REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Ssangyong Actyon Sports: komfort przede wszystkim

Tomasz Korniejew
Ssangyong Actyon Sports - przód
Ssangyong Actyon Sports - przód
Ssangyong

REKLAMA

REKLAMA

Zakup pickupa wiąże się z korzyściami dla przedsiębiorców wynikającymi z możliwości odpisywania podatku VAT zawartego w cenie paliwa. Minusem samochodów typu pickup jest zazwyczaj mocno ograniczony komfort jazdy. Zdaje się, że Ssangyong modelem Actyon Sports wyszedł naprzeciw oczekiwaniom przedsiębiorców, którzy szukając oszczędności nie koniecznie chcą rezygnować z komfortu.

Projektanci nadali najnowszej wersji Ssangyonga Actyon Sports mniej kontrowersyjny wygląd niż poprzedniej generacji modelu. Całkowicie zmieniono stylizację przedniej części nadwozia. Kontrowersyjne kształty zostały zastąpione liniami bardziej klasycznymi ale wpisującymi się we współczesny trend. Stąd nadal charakterystycznymi elementami przedniej części nadwozia są reflektory, duży wlot powietrza i masywne zderzaki.

REKLAMA

Prezentowana odmiana została wyposażona w napęd 4x4. Prześwit Ssangyonga ma 18,8 cm, a skrzynia ładunkowa wymiary – 127,5 cm x 157,5 cm.

Zobacz też: Test Nissan Navara: drwal w garniturze

Wnętrze

Jest przestronne. Fotele kierowcy i pasażera mają płytkie profile ale siedzi się na nich wygodnie. Z tyłu miejsca także jest sporo. Widoczność z miejsca kierowcy jest dobra, o ile bierzemy pod uwagę przód i boki. Z racji konstrukcji nadwozia widoczność do tyłu jest mocno ograniczona ale w parkingowych manewrach pomagają czujniki.

Kokpit jest przejrzysty i wręcz ascetyczny. Pełen prostych linii i kantów. Nie jest to wada, bo całość została rozplanowana ergonomicznie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Naszą uwagę przykuł wyświetlacz elektronicznego zegarka. Z niewiadomych przyczyn godzina jest wyświetlana w dwóch rzędach, co skutecznie utrudnia jej odczytywanie.

Zobacz też: Test Mitsubishi L200: Sportowa lokomotywa

 Napęd/układ jezdny

Pod maską Ssangyonga Actyona Sports pracuje dwulitrowy silnik diesla rozwijający moc 155 KM. Jednostka pracuje zaskakująco cicho, jak na napęd pickupa. Z napędem współpracuje sześciobiegowy automat.

Przeciwnicy pickupów zwracają uwagę na minimalny komfort jazdy, który oferują tego typu konstrukcje. Actyon Sports jest w tej klasie wyjątkiem. Komfort podróżowania Ssangyongiem jest zbliżony do komfortu, jaki oferują tradycyjne samochody osobowe. Dzieje się tak, ponieważ konstruktorzy wyposażyli Actyona Sports w tylne zawieszenie, które jest stosowane w samochodach mających wozić ludzi, a nie towary, czyli układ wielowahaczowy. Efekt jest taki, że pojazd zaskakująco miękko tłumi wszelkie niedoskonałości nawierzchni, ale cierpi na tym ładowność. Maksymalnie na opisywanego pickupa załadujemy 767 kg. Większość konkurentów ma ładowność przekraczającą tonę. Dlatego w dziedzinie wartości użytkowych typowych dla samochodów roboczych Ssangyong przegrywa. Ale znacznie zyskuje w oczach osób, które potrzebują pickupa jedynie do tego, by odliczać VAT z paliwa, a nie po to by wozić nim ciężary.

Zobacz też: Porównanie lekkich aut dostawczych

REKLAMA

Układ kierowniczy Actyona Sports jest daleki od precyzji ale po chwili przyzwyczajenia samochód jest przewidywalny w prowadzeniu. Minusem w codziennym użytkowaniu w warunkach miejskich są duże gabaryty i znacznie mniejszy w porównaniu do typowych samochodów osobowych promień skrętu. W rezultacie parkowanie na parkingu w centrum handlowym, czy znalezienie odpowiedniego miejsca w zatłoczonym mieście miasta staja się uciążliwe.

Nieźle Actyon Sports plasuje się w kategorii spalanie. Według danych producenta w ruchu miejskim samochód spala 10,2 l oleju napędowego na 100 km. Nawet jeżeli w praktyce zużycie paliwa okaże się większe o litr na 100 km to wynik będzie akceptowalny.

Mając w planach jazdę Actyonem Sports w trasie, należy zdać sobie sprawę z faktu, że prędkość maksymalna tego samochodu to według danych producenta 165 km/h. Oznacza to, że optymalna prędkość „przelotowa” dla tego samochodu to jakieś 120-130 km/h, nie jest to zatem pojazd autostradowy.

Zobacz też: Porównanie małych aut dostawczych

Podsumowanie

Ssangyong Actyon Sports dostępny jest od 88 tys. zł. Biorąc pod uwagę możliwość odliczenia pełnej stawki podatku VAT od ceny, jej wysokość wydaje się atrakcyjna. Tym bardziej, że Actyon Sports wygląda dobrze, a i komfort jazdy nim jest bardzo przyzwoity. Zadowoleni będą z niego przedsiębiorcy szukający oszczędności w eksploatacji samochodu (paliwo bez VAT), którzy nie muszą wozić bardzo ciężkich sprzętów, a jedynie duże gabarytowo. Actyon Sports niedostatki w ładowności niweluje wysokim komfortem jazdy, co jest istotne w użytkowaniu tego samochodu na co dzień.

Dane techniczne:

Ssangyong Actyon Sports 2.0 Diesel 
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1998 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 155 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 360 Nm/1500-2800 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 6-bieg
Maksymalna ładowność 745 kg
Wymiary (dł./szer./wys.) 499 cm/191/179 cm
Rozstaw osi 306 cm
V-max 163 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h b.d.
Zużycie paliwa* 10,2/6,8/8 l/100 km
Cena od 88 000 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Ssangyong Actyon Sports - przód
Ssangyong
Ssangyong Actyon Sports - przód
Ssangyong
Ssangyong Actyon Sports - tył
Ssangyong
Ssangyong Actyon Sports - tył
Ssangyong
Ssangyong Actyon Sports - automatyczna skrzynia biegów
Ssangyong
Ssangyong Actyon Sports - kokpit
Ssangyong
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA

Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

REKLAMA

Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

REKLAMA