REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Renault Clio IV Grandtour 0.9 Tce - funkcjonalne piękno

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów

REKLAMA

REKLAMA

Renault Clio Grandtour zaskakuje wyszukaną linią nadwozia i turbodoładowanym silnikiem o pojemności zaledwie 0,9 litra. Czy uzyskany efekt osiągnięto kosztem funkcjonalności auta? W końcu nie szata zdobi człowieka.

Renault Clio Grandtour 0.9 Tce: nadwozie

Oblicze nowego Clio Grandtour jest ze wszech miar lepsze, ciekawsze i bardziej spójne niż jego poprzednika. Zaskakują wyraziste przetłoczenia w dolnej części drzwi oraz mocno podkreślone tylne błotniki. Patrząc na auto z tyłu sprawiają one wrażenie obcowania ze sportowym kombi o mocnym silniku, który do przeniesienia całej swej mocy potrzebuje potężnych kół i napędu 4x4. Indywidualny charakter auta nadają także lakierowane na czarno plastiki z chromowanymi wstawkami. Piękne są też potężne, przednie reflektory i eleganckie, wkomponowane tuż pod maską, diodowe światła do jazdy dziennej.

REKLAMA

Entuzjaści aut Hondy i Alfy Romeo zauważą na pewno także klamki tylnych drzwi ulokowane tuż przy szybie. Z której strony nie spojrzeć, Clio Grandtour jest bardzo nowoczesne i wyraźnie odcina się od swoich konkurentów. Sprawia wrażenie sportowego kombi i aż szkoda, że Renault nie zdecydowało się póki co na jego usportowioną wersję R.S.

Renault Clio Grandtour 0.9 Tce: wnętrze

Wnętrze Reanult Clio Grandtour zaskakuje projektem deski rozdzielczej. W części centralnej dominuje prosty w formie panel z wyświetlaczem systemu multimedialnego i sterowaniem klimatyzacją, który wydaje się być niejako doczepiony do kokpitu. Zegary Clio są bardzo czytelne i nowatorskie, ale jazda w słoneczny dzień jest bardzo mecząca z uwagi na ich srebrne obwódki, które silnie odbiją refleksy świetlne. Wśród głównych mankamentów wnętrza wymienić trzeba także lakierowane, plastikowe wstawki na kierownicy, boczkach drzwi i desce rozdzielczej, które łatwo ulegają zarysowaniu i potrafią skrzypieć na nierównościach. Lewarek zmiany biegów, od lat stosowany w tańszych modelach Renault i Dacii, także nieco kłóci się z innowacyjnym projektem wnętrza auta, ale przynajmniej całkiem dobrze wybiera poszczególne przełożenia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wnętrze nowego Clio Grandtour oprócz kilku niedociągnięć ma szereg istotnych zalet, którymi ma szanse zawalczyć o klienta. W przednim rzędzie foteli miejsca jest naprawdę dużo, prawie tyle samo co w autach kompaktowych. Górną część kokpitu pokrywa przyjemny i miękki w dotyku plastik. Bagażnik w kombi ma regularne kształty, pojemność 358 litrów i podwójną podłogę, pod którą znajduje się 85-litrowy schowek. Gdy obie przestrzenie zostaną połączone powstanie kufer o pojemności 443 litrów. Wśród jego zalet zaliczyć trzeba także nisko poprowadzoną krawędź załadunku, składane fotele (powstaje nieduży próg) oraz łatwo wyjmowaną roletę.

Renault Clio Grandtour 0.9 Tce: multimedialny system R-link

Na osobną pochwałę zasługuje multimedialny system R-link. Wyposażony w dotykowy ekran o przekątnej 7-cali świetnie reaguje na dotyk, ma niebywale intuicyjną obsługę i w połączeniu z nawigacją i udanym systemem audio Bass Reflex, tworzy swoiste samochodowe centrum rozrywki. Poza tym, po każdej odbytej jeździe wyświetla zbiorcze dane na temat stylu jazdy kierowcy, zużytego paliwa oraz ocenę ekojazdy. Wszystko to sprawia wrażenie obcowania z pojazdem o co najmniej klasę wyższym.

Renault Clio Grandtour 0.9 Tce: silnik z turbodoładowaniem

Pod maską Clio Grandtour zagościł trzycylindrowy silnik o pojemności skokowej zaledwie 0,9 litra z wtryskiem pośrednim (coraz rzadsze rozwiązanie). Dzięki turbosprężarce osiąga on 90 KM mocy. Silnik nie grzeszy mocą, ale przyspieszenie jest wyraźnie odczuwalne. Realny spadek osiągów czuć przy ok. 135 km/h. Wtedy też w kabinie zaczyna robić się głośno na skutek szumu powietrza opływającego lusterka boczne i górną krawędź drzwi. Przyznam szczerze, że pod tym względem Clio mnie trochę rozczarowało. Także wyniki spalania mogłyby być lepsze. W mieście auto potrzebuje przeciętnie 7,7 litra paliwa na 100 km. Na trasie spalanie spada do ok. 5,9 l na 100 km. Bardzo dynamiczna jazda podniesie oba wyniki o ok. 1,5 litra.

Renault Clio Grandtour 0.9 Tce: układ kierowniczy

Układ kierowniczy nowego Renault Clio Grandtour zebrał w trakcie jazd szereg pochwał. Działa sposób bardzo bezpośredni, jest czuły na każdy ruch kierownicy i wręcz stworzony do lawirowania między autami w ruchu miejskim. Choć dla niekórych wspomaganie może wydawać się zbyt silne, to szybkość jego działania, w mojej ocenie, znacznie częściej pomaga na drodze niż szkodzi.

