REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Volkswagen Polo: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Volkswagen Polo 1.2 TSI DSG Highline, fot. moto.wieszjak.pl
Volkswagen Polo 1.2 TSI DSG Highline, fot. moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA


Wybór w ofercie Volkswagena Polo nie jest łatwy. Nowe Polo dostępne jest w trzech wersjach nadwoziowych oraz kilku silnikowych. W niniejszym poradniku podpowiadamy, wybór którego Polo jest optymalny dla większości kierowców.

Nadwozie

Volkswagena Polo możemy kupić w trzech wersjach nadwoziowych jako trzy lub pięciodrzwiowego hatchbacka. Dostępny jest także wariant pięciodrzwiowego hatchbacka ze zwiększonym prześwitem nazwany Cross.

REKLAMA

Nasz wybór: Pięciodrzwiowy hatchback

Wersja silnikowa

Przy zakupie Volkswagena Polo możemy wybierać spośród siedmiu jednostek napędowych – czterech benzynowych oraz trzech wysokoprężnych.

Zobacz również: Opinie kierowców o Volkswagen Polo

Odradzamy podstawową jednostkę napędową 1.2/60 KM. Jest zbyt słaba nawet jak na auto miejskie. Jeżeli mamy zamiar traktować Polo wyłącznie jako pojazd miejski lepiej wybrać mocniejszą odmianę 1.2/70 KM. Natomiast jeżeli chcemy użytkować Polo od czasu do czasu także w trasie zdecydujmy się na silnik 1.4/85 KM.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kierowcy bardziej wymagający i dysponujący większym budżetem powinni skłonić się ku najmocniejszej odmianie Polo z benzynowym silnikiem 1.2 TSI o mocy 105 KM i z manualną przekładnią.

Dostępnych silników wysokoprężnych 1.2 TDI/75 KM, 1.6 TDI/90 KM oraz 1.6 TDI 105 KM nie polecamy ze względu na wysoką cenę zakupu w stosunku do odmian benzynowych.

Nasz wybór: 1.2 TSI

Wersja wyposażeniowa:

Volkswagen Polo dostępny jest w trzech wersjach wyposażeniowych: Trendline, Comfortline oraz Highline. Żadna z wymienionych wersji nie jest wyposażona w klimatyzację.

Różnica w zakupie pomiędzy poszczególnymi odmianami nie jest duża. Dopłata do wersji Comfortline wynosi ok. 1500 zł zaś do Highline około 4 tys. zł (w stosunku do podstawowej Trendline).

Zobacz również: Test Nissan Navara: drwal w garniturze

Optymalnie warto wybrać bogatszą odmianę Comfortline i doposażyć ją wedle uznania. W stosunku do podstawowej Trendline, w Comfortline znajdziemy m.in. elementy wykończenia wnętrza, których nie dokupimy w opcji, a które są istotne ze względna nasze poczucie estetyki i komfort użytkowania auta. Wersja Comfortline jest też wyposażona m.in. w mocniejsze reflektory H7.

Generalnie różnica w zakupie nie jest duża, a za kilka lat wybór bogatszej bardziej „współcześnie” wyposażonej odmiany może ułatwić odsprzedaż auta.

Nasz wybór: Comfortline, jak dysponujesz większą ilością gotówki i przywiązujesz wagę do takich szczegółów, jak np. skórzane wykończenie elementów wnętrza, kup Highline.

Podsumowanie

Optymalnym wyborem wydaje się być Polo 5d Comfortline z benzynowym silnikiem 1.4/85 KM. Kierowcy bardziej wymagający powinni skłonić się do zakupu Polo 5d 1.2 TSI Highline.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA