REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak wygląda egzamin teoretyczny?

Egzamin teoretyczny na prawo jazdy
Egzamin teoretyczny na prawo jazdy

REKLAMA

REKLAMA

Egzamin teoretyczny na prawo jazdy ma formę testu rozwiązywanego na komputerze. Dzięki temu wynik znany jest od razu po zakończeniu.

Ilość pytań na egzaminie teoretycznym na prawo jazdy

Ilość pytań zależy od tego, czy staramy się o jedną kategorię prawa jazdy (np. B), czy np. również o kategorię dodatkową (np. jednocześnie o kategorię A i B).

REKLAMA

Standardowy test na prawo jazdy składa się z 18 pytań. Przy czym w przypadku prawa jazdy kategorii B i B1 całość pytań pochodzi z części podstawowej. W przypadku kategorii A z części podstawowej, wspólnej z kat. B i B1, pochodzi 12 pytań, a 6 pochodzi z części specjalistycznej (dotyczącej tylko motocykli).

Zobacz również: Egzamin wewnętrzny

W przypadku prawa jazdy kategorii C, C1, D i D1 całość testu opiera się o część specjalistyczną, stąd nie ma punktów wspólnych z pytaniami na prawo jazdy kategorii A czy B.

Czas egzaminu

Egzamin na każdą kategorię trwa 25 minut. Jednakże jeśli kandydat chce jednocześnie zdać egzamin na kilka kategorii, przysługuje mu dodatkowy czas:
- 10 minut (jeśli kategoria podstawa i dodatkowa zawierają się w grupie A i B)
- 25 minut (jeśli dodatkowa kategoria należy do grupy C i D).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dopuszczalna liczba błędów

Nikt nie jest nieomylny – egzamin na prawo jazdy na szczęście przewiduje możliwość popełnienia błędu. Egzaminowany może się pomylić maksymalnie 2 razy podczas egzaminu na każdą kategorię. W przypadku trzeciej pomyłki, egzamin jest uznawany za niezaliczony.

Przebieg egzaminu

Egzamin co do zasady przeprowadzany jest z wykorzystaniem komputera wyposażonego w specjalną konsolę. Na niej znajdują się jedynie klawisze niezbędne do przeprowadzenia egzaminu (patrz zdjęcie). 

Egzamin ma charakter testowy, przy czym dobór pytań jest losowy (inaczej niż miało to miejsce przed kilku laty, gdzie zestawy pytań były stałe). Same pytania są ogólnodostępne, m.in. na stronie ministerstwa infrastruktury. Przed egzaminem kandydaci są pouczani co do obsługi konsoli i przebiegu egzaminu.

Zobacz również: Opłaty za egzamin

Do każdego z pytań przygotowano 3 odpowiedzi, z czego co najmniej jedna jest prawidłowa (odpowiednio, prawidłowe mogą także 2 lub nawet 3 odpowiedzi).
Niezaznaczenie wszystkich prawidłowych odpowiedzi oznacza udzielenie odpowiedzi błędnej – za pytania nie przyznaje się punktów cząstkowych.

Do wcześniejszych pytań, przed momentem zakończenia egzaminu, można wrócić i poprawić udzielone odpowiedzi. Ilość poprawek jest bez znaczenia.

Koniec egzaminu następuje wraz z upływem czasu lub zakończeniem egzaminu przez kandydata, jeśli zdąży odpowiedzieć na pytania wcześniej. Wynik egzaminu jest znany bezpośrednio po zakończeniu egzaminu.

Egzamin teoretyczny jest przeprowadzany na prawo jazdy kategorii A1, A, B, B1, C, C1, D, D1 oraz T . Dodatkowe uprawnienia na kierowanie pojazdami wraz z przyczepą (B+E, C + E itp.) nie wymaga dodatkowego egzaminu teoretycznego, tylko posiadania prawa jazdy na kategorię podstawową (B, C itp.).

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA