Samochód demonstracyjny - zakup
REKLAMA
REKLAMA
Zakup nowego auta to dla większości Polaków nadal temat nierealny. Ze względu na jedne z najniższych zarobków w Unii Europejskiej nadal kupujemy przede wszystkim auta używane i to na dodatek bardzo stare. Istnieje jednak szansa zakupu prawie nowego auta za cenę sporą niższą od katalogowej. Dilerzy samochodowi oferują na sprzedaż kilka razy w roku prawie nowe samochody demonstracyjne.
REKLAMA
Zobacz też: Samochód dla studenta - tani, trwały i oszczędny
Samochód "demo" - cechy
Samochód demonstracyjny to najczęściej pojazd, który ma mniej niż 12 miesięcy, jego przebieg nie przekracza kilku tysięcy kilometrów i nadal posiada fabryczną gwarancję. Poza tym, dokładnie znana jest jego przeszłość, także ta powypadkowa. Czy jest się czego obawiać?
Zakup samochodu demonstracyjnego - wady
Problem z samochodem demonstracyjnym może dotyczyć jego nieprawidłowego docierania. W teorii silniki są poddawane temu procesowi jeszcze w fabryce, ale praktyka pokazuje, że wszyscy specjaliści zalecają, aby nie przeciążać silnika przez pierwsze 2000 km. Auta demonstracyjne nie mają na to czasu, są użytkowane i to dość intensywnie już od pierwszych swoich kilometrów. Może to w pewnym stopniu wpłynąć na ich stan, ale zazwyczaj nie ma to większego wpływu na jego trwałość. Ile można zaoszczędzić?
Zobacz też: Kabriolet na wakacje do 20 000 zł
Przykładowe ceny samochodów "demo"
Na przykładzie kilku aut przedstawimy różnice w cenie pomiędzy autem demo a zupełnie nowym.
cena | ||||
model | przebieg [km] | nowy samochód | samochód DEMO | różnica |
Audi A7 3.0 TDI 245KM | 1000 | 411 480 zł | 365 500 zł | 45 980 zł |
Reanult Captur 0.9 Tce 90KM | 900 | 72 330 zł | 64 900 zł | 7 430 zł |
VW Jetta 1.4 TSI 122 KM | 9000 | 83 670 zł | 66 490 zł | 17 180 zł |
Audi A1 1.4 TSI 122 KM | 100 | 100 400 zł | 86 500 zł | 13 900 zł |
Skoda Octavia III 1.6 TDI 105KM | 3450 | 92 900 zł | 79 500 zł | 13 400 zł |
VW Passat CC 2.0 TDI 180 KM | 9000 | 168 660 zł | 138 200 zł | 30 460 zł |
Ford S-Max 1.6 EcoBoost | 45 | 105 500 zł | 86 900 zł | 18 600 zł |
Reanult Fluence 2.0 140 KM | 1400 | 78 720 zł | 65 900 zł | 12 820 zł |
Zobacz też: Zakup auta klasy wyższej - koszty ekploatacji używanej limuzyny BMW, Audi i Mercedes-Benz
Jak widać ogromne rabaty czekają na klientów zainteresowanych pojazdami klasy Premium. Tu oszczędności sięgają kilkudziesięciu tysięcy złotych. W przypadku aut klasy średniej także można się spodziewać sporych oszczędności. Warto dodać, że wszystkie auta występowały w bogatych wersjach wyposażeniowych. Jest to oczywiste, bowiem dilerzy chcą zachęcić klienta do auta pokazując nawet takie rozwiązania, których zainteresowani często nie odnajdą w swoim nowym aucie.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.