REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nissan NV 200 Combi: auto rodzinne?

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Czy stosunkowo niedrogie auto dostawczo-osobowe jest uniwersalne na tyle, że nadaje się do wożenia nim rodziny? Jeżeli to Nissan NV200, to okazuje się że tak.

Spoglądając na osobową odmianę Nissana NV200 trudno od razu nie odgadnąć, że model został zbudowany na bazie auta dostawczego. Ma to swoje plusy, bo pudełkowate nadwozie sporych rozmiarów pojazdu ma wyraźnie zaznaczone kontury, co znacznie ułatwia manewry. A w miarę regularny geometryczny kształt umożliwił zastosowanie szeroko otwieranych drzwi, które z kolei ułatwiają wsiadanie i wysiadanie z auta oraz ewentualny załadunek.

REKLAMA

Lepiej jeździ niż wygląda

REKLAMA

Przedział pasażerski Nissana NV200 zrobiony jest z tanich, ale wytrzymałych plastików i nie razi oszczędnością znaną z samochodów bagażowych. Wszelkie przyciski na tablicy przyrządów rozmieszczono ergonomicznie, dźwignię zmiany biegów umieszczono na dole konsoli centralnej, co podnosi ergonomię obsługi, a tuż obok prędkościomierza wygospodarowano miejsce na cyfrowy wyświetlacz. 

Fotel kierowcy, mimo że nie ma szerokiego zakresu regulacji jest wygodny. Cieszy też dobra widoczność we wszystkich kierunkach.
Do napędu testowanego przez nas NV200 posłużył wysokoprężny silnik z rodziny dCi o pojemności 1.5 l i mocy maksymalnej 89 KM. Jednostka wyróżnia się niezłą elastycznością i głośną pracą. 

Zobacz również: Opinie kierowców o Nissan NV200

REKLAMA

Użytkowanie sporego Nissana z dieslem pod maską, na co dzień nie jest uciążliwe. Samochodem jeździ się zaskakująco przyjemnie zarówno po mieście, jak i w trasie. Parkingowe manewry oprócz wspomnianej dobrej widoczności ułatwia niewielki promień skrętu.
Niestety moc maksymalna może okazać się niewystarczająca w przypadku, gdy NV200 będziemy wozić ciężkie przedmioty lub z kompletem pasażerów i dużym bagażem jeździli w dalekie trasy. W takim przypadku lepiej wybrać mocniejszy silnik benzynowy (109 KM).

Opisywany Nissan, zaskakuje komfortem jazdy. Konstruktorzy zastosowali klasycznie dla tego typu konstrukcji resory w tylnym zawieszeniu, co sugerowałoby, że podczas jazdy po nierównościach autem będzie mocno trzęsło. NV200 nie trzęsie przesadnie, nawet gdy kierowca podróżuje sam bez załadunku. Komfort tłumienia nierówności w tym aucie można porównać do komfortu, jaki oferuje przeciętny pojazd z segmentu samochodów miejskich. 

Zobacz również: Kia Venga – wygląd to nie wszystko

Czy to się opłaca?

Nissan NV200 Combi z silnikiem wysokoprężnym w bogatszej odmianie Comfort kosztuje 72 322 zł brutto. Za tę kwotę otrzymujemy może niezbyt urodziwy, ale całkiem komfortowy, pięcioosobowy pojazd z ogromną przestrzenią bagażową i oszczędnym silnikiem. Auto wyposażone jest m.in. w dwie poduszki powietrzne (boczne są wyposażeniem opcjonalnym), klimatyzację, centralny zamek z pilotem oraz elektrycznie podnoszone szyby i regulowane lusterka. O wiele tańszą opcją jest zakup NV200 z mocniejszym benzynowym silnikiem o mocy 109 KM za 58 438 zł brutto w odmianie podstawowej Basic. Biorąc dodatkowo pod uwagę możliwość odliczenia VATu od ceny zakupu koszt nabycia NV200 wydaje się być atrakcyjny.

