Pamiętacie to eleganckie coupe Skody? Po zaprezentowaniu koncepcyjnego modelu Tudor motoryzacyjny światek wstrzymał oddech. Jaka szkoda, że to w pełni gotowe do jazdy auto nie trafiło do produkcji seryjnej...
Prototyp ten został całkowicie przygotowany przez specjalistów zatrudnionych w Centrum Badawczo-Rozwojowym Škoda Auto "Cesana" w Mlada Boleslav i zaprezentowany na salonie samochodowym w Genewie w 2002 r. Škoda Tudor to czteroosobowe coupe łączące w sobie elegancję i sportowy sznyt. Studium powstało na bazie największego w gamie modelu Superb. Wnętrze zaprojektowano przy wykorzystaniu najlepszych materiałów znanych już z Superba. Tudor powstał na identycznej płycie podłogowej jak Superb. Zmodyfikowany został natomiast układ zawieszenia, który w tym przypadku otrzymał charakterystykę bardziej sportową. Podobnie, jednostka napędowa V6 2.8 30V/142 kW, która była w 2002 r. najmocniejszą, jaką oferowała Škoda. Škoda Tudor Studio jest modelem spełniającym wszelkie wymogi auta dopuszczonego do normalnej eksploatacji.
Lamborghini Aventador LP700-4 to następca sławnego Lamborghini Murcielago. Najnowszy produkt marki wygląda jeszcze bardziej agresywnie, jest mocniejszy i bardziej zaawansowany technologicznie niż jego poprzednik. Od 0 do 100 km/h auto przyspiesza w 2,9 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 350 km/h. Osiągi te zapewnia silnik V12 o pojemności 6,5 litra, który generuje moc 691 KM.
Chevrolet Camaro, legendarny amerykański samochód sportowy, pojawi się jesienią w Polsce. Widoczny na zdjęciach kabriolet będzie oferowany za cenę od 224 900 zł. W Polsce model ten oferowany będzie w najwyższej wersji wyposażenia, z silnikiem V8 o pojemności 6.2 l, który zapewnia nowemu Camaro moc odpowiadającą jego wyglądowi. Auto z manualną skrzynią biegów ma 432 KM, w wersji wyposażonej w sześciostopniową automatyczną skrzynię biegów silnik generuje 405 KM.
Fiat Oltre w niczym nie przypomina żadnej konstrukcji oferowanej dotąd przez koncern Fiata. Koncepcyjny model zaprezentowany w 2005 roku, stylistycznie nawiązuje do amerykańskiego Hummera, chociaż skojarzenia przywodzą na myśl pojazd księżycowy. Trzybryłowa karoseria, wysoko zawieszone nadwozie i napęd na cztery koła sugerują, że Fiat Oltre to pojazd do ciężkich zadań. Auta koncepcyjne rządzą się jednak swoimi prawami i tak w aucie znajdziemy ogromne, 26 calowe felgi w komplecie z niskoprofilowymi oponami - 315/40. 5 metrowy Oltre, na zwykłym zestawie stalowych kół z terenowym bieżnikiem, potrafi brodzić do wysokości 85 cm, a po zamontowaniu specjalnego zestawu aż do 1,5 m. "Księżycowy" prototyp nie doczekał się seryjnej produkcji, jest jednak ciekawą wariacją włoskiego koncernu, na temat tego jak może wyglądać auto terenowe.
Na przestrzeni ostatnich 100 lat Chevrolet opracował kilka ważnych modeli uznawanych za przełomowe w historii motoryzacji. Od typowo użytkowych, ale często stylowych pick-upów, poprzez model Corvette, aż po samochody takie jak BelAir, które wyznaczały nowe standardy w swoich czasach, Chevrolet stał się ważnym graczem na rynku motoryzacji.
Fiat 500 produkowany był w latach 1957-1975. Przez cały okres produkcji do napędu autka posłużyły trzy wersje benzynowego, dwucylindrowego silnika o pojemnościach 479, 499 oraz 594 ccm. Moc maksymalna pojazdu w zależności od wersji wynosiła od 13,5 do 21 KM. O Fiacie 500 zwykło się mówić, że zmotoryzował Włochy. Legenda głosi, że co drugi Włoch urodzony w latach 60. został poczęty właśnie we Fiacie 500. W latach 1957-1975 wyprodukowano ok 3,6-3,8 mln. egzemplarzy Fiata 500. Samochód do dziś cieszy się uznaniem miłośników motoryzacji na całym świecie. Zapraszamy do nostalgicznej galerii. W roli głównej - Fiat 500.