REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ile jest fotoradarów w Polsce? A ile w Europie?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Ile jest fotoradarów w Polsce? A ile w Europie?
Ile jest fotoradarów w Polsce? A ile w Europie?

REKLAMA

REKLAMA

Ile jest fotoradarów w Polsce? Dokładnie 587. Jak jednak ta liczba wypada na tle innych krajów Europy? W Wielkiej Brytanii jest ich 10-krotnie więcej.

Ile jest fotoradarów w Polsce?

Polski system fotoradarów zarządzany przez GITD liczy w sumie 587 urządzeń. Liderem w tej kwestii jest województwo mazowieckie. To w nim zlokalizowanych jest aż 105 fotoradarów. Najmniej znajduje się w opolskim. Tamtejsze drogi posiadają tylko 12 urządzeń. A same liczby to dopiero początek. Bo warto też pomyśleć o tym, za co odpowiadają poszczególne urządzenia. Część z nich mierzy prędkość, a część sprawdza np. przejazdy na czerwonym świetle. No i są też odcinkowe pomiary. Tych jest obecnie 58.

REKLAMA

Ile jest fotoradarów w Polsce?

Ile jest fotoradarów w Polsce? A ile w Europie?

Yanosik

Liczba fotoradarów w Polsce będzie rosnąć. Szykuje się modernizacja

Liczba odcinkowych pomiarów prędkości już wkrótce ulegnie zmianie. CANARD oraz GITD mają w planie rozbudowanie tej infrastruktury do 73 nowych urządzeń, które mają się znaleźć na drogach w 13 województwach, w tym również na autostradach. Kwestia fotoradarów również nie pozostanie bez zmian. Już wkrótce ma zostać wymienionych 100 urządzeń, bez zmiany ich lokalizacji. Nowe fotoradary będą działały znacznie lepiej – zdjęcia będą o wiele czytelniejsze, a dodatkowo urządzenie będzie mogło rozróżnić typ pojazdu, a nawet być zsynchronizowane z dodatkowymi kamerami, które umożliwią rejestrację przez urządzenie obrazu tyłu pojazdu – mówi Andrzej Mejer, Yanosik.

Ile jest fotoradarów w Europie?

Liczby na polskich drogach wydają się imponujące? Być może i tak, ale pod warunkiem że nie porównamy ich z europejskimi liderami. W takim przypadku nasz kraj wypada raczej blado... Które kraje w Europie mają najwięcej fotoradarów? To zdecydowanie Włochy i Wielka Brytania. W pierwszym z państw jest aż 7456 mierników prędkości. W drugim 5305. Najsłabiej natomiast wypada Irlandia. Może się pochwalić zaledwie 3 fotoradarami. Polska plasuje się na 13. miejscu w europejskim zestawieniu. To raczej górna część stawki.

Ranking państw europejskich pod względem ilości fotoradarów

1. Włochy – 7 456 fotoradarów
2. Wielka Brytania – 5 305 fotoradarów
3. Niemcy – 4 916 fotoradarów
4. Francja – 3 625 fotoradarów
5. Szwecja – 2 045 fotoradarów
6. Belgia – 1 605 fotoradarów
7. Hiszpania – 1 566 fotoradarów
8. Austria – 1 263 fotoradarów
9. Finlandia – 988 fotoradarów
10. Islandia – 929 fotoradarów
11. Szwajcaria – 786 fotoradarów
12. Czechy – 636 fotoradarów
13. Polska – 587 fotoradarów
14. Grecja – 388 fotoradarów
15. Rumunia – 380 fotoradarów
16. Norwegia – 352 fotoradary
17. Litwa – 337 fotoradarów
18. Białoruś – 313 fotoradarów
19. Chorwacja – 285 fotoradarów
20. Ukraina – 264 fotoradarów
21. Węgry – 257 fotoradarów
22. Bułgaria – 162 fotoradary
23. Portugalia – 100 fotoradarów
24. Słowenia – 104 fotoradary
25. Łotwa – 102 fotoradary
25. Bośnia i Hercegowina – 102 fotoradary
26. Serbia – 77 fotoradarów
26. Estonia – 77 fotoradarów
27. Słowacja – 54 fotoradary
28. Luksemburg – 31 fotoradarów
29. Dania – 18 fotoradarów
30. Islandia – 17 fotoradarów
31. Malta – 16 fotoradarów
32. Liechtenstein – 5 fotoradarów
33. Irlandia – 3 fotoradary

Ile jest fotoradarów w Europie?

Ile jest fotoradarów w Polsce? A ile w Europie?

Yanosik

Liczba fotoradarów to jedno. Wysokość mandatów drugie

Ilość fotoradarów to jedno. Jak wygląda porównanie kwestii mandatów za prędkość? Szczególnie w kontekście polskiej podwyżki i nowego taryfikatora mandatów obowiązującego od 1 stycznia 2022 roku?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Nowy taryfikator mandatów. Kary dla kierowców 2022

Najwyższe mandaty płacą kierowcy w Wielkiej Brytanii. Tutaj przekroczenie dozwolonej prędkości o więcej niż 50 km/h kosztuje nawet 5 500 euro! W Austrii za jazdę o 50 km/h więcej niż wskazuje limit prędkości płaci się mandat w wysokości 500 euro. We Francji kierowców, którzy przekroczyli prędkość o więcej niż 50 km/h, karze się mandatem w wysokości 1 500 euro. W Niemczech to samo przewinienie kosztuje 560 euro. Dla porównania – w Polsce jazda o ponad 50 km/h więcej niż wykazuje obowiązkowy limit kosztuje kierowcę mandat w kwocie 1 500 zł (około 318 euro). – mówi Andrzej Mejer, Yanosik.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

Warto odwołać się od kary w transporcie międzynarodowym

Przewoźnicy najczęściej otrzymują kary za naruszenia przepisów dotyczące dokumentacji celnej, Pakietu Mobilności, zasad kabotażu, braku wymaganych zezwoleń czy przewozu nielegalnych imigrantów. W przypadku nałożenia kary warto się odwołać.

Nie tylko estetyka. Co daje auto detailing?

Zadbany i czysty samochód to nie tylko kwestia wyglądu – to również skuteczny sposób na wydłużenie jego trwałości oraz podniesienie wartości przy ewentualnej odsprzedaży. Coraz więcej kierowców docenia auto detailing, czyli kompleksową pielęgnację pojazdu, która obejmuje dokładne czyszczenie, konserwację i odnawianie zarówno wnętrza, jak i nadwozia. To usługa oparta na fachowej wiedzy, precyzyjnym działaniu i wykorzystaniu specjalistycznych preparatów, która pozwala zachować auto w niemal salonowym stanie – nawet po długim okresie eksploatacji.

REKLAMA

KGP: 110 522 interwencji, 469 wypadków drogowych, 32 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 522 interwencji. Byli wzywani do 469 wypadków drogowych.

Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

REKLAMA

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

REKLAMA