REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Ssangyong Actyon Sports: komfort przede wszystkim

Tomasz Korniejew
Ssangyong Actyon Sports - przód
Ssangyong Actyon Sports - przód
Ssangyong

REKLAMA

REKLAMA

Zakup pickupa wiąże się z korzyściami dla przedsiębiorców wynikającymi z możliwości odpisywania podatku VAT zawartego w cenie paliwa. Minusem samochodów typu pickup jest zazwyczaj mocno ograniczony komfort jazdy. Zdaje się, że Ssangyong modelem Actyon Sports wyszedł naprzeciw oczekiwaniom przedsiębiorców, którzy szukając oszczędności nie koniecznie chcą rezygnować z komfortu.

Projektanci nadali najnowszej wersji Ssangyonga Actyon Sports mniej kontrowersyjny wygląd niż poprzedniej generacji modelu. Całkowicie zmieniono stylizację przedniej części nadwozia. Kontrowersyjne kształty zostały zastąpione liniami bardziej klasycznymi ale wpisującymi się we współczesny trend. Stąd nadal charakterystycznymi elementami przedniej części nadwozia są reflektory, duży wlot powietrza i masywne zderzaki.

REKLAMA

Prezentowana odmiana została wyposażona w napęd 4x4. Prześwit Ssangyonga ma 18,8 cm, a skrzynia ładunkowa wymiary – 127,5 cm x 157,5 cm.

Zobacz też: Test Nissan Navara: drwal w garniturze

Wnętrze

Jest przestronne. Fotele kierowcy i pasażera mają płytkie profile ale siedzi się na nich wygodnie. Z tyłu miejsca także jest sporo. Widoczność z miejsca kierowcy jest dobra, o ile bierzemy pod uwagę przód i boki. Z racji konstrukcji nadwozia widoczność do tyłu jest mocno ograniczona ale w parkingowych manewrach pomagają czujniki.

Kokpit jest przejrzysty i wręcz ascetyczny. Pełen prostych linii i kantów. Nie jest to wada, bo całość została rozplanowana ergonomicznie.

Naszą uwagę przykuł wyświetlacz elektronicznego zegarka. Z niewiadomych przyczyn godzina jest wyświetlana w dwóch rzędach, co skutecznie utrudnia jej odczytywanie.

Zobacz też: Test Mitsubishi L200: Sportowa lokomotywa

 Napęd/układ jezdny

Pod maską Ssangyonga Actyona Sports pracuje dwulitrowy silnik diesla rozwijający moc 155 KM. Jednostka pracuje zaskakująco cicho, jak na napęd pickupa. Z napędem współpracuje sześciobiegowy automat.

Przeciwnicy pickupów zwracają uwagę na minimalny komfort jazdy, który oferują tego typu konstrukcje. Actyon Sports jest w tej klasie wyjątkiem. Komfort podróżowania Ssangyongiem jest zbliżony do komfortu, jaki oferują tradycyjne samochody osobowe. Dzieje się tak, ponieważ konstruktorzy wyposażyli Actyona Sports w tylne zawieszenie, które jest stosowane w samochodach mających wozić ludzi, a nie towary, czyli układ wielowahaczowy. Efekt jest taki, że pojazd zaskakująco miękko tłumi wszelkie niedoskonałości nawierzchni, ale cierpi na tym ładowność. Maksymalnie na opisywanego pickupa załadujemy 767 kg. Większość konkurentów ma ładowność przekraczającą tonę. Dlatego w dziedzinie wartości użytkowych typowych dla samochodów roboczych Ssangyong przegrywa. Ale znacznie zyskuje w oczach osób, które potrzebują pickupa jedynie do tego, by odliczać VAT z paliwa, a nie po to by wozić nim ciężary.

Zobacz też: Porównanie lekkich aut dostawczych

REKLAMA

Układ kierowniczy Actyona Sports jest daleki od precyzji ale po chwili przyzwyczajenia samochód jest przewidywalny w prowadzeniu. Minusem w codziennym użytkowaniu w warunkach miejskich są duże gabaryty i znacznie mniejszy w porównaniu do typowych samochodów osobowych promień skrętu. W rezultacie parkowanie na parkingu w centrum handlowym, czy znalezienie odpowiedniego miejsca w zatłoczonym mieście miasta staja się uciążliwe.

Nieźle Actyon Sports plasuje się w kategorii spalanie. Według danych producenta w ruchu miejskim samochód spala 10,2 l oleju napędowego na 100 km. Nawet jeżeli w praktyce zużycie paliwa okaże się większe o litr na 100 km to wynik będzie akceptowalny.

Mając w planach jazdę Actyonem Sports w trasie, należy zdać sobie sprawę z faktu, że prędkość maksymalna tego samochodu to według danych producenta 165 km/h. Oznacza to, że optymalna prędkość „przelotowa” dla tego samochodu to jakieś 120-130 km/h, nie jest to zatem pojazd autostradowy.

Zobacz też: Porównanie małych aut dostawczych

Podsumowanie

Ssangyong Actyon Sports dostępny jest od 88 tys. zł. Biorąc pod uwagę możliwość odliczenia pełnej stawki podatku VAT od ceny, jej wysokość wydaje się atrakcyjna. Tym bardziej, że Actyon Sports wygląda dobrze, a i komfort jazdy nim jest bardzo przyzwoity. Zadowoleni będą z niego przedsiębiorcy szukający oszczędności w eksploatacji samochodu (paliwo bez VAT), którzy nie muszą wozić bardzo ciężkich sprzętów, a jedynie duże gabarytowo. Actyon Sports niedostatki w ładowności niweluje wysokim komfortem jazdy, co jest istotne w użytkowaniu tego samochodu na co dzień.

Dane techniczne:

Ssangyong Actyon Sports 2.0 Diesel 
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1998 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 155 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 360 Nm/1500-2800 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 6-bieg
Maksymalna ładowność 745 kg
Wymiary (dł./szer./wys.) 499 cm/191/179 cm
Rozstaw osi 306 cm
V-max 163 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h b.d.
Zużycie paliwa* 10,2/6,8/8 l/100 km
Cena od 88 000 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Ssangyong Actyon Sports - przód
Ssangyong
Ssangyong Actyon Sports - przód
Ssangyong
Ssangyong Actyon Sports - tył
Ssangyong
Ssangyong Actyon Sports - tył
Ssangyong
Ssangyong Actyon Sports - automatyczna skrzynia biegów
Ssangyong
Ssangyong Actyon Sports - kokpit
Ssangyong
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    REKLAMA

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    REKLAMA

    Mosiężna skrobaczka do szyb. Fiński wynalazek rzeczywiście nie rysuje szyb?

    Mosiężna skrobaczka do szyb to hit ostatnich lat w Polsce. Powód? Ponoć nie ma możliwości, aby porysowała szybę w samochodzie. Ile jest w tym prawdy? I czym tak właściwie jest fińska skrobaczka? Sprawdziłem to.

    Samochody autonomiczne. Kiedy pojawią się na drogach? Częściowo są już dziś

    W XXI wieku przemysł motoryzacyjny ewoluuje szybciej niż kiedykolwiek. Zmiany te napędzają wymogi prawne, wyścigi producentów, ale też wymogi klientów. A to prowadzi do jednego wniosku. Innowacje stopniowo wprowadzają wizję aut autonomicznych do naszego codziennego życia.

    REKLAMA