REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Volvo V40: Jakie wybrać? Poradnik kupującego

Jakub Tujaka
Volvo V40 fot. Volvo
Volvo V40 fot. Volvo

REKLAMA

REKLAMA

Volvo V40 jest dostępny w jedne wersji nadwoziowej, kilku wariantach silnikowych, a także z różnymi poziomami wyposażenia. W poradniku tym podpowiadamy, którą wersję Volvo V40 wybrać.

Nadwozie Volvo V40

Volvo V40 jest dostępny w jednej wersji nadwoziowej. Jest to pięciodrzwiowy hatchback o długości 4369 mm, wysokości 1445 mm i szerokości (z lusterkami) 2041 mm. Bagażnik kompaktowego Volvo ma pojemność 335 litrów.

REKLAMA

REKLAMA

Silnik Volvo V40

Volvo V40 jest dostępne z jednym silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 litra (w dwóch wariantach mocy T3 -150 i T4 -180 KM) i dwoma silniami diesla. Mniejszy (D2) ma cztery cylindry i pojemność 1,6 (115 KM), a większy ma pięć cylindrów i dwa litry pojemności (D3 150 i D4 177 KM).

Zobacz też: Test Volvo V40: Supernowy

Silniki benzynowe są dostępne jedynie z sześciobiegowymi skrzyniami manualnymi, a diesle D3 i D4 mogą współpracować ze skrzyniami automatycznymi o sześciu przełożeniach, które zmniejszają czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h o 0,3 sekundy w stosunku do skrzyń manualnych (D3 z 9,6 s do 9,3, a D4 z 8,6 s na 8,3 sekundy).

REKLAMA

Nasz wybór: Kierowcom zainteresowanym silnikami benzynowymi polecamy słabszy wariant (T3 150 KM), ponieważ mocniejsza przyspiesza do 100 km/h jedynie o sekundę szybciej, maksymalnie rozpędza się do 225 km/h, a T3 do 210 KM/h. Dopłata około 8 tys. zł za dodatkowe 30 KM jest nieopłacalna.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Miłośnikom diesla polecamy wersję D3 (150 KM), której pięciocylindrowy silnik brzmi i jeździ świetnie.

Wyposażenie Volvo V40

Volvo V40 jest dostępne w czterech wariantach wyposażenia: Standard, Kinetic, Momentum i Summum (D4 w trzech, bez Standard).

Zobacz też: Test Volvo V60: skandynawski trendsetter

W wersji Standard (T3 za 86 900 zł, T4 za 94 100 zł, D2 za 89 900zł, D3 96 800 zł) dostajemy m.in:

System City Safety (wspomaganie hamowania), 6 poduszek powietrznych: dla kierowcy i pasażera, dwie poduszki boczne i kurtyny powietrzne, poduszka powietrzna dla pieszego, autoalarm, układ stabilności dynamicznej kontroli trakcji (DSTC), strefy kontrolowanego zgniotu, system zabezpieczeń przed skutkami uderzeń bocznych (SIPS), system zabezpieczeń przed urazami kręgosłupa szyjnego (WHIPS), układ ABS z elektronicznym układem rozdziału siły hamowania (EBD), układ wspomagania siły hamowania (EBA), system Start/Stop, jednostrefową klimatyzację i recyrkulację powietrza wewnątrz auta.

Wersja Kinetic (T3 za 92 900 zł, T4 za 101 100 zł, D2 za 89 900 zł, D3 za 95 900 zł, D4 za 107 600 zł) zawiera dodatkowo: elektronicznie sterowaną dwustrefową klimatyzację, komputer pokładowy (komunikaty w języku Polskim), trójramienną kierownicę pokryta skórą, skórzane pokrycie dźwigni zmiany biegów z wykończeniem z aluminium, skórzane pokrycie dźwigni zmiany biegów z wykończeniem z aluminium, fotel kierowcy z regulacją odcinka lędźwiowego, chłodzony schowek w desce rozdzielczej itp.

Zobacz też: Peugeot 207 Outdoor: Nie straszne mu krawężniki

Wersja wyposażenia  Momentum ( T3 za 100 700 zł, T4 108 900 zł, D2 za 103 700 zł, D3 za 110 600 zł, D4 za 115 400 zł) zawiera dodatkowo: tapicerkę winylowo-tekstylną, układ kontroli prędkości, składane oparcie fotela pasażera z regulacją podparcia odcinka lędźwiowego kręgosłupa, sterowanie audio z kierownicy, czujnik deszczu, system bezkluczykowy, aluminiowe listy ozdobne dookoła szyb bocznych, podłokietnik tylny z uchwytami na kubki, itp.

Wersja wyposażenia Summum zawiera dodatkowo: skórzaną tapicerkę, siedemnastocalowe koła, aktywne reflektory biksenonowe, układ oczyszczania lamp przednich, światła do jazdy dziennej LED, dodatkowy pakiet oświetlenia wnętrza.  

W cenniku Volvo V40 znajdziemy także pakiety wyposażenia: Zimowy, Nawigacja, Bezpieczeństwo Aktywne I lub II, Buisness, Buisness Professional, Dynamic, Light, Light + Zimowy, City i Intro.

Zobacz też: Test Honda Civic: lepsze nie jest wrogiem dobrego

Volvo oferuje także do modelu V40 zestaw akcesoriów, np.: lodówki, maty, bagażniki, chlapacze i hak holowniczy.

Wybór tych pakietów pozostawiamy do indywidualnej decyzji.

Nasz wybór: Wersja wyposażenia Kinetic (T3 za 92 900 zł, T4 za 101 100 zł, D2 za 89 900 zł, D3 za 95 900 zł, D4 za 107 600 zł).

Redakcja poleca: Volvo V40 T3 lub D4 w wersji Kinetic (T3 za 92 200 zł a D3 za 95 900 zł).

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S?

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

REKLAMA

Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA