REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Ssangyong Actyon Sports: komfort przede wszystkim

Tomasz Korniejew
Ssangyong Actyon Sports - przód
Ssangyong Actyon Sports - przód
Ssangyong

REKLAMA

REKLAMA

Zakup pickupa wiąże się z korzyściami dla przedsiębiorców wynikającymi z możliwości odpisywania podatku VAT zawartego w cenie paliwa. Minusem samochodów typu pickup jest zazwyczaj mocno ograniczony komfort jazdy. Zdaje się, że Ssangyong modelem Actyon Sports wyszedł naprzeciw oczekiwaniom przedsiębiorców, którzy szukając oszczędności nie koniecznie chcą rezygnować z komfortu.

Projektanci nadali najnowszej wersji Ssangyonga Actyon Sports mniej kontrowersyjny wygląd niż poprzedniej generacji modelu. Całkowicie zmieniono stylizację przedniej części nadwozia. Kontrowersyjne kształty zostały zastąpione liniami bardziej klasycznymi ale wpisującymi się we współczesny trend. Stąd nadal charakterystycznymi elementami przedniej części nadwozia są reflektory, duży wlot powietrza i masywne zderzaki.

REKLAMA

Prezentowana odmiana została wyposażona w napęd 4x4. Prześwit Ssangyonga ma 18,8 cm, a skrzynia ładunkowa wymiary – 127,5 cm x 157,5 cm.

Zobacz też: Test Nissan Navara: drwal w garniturze

Wnętrze

Jest przestronne. Fotele kierowcy i pasażera mają płytkie profile ale siedzi się na nich wygodnie. Z tyłu miejsca także jest sporo. Widoczność z miejsca kierowcy jest dobra, o ile bierzemy pod uwagę przód i boki. Z racji konstrukcji nadwozia widoczność do tyłu jest mocno ograniczona ale w parkingowych manewrach pomagają czujniki.

Kokpit jest przejrzysty i wręcz ascetyczny. Pełen prostych linii i kantów. Nie jest to wada, bo całość została rozplanowana ergonomicznie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Naszą uwagę przykuł wyświetlacz elektronicznego zegarka. Z niewiadomych przyczyn godzina jest wyświetlana w dwóch rzędach, co skutecznie utrudnia jej odczytywanie.

Zobacz też: Test Mitsubishi L200: Sportowa lokomotywa

 Napęd/układ jezdny

Pod maską Ssangyonga Actyona Sports pracuje dwulitrowy silnik diesla rozwijający moc 155 KM. Jednostka pracuje zaskakująco cicho, jak na napęd pickupa. Z napędem współpracuje sześciobiegowy automat.

Przeciwnicy pickupów zwracają uwagę na minimalny komfort jazdy, który oferują tego typu konstrukcje. Actyon Sports jest w tej klasie wyjątkiem. Komfort podróżowania Ssangyongiem jest zbliżony do komfortu, jaki oferują tradycyjne samochody osobowe. Dzieje się tak, ponieważ konstruktorzy wyposażyli Actyona Sports w tylne zawieszenie, które jest stosowane w samochodach mających wozić ludzi, a nie towary, czyli układ wielowahaczowy. Efekt jest taki, że pojazd zaskakująco miękko tłumi wszelkie niedoskonałości nawierzchni, ale cierpi na tym ładowność. Maksymalnie na opisywanego pickupa załadujemy 767 kg. Większość konkurentów ma ładowność przekraczającą tonę. Dlatego w dziedzinie wartości użytkowych typowych dla samochodów roboczych Ssangyong przegrywa. Ale znacznie zyskuje w oczach osób, które potrzebują pickupa jedynie do tego, by odliczać VAT z paliwa, a nie po to by wozić nim ciężary.

Zobacz też: Porównanie lekkich aut dostawczych

REKLAMA

Układ kierowniczy Actyona Sports jest daleki od precyzji ale po chwili przyzwyczajenia samochód jest przewidywalny w prowadzeniu. Minusem w codziennym użytkowaniu w warunkach miejskich są duże gabaryty i znacznie mniejszy w porównaniu do typowych samochodów osobowych promień skrętu. W rezultacie parkowanie na parkingu w centrum handlowym, czy znalezienie odpowiedniego miejsca w zatłoczonym mieście miasta staja się uciążliwe.

Nieźle Actyon Sports plasuje się w kategorii spalanie. Według danych producenta w ruchu miejskim samochód spala 10,2 l oleju napędowego na 100 km. Nawet jeżeli w praktyce zużycie paliwa okaże się większe o litr na 100 km to wynik będzie akceptowalny.

Mając w planach jazdę Actyonem Sports w trasie, należy zdać sobie sprawę z faktu, że prędkość maksymalna tego samochodu to według danych producenta 165 km/h. Oznacza to, że optymalna prędkość „przelotowa” dla tego samochodu to jakieś 120-130 km/h, nie jest to zatem pojazd autostradowy.

Zobacz też: Porównanie małych aut dostawczych

Podsumowanie

Ssangyong Actyon Sports dostępny jest od 88 tys. zł. Biorąc pod uwagę możliwość odliczenia pełnej stawki podatku VAT od ceny, jej wysokość wydaje się atrakcyjna. Tym bardziej, że Actyon Sports wygląda dobrze, a i komfort jazdy nim jest bardzo przyzwoity. Zadowoleni będą z niego przedsiębiorcy szukający oszczędności w eksploatacji samochodu (paliwo bez VAT), którzy nie muszą wozić bardzo ciężkich sprzętów, a jedynie duże gabarytowo. Actyon Sports niedostatki w ładowności niweluje wysokim komfortem jazdy, co jest istotne w użytkowaniu tego samochodu na co dzień.

Dane techniczne:

Ssangyong Actyon Sports 2.0 Diesel 
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1998 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 155 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 360 Nm/1500-2800 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 6-bieg
Maksymalna ładowność 745 kg
Wymiary (dł./szer./wys.) 499 cm/191/179 cm
Rozstaw osi 306 cm
V-max 163 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h b.d.
Zużycie paliwa* 10,2/6,8/8 l/100 km
Cena od 88 000 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Ssangyong Actyon Sports - przód
Ssangyong
Ssangyong Actyon Sports - przód
Ssangyong
Ssangyong Actyon Sports - tył
Ssangyong
Ssangyong Actyon Sports - tył
Ssangyong
Ssangyong Actyon Sports - automatyczna skrzynia biegów
Ssangyong
Ssangyong Actyon Sports - kokpit
Ssangyong
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA