REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Bridgestone dostał certyfikat SBT za ambitny cel CO2

Bridgestone dostał certyfikat SBT za ambitny cel CO2
Bridgestone dostał certyfikat SBT za ambitny cel CO2
Bridgestone

REKLAMA

REKLAMA

Bridgestone dostał certyfikat SBT. Science Based Targets oznacza ambitny cel redukcji emisji CO2 wyznaczony przez firmę do roku 2030.

Bridgestone dostał certyfikat SBT. Co to oznacza?

Inicjatywa Science Based Targets (SBTi) przyznaje certyfikaty firmom, które wyznaczyły cele w zakresie redukcji emisji gazów cieplarnianych. Cele te muszą być oparte na podstawach naukowych, obejmować okresy od 5 do 10 lat i być zgodne z poziomami określonymi w Porozumieniu paryskim. Teraz SBTi zatwierdziła cele redukcji emisji CO2 do 2030 roku wyznaczone przez Bridgestone Group.

REKLAMA

REKLAMA

Neutralność pod względem emisji CO2. Fabryki, ale też dostawcy

Bridgestone zmierza do neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla, pracując jednocześnie nad zwiększeniem swojego wkładu w redukcję emisji CO2. W tym celu firma podejmuje działania zmierzające do poprawy efektywności energetycznej swojej działalności produkcyjnej oraz wykorzystania energii odnawialnej.

To jednak nie koniec, bo Bridgestone dąży do zmniejszenia emisji CO2 w całym łańcuchu dostaw i cyklu życia produktu, który obejmuje zakup surowców, dystrybucję, eksploatację, ponowne wykorzystanie i recykling. I wszystko wskazuje na to, że cele te może się udać wykonać. W końcu w ciągu ostatnich siedmiu lat firma utrzymała ocenę A- lub wyższą w rankingu CDP, związaną z aktywnym przeciwdziałaniem zmianom klimatu.

Bridgestone stawia na energię ze źródeł odnawialnych

No dobrze, ale jak konkretnie Bridgestone ma zamiar dążyć do neutralności emisyjnej? Bridgestone kładzie szczególny nacisk na dążenie do pozyskiwania ponad 50% energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych do 2023 roku i osiągnięcia niemal 100% odnawialnej energii elektrycznej do 2030 roku. Jej dotychczasowe przejście na energię odnawialną dotyczy całej energii elektrycznej kupowanej we wszystkich lokalizacjach Bridgestone EMIA w Europie, czterech zakładach w Japonii (Hikone, Shimonoseki, Tosu i Kitakyushu) oraz dwóch zakładach w Chinach (Tianjin i Wuxi).

REKLAMA

Kolejnym krokiem na drodze do osiągnięcia wyznaczonych celów stało się rozpoczęcie wykorzystywania energii słonecznej w zakładach w Tajlandii, Stanach Zjednoczonych i Europie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Neutralność zapewnią też nowe technologie opon

Bridgestone rozszerza ofertę opon wyposażonych w innowacyjną technologię ENLITEN. Zaprojektowana m.in. dla pojazdów elektrycznych (EV), technologia ENLITEN gwarantuje najwyższe standardy zarówno w zakresie ochrony środowiska, jak i wydajności jazdy. Pomaga zwiększyć zasięg i wydajność pojazdów elektrycznych poprzez zmniejszenie oporów toczenia. Może być wykorzystana do obniżenia wagi opony, a dzięki zwiększonej odporności na zużycie przyczynia się do oszczędzania surowców.

Ekologiczne zaopatrzenie w surowce. Kolejny krok Bridgestone

W celu osiągnięcia neutralności węglowej, w 2021 roku firma częściowo zmieniła swoją globalną politykę zaopatrzenia w surowce. Zgodnie z jej założeniami, Bridgestone będzie współpracować z dostawcami w celu zmniejszenia emisji CO2 w początkowych obszarach łańcucha dostaw. Aby pomóc dostawcom w pełni zrozumieć politykę firmy, Bridgestone organizuje spotkania wyjaśniające jej założenia.

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA