REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nissan NV 200 Combi: auto rodzinne?

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA


Czy stosunkowo niedrogie auto dostawczo-osobowe jest uniwersalne na tyle, że nadaje się do wożenia nim rodziny? Jeżeli to Nissan NV200, to okazuje się że tak.

Spoglądając na osobową odmianę Nissana NV200 trudno od razu nie odgadnąć, że model został zbudowany na bazie auta dostawczego. Ma to swoje plusy, bo pudełkowate nadwozie sporych rozmiarów pojazdu ma wyraźnie zaznaczone kontury, co znacznie ułatwia manewry. A w miarę regularny geometryczny kształt umożliwił zastosowanie szeroko otwieranych drzwi, które z kolei ułatwiają wsiadanie i wysiadanie z auta oraz ewentualny załadunek.

REKLAMA

REKLAMA

Lepiej jeździ niż wygląda

Przedział pasażerski Nissana NV200 zrobiony jest z tanich, ale wytrzymałych plastików i nie razi oszczędnością znaną z samochodów bagażowych. Wszelkie przyciski na tablicy przyrządów rozmieszczono ergonomicznie, dźwignię zmiany biegów umieszczono na dole konsoli centralnej, co podnosi ergonomię obsługi, a tuż obok prędkościomierza wygospodarowano miejsce na cyfrowy wyświetlacz. 

Fotel kierowcy, mimo że nie ma szerokiego zakresu regulacji jest wygodny. Cieszy też dobra widoczność we wszystkich kierunkach.
Do napędu testowanego przez nas NV200 posłużył wysokoprężny silnik z rodziny dCi o pojemności 1.5 l i mocy maksymalnej 89 KM. Jednostka wyróżnia się niezłą elastycznością i głośną pracą. 

Zobacz również: Opinie kierowców o Nissan NV200

REKLAMA

Użytkowanie sporego Nissana z dieslem pod maską, na co dzień nie jest uciążliwe. Samochodem jeździ się zaskakująco przyjemnie zarówno po mieście, jak i w trasie. Parkingowe manewry oprócz wspomnianej dobrej widoczności ułatwia niewielki promień skrętu.
Niestety moc maksymalna może okazać się niewystarczająca w przypadku, gdy NV200 będziemy wozić ciężkie przedmioty lub z kompletem pasażerów i dużym bagażem jeździli w dalekie trasy. W takim przypadku lepiej wybrać mocniejszy silnik benzynowy (109 KM).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Opisywany Nissan, zaskakuje komfortem jazdy. Konstruktorzy zastosowali klasycznie dla tego typu konstrukcji resory w tylnym zawieszeniu, co sugerowałoby, że podczas jazdy po nierównościach autem będzie mocno trzęsło. NV200 nie trzęsie przesadnie, nawet gdy kierowca podróżuje sam bez załadunku. Komfort tłumienia nierówności w tym aucie można porównać do komfortu, jaki oferuje przeciętny pojazd z segmentu samochodów miejskich. 

Zobacz również: Kia Venga – wygląd to nie wszystko

Czy to się opłaca?

Nissan NV200 Combi z silnikiem wysokoprężnym w bogatszej odmianie Comfort kosztuje 72 322 zł brutto. Za tę kwotę otrzymujemy może niezbyt urodziwy, ale całkiem komfortowy, pięcioosobowy pojazd z ogromną przestrzenią bagażową i oszczędnym silnikiem. Auto wyposażone jest m.in. w dwie poduszki powietrzne (boczne są wyposażeniem opcjonalnym), klimatyzację, centralny zamek z pilotem oraz elektrycznie podnoszone szyby i regulowane lusterka. O wiele tańszą opcją jest zakup NV200 z mocniejszym benzynowym silnikiem o mocy 109 KM za 58 438 zł brutto w odmianie podstawowej Basic. Biorąc dodatkowo pod uwagę możliwość odliczenia VATu od ceny zakupu koszt nabycia NV200 wydaje się być atrakcyjny.

Fot. Moto.wieszjak.pl Nissan NV 200 Combi
Schowek po stronie pasażera w Nissanie NV200 jest nie zamykany. Fot. Moto.wieszjak.pl
W wyposażeniu testowanego NV200 nie zabrakło elektrycznie regulowanych lusterek. Fot. Moto.wieszjak.pl
Pięciobiegowa przekładnia Nissana NV200 jest dobrze zestopniowana. Fot. Moto.wieszjak.pl
Fot. Moto.wieszjak.pl Nissan NV 200 Combi
Tylne fotele w Nissanie NV200 można zdemontować. Fot. Moto.wieszjak.pl
Fotel kierowcy w Nissanie NV200 jest wygodny. Fot. Moto.wieszjak.pl
Fot. Moto.wieszjak.pl Nissan NV 200 Combi
Tablica przyrządów NV200 jest przejrzysta. Wykonanie na średnim poziomie. Fot. Moto.wieszjak.pl
Fot. Moto.wieszjak.pl Nissan NV 200 Combi
Nissanem NV200 jeździ się zaskakująco wygodnie, jak na auto z rodowodem dostawczym. Fot. Moto.wieszjak.pl
Fot. Moto.wieszjak.pl Nissan NV 200 Combi
Fot. Moto.wieszjak.pl Nissan NV 200 Combi
Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA