REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Piraci drogowi mają swoje sposoby na uniknięcie mandatu za przekroczenie prędkości. Czy wkrótce przestaną być bezkarni?

Piraci drogowi mają swoje sposoby na uniknięcie mandatu za przekroczenie prędkości. Czy wkrótce przestaną być bezkarni?
Piraci drogowi mają swoje sposoby na uniknięcie mandatu za przekroczenie prędkości. Czy wkrótce przestaną być bezkarni?
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Kierowcy przekraczający prędkość na polskich drogach czują się bezkarnie. Nic dziwnego, skoro w 2022 r. ponad połowa kierowców złapanych przez fotoradar za przekroczenie prędkości uniknęła kary. Kiedy wreszcie zmiany przepisów? 

Jeszcze szybciej, samochód wytrzyma… 

REKLAMA

Na polskich drogach źle się dzieje nie od dziś. Ale ostatni wypadek na Trasie Łazienkowskiej w Warszawie przelał już czarę goryczy opinii publicznej, która domaga się radykalnych zmian w przepisach. Przypomnijmy, że 26-kierowca volkswagena pędząc z ogromną prędkością wjechał w samochód, którym jechała czteroosobowa rodzina. W wyniku tego zdarzenia - bo trudno to nazwać wypadkiem, skoro kierowca z premedytacją szaleńczo jechał przez środek miasta – śmierć poniósł 37- mężczyzna, pasażer forda. Domniemany sprawca wypadku (bo żadna z osób nie chciała się przyznać do prowadzenia pojazdu), jak się okazało, miał kilkukrotnie nakładany przez sąd zakaz prowadzenia pojazdów. 

REKLAMA

Prace nad rozwiązaniami mającymi zapewnić zwiększoną skuteczność w walce z przestępczością na polskich drogach zapowiedział minister sprawiedliwości Adam Bodnar. „Dziennik Gazeta Prawna” informuje, że rozważane ma być wprowadzenie do katalogu przestępstw zabójstwa drogowego oraz stworzenie systemu identyfikacji osób z orzeczonymi zakazami prowadzenia pojazdów.

Szaleńcza jazda staje się powoli naszym "sportem narodowym", bo o przypadkach przekroczenia prędkości policja informuje nieustannie i wciąż apeluje o zachowanie rozsądku na drodze. I na nic zdają się tu fotoradary, kierowcy potrafią bardzo skutecznie wykorzystać luki w przepisach. Podawanie fikcyjnych nazwisk i nieprzyznawanie się do kierowania pojazdem jest na porządku dziennym. Widać to w statystykach przytoczonych przez „DGP”.

 

Bezkarność piratów drogowych 

W 2022 r. fotoradary zarejestrowały 1 mln 7 tys. przekroczeń prędkości. Mandaty udało się nałożyć jedynie w ponad 439 tys. przypadków. Czyli ok. 57 proc. przyłapanych na przekraczaniu prędkości uniknęło kary.  

REKLAMA

A co się dzieje w sytuacjach, gdy kierowca nie odpowiada na wezwanie do wskazania osoby, która kierowała jego pojazdem w chwili „złapania” przez fotoradar? Wówczas Inspekcja Transportu Drogowego wysyła wnioski do sądów. Problem w tym, że one nie zawsze traktują niewskazanie jak wykroczenie. Jak więc kierowcy mają nie czuć się bezkarni? 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ministerstwo chciałoby, aby właściciel auta, które widnieje na zdjęciu z fotoradaru dostawał wezwanie do wskazania kierowcy, a gdy tego nie zrobi w określonym czasie (np. 14 dni), lub nie przyzna się do prowadzenia samochodu – otrzymał karę administracyjną od ITD.

Zmian trzeba dokonać jak najszybciej, nie możemy czekać, aż kolejna osoba starci życie na drodze tylko dlatego, że kierujący innym pojazdem zamiast w więzieniu siedział za kółkiem swojego samochodu i pędził na oślep. 

Więcej ważnych informacji znajdziesz na stronie głównej Infor.pl

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Senne koszmary polskich kierowców: kradzież samochodu lub awaria auta w drodze. A jaka jest rzeczywistość

Awaria na drodze i związane z nią holowanie, kradzież samochodu oraz zderzenie ze zwierzyną  – to największe obawy polskich kierowców. Są na tyle silne, że wielu zamieniają się w koszmary senne. Na szczęście na co dzień przykre zdarzenia związane z autem są zgoła inne.

Branża transportowa ma się coraz gorzej. Co może pomóc?

Kryzys gospodarczy staje się coraz bardziej widoczny. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku liczba ogłoszonych upadłości wzrosła o 14% w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym, podczas gdy liczba rozpoczętych postępowań restrukturyzacyjnych spadła o 6,9%. Jedna z branż, która ma najtrudniej to branża transportowa.

Czego najbardziej obawiają się kierowcy, a co rzeczywiście im się przytrafia?

Jakie są największe obawy Polaków w związku z samochodem? A co przytrafia się kierowcom najczęściej? Co dziesiąty kierowca nie boi się o swój samochód. Co piątego nic złego na drodze nie spotkało. 

W Warszawie możesz natknąć się na przewoźników bez prawa jazdy

"Przewozy 2024" to akcja policji i funkcjonariuszy Straży Granicznej. Mundurowi skontrolowali kierowców świadczących przewozy na aplikację. 

REKLAMA

Jechał ponad 180 km/h, bo odreagowywał stres, dostał słony mandat

25-latek jechał ponad 180 km/h bo odreagowywał stres. Stracił prawo jazdy, otrzymał mandat w wysokości 5 tys. zł oraz 15 punktów karnych.

89 stacji ładowania pojazdów elektrycznych już jest, w planach 60 nowych. Gdzie?

Kierowcy z Łodzi mają już 89 punktów, w których mogą naładować samochody elektryczne. Łódzki magistrat poinformował, że kolejnych 60 stacji jest w planach. 

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni. Widać to zwłaszcza w zatłoczonych miastach. Z badań wynika także, że kobiety bardziej skupiają się na kwestiach ekologicznych. 

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii, 0,2 promile w Polsce. Jazda pod wpływem powodem 6500 zgonów w UE

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii i Malcie, 0,2 promile w Polsce. Okazuje się, że jazda pod wpływem jest powodem 6500 zgonów w Unii Europejskiej. Państwa planują jednak obniżanie limitów. Gdzie jest całkowity zakaz prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu?

REKLAMA

Nowy samochód dla Polaka: nie elektryk i nie auto z tradycyjnym silnikiem – więc co

Najpierw decyzja Unii Europejskiej o rychłym zaprzestaniu rejestracji i produkcji aut z tradycyjnymi silnikami na benzynę i olej napędowy. Teraz wahanie, i nieoficjalne wiadomości, że z tak radykalnym krokiem trzeba zaczekać. Zamieszkanie na rynku motoryzacyjnym trwa i czy wpływa znacząco na decyzje zakupowe?

Stacje ładowania elektryków w Polsce co 3,3 km (średnio). Maksymalnie 76 km. Mapa zagęszczenia. Kierowcy elektryków czy spalinówek – kto ma lepiej?

Tylko 3,3 km dzieli średnio w Polsce najbliżej sąsiadujące ze sobą stacje ładowania aut elektrycznych – wynika z analizy Powerdot Data Center. Pomimo, że odległość ta jest zdumiewająco mała, to na mapie Polski wciąż jest kilka białych plam ze słabo rozwiniętą infrastrukturą. 

REKLAMA