REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Volvo V40: Jakie wybrać? Poradnik kupującego

Jakub Tujaka
Volvo V40 fot. Volvo
Volvo V40 fot. Volvo

REKLAMA

REKLAMA

Volvo V40 jest dostępny w jedne wersji nadwoziowej, kilku wariantach silnikowych, a także z różnymi poziomami wyposażenia. W poradniku tym podpowiadamy, którą wersję Volvo V40 wybrać.

Nadwozie Volvo V40

Volvo V40 jest dostępny w jednej wersji nadwoziowej. Jest to pięciodrzwiowy hatchback o długości 4369 mm, wysokości 1445 mm i szerokości (z lusterkami) 2041 mm. Bagażnik kompaktowego Volvo ma pojemność 335 litrów.

REKLAMA

Silnik Volvo V40

Volvo V40 jest dostępne z jednym silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 litra (w dwóch wariantach mocy T3 -150 i T4 -180 KM) i dwoma silniami diesla. Mniejszy (D2) ma cztery cylindry i pojemność 1,6 (115 KM), a większy ma pięć cylindrów i dwa litry pojemności (D3 150 i D4 177 KM).

Zobacz też: Test Volvo V40: Supernowy

REKLAMA

Silniki benzynowe są dostępne jedynie z sześciobiegowymi skrzyniami manualnymi, a diesle D3 i D4 mogą współpracować ze skrzyniami automatycznymi o sześciu przełożeniach, które zmniejszają czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h o 0,3 sekundy w stosunku do skrzyń manualnych (D3 z 9,6 s do 9,3, a D4 z 8,6 s na 8,3 sekundy).

Nasz wybór: Kierowcom zainteresowanym silnikami benzynowymi polecamy słabszy wariant (T3 150 KM), ponieważ mocniejsza przyspiesza do 100 km/h jedynie o sekundę szybciej, maksymalnie rozpędza się do 225 km/h, a T3 do 210 KM/h. Dopłata około 8 tys. zł za dodatkowe 30 KM jest nieopłacalna.

Miłośnikom diesla polecamy wersję D3 (150 KM), której pięciocylindrowy silnik brzmi i jeździ świetnie.

Wyposażenie Volvo V40

Volvo V40 jest dostępne w czterech wariantach wyposażenia: Standard, Kinetic, Momentum i Summum (D4 w trzech, bez Standard).

Zobacz też: Test Volvo V60: skandynawski trendsetter

W wersji Standard (T3 za 86 900 zł, T4 za 94 100 zł, D2 za 89 900zł, D3 96 800 zł) dostajemy m.in:

REKLAMA

System City Safety (wspomaganie hamowania), 6 poduszek powietrznych: dla kierowcy i pasażera, dwie poduszki boczne i kurtyny powietrzne, poduszka powietrzna dla pieszego, autoalarm, układ stabilności dynamicznej kontroli trakcji (DSTC), strefy kontrolowanego zgniotu, system zabezpieczeń przed skutkami uderzeń bocznych (SIPS), system zabezpieczeń przed urazami kręgosłupa szyjnego (WHIPS), układ ABS z elektronicznym układem rozdziału siły hamowania (EBD), układ wspomagania siły hamowania (EBA), system Start/Stop, jednostrefową klimatyzację i recyrkulację powietrza wewnątrz auta.

Wersja Kinetic (T3 za 92 900 zł, T4 za 101 100 zł, D2 za 89 900 zł, D3 za 95 900 zł, D4 za 107 600 zł) zawiera dodatkowo: elektronicznie sterowaną dwustrefową klimatyzację, komputer pokładowy (komunikaty w języku Polskim), trójramienną kierownicę pokryta skórą, skórzane pokrycie dźwigni zmiany biegów z wykończeniem z aluminium, skórzane pokrycie dźwigni zmiany biegów z wykończeniem z aluminium, fotel kierowcy z regulacją odcinka lędźwiowego, chłodzony schowek w desce rozdzielczej itp.

Zobacz też: Peugeot 207 Outdoor: Nie straszne mu krawężniki

Wersja wyposażenia  Momentum ( T3 za 100 700 zł, T4 108 900 zł, D2 za 103 700 zł, D3 za 110 600 zł, D4 za 115 400 zł) zawiera dodatkowo: tapicerkę winylowo-tekstylną, układ kontroli prędkości, składane oparcie fotela pasażera z regulacją podparcia odcinka lędźwiowego kręgosłupa, sterowanie audio z kierownicy, czujnik deszczu, system bezkluczykowy, aluminiowe listy ozdobne dookoła szyb bocznych, podłokietnik tylny z uchwytami na kubki, itp.

Wersja wyposażenia Summum zawiera dodatkowo: skórzaną tapicerkę, siedemnastocalowe koła, aktywne reflektory biksenonowe, układ oczyszczania lamp przednich, światła do jazdy dziennej LED, dodatkowy pakiet oświetlenia wnętrza.  

W cenniku Volvo V40 znajdziemy także pakiety wyposażenia: Zimowy, Nawigacja, Bezpieczeństwo Aktywne I lub II, Buisness, Buisness Professional, Dynamic, Light, Light + Zimowy, City i Intro.

Zobacz też: Test Honda Civic: lepsze nie jest wrogiem dobrego

Volvo oferuje także do modelu V40 zestaw akcesoriów, np.: lodówki, maty, bagażniki, chlapacze i hak holowniczy.

Wybór tych pakietów pozostawiamy do indywidualnej decyzji.

Nasz wybór: Wersja wyposażenia Kinetic (T3 za 92 900 zł, T4 za 101 100 zł, D2 za 89 900 zł, D3 za 95 900 zł, D4 za 107 600 zł).

Redakcja poleca: Volvo V40 T3 lub D4 w wersji Kinetic (T3 za 92 200 zł a D3 za 95 900 zł).

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(2)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • Kondzior
    2022-03-03 12:23:55
    A co z wersja T5?
    0
    pokażodpowiedzi (1)
QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Strefa czystego transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Jest nowa mapa i kilka poprawek

Strefa Czystego Transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Uchwała w tej sprawie została przegłosowana 7 grudnia 2023 r. przez radę miasta. Zmiany? Wbrew wcześniejszym zapowiedziom strefa okaże się nieco mniejsza.

Benzyną E10 tych aut nie zatankujesz. Długa lista! Co mają zrobić kierowcy od 1 stycznia 2024 r.?

Na stacjach pojawi się nowa benzyna E10. Do jakich samochodów lepiej jej nie tankować? Przygotowaliśmy listę pojazdów. Tak, jest też wyszukiwarka opracowana przez ministerstwo klimatu. Ale w tym przypadku najlepiej polegać przede wszystkim na deklaracjach producentów.

Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

REKLAMA

Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

REKLAMA

Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

REKLAMA