REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Podpowiadamy jak spędzić święta bez mandatu

Podpowiadamy jak spędzić święta bez mandatu. Fot. Fotolia
Podpowiadamy jak spędzić święta bez mandatu. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Nieodzownym elementem świat jest odwiedzanie rodzin, a z tym wiąże się podróżowanie. Podpowiadamy jak jechać, aby nie dostać mandatu. Eksperci z serwisu Creandi.pl wzięli pod lupę główne szlaki komunikacyjne w Polsce.

Stop mandatom!

REKLAMA

Przy naszych drogach powstają już nowiutkie fotoradary, a policja i Inspekcja Transportu Drogowego dysponują coraz większą liczbą pojazdów wyposażonych w wideorejestratory. Jeśli do tego dodamy jeszcze pomiary dokonywane przez drogówkę za pomocą "suszarek" oraz fakt, iż Straż Miejska również może ustawiać fotoradary, ryzyko napotkania na swojej drodze którejś z tych służb znacznie wzrasta, a przecież nie ma sensu niszczyć świątecznej atmosfery mandatem.

REKLAMA

Jak nie dostać mandatu na święta? Oczywiście, najprościej jechać zgodnie z przepisami, ale nie ma się co oszukiwać - zdecydowana większość Polaków często dopuszcza się nieznacznego przekroczania prędkości, za które może już grozić mandat. Dlatego lepiej jest wiedzieć, gdzie konieczne jest zdjęcie nogi z gazu. Wiedzą to najlepiej operatorzy systemu Yanosik, który zapobiega otrzymywaniu mandatów.

W raporcie zostały przedstawione trasy między kilkoma polskimi miastami, w tym trasy prowadzące do zimowej stolicy Polski – Zakopanego. Zostały one przeanalizowane (przy uwzględnieniu tylko dróg krajowych) pod kątem długości, czasu przejazdu oraz liczby fotoradarów stacjonarnych i miejsc częstych kontroli drogówki. Dane zostały pozyskane z urządzeń oraz aplikacji Yanosik. System, na którym opiera się ich działanie umożliwia użytkownikom otrzymywanie aktualnych informacji o sytuacji na drogach, w tym ostrzeżeń o patrolach policyjnych i ITD, pojazdach nieoznakowanych poruszających się w okolicy, fotoradarach oraz wypadkach. Aplikacja dostępna jest dla smartfonów wyposażonych w jeden z trzech najpopularniejszych systemów: Android, Windows Phone oraz iOS.

Zobacz też: Zapomnij o mandatach za trzymanie telefonu komórkowego w czasie jazdy. Nowy gadżet dla kierowców jest już dostępny w Polsce

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Poznań

Mieszkańcy Poznania spotkają na swojej drodze najwięcej radarów na trasie do Warszawy. Na odcinku 311 km mogą im zrobić zdjęcie 34 fotoradary, a w 17 miejscach najczęściej odbywają się kontrole policji. Na przeciwległym biegunie znajduje się trasa o długości 167 km (2h 32m) do Wrocławia. Tam na kierowców czekają tylko 3 fotoradary i 7 miejsc częstych kontroli. Inaczej sytuacja przedstawia się na trasie Poznań – Bydgoszcz (143 km) – 15 fotoradarów i 6 miejsc kontroli. Podobnie jak na drodze do Szczecina chociaż odległość jest tutaj większa – 236 km. Można spotkać na niej 14 fotoradarów i 7 miejsc, w których często dokonywane są pomiary.

Warszawa

Podróżujący ze stolicy najmniej fotradarów, bo tylko 4, miną jadąc do Białegostoku (192 km), więcej natomiast znajduje się na niej miejsc częstych kontroli – 20. Na 212 km trasie do Olsztyna 8 fotoradarów
i dwa razy więcej miejsc kontroli. Z kolei jadący z Warszawy do Rzeszowa przejadą 295 km, a na swej drodze napotkają 21 fotoradarów i prawie tyle samo ulubionych miejsc drogówki - 19. Teoretycznie mogą więc zostać namierzeni przez radar co 15 km.

Łódź

Jadąc z Gdańska do Łodzi (350 km) kierowcy mogą zostać uwiecznieni na zdjęciach z fotoradaru 34 razy. Tak samo sytuacja wygląda na trasie z Łodzi do Krakowa (252 km). Średnio można więc co kilkanaście kilometrów zostać tam przyłapanym na przekroczeniu prędkości. Na tej drugiej trasie dodatkowo znajduje się nieco więcej miejsc częstych kontroli - 19.

Zobacz też: Jakie wykroczenia popełniają kierowcy w zimie?

Zakopane

REKLAMA

A jak wyglądają drogi do zimowej stolicy Polski - Zakopanego? Najwięcej fotoradarów kierowcy mogą napotkać na trasie z Gdańska – 51 urządzeń. Nic w tym dziwnego, gdyż i trasa jest długa i liczy sobie 739 km. Kierowcy muszą uważać także na miejsca częstych kontroli policyjnych. Z danych z systemu Yanosik wynika, że na tej trasie znajduje się ich nieco więcej niż fotoradarów, bo aż 59. Jadący z Poznania do Zakopanego pokonają drogę o długości 516 km i na swej drodze napotkają 38 fotoradarów oraz 25 miejsc częstych kontroli. Krótszą trasę pokonają mieszkańcy Warszawy – 399 km, ale zagęszczenie miejsc, w których często można spotkać drogówkę jest na niej większe niż na pozostałych. Policjantów z urządzeniami pomiarowymi można spotkać średnio co 10 km. Miejsc takich jest 39, a fotoradarów 31. Aby dojechać do Zakopanego z Wrocławia należy pokonać 373 km, na których można napotkać, w tym zestawieniu, najmniej radarów – tylko 9 miejsc częstych kontroli i 16 fotoradarów.

Miejsca częstych kontroli oraz fotoradary stacjonarne są na stałe wbite do bazy danych jaką posługuje się Yanosik. Uwagi odnośnie ich lokalizacji można zgłaszać za pośrednictwem serwisu Korkowo.pl, po kliknięciu w dane miejsce na mapie. Za pośrednictwem Korkowo.pl można także podejrzeć trasę jaką chcemy pokonać.

Zobacz też: Co grozi za używanie telefonu podczas jazdy?

W czasie rzeczywistym Yanosik pokazuje także powiadomienia o zdarzeniach zgłoszonych przez innych użytkowników, znajdujących się w okolicy. Otrzymamy więc także informacje o tym czy na naszej trasie aktualnie znajduje się patrol policji lub ITD oraz czy wydarzył się na niej jakiś wypadek. Jak nietrudno się domyślić, najwięcej wypadków użytkownicy zgłosili na najdłużej trasie Gdańsk – Zakopane. W ciągu miesiąca w systemie Yanosik pojawiło się ponad 400 zgłoszeń o wypadkach, ktore miały na niej miejsce. Dziennie daje to ok. 16 takich zdarzeń. Na tej samej drodze w ciągu miesiąca zgłoszono też najwięcej, bo ponad 600 kontroli ITD. Statystycznie rzecz ujmując kierowcy spotykają kontrolę na tej drodze co ok. 32 km.

Źródło: Creandi

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

REKLAMA

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

REKLAMA