REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Renault Clio IV Grandtour 0.9 Tce - funkcjonalne piękno

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów

REKLAMA

REKLAMA

Renault Clio Grandtour zaskakuje wyszukaną linią nadwozia i turbodoładowanym silnikiem o pojemności zaledwie 0,9 litra. Czy uzyskany efekt osiągnięto kosztem funkcjonalności auta? W końcu nie szata zdobi człowieka.

Renault Clio Grandtour 0.9 Tce: nadwozie

Oblicze nowego Clio Grandtour jest ze wszech miar lepsze, ciekawsze i bardziej spójne niż jego poprzednika. Zaskakują wyraziste przetłoczenia w dolnej części drzwi oraz mocno podkreślone tylne błotniki. Patrząc na auto z tyłu sprawiają one wrażenie obcowania ze sportowym kombi o mocnym silniku, który do przeniesienia całej swej mocy potrzebuje potężnych kół i napędu 4x4. Indywidualny charakter auta nadają także lakierowane na czarno plastiki z chromowanymi wstawkami. Piękne są też potężne, przednie reflektory i eleganckie, wkomponowane tuż pod maską, diodowe światła do jazdy dziennej.

REKLAMA

Entuzjaści aut Hondy i Alfy Romeo zauważą na pewno także klamki tylnych drzwi ulokowane tuż przy szybie. Z której strony nie spojrzeć, Clio Grandtour jest bardzo nowoczesne i wyraźnie odcina się od swoich konkurentów. Sprawia wrażenie sportowego kombi i aż szkoda, że Renault nie zdecydowało się póki co na jego usportowioną wersję R.S.

Renault Clio Grandtour 0.9 Tce: wnętrze

Wnętrze Reanult Clio Grandtour zaskakuje projektem deski rozdzielczej. W części centralnej dominuje prosty w formie panel z wyświetlaczem systemu multimedialnego i sterowaniem klimatyzacją, który wydaje się być niejako doczepiony do kokpitu. Zegary Clio są bardzo czytelne i nowatorskie, ale jazda w słoneczny dzień jest bardzo mecząca z uwagi na ich srebrne obwódki, które silnie odbiją refleksy świetlne. Wśród głównych mankamentów wnętrza wymienić trzeba także lakierowane, plastikowe wstawki na kierownicy, boczkach drzwi i desce rozdzielczej, które łatwo ulegają zarysowaniu i potrafią skrzypieć na nierównościach. Lewarek zmiany biegów, od lat stosowany w tańszych modelach Renault i Dacii, także nieco kłóci się z innowacyjnym projektem wnętrza auta, ale przynajmniej całkiem dobrze wybiera poszczególne przełożenia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wnętrze nowego Clio Grandtour oprócz kilku niedociągnięć ma szereg istotnych zalet, którymi ma szanse zawalczyć o klienta. W przednim rzędzie foteli miejsca jest naprawdę dużo, prawie tyle samo co w autach kompaktowych. Górną część kokpitu pokrywa przyjemny i miękki w dotyku plastik. Bagażnik w kombi ma regularne kształty, pojemność 358 litrów i podwójną podłogę, pod którą znajduje się 85-litrowy schowek. Gdy obie przestrzenie zostaną połączone powstanie kufer o pojemności 443 litrów. Wśród jego zalet zaliczyć trzeba także nisko poprowadzoną krawędź załadunku, składane fotele (powstaje nieduży próg) oraz łatwo wyjmowaną roletę.

Renault Clio Grandtour 0.9 Tce: multimedialny system R-link

Na osobną pochwałę zasługuje multimedialny system R-link. Wyposażony w dotykowy ekran o przekątnej 7-cali świetnie reaguje na dotyk, ma niebywale intuicyjną obsługę i w połączeniu z nawigacją i udanym systemem audio Bass Reflex, tworzy swoiste samochodowe centrum rozrywki. Poza tym, po każdej odbytej jeździe wyświetla zbiorcze dane na temat stylu jazdy kierowcy, zużytego paliwa oraz ocenę ekojazdy. Wszystko to sprawia wrażenie obcowania z pojazdem o co najmniej klasę wyższym.

Renault Clio Grandtour 0.9 Tce: silnik z turbodoładowaniem

Pod maską Clio Grandtour zagościł trzycylindrowy silnik o pojemności skokowej zaledwie 0,9 litra z wtryskiem pośrednim (coraz rzadsze rozwiązanie). Dzięki turbosprężarce osiąga on 90 KM mocy. Silnik nie grzeszy mocą, ale przyspieszenie jest wyraźnie odczuwalne. Realny spadek osiągów czuć przy ok. 135 km/h. Wtedy też w kabinie zaczyna robić się głośno na skutek szumu powietrza opływającego lusterka boczne i górną krawędź drzwi. Przyznam szczerze, że pod tym względem Clio mnie trochę rozczarowało. Także wyniki spalania mogłyby być lepsze. W mieście auto potrzebuje przeciętnie 7,7 litra paliwa na 100 km. Na trasie spalanie spada do ok. 5,9 l na 100 km. Bardzo dynamiczna jazda podniesie oba wyniki o ok. 1,5 litra.