Renault Clio Grandtour 0.9 Tce: zawieszenie i hamulce

Zawieszenie Clio Grandtour jest sprężyste, ale gwałtowne zacieśnianie zakrętu przy prędkościach powyżej 100 km/h powoduje, że nadwozie wyraźne się przechyla. Auto jest jednak przewidywalne i dobrze utrzymuje zadany tor jazdy. Wysokie noty należą się układowi hamulcowemu, który bardzo dobrze wyhamowuje nowe Clio Grandtour. Hamulec jest bardzo czuły i pozwala na szybką interwencję nawet wtedy, gdy nasze myśli uciekną na chwilę poza auto.

Renault Clio Grandtour 0.9 Tce: wyposażenie i cena

Prezentowane Renault Clio Grandtour posiadało wyposażenie wchodzące w skład najbogatszej wersji Intens, które można nabyć od  57 850 zł. Nie pokładzie auta nie zabrakło zatem 4 poduszek powietrznych, systemu ABS z EBD, manualnej klimatyzacji, kierownicy obszytej skórą, świateł do jazdy dziennej (LED), bezkluczykowego dostępu do wnętrza (karta może być w kieszeni), przednich szyb sterowanych elektrycznie czy systemu audio Renault Bass Reflex. Wersja ta posiada także 7-calowy ekran dotykowy z nawigacją GPS, ale nasz egzemplarz posiadał dodatkowy pakiet, dzięki któremu auto zyskało nawigację TomTom i system dźwięku przestrzennego 3D Sound by Arkamys. Oprócz tego doposażono go także w automatyczną klimatyzację, kamerę cofania wraz z czujnikami parkowania, 16-calowe alufelgi, przyciemniane i elektrycznie sterowane tylne szyby czy wskaźnik stylu jazdy. Trzeba przyznać, że łączna cena, wynosząca ok. 63 tys. zł za maksymalnie wyposażone Clio z nowoczesnym silnikiem i całkiem przestronnym wnętrzem jest naprawdę dobrze skalkulowana.

Renault Clio Grandtour 0.9 Tce: opinia

Zadziwiające, że kombi z segmentu B może zaskakiwać tak wyszukaną linią nadwozia. Renault Clio Grandtour urzeka swym wyglądem i nie rozczarowuje prowadzeniem. Silnik ma odpowiedni zapas momentu obrotowego, aby sprawnie poruszać się nawet za miastem. Hamulce są skuteczne, a układ kierowniczy bardzo bezpośredni. Clio wydaje się być optymalnym wyborem dla młodej rodziny, bowiem za relatywnie niską cenę oferuje naprawdę dobrze wyposażone, nowożytne wnętrze z przestronną kabiną. Wysokie osoby, o wzroście ponad 180 cm mogą co prawda narzekać na brak miejsca na tylnej kanapie na wysokości kolan, ale dzieci będą się tam czuły swobodnie. Bagażnik Clio Grandtour nie jest tak obszerny jak w sedanach z segmentu B, ale jest znacznie bardziej funkcjonalny i ustawny, dzięki czemu łatwiej przewiezie wielkogabarytowe przedmioty jak np. pralkę. Największym mankamentem są błyszczące plastiki użyte do wykończenia kabiny, które hałasują na nierównościach i trochę za miękkie w zakrętach zawieszenie. Obiektywnie patrząc na nowe Clio Grandtour jest to auto niezwykle poręczne w mieście przez co wyjątkowo niechętnie oddawałem je do parku prasowego. Liczę na to, że w przyszłości powróci do mnie, ale już w wersji R.S.

Dane techniczne Renault Clio Grandtour 0.9 Tce 90

Renault Clio Grandtor 0.9 Tce 90
Typ silnika benzynowy z turbodoładowaniem
Pojemność 898 cm3
Układ cylindrów/zawory R3/12V
Maksymalna moc 90 KM/5250 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 135 Nm/2500 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów 5+1
Wymiary (dł./szer./wys.) 4267/1506/1445 mm
Rozstaw osi 2589 mm
Masa własna 1180 kg
Maksymalna ładowność -
Średnica zawracania 11,0 m
V-max 182 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 12,2 s
Zużycie paliwa* 5,5/3,9/4,5 l
Pojemność bagażnika 443/1380 l
Cena od 52 950 zł (bez promocji i rabatów)
Cena prezentowanej wersji 62 500 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Clio Grandtour
Kamil Fraszkiewicz
Clio Grandtour
Kamil Fraszkiewicz
Clio Grandtour
Kamil Fraszkiewicz
Renault Clio Grandtour II
Kamil Fraszkiewicz
Clio Grandtour
Kamil Fraszkiewicz
Clio Grandtour
Kamil Fraszkiewicz
Clio Grandtour
Kamil Fraszkiewicz
Clio Grandtour
Kamil Fraszkiewicz
Clio Grandtour
Kamil Fraszkiewicz
Renault Clio Grandtour - kokpit ma zbyt duże połacie błyszczącego plastiku. Łatwo go zarysować.
Kamil Fraszkiewicz
Renault Clio Grandtour - panel centralny jest niejako doczepiony do kokpitu.
Kamil Fraszkiewicz
Renault Clio Grandtour - obwódka wokół zegarów mocno odbija światło słoneczne podczas jazdy.
Renault Clio Grandtour - tryb ECO pozwala ograniczyc zapędy kierowcy do dynamicznej jazdy, oszczędzając w ten sposób paliwo.
Kamil Fraszkiewicz
Renault Clio Grandtour bagażnik o pojemności 358 litrów plus 85 litrów pod jego podłogą.
Kamil Fraszkiewicz
Renault Clio Grandtour - schowek pod bagażnikiem ma 85 litrów.
Kamil Fraszkiewicz
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA