REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak działają bramki kontrolujące prędkość? Czy jest sposób, aby uniknąć mandatu?

Bramki mierzące prędkość to nowy pomysł policji, aby zmusić nas do wolniejszej jazdy. fot. Newspress
Bramki mierzące prędkość to nowy pomysł policji, aby zmusić nas do wolniejszej jazdy. fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Bramki kontrolujące szybkość pojazdów z początkiem lata roku 2011 zadebiutują jako nowa broń policji przeciwko piratom drogowym. Jak działają takie bramki? Czy można je oszukać antyradarem? Jak ustrzec się przed mandatem?

Jak to działa?

REKLAMA

Zacznijmy od zasadniczej różnicy między „bramką” a „suszarką”. Bramki mierzą średnią prędkość na wyznaczonych odcinkach, a tradycyjne radary i fotoradary kontrolują prędkość punktowo. Przewaga bramek polega głównie na tym, że nie będzie można spokojnie przejechać obok, a następnie wcisnąć gaz do dechy, bo zagrożenie minęło...

Zobacz też: Jak przejeżdżać przez „śpiącego policjanta”?

REKLAMA

Bramka kontrolująca prędkość to nic innego, jak rząd kamer rozwieszonych nad drogą, po jednej dla każdego pasa ruchu. Co więcej, bramkę tworzą przynajmniej dwie takie konstrukcje. Same kamery robią jedynie zdjęcia każdemu autu, które pod nią przejeżdża, kodują numer rejestracyjny i czas, ale nie są sprzężone z żadnym miernikiem prędkości.

Skąd więc wiadomo, z jaką prędkością jedziemy? Jeśli wiemy, o której dokładnie godzinie, zrobiono pierwsze zdjęcie, a o której drugie, a także jaki dystans dzielił „rzędy kamer” wystarczy najprostsza kalkulacja. Prędkość to przecież iloraz dystansu i czasu w jakim został pokonany dany dystans.

Zalety bramek dla policji

Bramki są bardzo tanie w utrzymaniu. Nie jest to radarowa aparatura pomiarowa, którą trzeba kalibrować, homologować i jeszcze pamiętać o kończących się terminach ważności przeglądów.

Zobacz też: Dlaczego wydech rdzewieje?

Średni pomiar prędkości daje się w 100 procentach zautomatyzować - do obsługi kilkuset kilometrów autostrady wystarczy jeden człowiek w centrum dowodzenia.

Na bramki nie działają żadne antyradary. Żeby nie dostać mandatu, trzeba jechać zgodnie z przepisami, albo liczyć, ile czasu powinno zająć przemierzenie danego dystansu, o której godzinie możemy najwcześniej zrobić sobie drugie zdjęcie.

Zalety bramek dla kierowców

REKLAMA

Choć większość kierowców nową zabawką policji nie będzie raczej zachwycona, to warto podkreślić, że bramki kontrolujące prędkość mogą się przysłużyć się każdemu z nas. W jaki sposób? - to bardzo skuteczna broń w walce ze złodziejami samochodów!

Bramki zanotują przecież przejazd każdego auta, nawet jeśli będzie ono jechać zgodnie z przepisami. Bardzo łatwo wykryć również zamianę numerów i kradzież tablic, a to podnosi nasze bezpieczeństwo.

Nowy system pomiaru prędkości będzie działał w Polsce od lipca 2011 roku. Na początku bramki z kamerami staną na trasach prowadzących do Krakowa i Katowic. Średnia prędkość będzie również mierzona na wszystkich wylotówkach z Warszawy.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Strefa czystego transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Jest nowa mapa i kilka poprawek

    Strefa Czystego Transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Uchwała w tej sprawie została przegłosowana 7 grudnia 2023 r. przez radę miasta. Zmiany? Wbrew wcześniejszym zapowiedziom strefa okaże się nieco mniejsza.

    Benzyną E10 tych aut nie zatankujesz. Długa lista! Co mają zrobić kierowcy od 1 stycznia 2024 r.?

    Na stacjach pojawi się nowa benzyna E10. Do jakich samochodów lepiej jej nie tankować? Przygotowaliśmy listę pojazdów. Tak, jest też wyszukiwarka opracowana przez ministerstwo klimatu. Ale w tym przypadku najlepiej polegać przede wszystkim na deklaracjach producentów.

    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    REKLAMA

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    REKLAMA

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    REKLAMA