REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Renault Kangoo Extrem: kombivan w stylu crossovera

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Renault Kangoo Extrem 1.5 dCi
Renault Kangoo Extrem 1.5 dCi
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Renault Kangoo w 2013 roku przeszedł facelifting. Co zmieniło się w aucie? Czym wyróżnia się wersja Extrem? Jakie zadania nowe Kangoo realizuje najlepiej? O tym wszystkim dowiecie się z naszego testu.

Renault Kangoo Extrem: nadwozie

Renault Kangoo to auto, którego stylizacja została podporządkowana funkcjonalności. Celem projektantów było bowiem stworzenie rodzinnego minivana o wysokich walorach transportowych. Efektem ich pracy jest samochód o nieco kontrowersyjnej sylwetce, ale i możliwościach użytkowych przerastających te jakie oferują nawet najpotężniejsze auta kombi na rynku. Po przeprowadzonym w 2013 roku face liftingu Kangoo zyskało nowy przedni pas nawiązujący stylem do trendów jaki wyznaczyło nowe Clio. 

REKLAMA

Nowe reflektory, atrapa grilla nadały autu świeżości. Co więcej w wersji Extrem, niezwykle rzadkiej i unikatowej, Kangoo nabrało nieco off-roadowego charakteru. Czarne wypełnienie kloszy przednich lamp, posrebrzane lusterka, srebrna dokładka przedniego zderzaka oraz 15-calowe alufelgi to wyróżniki tej wersji. W czasach świetności wszelkiej maści crossoverów i SUV-ów taki zabieg stylizacyjny może być trafnym posunięciem.

Renault Kangoo Extrem: wnętrze

Po zajęciu miejsca w kabinie Renault Kangoo Extrem oczy pasażerów przykuwa potężna deska rozdzielcza wyposażona w ekran systemu multimedialnego R-Link (jedna z nowości wersji po liftingu) oraz potężne okna dachowe stanowiące wyróżnik wersji Extrem. Te ostatnie wyraźnie rozświetlają kabinę czyniąc ją optycznie przestronniejszą, ale niestety pozbawione sąone rolet, przez co w słoneczny dzień wyraźnie nagrzewają całą kabinę. Deska rozdzielcza wykonana jest z twardych plastików, które w górnej jej części są połyskujące i odbijają się w przedniej szybie w trakcie jazdy. Niezłe jest za to spasowanie poszczególnych elementów oraz sam projekt kokpitu. Wygląda on nowocześnie, a poszczególne przełączniki są dobrze opisane i prawidłowo ulokowane.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kapitalnym pomysłem jest także wysoko umieszczony lewarek skrzyni biegów. Jego obsługa jest niezwykle wygodna i szybka. Pozytywne emocje za kierownicą zapewnia także wysoko umieszczony fotel kierowcy, który zapewnia mu świetną widoczność  i pozwala sprawnie manewrować nawet na ciasnych parkingach.

Renault Kangoo Extrem: system R-Link

Deska rozdzielcza nie została jednak dopracowano w każdym szczególe. Porządnej jakości dotykowy ekran systemu multimedialnego R-Link (z dokładną nawigacją GPS TomTom® LIVE, umożliwiającą optymalizację przejazdów oraz licznymi funkcjami, takimi jak: polecenia głosowe, ostrzeżenia o niebezpiecznych strefach czy głosowy odczyt poczty elektronicznej) jest zbyt daleko oddalony od kierowcy co utrudnia jego obsługę w trakcie jazdy.

Irytujący jest również potencjometr sterujący głośnością systemu audio, który jest również włącznikiem całego układu. Regulacja natężenia dźwięku bardzo często kończy się przypadkowych wyłączeniem systemy R-Link, przez co kierowca traci np. widok mapy. Na całe szczęście przy kierownicy ulokowano odrębny pilot do sterowania głośnością systemu muzycznego.

Pasażerowie Reanult Kangoo Extrem, nawet ci wysocy, powinni być usatysfakcjonowani swobodą ruchów jaki zapewnia ogromna kabina tego pojazdu. Żaden z pięciu jego pasażerów nie powinien narzekać na brak miejsca na wysokości kolan czy w okolicach głowy. Co więcej ich bagaż nie będzie musiał spełniać lotniczych wymogów odnoszących się do wymiarów. 660-litrowy bagażnik zapewnia ogromną swobodę w kwestii doboru niezbędnego ekwipunku, nawet tego wakacyjnego. Dodatkowo, jeśli zajdzie taka potrzeba, tylne fotele można bardzo łatwo i szybko złożyć uzyskując dzięki temu przestrzeń o łącznej kubaturze sięgającej aż 2600 litrów.

W trakcie dłuższych podróży łatwo zauważyć pewne braki nowego Kangoo. W drugim rzędzie siedzeń brakuje sytemu wentylacji przez co w upalny dzień potrafi być tam duszno. Szkoda także, że producent nie wyposażył auta w większą ilość schowków.

Renault Kangoo Extrem: silnik 1.5 dCi

Niezwykle mocną stroną  zmodernizowanego Kangoo jest jego układ napędowy. Wysokoprężny silnik 1.5 dCi ma moc 110 KM, ale dzięki 240 Nm momentu obrotowego (dostępnego od 2000 obr./min) sprawnie napędza on auto do prędkości ok. 130 km/h. Nawet manewr wyprzedzania z 4 pasażerami na pokładzie nie jest dużym wyzwaniem dla kierowcy, mimo dość dużej masy pojazdu (….). Silnik ochoczo przyspiesza od ok. 1800-1900 obr./min zachowując przy tym wysoką kulturę pracy.

W kabinie jest cicho, a dźwięk motoru nie jest natarczywy. Podkreślić warto również niezłe wyciszenie i aerodynamikę auta. W kabinie, mimo potężnej przedniej szyby, świst opływającego powietrza słyszalny jest dopiero po przekroczeniu 130 km/h. Skrzynia biegów, wyposażono w sześć przełożeń pracuje lekko i całkiem precyzyjnie. Dobre jej zestopniowanie w połączeniu z naprawdę oszczędnym motorem pozwala utrzymać zużycie paliwa na niskim poziomie: w mieście kształtuje się ono na poziomie 5,8-6,5 l / 100km, poza nim spada do ok. 5,2 l /100 km, a przy oszczędnej jeździe można je ograniczyć nawet do 4,8 l na 100 km.

Renault Kangoo Extrem: zawieszenie

Ciekawie skonfigurowane jest zawieszenie pojazdu, które z przodu wyposażono w kolumny MacPhersona a z tyłu w belkę skrętną. Miękko zestrojony układ zapewnia niezły komfort resorowania nawet na dużych nierównościach, ale z drugiej strony powoduje wyraźne przechyły nadwozia w ostrych zakrętach. Próby przeprowadzone przez naszą redakcję udowodniły jednak, że auto zachowuje wysoką stabilność nawet w trakcie bardzo dynamicznej jazdy w slalomie. Choć auto ma wyraźne tendencję do zarzucania tylną osią (przy wyłączonym ESP) to niezwykle łatwo powraca ono na właściwy tor jazdy. Ogromną zaletą takiej charakterystyki jest prawie niewyczuwalna podsterowność pojazdu. Dzięki temu Kangoo prowadzi się bardzo lekko i chętnie reaguje na nagłe zmiany kierunku jazdy.

Renault Kangoo Extrem: układ kierowniczy i hamulcowy

W precyzyjnym sterowaniu autem i zachowaniu pełnej kontroli nad nim pomaga elektromechaniczne wspomaganie przekładni kierowniczej. Kierownica Kangoo, zapożyczona w najnowszej jego wersji ze Scenica, obraca się lekko i całkiem wyraźnie przekazuje kierowcy sygnały o kończącej się przyczepności przednich opon w trakcie dynamicznej jazdy po łuku. Trudno mieć także większe zastrzeżenia do układu hamulcowego. Auto potrzebuje nieco dłuższego dystansu do wyhamowania ze 100 km/h niż przeciętne auto kompaktowe, ale w swojej klasie jego wyniki są bardzo dobre.

Renault Kangoo Extrem: opinia

Renault Kangoo w wersji Extrem to atrakcyjna propozycja dla dużych rodzin potrzebujących auta mogącego przewieźć w komfortowych warunkach 5 osób wraz z ich bagażem. Choć pewne jego mankamenty potrafią czasem irytować jak np. okna dachowe pozbawione przysłon, brak nawiewu w drugim rzędzie siedzeń czy nieco hałasujące na nierównościach wnętrze, to spektrum zalet tego modelu pozwala spojrzeć na to auto przychylnym okiem. Mocny i bardzo oszczędny silnik Diesla, godna podkreślenia przestronność, przyjemna pozycja za kierownicą, niezłe wyposażenie i przewidywalne zachowanie na drodze to niewątpliwe atuty tego samochodu. Osobiście muszę przyznać, że mimo obcowania z wieloma sportowymi czy luksusowymi autami, jazda tego typu rodzinnymi konstrukcjami zawsze daje mi sporo przyjemności. Jako jedne z nielicznych te auta mają naprawdę sens. Niczego nie udają, są konkretne i wyspecjalizowane w konkretnej dziedzinie - mają w komfortowych warunkach przewieźć dużą liczbę gości a koszt tej podróży musi być jak najniższy. I tę rolę wykonują znakomicie.

Renault Kangoo Extrem 1.5 dCi
Kamil Fraszkiewicz
Renault Kangoo Extrem 1.5 dCi
Kamil Fraszkiewicz
Renault Kangoo Extrem 1.5 dCi
Kamil Fraszkiewicz
Renault Kangoo Extrem 1.5 dCi
Kamil Fraszkiewicz
Renault Kangoo Extrem 1.5 dCi
Kamil Fraszkiewicz
Renault Kangoo Extrem 1.5 dCi
Kamil Fraszkiewicz
Renault Kangoo Extrem 1.5 dCi
Kamil Fraszkiewicz
Renault Kangoo Extrem 1.5 dCi
Kamil Fraszkiewicz
Renault Kangoo Extrem 1.5 dCi
Kamil Fraszkiewicz
Renault Kangoo Extrem 1.5 dCi
Kamil Fraszkiewicz
Renault Kangoo Extrem 1.5 dCi
Kamil Fraszkiewicz
Renault Kangoo Extrem 1.5 dCi
Kamil Fraszkiewicz
Renault Kangoo Extrem 1.5 dCi
Kamil Fraszkiewicz
Renault Kangoo Extrem 1.5 dCi
Kamil Fraszkiewicz
Renault Kangoo Extrem 1.5 dCi
Kamil Fraszkiewicz
Renault Kangoo Extrem 1.5 dCi
Kamil Fraszkiewicz
Renault Kangoo Extrem 1.5 dCi
Kamil Fraszkiewicz
Renault Kangoo Extrem 1.5 dCi
Kamil Fraszkiewicz
Renault Kangoo Extrem 1.5 dCi
Kamil Fraszkiewicz
Renault Kangoo Extrem 1.5 dCi
Kamil Fraszkiewicz
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

REKLAMA

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

REKLAMA

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

REKLAMA