REKLAMA

Kategorie

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Wyjeżdżanie z parkingu

Jakubowski Ryszard
Parkowanie sprawie wielu kierowcom trudności.
Parkowanie sprawie wielu kierowcom trudności.

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazd zaparkowanym samochodem z ciasnego miejsca parkingowego jest nie lada sztuką. Tylko w niewielkim stopniu mogą ułatwić parkingowe manewry czujniki parkowania i kamera, pokazująca sytuację za samochodem.

1. Wyjazd spomiędzy dwóch samochodów stojących w szeregu (z przodu i z tyłu) z naszym pojazdem

REKLAMA

Jeżeli odległość z przodu i z tyłu jest niewielka, manewr ten wymaga wielokrotnego ruszania do przodu i do tyłu. Jadąc do przodu należy (o ile auto jest zaparkowane po prawej stronie jezdni) skręcić koła maksymalnie w lewo. Przed rozpoczęciem cofania koła skręcić maksymalnie w prawo. Należy przy tym uważać, aby nie uderzyć w żaden z samochodów, ograniczających pole manewru. Czynności powtarzać tak długo, aż będzie możliwe wyjechanie z „pułapki”. Może się okazać, że konieczne będzie przestawienie lusterek bocznych, tak by widoczne były krawędzie karoserii. W przypadku, gdy kierowca nie jest w stanie samodzielnie ocenić odległości od innych pojazdów siedząc za kierownicą, warto poprosić przechodniów o pomoc i przekazywanie na bieżąco informacji ile miejsca nam zostało do aut stojących obok.

Zobacz także: Jak prawidłowo zmieniać biegi?

2. Wyjazd spomiędzy dwóch samochodów, stojących równolegle z naszym

Wyjeżdżając zarówno do przodu jak i do tyłu należy tak ustawić przednie koła, aby samochód nie poruszał się po łuku. Następnie należy kontrolować tor jazdy m.in. w lusterkach bocznych oraz zerkając na zarys przodu pojazdu. Dzięki temu można się uchronić przed otarciem lakieru w swoim i w sąsiednich pojazdach. Oprócz tego wyjeżdżając z miejsca parkingowego nie możemy zapomnieć, by kontrolować ruch innych pojazdów i upewnić się czy z miejsca na przeciwko również nie wjeżdża pojazd.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

3. Wyjazd tyłem na ruchliwą ulicę po zaparkowaniu na chodniku między pojazdami mniej więcej prostopadle do krawężnika

Manewr ten jest bardzo trudny i niebezpieczny z uwagi na mocno ograniczoną widoczność na boki przez sąsiednie pojazdy, lub zupełny jej brak. Nieoceniona jest w takim przypadku pomoc innej, zaufanej osoby. Gdy jej brak, jedynym rozwiązaniem jest włączenie biegu wstecznego i bardzo ostrożne i bardzo wolne cofanie się. Przejeżdżający kierowcy czasem na widok świateł cofania wyjeżdżającego na drogę pojazdu zatrzymują się i dają wolną drogę, często z pobudek czysto pragmatycznych: oto zwalnia się miejsce w sam raz dla ich pojazdu. Cofając w takich okolicznościach należy mieć włączony prawy kierunkowskaz, co dodatkowo zwróci uwagą kierowców, jadących wzdłuż chodnika.

Zobacz także: Jak przejeżdżać samochodem przez głębokie kałuże?

4. Wyjazd z dużego parkingu przy hipermarkecie i parkingu wielopoziomowego

W takich miejscach obowiązują wszystkie przepisy ruchu drogowego i znaki drogowe, nawet jeżeli ich rozmiary są inne od podanych w kodeksie drogowym i stosownych przepisach wykonawczych. Parkingi te nie są drogami publicznymi. Znaki na nich ustawione mają za zadanie uporządkowanie ruchu pojazdów, dzięki czemu ryzyko kolizji jest zminimalizowane. W przypadku parkingów wielopoziomowych należy pamiętać, że zjazdy i podjazdy, jakie można w nich napotkać, są dla oszczędności miejsca bardzo strome, a zakręty – bardzo ciasne. Często nawierzchnia ma gorszą przyczepność niż beton lub asfalt, dlatego należy zachować maksymalną ostrożność, jednocześnie pamiętając o ograniczeniu prędkości nawet poniżej 20 km/godz.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA