REKLAMA

Kategorie

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Stulecie Chevroleta

Classic Six był pierwszym samochodem noszącym nazwę Chevrolet. Było to duże, luksusowe auto jak na czasy, w których zostało wypuszczone do produkcji. Classic Six wyposażony został w silnik o największej pojemności spośród wszystkich późniejszych modeli marki aż do roku 1958, kiedy to zamontowano pierwszy silnik V8. Samochód kosztował ponad 2 tysiące dolarów, co na owe czasy dużo w porównaniu do konkurencyjnych modeli. Pierwszy Chevrolet, samochód marzeń Louisa Chevroleta, został zaprojektowany we współpracy z jego przyjacielem, francuskim inżynierem Etiennem Planche. Premiera modelu miała miejsce w 1911 roku i trwała do 1914 roku. W tym czasie wyprodukowano 5987 egzemplarzy Classic Six. Firma zdecydowała się na produkcję modeli bardziej przystępnych cenowo dla przeciętnych obywateli.  Fot. Chevrolet
Classic Six był pierwszym samochodem noszącym nazwę Chevrolet. Było to duże, luksusowe auto jak na czasy, w których zostało wypuszczone do produkcji. Classic Six wyposażony został w silnik o największej pojemności spośród wszystkich późniejszych modeli marki aż do roku 1958, kiedy to zamontowano pierwszy silnik V8. Samochód kosztował ponad 2 tysiące dolarów, co na owe czasy dużo w porównaniu do konkurencyjnych modeli. Pierwszy Chevrolet, samochód marzeń Louisa Chevroleta, został zaprojektowany we współpracy z jego przyjacielem, francuskim inżynierem Etiennem Planche. Premiera modelu miała miejsce w 1911 roku i trwała do 1914 roku. W tym czasie wyprodukowano 5987 egzemplarzy Classic Six. Firma zdecydowała się na produkcję modeli bardziej przystępnych cenowo dla przeciętnych obywateli. Fot. Chevrolet

REKLAMA

REKLAMA

Na przestrzeni ostatnich 100 lat Chevrolet opracował kilka ważnych modeli uznawanych za przełomowe w historii motoryzacji. Od typowo użytkowych, ale często stylowych pick-upów, poprzez model Corvette, aż po samochody takie jak BelAir, które wyznaczały nowe standardy w swoich czasach, Chevrolet stał się ważnym graczem na rynku motoryzacji.
1 Produkcję modelu rozpoczęto w 1932 roku. W dobie kryzysu, gdy produkcja koncernu spadła o 50 procent w porównaniu do roku poprzedniego, udało się zaprojektować jeden z najpiękniejszych modeli w przedwojennej historii marki- Chevroleta Deluxe Sport. Ten dwuosobowy samochód wyróżniał się atrakcyjną, zaokrągloną z tyłu linią nadwozia oraz sportowymi osiągami. Ed Welburn, wiceprezesem do spraw projektów w General Motors, uważa że: „Deluxe Sport był pojazdem z charakterem, dostępnym za niewielkie pieniądze. Kawał auta za rozsądną cenę”. Fot. Chevrolet
2 Suburban jest uważany za pierwszego w historii przedstawiciela segmentu SUV (Sport Utility Vehicles). Mocne, bezkompromisowe kombi zbudowane zostało na podwoziu półciężarówki, aby mogło przewozić większe ładunki. Początki modelu sięgają roku 1933, kiedy to powstała ośmioosobowa półciężarówka z częściowo drewnianą karoserią, przeznaczona dla jednostek Gwardii Narodowej oraz Korpusu Obrony Cywilnej. Model cywilny został wyposażony w metalowe nadwozie z drzwiami tylnymi lub jednolitą klapą. Suburban jest jednym z modeli najdłużej produkowanych pod niezmienioną nazwą. Fot. Chevrolet
3 Już w połowie 1947 roku powstał projekt Chevroleta Pick-upa, pierwszego samochodu koncernu General Motors zaprojektowanego całkowicie według nowych, powojennych trendów. W tamtym okresie samochód był jednym z najnowocześniejszych pojazdów pod względem stylistyki. Fakt ten należy docenić, biorąc pod uwagę przede wszystkim typowo użytkowe przeznaczenie auta. Był to bardzo solidny i nie drogi samochód Chevroleta. Fot. Chevrolet
4 Samochód miał zrewolucjonizować dotychczasowy obraz marki i jednocześnie stać się odpowiedzią na falę samochodów sportowych sprowadzanych do Stanów po wojnie z Europy. Pierwsze generacja legendarnego modelu miała nadwozie wykonane włókna szklanego, co było ogromną innowacją, jak na rok 1953. Po początkowym zachwycie opinii publicznej sprzedaż modelu spadała i dopiero wprowadzone kilka lat później zmiany zagwarantowały mu sukces rynkowy. Fot. Chevrolet
5 Chevrolet Bel Air wyposażony zsotał w innowacyjny silnik V8, tak zwany „small-block”. Samochód dostępny był w trzech wersjach nadwozia- coupe, kabriolet i kombi. Elegancki, wyważony w proporcjach styl auta i żywa kolorystyka nadwozia w połączeniu z bardzo dobrymi osiągami spowodowało, że samochód wyróżniał się z tłumu. „Ten model to był prawdziwy powiew świeżości i nowoczesności. Był to samochód, który wyglądał na droższy, niż był w rzeczywistości”- uważa obecny szef stylistów koncernu. Fot. Chevrolet
6 Sting Ray z 1963 roku to model, który miał nadać nowy charakter dotychczasowej Corvettcie. Samochód w dalszym ciągu budowany był z włókna szklanego, wyróżniał się elektrycznie sterowanymi, chowanymi reflektorami oraz (w wersji coupe) charakterystyczną dzieloną tylną szybą. Corvette Sting Ray to samochód o ostro zarysowanych kantach, o dojrzalszym wyglądzie od poprzednika. Mimo to samochód nie utracił dynamicznego wyglądu. W porównaniu z poprzednią generacją zmieniło się w nim wszystko. Do tego stopnia, że nadano mu nową nazwę – Sting Ray. Fot. Chevrolet
7 Duży, surowy i do bólu praktyczny pick-up stworzony został do wykonywania ciężkiej pracy. Mocny i praktyczny, o bezkompromisowej stylistyce, był promowany na rynku jako uniwersalny środek transportu. „Jakiż to powszechny widok: pick-up, w środku facet w kapeluszu i dżinsach, a na pace skrzynki z narzędziami! Niewiele uległo zmianie od czasu pierwszej generacji tego modelu”- uważa Welburn. Fot. Chevrolet
8 W 1989 roku rozpoczęto produkcję czwartej już generacji pick-up’a, serii C/K. Nowy model wyróżniał się masywną, surową sylwetką z kwadratowymi reflektorami. Podobnie jak w przypadku poprzednich generacji, głównym przeznaczeniem tego samochodu był transport cięższych ładunków. Zmiany, jakie zaszły w stylu życia Amerykanów, spowodowały rosnące zainteresowanie tego typu pojazdami wśród codziennych użytkowników samochodów. Dlatego też Chevrolet wprowadził do oferty pakiet sportowy, co przyczyniło się do imponującego wzrostu sprzedaży tych pojazdów. Wciąż idealny samochód transportowy zyskał ludzką twarz i dumnie prezentował się na ulicach amerykańskich miast. Fot. Chevrolet
9 Mimo że nowy model nawiązuje do pierwowzoru z lat 60-tych, jest konstrukcją bardzo nowoczesną. Przy projektowaniu modelu nie zapomniano o nawiązaniu samochodu do historii i dziedzictwa marki. To sportowe coupe jest krokiem naprzód dla General Motors. Ed Welburn uważa: „Mimo wszystko, wybierając dziesiątkę najważniejszych modeli w historii marki, zdecydowałem się umieścić tu Camaro z 2010 roku”. Fot. Chevrolet
Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
NaszEauto nie dla wszystkich. Kto nie skorzysta z programu?