Fot. Moto.wieszjak.pl Nissan NV 200 Combi
Schowek po stronie pasażera w Nissanie NV200 jest nie zamykany. Fot. Moto.wieszjak.pl
W wyposażeniu testowanego NV200 nie zabrakło elektrycznie regulowanych lusterek. Fot. Moto.wieszjak.pl
Pięciobiegowa przekładnia Nissana NV200 jest dobrze zestopniowana. Fot. Moto.wieszjak.pl
Fot. Moto.wieszjak.pl Nissan NV 200 Combi
Tylne fotele w Nissanie NV200 można zdemontować. Fot. Moto.wieszjak.pl
Fotel kierowcy w Nissanie NV200 jest wygodny. Fot. Moto.wieszjak.pl
Fot. Moto.wieszjak.pl Nissan NV 200 Combi
Tablica przyrządów NV200 jest przejrzysta. Wykonanie na średnim poziomie. Fot. Moto.wieszjak.pl
Fot. Moto.wieszjak.pl Nissan NV 200 Combi
Nissanem NV200 jeździ się zaskakująco wygodnie, jak na auto z rodowodem dostawczym. Fot. Moto.wieszjak.pl
Fot. Moto.wieszjak.pl Nissan NV 200 Combi
Fot. Moto.wieszjak.pl Nissan NV 200 Combi
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Mandat za brak płynu do spryskiwaczy w 2023 r. Czy płyn jest obowiązkowy?

    Czy mandat za brak płynu do spryskiwaczy jest jedynie mitem kreowanym przez kierowców? I czym sam płyn do spryskiwaczy jest obowiązkowy w aucie? To dwa kluczowe pytania, które zostały postawione przed tym materiałem.

    Kondycja branży motoryzacyjnej. Kto będzie budować samochody przyszłości?

    Branżę motoryzacyjną czeka szereg wyzwań. Wraca do normalności po okresie pandemii, a do tego stoi u progu transformacji. I w tym punkcie warto spojrzeć na nią, ale od strony HR-u. Jak wygląda dostępność wykwalifikowanej kadry w tym sektorze?

    Jak odpalić silnik z kabli? Kierowca musi pamiętać o kolejności

    Jak odpalić silnik z kabli? To pytanie, które jest szczególnie aktualne o tej porze roku. A odpowiedź dotyczy kolejności podłączania przewodów do obydwu akumulatorów. Ta jest najważniejsza.

    MAN TGE po liftingu. Model 2024 otrzyma jakby luksusowe wnętrze

    MAN TGE przechodzi właśnie drobny lifting. I ten w stu procentach skupi się na kabinie pasażerskiej. Unowocześni multimedia, ale i systemy bezpieczeństwa. Stąd nazwa Next Level. Co konkretnie się zmieni po modernizacji?

    REKLAMA

    Paliwo E10. Wyszukiwarka z szeregiem błędów. Pozwala nawet na tankowanie benzyną... diesla

    W sieci pojawiła się rządowa wyszukiwarka, w której można sprawdzić, czy twój pojazd jest kompatybilny z paliwem E10. A lista jest naprawdę ciekawa! Czasami silnik 1,6 FSI znosi nowy typ benzyny, a czasami nie. Program zaleca nawet stosowanie benzyny E10 w... dieslu. A to nie koniec błędów.

    Miesiącami szukano sprawcy dziurawienia opon. Odkrycie, kto za tym stoi było zaskakujące

    We włoskim miasteczku od kilku miesięcy szukano sprawcy dziurawienia opon w samochodach. Odkrycia dokonano dzięki nagraniom z kamer monitoringu. Okazało się, że był to pies. Jak to się stało, że zniszczył tyle samochodów?

    Nowy Opel Corsa Hybrid. MHEV pojedzie nawet kilometr na samym prądzie

    Opel Corsa po liftingu po raz pierwszy w historii modelu otrzymał lekką hybrydę. MHEV w niemieckim hatchbacku może mieć 100 lub 136 koni mocy. A to nie koniec dobrych informacji na temat tego auta.

    Opony całoroczne a zimowe. Które są lepsze?

    Opony na zimę to opony zimowe? Dziś to już nie jest takie oczywiste. Zwłaszcza że na rynku pojawił się szereg opon całorocznych. Czy wielosezonówka może stanowić realną alternatywę?

    REKLAMA

    Mandat za jazdę nieodśnieżonym samochodem w 2023 r. Kara może być liczona w tysiącach

    Jazda nieodśnieżonym samochodem stanowi wykroczenie. A w 2023 r. na kierowców czeka wyjątkowo surowa kara. Bo gdy policjanci zaczną podliczać kolejne składowe wykroczenia, uzbiera się kilka tysięcy złotych. Ładna sumka!

    Płatność za paliwo samochodem, czyli aplikacja Skody Pay to Fuel

    Płatność za paliwo samochodem to nowy pomysł Skody. Kierowca po zatankowaniu pojazdu może uruchomić aplikację Pay to Fuel, wsiąść do auta i po prostu odjechać. Płatność dokona się automatycznie i w pełni zdalnie. Jak działa ten system? I jakie są jego wymagania?

    REKLAMA