REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Stulecie Chevroleta

Classic Six był pierwszym samochodem noszącym nazwę Chevrolet. Było to duże, luksusowe auto jak na czasy, w których zostało wypuszczone do produkcji. Classic Six wyposażony został w silnik o największej pojemności spośród wszystkich późniejszych modeli marki aż do roku 1958, kiedy to zamontowano pierwszy silnik V8. Samochód kosztował ponad 2 tysiące dolarów, co na owe czasy dużo w porównaniu do konkurencyjnych modeli. Pierwszy Chevrolet, samochód marzeń Louisa Chevroleta, został zaprojektowany we współpracy z jego przyjacielem, francuskim inżynierem Etiennem Planche. Premiera modelu miała miejsce w 1911 roku i trwała do 1914 roku. W tym czasie wyprodukowano 5987 egzemplarzy Classic Six. Firma zdecydowała się na produkcję modeli bardziej przystępnych cenowo dla przeciętnych obywateli.  Fot. Chevrolet
Classic Six był pierwszym samochodem noszącym nazwę Chevrolet. Było to duże, luksusowe auto jak na czasy, w których zostało wypuszczone do produkcji. Classic Six wyposażony został w silnik o największej pojemności spośród wszystkich późniejszych modeli marki aż do roku 1958, kiedy to zamontowano pierwszy silnik V8. Samochód kosztował ponad 2 tysiące dolarów, co na owe czasy dużo w porównaniu do konkurencyjnych modeli. Pierwszy Chevrolet, samochód marzeń Louisa Chevroleta, został zaprojektowany we współpracy z jego przyjacielem, francuskim inżynierem Etiennem Planche. Premiera modelu miała miejsce w 1911 roku i trwała do 1914 roku. W tym czasie wyprodukowano 5987 egzemplarzy Classic Six. Firma zdecydowała się na produkcję modeli bardziej przystępnych cenowo dla przeciętnych obywateli. Fot. Chevrolet

REKLAMA

REKLAMA

Na przestrzeni ostatnich 100 lat Chevrolet opracował kilka ważnych modeli uznawanych za przełomowe w historii motoryzacji. Od typowo użytkowych, ale często stylowych pick-upów, poprzez model Corvette, aż po samochody takie jak BelAir, które wyznaczały nowe standardy w swoich czasach, Chevrolet stał się ważnym graczem na rynku motoryzacji.
1 Produkcję modelu rozpoczęto w 1932 roku. W dobie kryzysu, gdy produkcja koncernu spadła o 50 procent w porównaniu do roku poprzedniego, udało się zaprojektować jeden z najpiękniejszych modeli w przedwojennej historii marki- Chevroleta Deluxe Sport. Ten dwuosobowy samochód wyróżniał się atrakcyjną, zaokrągloną z tyłu linią nadwozia oraz sportowymi osiągami. Ed Welburn, wiceprezesem do spraw projektów w General Motors, uważa że: „Deluxe Sport był pojazdem z charakterem, dostępnym za niewielkie pieniądze. Kawał auta za rozsądną cenę”. Fot. Chevrolet
2 Suburban jest uważany za pierwszego w historii przedstawiciela segmentu SUV (Sport Utility Vehicles). Mocne, bezkompromisowe kombi zbudowane zostało na podwoziu półciężarówki, aby mogło przewozić większe ładunki. Początki modelu sięgają roku 1933, kiedy to powstała ośmioosobowa półciężarówka z częściowo drewnianą karoserią, przeznaczona dla jednostek Gwardii Narodowej oraz Korpusu Obrony Cywilnej. Model cywilny został wyposażony w metalowe nadwozie z drzwiami tylnymi lub jednolitą klapą. Suburban jest jednym z modeli najdłużej produkowanych pod niezmienioną nazwą. Fot. Chevrolet
3 Już w połowie 1947 roku powstał projekt Chevroleta Pick-upa, pierwszego samochodu koncernu General Motors zaprojektowanego całkowicie według nowych, powojennych trendów. W tamtym okresie samochód był jednym z najnowocześniejszych pojazdów pod względem stylistyki. Fakt ten należy docenić, biorąc pod uwagę przede wszystkim typowo użytkowe przeznaczenie auta. Był to bardzo solidny i nie drogi samochód Chevroleta. Fot. Chevrolet
4 Samochód miał zrewolucjonizować dotychczasowy obraz marki i jednocześnie stać się odpowiedzią na falę samochodów sportowych sprowadzanych do Stanów po wojnie z Europy. Pierwsze generacja legendarnego modelu miała nadwozie wykonane włókna szklanego, co było ogromną innowacją, jak na rok 1953. Po początkowym zachwycie opinii publicznej sprzedaż modelu spadała i dopiero wprowadzone kilka lat później zmiany zagwarantowały mu sukces rynkowy. Fot. Chevrolet
5 Chevrolet Bel Air wyposażony zsotał w innowacyjny silnik V8, tak zwany „small-block”. Samochód dostępny był w trzech wersjach nadwozia- coupe, kabriolet i kombi. Elegancki, wyważony w proporcjach styl auta i żywa kolorystyka nadwozia w połączeniu z bardzo dobrymi osiągami spowodowało, że samochód wyróżniał się z tłumu. „Ten model to był prawdziwy powiew świeżości i nowoczesności. Był to samochód, który wyglądał na droższy, niż był w rzeczywistości”- uważa obecny szef stylistów koncernu. Fot. Chevrolet
6 Sting Ray z 1963 roku to model, który miał nadać nowy charakter dotychczasowej Corvettcie. Samochód w dalszym ciągu budowany był z włókna szklanego, wyróżniał się elektrycznie sterowanymi, chowanymi reflektorami oraz (w wersji coupe) charakterystyczną dzieloną tylną szybą. Corvette Sting Ray to samochód o ostro zarysowanych kantach, o dojrzalszym wyglądzie od poprzednika. Mimo to samochód nie utracił dynamicznego wyglądu. W porównaniu z poprzednią generacją zmieniło się w nim wszystko. Do tego stopnia, że nadano mu nową nazwę – Sting Ray. Fot. Chevrolet
7 Duży, surowy i do bólu praktyczny pick-up stworzony został do wykonywania ciężkiej pracy. Mocny i praktyczny, o bezkompromisowej stylistyce, był promowany na rynku jako uniwersalny środek transportu. „Jakiż to powszechny widok: pick-up, w środku facet w kapeluszu i dżinsach, a na pace skrzynki z narzędziami! Niewiele uległo zmianie od czasu pierwszej generacji tego modelu”- uważa Welburn. Fot. Chevrolet
8 W 1989 roku rozpoczęto produkcję czwartej już generacji pick-up’a, serii C/K. Nowy model wyróżniał się masywną, surową sylwetką z kwadratowymi reflektorami. Podobnie jak w przypadku poprzednich generacji, głównym przeznaczeniem tego samochodu był transport cięższych ładunków. Zmiany, jakie zaszły w stylu życia Amerykanów, spowodowały rosnące zainteresowanie tego typu pojazdami wśród codziennych użytkowników samochodów. Dlatego też Chevrolet wprowadził do oferty pakiet sportowy, co przyczyniło się do imponującego wzrostu sprzedaży tych pojazdów. Wciąż idealny samochód transportowy zyskał ludzką twarz i dumnie prezentował się na ulicach amerykańskich miast. Fot. Chevrolet
9 Mimo że nowy model nawiązuje do pierwowzoru z lat 60-tych, jest konstrukcją bardzo nowoczesną. Przy projektowaniu modelu nie zapomniano o nawiązaniu samochodu do historii i dziedzictwa marki. To sportowe coupe jest krokiem naprzód dla General Motors. Ed Welburn uważa: „Mimo wszystko, wybierając dziesiątkę najważniejszych modeli w historii marki, zdecydowałem się umieścić tu Camaro z 2010 roku”. Fot. Chevrolet
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Nowa benzyna E10 od 1 stycznia 2024 r. na stacjach. Co gdy silnik nie jest dostosowany do nowego PB 95?

    1 stycznia 2024 r. na polskich stacjach pojawi się nowa benzyna E10. Zastąpi oferowane dotychczas PB 95 E5. A to oznacza jedno. Właściciele starszych samochodów powinni sprawdzić, czy ich samochód jest dostosowany do nowego paliwa.

    Czy można przerobić samochód spalinowy na elektryczny?

    Przerobienie samochodu na napęd elektryczny staje się nośnym hasłem. Nośnym, ale czy realnym? Istnieje taka możliwość. Konwersje pojazdów spalinowych na elektryczne są jak najbardziej wykonalne. Takimi właśnie przeróbkami zajmuje się nawet polska firma.

    Zmiany w Park & Ride Warszawa. Ładowanie elektryków będzie płatne. Zniknie Karta Eko

    Podczas parkowania w ramach Park & Ride Warszawa kierowcy samochodów elektrycznych stracą możliwość bezpłatnego ładowania pojazdu i zniknie wydawana im Karta Eko. A to nie koniec zmian. Kiedy zaczną obowiązywać?

    Jak się produkuje dywaniki samochodowe?

    Dywaniki samochodowe to część wyposażenia aut, na którą kierowcy zwracają coraz większą uwagę. Rzadko jednak zastanawiamy się nad tym, jak dywaniki zostały wyprodukowane. Okazuje się, że to wcale nie taki łatwy proces...

    REKLAMA

    Ekologia transportu drogowego. Ekologiczna flota może oznaczać wydajną flotę

    Dekarbonizacja transportu to temat, który ma coraz większe znaczenie dla osób związanych z branżą TSL. Tu powstaje jednak kluczowe pytanie. Czy transport drogowy może być ekologiczny?

    Czy można jeździć rowerem zimą? Co na to przepisy drogowe?

    Pytanie o to, czy można jeździć rowerem zimą, jest o tyle zasadnicze, że warunki pogodowe stają się coraz trudniejsze. Jaką odpowiedź przynoszą przepisy? I jakie kierującym grożą mandaty?

    Kradzież tablicy rejestracyjnej stała się przestępstwem. Zmiana od 1 października 2023 r.

    1 października 2023 r. w życie weszła cześć nowelizacji Kodeksu karnego. Ta sprawiła, że kradzież tablicy rejestracyjnej stała się przestępstwem. Przestała być wykroczeniem. Jaką karę oznacza ten czyn? I kto właściwie może ją dostać?

    Unia Europejska chce zakazać importu uszkodzonych aut używanych. Biznes wart miliony się skończy?

    Unia Europejska chce zakazać importu uszkodzonych aut używanych? Zdaje się, że przy okazji nowego rozporządzenia Komisja Europejska postanowiła unormować tę kwestię. Zapisy brzmią groźnie. Branża importowa może być zaniepokojona. Kiedy przepisy mogłyby wejść w życie?

    REKLAMA

    Strefy czystego transportu w Polsce startują w 2024 r. Co musisz o nich wiedzieć?

    W 2024 r. w Polsce mogą pojawić się pierwsze strefy czystego transportu. Tylko czy kierowcy wiedzą, jakie zasady wjazdu i ruchu w nich obowiązują? Przypomnijmy zatem wszystkie z nich. Zebraliśmy w jednym punkcie najważniejsze informacje.

    Podatek od samochodu w 2026 r. Kilka tysięcy zł rocznej opłaty jest realne?

    Podatek od samochodu w 2026 r. został zapisany w KPO. Ma dotyczyć wszystkich aut spalinowych i będzie opłacany corocznie. Jaką stawkę będą musieli płacić kierowcy? Czy nowa opłata jest pewnikiem?

    REKLAMA