REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Volkswagen Polo: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Tomasz Korniejew
Volkswagen Polo 1.2 TSI DSG Highline, fot. moto.wieszjak.pl
Volkswagen Polo 1.2 TSI DSG Highline, fot. moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Wybór w ofercie Volkswagena Polo nie jest łatwy. Nowe Polo dostępne jest w trzech wersjach nadwoziowych oraz kilku silnikowych. W niniejszym poradniku podpowiadamy, wybór którego Polo jest optymalny dla większości kierowców.

Nadwozie

Volkswagena Polo możemy kupić w trzech wersjach nadwoziowych jako trzy lub pięciodrzwiowego hatchbacka. Dostępny jest także wariant pięciodrzwiowego hatchbacka ze zwiększonym prześwitem nazwany Cross.

REKLAMA

Nasz wybór: Pięciodrzwiowy hatchback

Wersja silnikowa

Przy zakupie Volkswagena Polo możemy wybierać spośród siedmiu jednostek napędowych – czterech benzynowych oraz trzech wysokoprężnych.

Zobacz również: Opinie kierowców o Volkswagen Polo

Odradzamy podstawową jednostkę napędową 1.2/60 KM. Jest zbyt słaba nawet jak na auto miejskie. Jeżeli mamy zamiar traktować Polo wyłącznie jako pojazd miejski lepiej wybrać mocniejszą odmianę 1.2/70 KM. Natomiast jeżeli chcemy użytkować Polo od czasu do czasu także w trasie zdecydujmy się na silnik 1.4/85 KM.

Kierowcy bardziej wymagający i dysponujący większym budżetem powinni skłonić się ku najmocniejszej odmianie Polo z benzynowym silnikiem 1.2 TSI o mocy 105 KM i z manualną przekładnią.

Dostępnych silników wysokoprężnych 1.2 TDI/75 KM, 1.6 TDI/90 KM oraz 1.6 TDI 105 KM nie polecamy ze względu na wysoką cenę zakupu w stosunku do odmian benzynowych.

Nasz wybór: 1.2 TSI

Wersja wyposażeniowa:

Volkswagen Polo dostępny jest w trzech wersjach wyposażeniowych: Trendline, Comfortline oraz Highline. Żadna z wymienionych wersji nie jest wyposażona w klimatyzację.

Różnica w zakupie pomiędzy poszczególnymi odmianami nie jest duża. Dopłata do wersji Comfortline wynosi ok. 1500 zł zaś do Highline około 4 tys. zł (w stosunku do podstawowej Trendline).

Zobacz również: Test Nissan Navara: drwal w garniturze

Optymalnie warto wybrać bogatszą odmianę Comfortline i doposażyć ją wedle uznania. W stosunku do podstawowej Trendline, w Comfortline znajdziemy m.in. elementy wykończenia wnętrza, których nie dokupimy w opcji, a które są istotne ze względna nasze poczucie estetyki i komfort użytkowania auta. Wersja Comfortline jest też wyposażona m.in. w mocniejsze reflektory H7.

Generalnie różnica w zakupie nie jest duża, a za kilka lat wybór bogatszej bardziej „współcześnie” wyposażonej odmiany może ułatwić odsprzedaż auta.

Nasz wybór: Comfortline, jak dysponujesz większą ilością gotówki i przywiązujesz wagę do takich szczegółów, jak np. skórzane wykończenie elementów wnętrza, kup Highline.

Podsumowanie

Optymalnym wyborem wydaje się być Polo 5d Comfortline z benzynowym silnikiem 1.4/85 KM. Kierowcy bardziej wymagający powinni skłonić się do zakupu Polo 5d 1.2 TSI Highline.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    REKLAMA

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    REKLAMA

    Mosiężna skrobaczka do szyb. Fiński wynalazek rzeczywiście nie rysuje szyb?

    Mosiężna skrobaczka do szyb to hit ostatnich lat w Polsce. Powód? Ponoć nie ma możliwości, aby porysowała szybę w samochodzie. Ile jest w tym prawdy? I czym tak właściwie jest fińska skrobaczka? Sprawdziłem to.

    Samochody autonomiczne. Kiedy pojawią się na drogach? Częściowo są już dziś

    W XXI wieku przemysł motoryzacyjny ewoluuje szybciej niż kiedykolwiek. Zmiany te napędzają wymogi prawne, wyścigi producentów, ale też wymogi klientów. A to prowadzi do jednego wniosku. Innowacje stopniowo wprowadzają wizję aut autonomicznych do naszego codziennego życia.

    REKLAMA