Renault Clio Grandtour 0.9 Tce: układ kierowniczy

Układ kierowniczy nowego Renault Clio Grandtour zebrał w trakcie jazd szereg pochwał. Działa sposób bardzo bezpośredni, jest czuły na każdy ruch kierownicy i wręcz stworzony do lawirowania między autami w ruchu miejskim. Choć dla niekórych wspomaganie może wydawać się zbyt silne, to szybkość jego działania, w mojej ocenie, znacznie częściej pomaga na drodze niż szkodzi.

Renault Clio Grandtour 0.9 Tce: zawieszenie i hamulce

Zawieszenie Clio Grandtour jest sprężyste, ale gwałtowne zacieśnianie zakrętu przy prędkościach powyżej 100 km/h powoduje, że nadwozie wyraźne się przechyla. Auto jest jednak przewidywalne i dobrze utrzymuje zadany tor jazdy. Wysokie noty należą się układowi hamulcowemu, który bardzo dobrze wyhamowuje nowe Clio Grandtour. Hamulec jest bardzo czuły i pozwala na szybką interwencję nawet wtedy, gdy nasze myśli uciekną na chwilę poza auto.

Renault Clio Grandtour 0.9 Tce: wyposażenie i cena

Prezentowane Renault Clio Grandtour posiadało wyposażenie wchodzące w skład najbogatszej wersji Intens, które można nabyć od  57 850 zł. Nie pokładzie auta nie zabrakło zatem 4 poduszek powietrznych, systemu ABS z EBD, manualnej klimatyzacji, kierownicy obszytej skórą, świateł do jazdy dziennej (LED), bezkluczykowego dostępu do wnętrza (karta może być w kieszeni), przednich szyb sterowanych elektrycznie czy systemu audio Renault Bass Reflex. Wersja ta posiada także 7-calowy ekran dotykowy z nawigacją GPS, ale nasz egzemplarz posiadał dodatkowy pakiet, dzięki któremu auto zyskało nawigację TomTom i system dźwięku przestrzennego 3D Sound by Arkamys. Oprócz tego doposażono go także w automatyczną klimatyzację, kamerę cofania wraz z czujnikami parkowania, 16-calowe alufelgi, przyciemniane i elektrycznie sterowane tylne szyby czy wskaźnik stylu jazdy. Trzeba przyznać, że łączna cena, wynosząca ok. 63 tys. zł za maksymalnie wyposażone Clio z nowoczesnym silnikiem i całkiem przestronnym wnętrzem jest naprawdę dobrze skalkulowana.

Renault Clio Grandtour 0.9 Tce: opinia

Zadziwiające, że kombi z segmentu B może zaskakiwać tak wyszukaną linią nadwozia. Renault Clio Grandtour urzeka swym wyglądem i nie rozczarowuje prowadzeniem. Silnik ma odpowiedni zapas momentu obrotowego, aby sprawnie poruszać się nawet za miastem. Hamulce są skuteczne, a układ kierowniczy bardzo bezpośredni. Clio wydaje się być optymalnym wyborem dla młodej rodziny, bowiem za relatywnie niską cenę oferuje naprawdę dobrze wyposażone, nowożytne wnętrze z przestronną kabiną. Wysokie osoby, o wzroście ponad 180 cm mogą co prawda narzekać na brak miejsca na tylnej kanapie na wysokości kolan, ale dzieci będą się tam czuły swobodnie. Bagażnik Clio Grandtour nie jest tak obszerny jak w sedanach z segmentu B, ale jest znacznie bardziej funkcjonalny i ustawny, dzięki czemu łatwiej przewiezie wielkogabarytowe przedmioty jak np. pralkę. Największym mankamentem są błyszczące plastiki użyte do wykończenia kabiny, które hałasują na nierównościach i trochę za miękkie w zakrętach zawieszenie. Obiektywnie patrząc na nowe Clio Grandtour jest to auto niezwykle poręczne w mieście przez co wyjątkowo niechętnie oddawałem je do parku prasowego. Liczę na to, że w przyszłości powróci do mnie, ale już w wersji R.S.

