REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Volvo V40: Jakie wybrać? Poradnik kupującego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jakub Tujaka
Volvo V40 fot. Volvo
Volvo V40 fot. Volvo

REKLAMA

REKLAMA

Volvo V40 jest dostępny w jedne wersji nadwoziowej, kilku wariantach silnikowych, a także z różnymi poziomami wyposażenia. W poradniku tym podpowiadamy, którą wersję Volvo V40 wybrać.

Nadwozie Volvo V40

Volvo V40 jest dostępny w jednej wersji nadwoziowej. Jest to pięciodrzwiowy hatchback o długości 4369 mm, wysokości 1445 mm i szerokości (z lusterkami) 2041 mm. Bagażnik kompaktowego Volvo ma pojemność 335 litrów.

REKLAMA

REKLAMA

Silnik Volvo V40

Volvo V40 jest dostępne z jednym silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 litra (w dwóch wariantach mocy T3 -150 i T4 -180 KM) i dwoma silniami diesla. Mniejszy (D2) ma cztery cylindry i pojemność 1,6 (115 KM), a większy ma pięć cylindrów i dwa litry pojemności (D3 150 i D4 177 KM).

Zobacz też: Test Volvo V40: Supernowy

Silniki benzynowe są dostępne jedynie z sześciobiegowymi skrzyniami manualnymi, a diesle D3 i D4 mogą współpracować ze skrzyniami automatycznymi o sześciu przełożeniach, które zmniejszają czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h o 0,3 sekundy w stosunku do skrzyń manualnych (D3 z 9,6 s do 9,3, a D4 z 8,6 s na 8,3 sekundy).

REKLAMA

Nasz wybór: Kierowcom zainteresowanym silnikami benzynowymi polecamy słabszy wariant (T3 150 KM), ponieważ mocniejsza przyspiesza do 100 km/h jedynie o sekundę szybciej, maksymalnie rozpędza się do 225 km/h, a T3 do 210 KM/h. Dopłata około 8 tys. zł za dodatkowe 30 KM jest nieopłacalna.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Miłośnikom diesla polecamy wersję D3 (150 KM), której pięciocylindrowy silnik brzmi i jeździ świetnie.

Wyposażenie Volvo V40

Volvo V40 jest dostępne w czterech wariantach wyposażenia: Standard, Kinetic, Momentum i Summum (D4 w trzech, bez Standard).

Zobacz też: Test Volvo V60: skandynawski trendsetter

W wersji Standard (T3 za 86 900 zł, T4 za 94 100 zł, D2 za 89 900zł, D3 96 800 zł) dostajemy m.in:

System City Safety (wspomaganie hamowania), 6 poduszek powietrznych: dla kierowcy i pasażera, dwie poduszki boczne i kurtyny powietrzne, poduszka powietrzna dla pieszego, autoalarm, układ stabilności dynamicznej kontroli trakcji (DSTC), strefy kontrolowanego zgniotu, system zabezpieczeń przed skutkami uderzeń bocznych (SIPS), system zabezpieczeń przed urazami kręgosłupa szyjnego (WHIPS), układ ABS z elektronicznym układem rozdziału siły hamowania (EBD), układ wspomagania siły hamowania (EBA), system Start/Stop, jednostrefową klimatyzację i recyrkulację powietrza wewnątrz auta.

Wersja Kinetic (T3 za 92 900 zł, T4 za 101 100 zł, D2 za 89 900 zł, D3 za 95 900 zł, D4 za 107 600 zł) zawiera dodatkowo: elektronicznie sterowaną dwustrefową klimatyzację, komputer pokładowy (komunikaty w języku Polskim), trójramienną kierownicę pokryta skórą, skórzane pokrycie dźwigni zmiany biegów z wykończeniem z aluminium, skórzane pokrycie dźwigni zmiany biegów z wykończeniem z aluminium, fotel kierowcy z regulacją odcinka lędźwiowego, chłodzony schowek w desce rozdzielczej itp.

Zobacz też: Peugeot 207 Outdoor: Nie straszne mu krawężniki

Wersja wyposażenia  Momentum ( T3 za 100 700 zł, T4 108 900 zł, D2 za 103 700 zł, D3 za 110 600 zł, D4 za 115 400 zł) zawiera dodatkowo: tapicerkę winylowo-tekstylną, układ kontroli prędkości, składane oparcie fotela pasażera z regulacją podparcia odcinka lędźwiowego kręgosłupa, sterowanie audio z kierownicy, czujnik deszczu, system bezkluczykowy, aluminiowe listy ozdobne dookoła szyb bocznych, podłokietnik tylny z uchwytami na kubki, itp.

Wersja wyposażenia Summum zawiera dodatkowo: skórzaną tapicerkę, siedemnastocalowe koła, aktywne reflektory biksenonowe, układ oczyszczania lamp przednich, światła do jazdy dziennej LED, dodatkowy pakiet oświetlenia wnętrza.  

W cenniku Volvo V40 znajdziemy także pakiety wyposażenia: Zimowy, Nawigacja, Bezpieczeństwo Aktywne I lub II, Buisness, Buisness Professional, Dynamic, Light, Light + Zimowy, City i Intro.

Zobacz też: Test Honda Civic: lepsze nie jest wrogiem dobrego

Volvo oferuje także do modelu V40 zestaw akcesoriów, np.: lodówki, maty, bagażniki, chlapacze i hak holowniczy.

Wybór tych pakietów pozostawiamy do indywidualnej decyzji.

Nasz wybór: Wersja wyposażenia Kinetic (T3 za 92 900 zł, T4 za 101 100 zł, D2 za 89 900 zł, D3 za 95 900 zł, D4 za 107 600 zł).

Redakcja poleca: Volvo V40 T3 lub D4 w wersji Kinetic (T3 za 92 200 zł a D3 za 95 900 zł).

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja - czy jednak nie będzie to przysłowiowy gwóźdź do trumny dla tych dopłat?

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

REKLAMA

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

REKLAMA

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

Jakie samochody wybierają przedsiębiorcy?

Jakie auta najczęściej wybierają polscy przedsiębiorcy? Według raportu EFL to biznesmeni napędzają polską motoryzację, wymieniając flotę co kilka lat. Najczęściej korzystają z leasingu.

REKLAMA