Dlaczego program NaszEauto (dawniej „Mój Elektryk 2.0”) mający wspierać elektromobilność w Polsce budzi kontrowersje? Kto, po wprowadzonych w drugiej edycji zmianach, nie ma możliwości skorzystać z dofinasowania?

Jazda pod prąd na S7. 66-latka nie wiedziała, w którym miejscu popełniła błąd

Nietypowe zgłoszenie odebrali policjanci na skrzynkę "Stop agresji drogowej". Na nagraniu, które podesłał kierowca, widać auto jadące drogą ekspresową pod prąd. 66-latka nie zdawała sobie sprawy z tego, że jechała niezgodnie z przepisami.

Odcinkowy pomiar prędkości, system RedLight i fotoradar [Nowe lokalizacje]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego odcinkowego pomiaru prędkości, systemu RedLight w nowej lokalizacji oraz fotoradaru. Gdzie kierowcy nieprzestrzegający przepisów ruchu drogowego mogą liczyć się z mandatami i punktami karnymi?

Branża TSL w 2025 r. - najważniejsze trendy. Transformacja cyfrowa, regionalizacja łańcuchów dostaw, restrukturyzacja

W 2025 r. spodziewane jest ożywienie polskiej gospodarki. Według prognoz PKB wzrośnie do 3,7 proc. wobec 3,1 proc. w 2024 roku. – Aby wykorzystać prognozowane przyspieszenie firmy muszą wziąć pod uwagę trendy, które będą kształtować sektor transportu, spedycji i logistyki w 2025 roku, jednocześnie zmieniając oblicze całej branży – mówi Joanna Porath, właścicielka agencji celnej AC Porath.

REKLAMA

Szajka złodziei samochodów rozbita. Łącznie odzyskano 19 pojazdów

Policjanci z Małopolski zatrzymali dwie osoby, które zajmowały się kradzieżą samochodów w województwach małopolskim, podkarpackim i śląskim. W wyniku ich działań odzyskano 19 pojazdów warte około 2 milionów złotych, a także skradzione części samochodowe.

Paraliż na ulicach miast? Samorządowe pułapki planistyczne

Korki w polskich miastach: infrastruktura niedostosowana do potrzeb, uleganie aktywistom miejskim, likwidacja miejsc parkingowych i zwężanie ulic. Czy buspasy są dobrym rozwiązaniem? Samorządowe pułapki planistyczne.

KGP: 99 601 interwencji, 286 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 601 interwencji. Byli wzywani do 286 wypadków drogowych.

Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

REKLAMA

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

REKLAMA