REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowoczesny i ekologiczny transport miejski

REKLAMA

17 lutego 2012 r. w siedzibie Instytutu Transportu Samochodowego w Warszawie powołano do życia nowatorską inicjatywę o nazwie Centrum Naukowo-Przemysłowe „TEAM-ECO”. Jej celem jest optymalne wykorzystanie potencjału naukowego i gospodarczego dla potrzeb szybkiego rozwoju i postępu naukowo-przemysłowego Polski. „TEAM-ECO” oznacza Trans (transport rzeczy i osób, transport miejski), Eco (ekologia, energia odnawialna, recykling, ochrona środowiska), Auto (nowoczesne konstrukcje, innowacyjne materiały i technologie, samochody elektryczne i hybrydowe), Mobil (mobilność niepełnosprawnych, alternatywne źródła energii).

Realizacja strategicznych projektów naukowo-badawczo-rozwojowych, skutkujących wdrożeniami oraz transferem innowacyjnych i nowoczesnych technologii, wymaga współpracy naukowo-gospodarczej. Tego rodzaju współpraca gwarantuje  przede wszystkim optymalne wykorzystanie potencjału naukowego i gospodarczego dla potrzeb szybkiego rozwoju i postępu naukowo-przemysłowego Polski.

REKLAMA

Instytut Transportu Samochodowego wystąpił z inicjatywą powołania zespołu firm i instytucji, których wspólne działania zwiększą konkurencyjność polskich technologii i produktów, szczególnie w dynamicznie rozwijających się obszarach - transport, odnawialna energia czy ochrona środowiska. Jego celem jest maksymalizacja korzyści płynących ze współpracy wyspecjalizowanych partnerów, działających niejednokrotnie na różnych płaszczyznach gospodarki,

Zobacz też: Zły stan samochodowych reflektorów przyczyną wypadków?

REKLAMA

Pełna nazwa Centrum brzmi: Centrum Naukowo-Przemysłowe „TEAM-ECO”, przy czym TEAM oznacza Trans (transport rzeczy i osób, transport miejski), Eco (ekologia, energia odnawialna, recykling, ochrona środowiska), Auto (nowoczesne konstrukcje, innowacyjne materiały i technologie, samochody elektryczne i hybrydowe), Mobil (mobilność niepełnosprawnych, alternatywne źródła energii).

Głównym celem Centrum jest integracja środowiska naukowego i jednostek sektora gospodarczego w pracach nad rozwojem nowoczesnych technologii. Jego działalność będzie obejmowała obszar transportu, oraz stworzenie platformy współpracy dla Partnerów na potrzeby realizacji wspólnych projektów, badań naukowo-technicznych i prac rozwojowych oraz komercjalizacji ich wyników.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Do głównych zadań Centrum będzie należało.

·    definiowanie obszarów i tematów badawczych z zakresu zainteresowań Centrum,

·    pozyskiwanie i realizacja projektów badawczych, badań naukowo-technicznych i prac rozwojowych – krajowych i finansowanych z funduszy międzynarodowych,

·    współdziałanie w realizacji wdrożeń wyników prac naukowo-technicznych Centrum,

·    wspieranie i  koordynowanie działalności Partnerów wchodzących w skład Centrum,

·    budowanie struktur i powiązań pomiędzy Partnerami,

·    inicjowanie tworzenia i korzystania z dużej infrastruktury badawczej oraz jej tworzenie,

·    inicjowanie udziału Partnerów w międzynarodowych programach badawczych,

·    pozyskiwanie środków na finansowanie działań Centrum,

·    gromadzenie informacji i wiedzy z zakresu zainteresowań Partnerów,

·    promocja Partnerów poprzez wspólne przygotowanie oferty marketingowej oraz udział w targach, sympozjach i konferencjach.

Centrum ma charakter otwarty, ale jego członkami mogą być instytuty badawcze oraz jednostki sektora gospodarczego, prowadzące działalność zgodną z obszarami merytorycznymi Centrum. W skład Centrum mogą wchodzić również uczelnie i instytuty PAN oraz zagraniczne instytucje naukowe i podmioty gospodarcze.

Zobacz też: Nietrzeźwy poranek

Członkami-założycielami Centrum „TEAM-ECO” są:

·     Instytut Transportu Samochodowego (Koordynator Centrum),

·     Instytut Metalurgii i Inżynierii Materiałowej im. Aleksandra Krukowskiego, Polskiej Akademii Nauk w Krakowie,

·     Instytut Odlewnictwa z siedzibą w Krakowie,

·     Wojskowy Instytut Techniki Inżynieryjnej im. profesora Józefa Kosackiego,

·     Politechnika Warszawska,

·     Politechnika Poznańska,

·     Wojskowa Akademia Techniczna im. Jarosława Dąbrowskiego,

oraz firmy:

·     „AMZ Kutno”,

·     „Instytut Technik i Technologii Specjalnych”,

·     „MOTOTECHNIKA – Józef Zborowski”,

·     „Odlewnia żeliwa wulkan”,

·     „ROMA”,

·     „TABAL Jan Kidaj, Mieczysław Daniel”,

·     „UTAL”,

·     „WGW GREEN ENERGY POLAND”,

·     „WIELTON”,

·     „Przedsiębiorstwo Handlowo Usługowe KAMA Zofia Wołosiak”.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    Przypomnij sobie o tym pokrętle. Na zapominalskich już czeka patrol i mandat

    Motoryzacja XXI wieku oznacza elektroniczną wygodę. Bo np. samochód automatycznie włącza światła. Tyle że automat nie zawsze działa prawidłowo. Kierowca powinien kontrolować jego zachowania. W przeciwnym razie to on dostanie mandat.

    392 zł zamiast dotychczasowych 98 zł? Kierowców może czekać bolesna podwyżka

    Po raz kolejny wraca temat podwyżek cen przeglądów technicznych w Polsce. Tym razem interweniują senatorowie. Ile mógłby kosztować przegląd w 2024 r.? 392 zł zamiast 98 zł w przypadku osobówki i 644 zł zamiast 161 zł w przypadku osobówki z LPG.

    REKLAMA

    Pogoda się poprawiła? A więc... nie myj samochodu. Przynajmniej nie w pełnym słońcu

    Słoneczna pogoda to idealny moment na mycie samochodu? Właśnie, że nie. Rozgrzany lakier "nie przepada" za polewaniem zimną wodą. A to dopiero początek długiej listy problemów. O czym jeszcze musi pamiętać kierowca?

    Transport do Wielkiej Brytanii stał się ogromnym wyzwaniem. Po brexicie pojawił się szereg nowych procedur

    Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej sprawiło, że branża transportowa działająca na tej trasie stanęła przed nowymi wyzwaniami. A procedury celne oraz wzmożenie kontroli granicznych to dopiero początek listy.

    REKLAMA