REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Samochód demonstracyjny - zakup

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Oszczędności jakie można poczynić kupując auto demonstracyjne sięgają kilkudziesięciu tysięcy złotych.
Oszczędności jakie można poczynić kupując auto demonstracyjne sięgają kilkudziesięciu tysięcy złotych.
Skoda

REKLAMA

REKLAMA

Kupno prawie nowego samochodu demonstracyjnego, tzw. demo, pozwala zaoszczędzić sporo pieniędzy. Czy taka okazja może nas jednak drogo kosztować?

Zakup nowego auta to dla większości Polaków nadal temat nierealny. Ze względu na jedne z najniższych zarobków w Unii Europejskiej nadal kupujemy przede wszystkim auta używane i to na dodatek bardzo stare. Istnieje jednak szansa zakupu prawie nowego auta za cenę sporą niższą od katalogowej. Dilerzy samochodowi oferują na sprzedaż kilka razy w roku prawie nowe samochody demonstracyjne.

REKLAMA

Zobacz też: Samochód dla studenta - tani, trwały i oszczędny

Samochód "demo" - cechy

Samochód demonstracyjny to najczęściej pojazd, który ma mniej niż 12 miesięcy, jego przebieg nie przekracza kilku tysięcy kilometrów i nadal posiada fabryczną gwarancję. Poza tym, dokładnie znana jest jego przeszłość, także ta powypadkowa. Czy jest się czego obawiać?

Zakup samochodu demonstracyjnego - wady

Problem z samochodem demonstracyjnym może dotyczyć jego nieprawidłowego docierania. W teorii silniki są poddawane temu procesowi jeszcze w fabryce, ale praktyka pokazuje, że wszyscy specjaliści zalecają, aby nie przeciążać silnika przez pierwsze 2000 km. Auta demonstracyjne nie mają na to czasu, są użytkowane i to dość intensywnie już od pierwszych swoich kilometrów. Może to w pewnym stopniu wpłynąć na ich stan, ale zazwyczaj nie ma to większego wpływu na jego trwałość. Ile można zaoszczędzić?

Zobacz też: Kabriolet na wakacje do 20 000 zł

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przykładowe ceny samochodów "demo"

Na przykładzie kilku aut przedstawimy różnice w cenie pomiędzy autem demo a zupełnie nowym.

cena 
model przebieg [km] nowy samochód  samochód DEMO różnica
Audi A7 3.0 TDI 245KM  1000 411 480 zł 365 500 zł 45 980 zł
Reanult Captur 0.9 Tce 90KM 900 72 330 zł 64 900 zł 7 430 zł
VW Jetta 1.4 TSI 122 KM 9000 83 670 zł 66 490 zł 17 180 zł
Audi A1 1.4 TSI 122 KM 100 100 400 zł 86 500 zł 13 900 zł
Skoda Octavia III 1.6 TDI 105KM 3450 92 900 zł 79 500 zł 13 400 zł
VW Passat CC 2.0 TDI 180 KM 9000 168 660 zł 138 200 zł 30 460 zł
Ford S-Max 1.6 EcoBoost  45 105 500 zł 86 900 zł 18 600 zł
Reanult Fluence 2.0 140 KM 1400 78 720 zł 65 900 zł 12 820 zł

Zobacz też: Zakup auta klasy wyższej - koszty ekploatacji używanej limuzyny BMW, Audi i Mercedes-Benz

Jak widać ogromne rabaty czekają na klientów zainteresowanych pojazdami klasy Premium. Tu oszczędności sięgają kilkudziesięciu tysięcy złotych. W przypadku aut klasy średniej także można się spodziewać sporych oszczędności. Warto dodać, że wszystkie auta występowały w bogatych wersjach wyposażeniowych. Jest to oczywiste, bowiem dilerzy chcą zachęcić klienta do auta pokazując nawet takie rozwiązania, których zainteresowani często nie odnajdą w swoim nowym aucie.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA