REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nissan NV 200 Combi: auto rodzinne?

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA


Czy stosunkowo niedrogie auto dostawczo-osobowe jest uniwersalne na tyle, że nadaje się do wożenia nim rodziny? Jeżeli to Nissan NV200, to okazuje się że tak.

Spoglądając na osobową odmianę Nissana NV200 trudno od razu nie odgadnąć, że model został zbudowany na bazie auta dostawczego. Ma to swoje plusy, bo pudełkowate nadwozie sporych rozmiarów pojazdu ma wyraźnie zaznaczone kontury, co znacznie ułatwia manewry. A w miarę regularny geometryczny kształt umożliwił zastosowanie szeroko otwieranych drzwi, które z kolei ułatwiają wsiadanie i wysiadanie z auta oraz ewentualny załadunek.

REKLAMA

REKLAMA

Lepiej jeździ niż wygląda

Przedział pasażerski Nissana NV200 zrobiony jest z tanich, ale wytrzymałych plastików i nie razi oszczędnością znaną z samochodów bagażowych. Wszelkie przyciski na tablicy przyrządów rozmieszczono ergonomicznie, dźwignię zmiany biegów umieszczono na dole konsoli centralnej, co podnosi ergonomię obsługi, a tuż obok prędkościomierza wygospodarowano miejsce na cyfrowy wyświetlacz. 

Fotel kierowcy, mimo że nie ma szerokiego zakresu regulacji jest wygodny. Cieszy też dobra widoczność we wszystkich kierunkach.
Do napędu testowanego przez nas NV200 posłużył wysokoprężny silnik z rodziny dCi o pojemności 1.5 l i mocy maksymalnej 89 KM. Jednostka wyróżnia się niezłą elastycznością i głośną pracą. 

Zobacz również: Opinie kierowców o Nissan NV200

REKLAMA

Użytkowanie sporego Nissana z dieslem pod maską, na co dzień nie jest uciążliwe. Samochodem jeździ się zaskakująco przyjemnie zarówno po mieście, jak i w trasie. Parkingowe manewry oprócz wspomnianej dobrej widoczności ułatwia niewielki promień skrętu.
Niestety moc maksymalna może okazać się niewystarczająca w przypadku, gdy NV200 będziemy wozić ciężkie przedmioty lub z kompletem pasażerów i dużym bagażem jeździli w dalekie trasy. W takim przypadku lepiej wybrać mocniejszy silnik benzynowy (109 KM).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Opisywany Nissan, zaskakuje komfortem jazdy. Konstruktorzy zastosowali klasycznie dla tego typu konstrukcji resory w tylnym zawieszeniu, co sugerowałoby, że podczas jazdy po nierównościach autem będzie mocno trzęsło. NV200 nie trzęsie przesadnie, nawet gdy kierowca podróżuje sam bez załadunku. Komfort tłumienia nierówności w tym aucie można porównać do komfortu, jaki oferuje przeciętny pojazd z segmentu samochodów miejskich. 

Zobacz również: Kia Venga – wygląd to nie wszystko

Czy to się opłaca?

Nissan NV200 Combi z silnikiem wysokoprężnym w bogatszej odmianie Comfort kosztuje 72 322 zł brutto. Za tę kwotę otrzymujemy może niezbyt urodziwy, ale całkiem komfortowy, pięcioosobowy pojazd z ogromną przestrzenią bagażową i oszczędnym silnikiem. Auto wyposażone jest m.in. w dwie poduszki powietrzne (boczne są wyposażeniem opcjonalnym), klimatyzację, centralny zamek z pilotem oraz elektrycznie podnoszone szyby i regulowane lusterka. O wiele tańszą opcją jest zakup NV200 z mocniejszym benzynowym silnikiem o mocy 109 KM za 58 438 zł brutto w odmianie podstawowej Basic. Biorąc dodatkowo pod uwagę możliwość odliczenia VATu od ceny zakupu koszt nabycia NV200 wydaje się być atrakcyjny.

Fot. Moto.wieszjak.pl Nissan NV 200 Combi
Schowek po stronie pasażera w Nissanie NV200 jest nie zamykany. Fot. Moto.wieszjak.pl
W wyposażeniu testowanego NV200 nie zabrakło elektrycznie regulowanych lusterek. Fot. Moto.wieszjak.pl
Pięciobiegowa przekładnia Nissana NV200 jest dobrze zestopniowana. Fot. Moto.wieszjak.pl
Fot. Moto.wieszjak.pl Nissan NV 200 Combi
Tylne fotele w Nissanie NV200 można zdemontować. Fot. Moto.wieszjak.pl
Fotel kierowcy w Nissanie NV200 jest wygodny. Fot. Moto.wieszjak.pl
Fot. Moto.wieszjak.pl Nissan NV 200 Combi
Tablica przyrządów NV200 jest przejrzysta. Wykonanie na średnim poziomie. Fot. Moto.wieszjak.pl
Fot. Moto.wieszjak.pl Nissan NV 200 Combi
Nissanem NV200 jeździ się zaskakująco wygodnie, jak na auto z rodowodem dostawczym. Fot. Moto.wieszjak.pl
Fot. Moto.wieszjak.pl Nissan NV 200 Combi
Fot. Moto.wieszjak.pl Nissan NV 200 Combi
Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

REKLAMA

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

REKLAMA

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA