REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Volkswagen Polo: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Tomasz Korniejew
Volkswagen Polo 1.2 TSI DSG Highline, fot. moto.wieszjak.pl
Volkswagen Polo 1.2 TSI DSG Highline, fot. moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA


Wybór w ofercie Volkswagena Polo nie jest łatwy. Nowe Polo dostępne jest w trzech wersjach nadwoziowych oraz kilku silnikowych. W niniejszym poradniku podpowiadamy, wybór którego Polo jest optymalny dla większości kierowców.

Nadwozie

Volkswagena Polo możemy kupić w trzech wersjach nadwoziowych jako trzy lub pięciodrzwiowego hatchbacka. Dostępny jest także wariant pięciodrzwiowego hatchbacka ze zwiększonym prześwitem nazwany Cross.

REKLAMA

REKLAMA

Nasz wybór: Pięciodrzwiowy hatchback

Wersja silnikowa

Przy zakupie Volkswagena Polo możemy wybierać spośród siedmiu jednostek napędowych – czterech benzynowych oraz trzech wysokoprężnych.

Zobacz również: Opinie kierowców o Volkswagen Polo

REKLAMA

Odradzamy podstawową jednostkę napędową 1.2/60 KM. Jest zbyt słaba nawet jak na auto miejskie. Jeżeli mamy zamiar traktować Polo wyłącznie jako pojazd miejski lepiej wybrać mocniejszą odmianę 1.2/70 KM. Natomiast jeżeli chcemy użytkować Polo od czasu do czasu także w trasie zdecydujmy się na silnik 1.4/85 KM.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kierowcy bardziej wymagający i dysponujący większym budżetem powinni skłonić się ku najmocniejszej odmianie Polo z benzynowym silnikiem 1.2 TSI o mocy 105 KM i z manualną przekładnią.

Dostępnych silników wysokoprężnych 1.2 TDI/75 KM, 1.6 TDI/90 KM oraz 1.6 TDI 105 KM nie polecamy ze względu na wysoką cenę zakupu w stosunku do odmian benzynowych.

Nasz wybór: 1.2 TSI

Wersja wyposażeniowa:

Volkswagen Polo dostępny jest w trzech wersjach wyposażeniowych: Trendline, Comfortline oraz Highline. Żadna z wymienionych wersji nie jest wyposażona w klimatyzację.

Różnica w zakupie pomiędzy poszczególnymi odmianami nie jest duża. Dopłata do wersji Comfortline wynosi ok. 1500 zł zaś do Highline około 4 tys. zł (w stosunku do podstawowej Trendline).

Zobacz również: Test Nissan Navara: drwal w garniturze

Optymalnie warto wybrać bogatszą odmianę Comfortline i doposażyć ją wedle uznania. W stosunku do podstawowej Trendline, w Comfortline znajdziemy m.in. elementy wykończenia wnętrza, których nie dokupimy w opcji, a które są istotne ze względna nasze poczucie estetyki i komfort użytkowania auta. Wersja Comfortline jest też wyposażona m.in. w mocniejsze reflektory H7.

Generalnie różnica w zakupie nie jest duża, a za kilka lat wybór bogatszej bardziej „współcześnie” wyposażonej odmiany może ułatwić odsprzedaż auta.

Nasz wybór: Comfortline, jak dysponujesz większą ilością gotówki i przywiązujesz wagę do takich szczegółów, jak np. skórzane wykończenie elementów wnętrza, kup Highline.

Podsumowanie

Optymalnym wyborem wydaje się być Polo 5d Comfortline z benzynowym silnikiem 1.4/85 KM. Kierowcy bardziej wymagający powinni skłonić się do zakupu Polo 5d 1.2 TSI Highline.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA