zostały wystawione jeszcze dwie wersje Giulietty: Distinctive z silnikiem o mocy 105 KM i Quadrifoglio Verde z silnikiem 1750 TBI o mocy 235 KM.
Goście odwiedzający stoisko mogą również podziwiać Giuliettę wyposażoną w system Blue&Me-TomTom, jedyny, w pełni zintegrowany system informacyjno-rozrywkowy, który poza nawigacją satelitarną posiada również nowoczesny, kolorowy ekran dotykowy i umożliwia obsługę telefonu, nawigacji i zarządzanie wszelkimi informacjami potrzebnymi w czasie jazdy przy użyciu przycisków na kole kierownicy oraz komend głosowych, które ubogacają funkcje dostępne w Blue&Me, zapewniając maksimum bezpieczeństwa.
Model MiTo
Na stoisku Alfy Romeo zostały zaprezentowane dwa egzemplarze MiTo w wersji Distinctive. Pierwszy z nich wyposażony jest w benzynowy turbodoładowany silnik MultiAir o pojemności 1,4 litra i mocy 135 KM, współpracujący z automatyczną przekładnią Alfa TCT i systemem Start&Stop.
REKLAMA
Druga Alfa Romeo MiTo wystawiona na stoisku wyposażona jest w silnik 1,3 MultiJet o mocy 95 KM w wersji ECO, którego poziom spalania obniżono w porównaniu ze „zwykłym” MultiJetem z 4,3 do 4,0 litra na 100 kilometrów. Osiągi pozostają bez zmian i prędkość 180 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 11,6 sekundy.
Obydwa samochody posiadają skórzaną tapicerkę, pakiet Premium (kontrolki na kole kierownicy, przedni podłokietnik ze schowkiem, dwustrefowa, automatyczna klimatyzacja, czujniki parkowania i tempomat) i pakiet Sport (spoiler, sportowy, tylny zderzak, światła przeciwmgłowe, sportową deskę rozdzielczą i 18-calowe obręcze kół w wersji z silnikiem 1,4 MultiAir o mocy 135 KM oraz 17-calowe w wersji z silnikiem 1,3 MultiJet ECO o mocy 95 KM).
Zobacz również: Kia: nowości na targi w Paryżu
Wyposażenie teleinformatyczne tych dwóch egzemplarzy MiTo nieco się różni: wersja z silnikiem 1,4 MultiAir wyposażona jest w system Blue&Me oraz system nawigacji satelitarnej RadioNav, który należy do nowej generacji multimediów i nawigacji satelitarnej opracowanej dla Alfa Romeo przez Magneti Marelli. System ten obejmuje nawigację satelitarną, radio z podwójnym tunerem (jeden przeznaczony jest do odbioru informacji dotyczących ruchu drogowego [TMC]), odtwarzaczem CD i MP3 oraz mapy Europy wgrane na kartę pamięci SD, co skraca czas dostępu do danych i przyspiesza wyznaczanie tras. W celu zapewnienia lepszej ostrości i rozdzielczości obrazu, system posiada 6,5-calowy, kolorowy wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości.
Alfa Romeo 159 w wersji na rok 2011 i z nowym silnikiem diesla 2,0 JTDM-2 o mocy 136 KM
Na stoisku można również oglądać Alfę Romeo 159 w wersji na rok 2011. Model ten (z nadwoziem typu sedan i sportwagon) przeszedł ostatnio lifting wnętrza. Odwiedzający mogą również podziwiać ekskluzywną wersję sportwagon „Rosso Competizione" wyposażoną w nowy silnik 2,0 JTDM o mocy 136 KM (spełniające normę Euro 5).
Samochód wystawiony na salonie wyposażony jest w pakiet TI, który obejmuje elementy, nadające samochodowi sportowy wygląd. Konkretnie są to: 18-calowe, aluminiowe obręcze kół z ramionami stylizowanymi na łopatki turbiny (19-calowe, w które wyposażony jest wystawowy samochód, dostępne są jako opcja), obniżone, sportowe zawieszenie duże czerwone zaciski na tarczach hamulcowych. W środku znajdziemy sportowe fotele z wykończeniami z czarnej skóry i alcantary oraz czerwonymi profilami (w ramach opcji, sportowe siedzenia mogą być w całości wykończone czarną lub naturalną skórą), aluminiowe nakładki na pedały w sportowym stylu i listwę progową z logo TI, sportową kierownicę obitą skórą wyposażoną w przełączniki do obsługi radioodtwarzacza, gałkę dźwigni zmiany biegów i dźwignię hamulca ręcznego obite skórą z czerwonymi przeszyciami, system BlueMe i sportowe wskaźniki. Na konsoli środkowej i kierownicy umieszczono dodatkowo wstawki z włókna węglowego (ten dodatek dostępny jest w opcji).
REKLAMA
REKLAMA