Dane techniczne Renault Clio Grandtour 0.9 Tce 90

Renault Clio Grandtor 0.9 Tce 90
Typ silnika benzynowy z turbodoładowaniem
Pojemność 898 cm3
Układ cylindrów/zawory R3/12V
Maksymalna moc 90 KM/5250 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 135 Nm/2500 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów 5+1
Wymiary (dł./szer./wys.) 4267/1506/1445 mm
Rozstaw osi 2589 mm
Masa własna 1180 kg
Maksymalna ładowność -
Średnica zawracania 11,0 m
V-max 182 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 12,2 s
Zużycie paliwa* 5,5/3,9/4,5 l
Pojemność bagażnika 443/1380 l
Cena od 52 950 zł (bez promocji i rabatów)
Cena prezentowanej wersji 62 500 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Clio Grandtour
Kamil Fraszkiewicz
Clio Grandtour
Kamil Fraszkiewicz
Clio Grandtour
Kamil Fraszkiewicz
Renault Clio Grandtour II
Kamil Fraszkiewicz
Clio Grandtour
Kamil Fraszkiewicz
Clio Grandtour
Kamil Fraszkiewicz
Clio Grandtour
Kamil Fraszkiewicz
Clio Grandtour
Kamil Fraszkiewicz
Clio Grandtour
Kamil Fraszkiewicz
Renault Clio Grandtour - kokpit ma zbyt duże połacie błyszczącego plastiku. Łatwo go zarysować.
Kamil Fraszkiewicz
Renault Clio Grandtour - panel centralny jest niejako doczepiony do kokpitu.
Kamil Fraszkiewicz
Renault Clio Grandtour - obwódka wokół zegarów mocno odbija światło słoneczne podczas jazdy.
Renault Clio Grandtour - tryb ECO pozwala ograniczyc zapędy kierowcy do dynamicznej jazdy, oszczędzając w ten sposób paliwo.
Kamil Fraszkiewicz
Renault Clio Grandtour bagażnik o pojemności 358 litrów plus 85 litrów pod jego podłogą.
Kamil Fraszkiewicz
Renault Clio Grandtour - schowek pod bagażnikiem ma 85 litrów.
Kamil Fraszkiewicz
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy egzamin na prawo jazdy 2025. Za te błędy oblejesz od razu – zobacz pełną listę

Od lipca 2025 roku jeden błąd wystarczy, by zakończyć egzamin na prawo jazdy wynikiem negatywnym – bez możliwości dokończenia jazdy. Zobacz, co się zmieniło, które błędy kończą egzamin natychmiast i jak się do niego przygotować.

Od kiedy nowy tachograf 2025? Błędy lokalizacji, problemy z czasem pracy [OBSŁUGA]

Od kiedy w przewozach międzynarodowych Unii Europejskiej obowiązuje wyłącznie nowy tachograf (G2V2)? Jak go obsługiwać? Są błędy lokalizacji i problemy z czasem pracy. Na co uważać, by uniknąć kar?

5 tys. euro kary dla przewoźnika. 120 euro mandatu dla kierowcy. Kary za złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą [Normy]

Złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą może słono kosztować przewoźnika i kierowcę. W Niemczech przewoźnik zapłaci nawet 5 tys. euro kary, a kierowca 120 euro mandatu. Jakie są przepisy i normy w krajach UE?

Kupiłeś opony w internecie? Podatek PCC w 2025 może Cię zaskoczyć – zobacz, kiedy zapłacić i jak uniknąć kary

W 2025 roku fiskus sprawdza, kto powinien zapłacić podatek PCC za zakupy online. Jeśli kupiłeś opony przez internet: na OLX, Allegro lub Facebook Marketplace i możesz mieć obowiązek złożenia deklaracji PCC-3 i zapłacenia należnego podatku. Podatek od zakupu opon przez internet dotyczy także osób prywatnych. Zobacz, kiedy trzeba zapłacić PCC, ile wynosi kara za brak zgłoszenia oraz jak uniknąć konsekwencji.

REKLAMA

Wakacyjny drink i… utracone prawo jazdy? Co grozi za alkohol na wodzie i ścieżkach

Prowadzenie pojazdu pod wpływem alkoholu stanowi poważne zagrożenie – niezależnie od tego, czy poruszamy się po drogach, wodzie czy ścieżkach rowerowych. Przepisy są w tym względzie jasne, choć w niektórych sytuacjach mogą budzić wątpliwości. Warto wiedzieć, jakie konsekwencje grożą za nieodpowiedzialne zachowanie, w tym potencjalna utrata prawa jazdy.

KGP: 122 159 interwencji, 550 wypadków drogowych, 37 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 122 159 interwencji. Byli wzywani do 550 wypadków drogowych.

Punkty karne: ile możesz mieć, kiedy się kasują, jak odzyskać prawo jazdy?

Zastanawiasz się, ile punktów karnych możesz mieć i kiedy znikają z Twojego konta? Interesują Cię najnowsze przepisy na 2025 rok dotyczące kasowania punktów, kursów redukcyjnych i tego, jak nie stracić prawa jazdy ani nie przepłacić za OC w 2025 roku? Ten kompleksowy przewodnik rozwieje wszelkie wątpliwości. Dowiedz się, co oznaczają punkty karne, jak działają nowe limity dla doświadczonych i początkujących kierowców, a także jakie są konsekwencje przekroczenia dozwolonej liczby punktów.

Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

REKLAMA

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

REKLAMA