REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Ssangyong Actyon Sports: komfort przede wszystkim

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Ssangyong Actyon Sports - przód
Ssangyong Actyon Sports - przód
Ssangyong

REKLAMA

REKLAMA

Zakup pickupa wiąże się z korzyściami dla przedsiębiorców wynikającymi z możliwości odpisywania podatku VAT zawartego w cenie paliwa. Minusem samochodów typu pickup jest zazwyczaj mocno ograniczony komfort jazdy. Zdaje się, że Ssangyong modelem Actyon Sports wyszedł naprzeciw oczekiwaniom przedsiębiorców, którzy szukając oszczędności nie koniecznie chcą rezygnować z komfortu.

Projektanci nadali najnowszej wersji Ssangyonga Actyon Sports mniej kontrowersyjny wygląd niż poprzedniej generacji modelu. Całkowicie zmieniono stylizację przedniej części nadwozia. Kontrowersyjne kształty zostały zastąpione liniami bardziej klasycznymi ale wpisującymi się we współczesny trend. Stąd nadal charakterystycznymi elementami przedniej części nadwozia są reflektory, duży wlot powietrza i masywne zderzaki.

REKLAMA

REKLAMA

Prezentowana odmiana została wyposażona w napęd 4x4. Prześwit Ssangyonga ma 18,8 cm, a skrzynia ładunkowa wymiary – 127,5 cm x 157,5 cm.

Zobacz też: Test Nissan Navara: drwal w garniturze

Wnętrze

Jest przestronne. Fotele kierowcy i pasażera mają płytkie profile ale siedzi się na nich wygodnie. Z tyłu miejsca także jest sporo. Widoczność z miejsca kierowcy jest dobra, o ile bierzemy pod uwagę przód i boki. Z racji konstrukcji nadwozia widoczność do tyłu jest mocno ograniczona ale w parkingowych manewrach pomagają czujniki.

REKLAMA

Kokpit jest przejrzysty i wręcz ascetyczny. Pełen prostych linii i kantów. Nie jest to wada, bo całość została rozplanowana ergonomicznie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Naszą uwagę przykuł wyświetlacz elektronicznego zegarka. Z niewiadomych przyczyn godzina jest wyświetlana w dwóch rzędach, co skutecznie utrudnia jej odczytywanie.

Zobacz też: Test Mitsubishi L200: Sportowa lokomotywa

 Napęd/układ jezdny

Pod maską Ssangyonga Actyona Sports pracuje dwulitrowy silnik diesla rozwijający moc 155 KM. Jednostka pracuje zaskakująco cicho, jak na napęd pickupa. Z napędem współpracuje sześciobiegowy automat.

Przeciwnicy pickupów zwracają uwagę na minimalny komfort jazdy, który oferują tego typu konstrukcje. Actyon Sports jest w tej klasie wyjątkiem. Komfort podróżowania Ssangyongiem jest zbliżony do komfortu, jaki oferują tradycyjne samochody osobowe. Dzieje się tak, ponieważ konstruktorzy wyposażyli Actyona Sports w tylne zawieszenie, które jest stosowane w samochodach mających wozić ludzi, a nie towary, czyli układ wielowahaczowy. Efekt jest taki, że pojazd zaskakująco miękko tłumi wszelkie niedoskonałości nawierzchni, ale cierpi na tym ładowność. Maksymalnie na opisywanego pickupa załadujemy 767 kg. Większość konkurentów ma ładowność przekraczającą tonę. Dlatego w dziedzinie wartości użytkowych typowych dla samochodów roboczych Ssangyong przegrywa. Ale znacznie zyskuje w oczach osób, które potrzebują pickupa jedynie do tego, by odliczać VAT z paliwa, a nie po to by wozić nim ciężary.

Zobacz też: Porównanie lekkich aut dostawczych

Układ kierowniczy Actyona Sports jest daleki od precyzji ale po chwili przyzwyczajenia samochód jest przewidywalny w prowadzeniu. Minusem w codziennym użytkowaniu w warunkach miejskich są duże gabaryty i znacznie mniejszy w porównaniu do typowych samochodów osobowych promień skrętu. W rezultacie parkowanie na parkingu w centrum handlowym, czy znalezienie odpowiedniego miejsca w zatłoczonym mieście miasta staja się uciążliwe.

Nieźle Actyon Sports plasuje się w kategorii spalanie. Według danych producenta w ruchu miejskim samochód spala 10,2 l oleju napędowego na 100 km. Nawet jeżeli w praktyce zużycie paliwa okaże się większe o litr na 100 km to wynik będzie akceptowalny.

Mając w planach jazdę Actyonem Sports w trasie, należy zdać sobie sprawę z faktu, że prędkość maksymalna tego samochodu to według danych producenta 165 km/h. Oznacza to, że optymalna prędkość „przelotowa” dla tego samochodu to jakieś 120-130 km/h, nie jest to zatem pojazd autostradowy.

Zobacz też: Porównanie małych aut dostawczych

Podsumowanie

Ssangyong Actyon Sports dostępny jest od 88 tys. zł. Biorąc pod uwagę możliwość odliczenia pełnej stawki podatku VAT od ceny, jej wysokość wydaje się atrakcyjna. Tym bardziej, że Actyon Sports wygląda dobrze, a i komfort jazdy nim jest bardzo przyzwoity. Zadowoleni będą z niego przedsiębiorcy szukający oszczędności w eksploatacji samochodu (paliwo bez VAT), którzy nie muszą wozić bardzo ciężkich sprzętów, a jedynie duże gabarytowo. Actyon Sports niedostatki w ładowności niweluje wysokim komfortem jazdy, co jest istotne w użytkowaniu tego samochodu na co dzień.

Dane techniczne:

Ssangyong Actyon Sports 2.0 Diesel 
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1998 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 155 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 360 Nm/1500-2800 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 6-bieg
Maksymalna ładowność 745 kg
Wymiary (dł./szer./wys.) 499 cm/191/179 cm
Rozstaw osi 306 cm
V-max 163 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h b.d.
Zużycie paliwa* 10,2/6,8/8 l/100 km
Cena od 88 000 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Ssangyong Actyon Sports - przód
Ssangyong
Ssangyong Actyon Sports - przód
Ssangyong
Ssangyong Actyon Sports - tył
Ssangyong
Ssangyong Actyon Sports - tył
Ssangyong
Ssangyong Actyon Sports - automatyczna skrzynia biegów
Ssangyong
Ssangyong Actyon Sports - kokpit
Ssangyong
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA