REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Volvo V40: Jakie wybrać? Poradnik kupującego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jakub Tujaka
Volvo V40 fot. Volvo
Volvo V40 fot. Volvo

REKLAMA

REKLAMA

Volvo V40 jest dostępny w jedne wersji nadwoziowej, kilku wariantach silnikowych, a także z różnymi poziomami wyposażenia. W poradniku tym podpowiadamy, którą wersję Volvo V40 wybrać.

Nadwozie Volvo V40

Volvo V40 jest dostępny w jednej wersji nadwoziowej. Jest to pięciodrzwiowy hatchback o długości 4369 mm, wysokości 1445 mm i szerokości (z lusterkami) 2041 mm. Bagażnik kompaktowego Volvo ma pojemność 335 litrów.

REKLAMA

Silnik Volvo V40

Volvo V40 jest dostępne z jednym silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 litra (w dwóch wariantach mocy T3 -150 i T4 -180 KM) i dwoma silniami diesla. Mniejszy (D2) ma cztery cylindry i pojemność 1,6 (115 KM), a większy ma pięć cylindrów i dwa litry pojemności (D3 150 i D4 177 KM).

Zobacz też: Test Volvo V40: Supernowy

REKLAMA

Silniki benzynowe są dostępne jedynie z sześciobiegowymi skrzyniami manualnymi, a diesle D3 i D4 mogą współpracować ze skrzyniami automatycznymi o sześciu przełożeniach, które zmniejszają czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h o 0,3 sekundy w stosunku do skrzyń manualnych (D3 z 9,6 s do 9,3, a D4 z 8,6 s na 8,3 sekundy).

Nasz wybór: Kierowcom zainteresowanym silnikami benzynowymi polecamy słabszy wariant (T3 150 KM), ponieważ mocniejsza przyspiesza do 100 km/h jedynie o sekundę szybciej, maksymalnie rozpędza się do 225 km/h, a T3 do 210 KM/h. Dopłata około 8 tys. zł za dodatkowe 30 KM jest nieopłacalna.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Miłośnikom diesla polecamy wersję D3 (150 KM), której pięciocylindrowy silnik brzmi i jeździ świetnie.

Wyposażenie Volvo V40

Volvo V40 jest dostępne w czterech wariantach wyposażenia: Standard, Kinetic, Momentum i Summum (D4 w trzech, bez Standard).

Zobacz też: Test Volvo V60: skandynawski trendsetter

W wersji Standard (T3 za 86 900 zł, T4 za 94 100 zł, D2 za 89 900zł, D3 96 800 zł) dostajemy m.in:

REKLAMA

System City Safety (wspomaganie hamowania), 6 poduszek powietrznych: dla kierowcy i pasażera, dwie poduszki boczne i kurtyny powietrzne, poduszka powietrzna dla pieszego, autoalarm, układ stabilności dynamicznej kontroli trakcji (DSTC), strefy kontrolowanego zgniotu, system zabezpieczeń przed skutkami uderzeń bocznych (SIPS), system zabezpieczeń przed urazami kręgosłupa szyjnego (WHIPS), układ ABS z elektronicznym układem rozdziału siły hamowania (EBD), układ wspomagania siły hamowania (EBA), system Start/Stop, jednostrefową klimatyzację i recyrkulację powietrza wewnątrz auta.

Wersja Kinetic (T3 za 92 900 zł, T4 za 101 100 zł, D2 za 89 900 zł, D3 za 95 900 zł, D4 za 107 600 zł) zawiera dodatkowo: elektronicznie sterowaną dwustrefową klimatyzację, komputer pokładowy (komunikaty w języku Polskim), trójramienną kierownicę pokryta skórą, skórzane pokrycie dźwigni zmiany biegów z wykończeniem z aluminium, skórzane pokrycie dźwigni zmiany biegów z wykończeniem z aluminium, fotel kierowcy z regulacją odcinka lędźwiowego, chłodzony schowek w desce rozdzielczej itp.

Zobacz też: Peugeot 207 Outdoor: Nie straszne mu krawężniki

Wersja wyposażenia  Momentum ( T3 za 100 700 zł, T4 108 900 zł, D2 za 103 700 zł, D3 za 110 600 zł, D4 za 115 400 zł) zawiera dodatkowo: tapicerkę winylowo-tekstylną, układ kontroli prędkości, składane oparcie fotela pasażera z regulacją podparcia odcinka lędźwiowego kręgosłupa, sterowanie audio z kierownicy, czujnik deszczu, system bezkluczykowy, aluminiowe listy ozdobne dookoła szyb bocznych, podłokietnik tylny z uchwytami na kubki, itp.

Wersja wyposażenia Summum zawiera dodatkowo: skórzaną tapicerkę, siedemnastocalowe koła, aktywne reflektory biksenonowe, układ oczyszczania lamp przednich, światła do jazdy dziennej LED, dodatkowy pakiet oświetlenia wnętrza.  

W cenniku Volvo V40 znajdziemy także pakiety wyposażenia: Zimowy, Nawigacja, Bezpieczeństwo Aktywne I lub II, Buisness, Buisness Professional, Dynamic, Light, Light + Zimowy, City i Intro.

Zobacz też: Test Honda Civic: lepsze nie jest wrogiem dobrego

Volvo oferuje także do modelu V40 zestaw akcesoriów, np.: lodówki, maty, bagażniki, chlapacze i hak holowniczy.

Wybór tych pakietów pozostawiamy do indywidualnej decyzji.

Nasz wybór: Wersja wyposażenia Kinetic (T3 za 92 900 zł, T4 za 101 100 zł, D2 za 89 900 zł, D3 za 95 900 zł, D4 za 107 600 zł).

Redakcja poleca: Volvo V40 T3 lub D4 w wersji Kinetic (T3 za 92 200 zł a D3 za 95 900 zł).

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA