REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Poznaj nowe pytania na prawo jazdy 2011 r.

Fot. Fotolia
Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Od 3 stycznia 2011r. zmieniły się pytania dla osób zdających egzamin na prawo jazdy. Zmiany spowodowane są zarówno dodaniem nowych pytań jak i zmianami w ustawie prawo o ruchu drogowym. Zapoznaj się z nowymi pytaniami na prawo jazdy.

Poniżej prezentujemy nowe pytania obowiązujące od 3 stycznia 2011 r.

REKLAMA

Zobacz też: Jak wygląda egzamin praktyczny z jazdy samochodem?

1. Samochód osobowy to:
A. pojazd samochodowy przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą, TAK
B. pojazd samochodowy przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą, NIE
C. pojazd samochodowy jednośladowy. NIE

2. Kolejka turystyczna to zespół pojazdów składający się z:
A. autobusu oraz przyczepy (przyczep) dostosowanej do przewozu osób, NIE
B. ciągnika rolniczego, którego konstrukcja ogranicza prędkość do 25 km/h oraz przyczepy (przyczep) dostosowanej do przewozu osób, TAK
C. pojazdu wolnobieżnego oraz przyczepy (przyczep) dostosowanej do przewozu osób, TAK

Zobacz też: Prawo jazdy 2013 - każdy musi wymienić dokument

Dalszy ciąg materiału pod wideo

3. Polecenia i sygnały dawane przez osoby kierujące ruchem:
A. mogą być sprzeczne ze znakami drogowymi, TAK
B. mają pierwszeństwo przed sygnałami świetlnymi, TAK
C. mają pierwszeństwo przed znakami zakazu. TAK

4. Korzystanie z telefonu komórkowego podczas kierowania pojazdem jest:
A. zabronione, jeżeli wymaga trzymania słuchawki lub mikrofonu w ręku, TAK
B. dozwolone bez ograniczeń, NIE
C. dozwolone, jeżeli nie wymaga trzymania słuchawki lub mikrofonu w ręku. TAK

5. Międzynarodowe prawo jazdy można otrzymać:
A. w dowolnym urzędzie gminy, NIE
B. w dowolnym starostwie, TAK
C. tylko w starostwie, które wydało krajowe prawo jazdy. NIE

Zobacz też: Co grozi za jazdę bez prawa jazdy przed egzaminem?

6. Międzynarodowe prawo jazdy:
A. jest ważne tylko z krajowym prawem jazdy, TAK
B. samoistnie potwierdza posiadane uprawnienia, NIE
C. jest ważne na terytorium państwa, w którym je wydano. NIE

7. Polskie krajowe prawo jazdy:
A. może być wystawione z bezterminową datą ważności, TAK
B. jest wystawiane zawsze na okres tylko 10 lat, NIE
C. jest wydawane przez organ właściwy ze względu na miejsce zamieszkania. Tak

8. Prawo jazdy nie może być wydane osobie:

A. która nie osiągnęła wymaganego dla danej kategorii wieku, TAK
B. u której w wyniku badania lekarskiego stwierdzono aktywną formę uzależnienia od alkoholu lub środka działającego podobnie do alkoholu, TAK
C. która była skazana wyrokiem sądu za kradzież mienia publicznego. NIE

9. Jednym z warunków otrzymania prawa jazdy jest przebywanie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez okres co najmniej:
A. 100 dni, NIE
B. 185 dni, TAK
C. 365 dni, NIE

REKLAMA

10. Omijanie to:
A. przejeżdżanie (przechodzenie) obok pojazdu lub uczestnika ruchu poruszającego się w przeciwnym kierunku, NIE
B. przejeżdżanie (przechodzenie) obok nieporuszającego się pojazdu, uczestnika ruchu lub przeszkody, TAK
C. przejeżdżanie (przechodzenie) obok pojazdu lub uczestnika ruchu poruszającego się w tym samym kierunku. NIE

11. Wymijanie to:
A. przejeżdżanie (przechodzenie) obok pojazdu lub uczestnika ruchu poruszającego się w przeciwnym kierunku, TAK
B. przejeżdżanie (przechodzenie) obok nieporuszającego się pojazdu, uczestnika ruchu lub przeszkody, NIE
C. przejeżdżanie (przechodzenie) obok pojazdu lub uczestnika ruchu poruszającego się w tym samym kierunku. NIE

Zobacz też: Nowa kategoria prawa jazdy, a limit punktów

12. Wyprzedzanie to:
A. przejeżdżanie (przechodzenie) obok pojazdu lub uczestnika ruchu poruszającego się w przeciwnym kierunku, NIE
B. przejeżdżanie (przechodzenie) obok nieporuszającego się pojazdu, uczestnika ruchu lub przeszkody NIE
C. przejeżdżanie (przechodzenie) obok pojazdu lub uczestnika ruchu poruszającego się w tym samym kierunku. TAK

13. Włączenie się do ruchu następuje przy wyjeździe:
A. z pobocza na jezdnię, TAK
B. z drogi gruntowej na drogę twardą, TAK
C. ze strefy zamieszkania. TAK

14. Włączając się do ruchu kierujący pojazdem powinien:
A. zachować szczególną ostrożność, TAK
B. bacznie obserwować drogę, na którą zamierza wjechać, TAK
C. ustąpić pierwszeństwa przejazdu innym pojazdom lub uczestnikom ruchu. TAK

REKLAMA

15. W przypadku zatrzymania pojazdu przez policjanta do kontroli, kierujący:
A. powinien wysiąść z pojazdu i podejść do zatrzymującego go policjanta, NIE
B. nie powinien wysiadać z pojazdu i oczekiwać na podejście policjanta, TAK
C. powinien stanąć w odległości 1 metra od pojazdu. NIE

16. Podczas wyprzedzania kolumny pieszych kierujący pojazdem powinien:
A. zachować szczególną ostrożność, TAK
B. uważnie obserwować otoczenie drogi, TAK
C. zachować od kolumny odstęp przynajmniej 1 metra. TAK

17. Prawo jazdy kategorii B:
A. uprawnia do ciągnięcia przyczepy lekkiej, nawet w przypadku, gdy dopuszczalna masa całkowita zestawu przekracza 3,5 t, TAK
B. nie uprawnia do ciągnięcia przyczepy, NIE
C. uprawnia do ciągnięcia dowolnej przyczepy, o ile dopuszczalna masa całkowita zestawu nie przekracza 4 t. NIE

Zobacz też: Okres próbny - prawo jazdy 2013

18. Poza obszarem zabudowanym w tunelu o długości przekraczającej 500 metrów, kierujący samochodem osobowym jest obowiązany utrzymywać odstęp od poprzedzającego pojazdu nie mniejszy niż:
A. 30 m, NIE
B. 50 m, TAK
C. 80 m. NIE

19. Kierujący motocyklem przejeżdżając przez chodnik:
A. ma pierwszeństwo przed pieszym, NIE
B. powinien jechać powoli, TAK
C. ustępuje pierwszeństwa pieszemu. TAK

20. Liczba motocykli mogących jechać w zorganizowanej kolumnie jest ograniczona do:
A. 5 pojazdów, NIE
B. 10 pojazdów, TAK
C. 15 pojazdów. NIE

21. Do kierowania motocyklem o pojemności skokowej silnika przekraczającej 125 cm3 uprawnia prawo jazdy kategorii:
A. A1, NIE
B. A, TAK
C. B. NIE

22. Motocykl może być holowany na połączeniu:
A. sztywnym, nie dłuższym niż 3 m, NIE
B. giętkim, w sposób wykluczający możliwość odczepienia, NIE
C. giętkim, w sposób umożliwiający łatwe odczepienie. TAK

Zobacz też: Jak zdać egzamin na prawo jazdy za pierwszym razem?

23. Rzeczywista masa przyczepy ciągniętej przez motocykl może przekraczać:
A. 100 kg, NIE
B. 50 kg, TAK
C. masę własną motocykla. NIE

24. Długość zespołu pojazdów złożonego z motocykla i przyczepy nie może przekroczyć:
A. 3 m, NIE
B. 4 m, TAK
C. 5 m. TAK

25. Osoba przewożona na motocyklu obowiązana jest używać w czasie jazdy hełmu ochronnego:
A. tylko do ukończenia 60 roku życia, NIE
B. wyłącznie poza terenem zabudowanym, NIE
C. zawsze. TAK

26. Ciągnik rolniczy wchodzący w skład kolejki turystycznej powinien mieć konstrukcyjnie ograniczoną prędkość do:
A. 10 km/h, NIE
B. 20 km/h, NIE
C. 25 km/h. TAK

27. Ładunek może wystawać od tylnej płaszczyzny obrysu przyczepy na odległość większą niż:
A. 1 m, TAK
B. 2 m, NIE
C. 2,5 m. NIE

Zobacz też: Prawo jazdy 2013 - zmiany i nowości

28. Długość zespołu pojazdów złożonego z pojazdu wolnobieżnego i 2 przyczep nie może przekroczyć:
A. 18,75 m, NIE
B. 20,25 m, NIE
C. 22 m. TAK

29. W przyczepie kolejki turystycznej dopuszcza się przewóz osób:
A. na miejscach stojących, jeżeli przyczepa wyposażona jest w uchwyty, NIE
B. na miejscach stojących w liczbie nieprzekraczającej 5, NIE
C. wyłącznie na miejscach siedzących. TAK

Zobacz też: Utrata prawa jazdy, a utrata pracy

30. Do kierowania pojazdem wolnobieżnym z przyczepą (przyczepami) uprawnia prawo jazdy kategorii:
A. T, TAK
B. B, NIE
C. B+E. TAK

Powyższe pytania nie są wszystkimi, jakie zostały dodane do arkuszy egzaminacyjnych. 

Aby zapoznać się ze wszystkimi zmianami w testach egzaminacyjnych obowiązującymi od 3 stycznia 2011 r. KLIKNIJ TUTAJ

Zobacz też: Czy można odwołać się od wyniku egzaminu?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA