REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak działają bramki kontrolujące prędkość? Czy jest sposób, aby uniknąć mandatu?

Bramki mierzące prędkość to nowy pomysł policji, aby zmusić nas do wolniejszej jazdy. fot. Newspress
Bramki mierzące prędkość to nowy pomysł policji, aby zmusić nas do wolniejszej jazdy. fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Bramki kontrolujące szybkość pojazdów z początkiem lata roku 2011 zadebiutują jako nowa broń policji przeciwko piratom drogowym. Jak działają takie bramki? Czy można je oszukać antyradarem? Jak ustrzec się przed mandatem?

Jak to działa?

REKLAMA

Zacznijmy od zasadniczej różnicy między „bramką” a „suszarką”. Bramki mierzą średnią prędkość na wyznaczonych odcinkach, a tradycyjne radary i fotoradary kontrolują prędkość punktowo. Przewaga bramek polega głównie na tym, że nie będzie można spokojnie przejechać obok, a następnie wcisnąć gaz do dechy, bo zagrożenie minęło...

Zobacz też: Jak przejeżdżać przez „śpiącego policjanta”?

REKLAMA

Bramka kontrolująca prędkość to nic innego, jak rząd kamer rozwieszonych nad drogą, po jednej dla każdego pasa ruchu. Co więcej, bramkę tworzą przynajmniej dwie takie konstrukcje. Same kamery robią jedynie zdjęcia każdemu autu, które pod nią przejeżdża, kodują numer rejestracyjny i czas, ale nie są sprzężone z żadnym miernikiem prędkości.

Skąd więc wiadomo, z jaką prędkością jedziemy? Jeśli wiemy, o której dokładnie godzinie, zrobiono pierwsze zdjęcie, a o której drugie, a także jaki dystans dzielił „rzędy kamer” wystarczy najprostsza kalkulacja. Prędkość to przecież iloraz dystansu i czasu w jakim został pokonany dany dystans.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zalety bramek dla policji

Bramki są bardzo tanie w utrzymaniu. Nie jest to radarowa aparatura pomiarowa, którą trzeba kalibrować, homologować i jeszcze pamiętać o kończących się terminach ważności przeglądów.

Zobacz też: Dlaczego wydech rdzewieje?

Średni pomiar prędkości daje się w 100 procentach zautomatyzować - do obsługi kilkuset kilometrów autostrady wystarczy jeden człowiek w centrum dowodzenia.

Na bramki nie działają żadne antyradary. Żeby nie dostać mandatu, trzeba jechać zgodnie z przepisami, albo liczyć, ile czasu powinno zająć przemierzenie danego dystansu, o której godzinie możemy najwcześniej zrobić sobie drugie zdjęcie.

Zalety bramek dla kierowców

REKLAMA

Choć większość kierowców nową zabawką policji nie będzie raczej zachwycona, to warto podkreślić, że bramki kontrolujące prędkość mogą się przysłużyć się każdemu z nas. W jaki sposób? - to bardzo skuteczna broń w walce ze złodziejami samochodów!

Bramki zanotują przecież przejazd każdego auta, nawet jeśli będzie ono jechać zgodnie z przepisami. Bardzo łatwo wykryć również zamianę numerów i kradzież tablic, a to podnosi nasze bezpieczeństwo.

Nowy system pomiaru prędkości będzie działał w Polsce od lipca 2011 roku. Na początku bramki z kamerami staną na trasach prowadzących do Krakowa i Katowic. Średnia prędkość będzie również mierzona na wszystkich wylotówkach z Warszawy.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

REKLAMA

Dlaczego bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam?

Dobre opony to podstawa bezpiecznej jazdy. Warto wiedzieć, że bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam. To ważne, zwałszcza w przypadku decyzji o wypłacie ubezpieczenia. Ostatnio Rzecznik Finansowy wydał interpretację dla wszystkich ubezpieczycieli odnośnie do wysokości bieżnika na tej samej osi pojazd. Jak to jest więc z tymi bieżnikami?

KGP: 82 680 interwencji, 327 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 82 680 interwencji. Byli wzywani do 327 wypadków drogowych.

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. Projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych zakłada, że nie tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły ustanawiać śródmiejskie strefy parkowania.

Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

REKLAMA

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

REKLAMA