Nissan NV 200 Combi: auto rodzinne?
REKLAMA
REKLAMA
Spoglądając na osobową odmianę Nissana NV200 trudno od razu nie odgadnąć, że model został zbudowany na bazie auta dostawczego. Ma to swoje plusy, bo pudełkowate nadwozie sporych rozmiarów pojazdu ma wyraźnie zaznaczone kontury, co znacznie ułatwia manewry. A w miarę regularny geometryczny kształt umożliwił zastosowanie szeroko otwieranych drzwi, które z kolei ułatwiają wsiadanie i wysiadanie z auta oraz ewentualny załadunek.
REKLAMA
Lepiej jeździ niż wygląda
REKLAMA
Przedział pasażerski Nissana NV200 zrobiony jest z tanich, ale wytrzymałych plastików i nie razi oszczędnością znaną z samochodów bagażowych. Wszelkie przyciski na tablicy przyrządów rozmieszczono ergonomicznie, dźwignię zmiany biegów umieszczono na dole konsoli centralnej, co podnosi ergonomię obsługi, a tuż obok prędkościomierza wygospodarowano miejsce na cyfrowy wyświetlacz.
Fotel kierowcy, mimo że nie ma szerokiego zakresu regulacji jest wygodny. Cieszy też dobra widoczność we wszystkich kierunkach.
Do napędu testowanego przez nas NV200 posłużył wysokoprężny silnik z rodziny dCi o pojemności 1.5 l i mocy maksymalnej 89 KM. Jednostka wyróżnia się niezłą elastycznością i głośną pracą.
Zobacz również: Opinie kierowców o Nissan NV200
REKLAMA
Użytkowanie sporego Nissana z dieslem pod maską, na co dzień nie jest uciążliwe. Samochodem jeździ się zaskakująco przyjemnie zarówno po mieście, jak i w trasie. Parkingowe manewry oprócz wspomnianej dobrej widoczności ułatwia niewielki promień skrętu.
Niestety moc maksymalna może okazać się niewystarczająca w przypadku, gdy NV200 będziemy wozić ciężkie przedmioty lub z kompletem pasażerów i dużym bagażem jeździli w dalekie trasy. W takim przypadku lepiej wybrać mocniejszy silnik benzynowy (109 KM).
Opisywany Nissan, zaskakuje komfortem jazdy. Konstruktorzy zastosowali klasycznie dla tego typu konstrukcji resory w tylnym zawieszeniu, co sugerowałoby, że podczas jazdy po nierównościach autem będzie mocno trzęsło. NV200 nie trzęsie przesadnie, nawet gdy kierowca podróżuje sam bez załadunku. Komfort tłumienia nierówności w tym aucie można porównać do komfortu, jaki oferuje przeciętny pojazd z segmentu samochodów miejskich.
Zobacz również: Kia Venga – wygląd to nie wszystko
Czy to się opłaca?
Nissan NV200 Combi z silnikiem wysokoprężnym w bogatszej odmianie Comfort kosztuje 72 322 zł brutto. Za tę kwotę otrzymujemy może niezbyt urodziwy, ale całkiem komfortowy, pięcioosobowy pojazd z ogromną przestrzenią bagażową i oszczędnym silnikiem. Auto wyposażone jest m.in. w dwie poduszki powietrzne (boczne są wyposażeniem opcjonalnym), klimatyzację, centralny zamek z pilotem oraz elektrycznie podnoszone szyby i regulowane lusterka. O wiele tańszą opcją jest zakup NV200 z mocniejszym benzynowym silnikiem o mocy 109 KM za 58 438 zł brutto w odmianie podstawowej Basic. Biorąc dodatkowo pod uwagę możliwość odliczenia VATu od ceny zakupu koszt nabycia NV200 wydaje się być atrakcyjny.
REKLAMA
REKLAMA