REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Ssangyong Actyon Sports: komfort przede wszystkim

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Ssangyong Actyon Sports - przód
Ssangyong Actyon Sports - przód
Ssangyong

REKLAMA

REKLAMA

Zakup pickupa wiąże się z korzyściami dla przedsiębiorców wynikającymi z możliwości odpisywania podatku VAT zawartego w cenie paliwa. Minusem samochodów typu pickup jest zazwyczaj mocno ograniczony komfort jazdy. Zdaje się, że Ssangyong modelem Actyon Sports wyszedł naprzeciw oczekiwaniom przedsiębiorców, którzy szukając oszczędności nie koniecznie chcą rezygnować z komfortu.

Projektanci nadali najnowszej wersji Ssangyonga Actyon Sports mniej kontrowersyjny wygląd niż poprzedniej generacji modelu. Całkowicie zmieniono stylizację przedniej części nadwozia. Kontrowersyjne kształty zostały zastąpione liniami bardziej klasycznymi ale wpisującymi się we współczesny trend. Stąd nadal charakterystycznymi elementami przedniej części nadwozia są reflektory, duży wlot powietrza i masywne zderzaki.

REKLAMA

Prezentowana odmiana została wyposażona w napęd 4x4. Prześwit Ssangyonga ma 18,8 cm, a skrzynia ładunkowa wymiary – 127,5 cm x 157,5 cm.

Zobacz też: Test Nissan Navara: drwal w garniturze

Wnętrze

Jest przestronne. Fotele kierowcy i pasażera mają płytkie profile ale siedzi się na nich wygodnie. Z tyłu miejsca także jest sporo. Widoczność z miejsca kierowcy jest dobra, o ile bierzemy pod uwagę przód i boki. Z racji konstrukcji nadwozia widoczność do tyłu jest mocno ograniczona ale w parkingowych manewrach pomagają czujniki.

Kokpit jest przejrzysty i wręcz ascetyczny. Pełen prostych linii i kantów. Nie jest to wada, bo całość została rozplanowana ergonomicznie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Naszą uwagę przykuł wyświetlacz elektronicznego zegarka. Z niewiadomych przyczyn godzina jest wyświetlana w dwóch rzędach, co skutecznie utrudnia jej odczytywanie.

Zobacz też: Test Mitsubishi L200: Sportowa lokomotywa

 Napęd/układ jezdny

Pod maską Ssangyonga Actyona Sports pracuje dwulitrowy silnik diesla rozwijający moc 155 KM. Jednostka pracuje zaskakująco cicho, jak na napęd pickupa. Z napędem współpracuje sześciobiegowy automat.

Przeciwnicy pickupów zwracają uwagę na minimalny komfort jazdy, który oferują tego typu konstrukcje. Actyon Sports jest w tej klasie wyjątkiem. Komfort podróżowania Ssangyongiem jest zbliżony do komfortu, jaki oferują tradycyjne samochody osobowe. Dzieje się tak, ponieważ konstruktorzy wyposażyli Actyona Sports w tylne zawieszenie, które jest stosowane w samochodach mających wozić ludzi, a nie towary, czyli układ wielowahaczowy. Efekt jest taki, że pojazd zaskakująco miękko tłumi wszelkie niedoskonałości nawierzchni, ale cierpi na tym ładowność. Maksymalnie na opisywanego pickupa załadujemy 767 kg. Większość konkurentów ma ładowność przekraczającą tonę. Dlatego w dziedzinie wartości użytkowych typowych dla samochodów roboczych Ssangyong przegrywa. Ale znacznie zyskuje w oczach osób, które potrzebują pickupa jedynie do tego, by odliczać VAT z paliwa, a nie po to by wozić nim ciężary.

Zobacz też: Porównanie lekkich aut dostawczych

REKLAMA

Układ kierowniczy Actyona Sports jest daleki od precyzji ale po chwili przyzwyczajenia samochód jest przewidywalny w prowadzeniu. Minusem w codziennym użytkowaniu w warunkach miejskich są duże gabaryty i znacznie mniejszy w porównaniu do typowych samochodów osobowych promień skrętu. W rezultacie parkowanie na parkingu w centrum handlowym, czy znalezienie odpowiedniego miejsca w zatłoczonym mieście miasta staja się uciążliwe.

Nieźle Actyon Sports plasuje się w kategorii spalanie. Według danych producenta w ruchu miejskim samochód spala 10,2 l oleju napędowego na 100 km. Nawet jeżeli w praktyce zużycie paliwa okaże się większe o litr na 100 km to wynik będzie akceptowalny.

Mając w planach jazdę Actyonem Sports w trasie, należy zdać sobie sprawę z faktu, że prędkość maksymalna tego samochodu to według danych producenta 165 km/h. Oznacza to, że optymalna prędkość „przelotowa” dla tego samochodu to jakieś 120-130 km/h, nie jest to zatem pojazd autostradowy.

Zobacz też: Porównanie małych aut dostawczych

Podsumowanie

Ssangyong Actyon Sports dostępny jest od 88 tys. zł. Biorąc pod uwagę możliwość odliczenia pełnej stawki podatku VAT od ceny, jej wysokość wydaje się atrakcyjna. Tym bardziej, że Actyon Sports wygląda dobrze, a i komfort jazdy nim jest bardzo przyzwoity. Zadowoleni będą z niego przedsiębiorcy szukający oszczędności w eksploatacji samochodu (paliwo bez VAT), którzy nie muszą wozić bardzo ciężkich sprzętów, a jedynie duże gabarytowo. Actyon Sports niedostatki w ładowności niweluje wysokim komfortem jazdy, co jest istotne w użytkowaniu tego samochodu na co dzień.

Dane techniczne:

Ssangyong Actyon Sports 2.0 Diesel 
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1998 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 155 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 360 Nm/1500-2800 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 6-bieg
Maksymalna ładowność 745 kg
Wymiary (dł./szer./wys.) 499 cm/191/179 cm
Rozstaw osi 306 cm
V-max 163 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h b.d.
Zużycie paliwa* 10,2/6,8/8 l/100 km
Cena od 88 000 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Ssangyong Actyon Sports - przód
Ssangyong
Ssangyong Actyon Sports - przód
Ssangyong
Ssangyong Actyon Sports - tył
Ssangyong
Ssangyong Actyon Sports - tył
Ssangyong
Ssangyong Actyon Sports - automatyczna skrzynia biegów
Ssangyong
Ssangyong Actyon Sports - kokpit
Ssangyong
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

REKLAMA

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

REKLAMA

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

REKLAMA